I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
bonanza skrev: ↑18. aug 2025, 14:06
Jeg forstår ikke at folk herinde ønsker Villads Rasmussen fra Hobro. Han dribblede en småskadet Bomholt, der blev taget ud lige efter, og lavede et indlæg som ingen dækkede op på.
Udover det var han temlig usynlig i kampen mod AaB. Med de forstærkninger AaB skal have nu, hvis ikke de vil forsætte den nuværende række af resultater, så SKAL det være mere kvalitet end Villads Rasmussen. Omvendt, så kan jeg heller ikke se hvad Villads Rasmussen ville synes han skulle i AaB på den lange bane? Har han muligheden for Sverige og Norge skal han tage derop og blive bedre.
AaB har brug for nogen der ligger væsentligt bedre statistikker ned end det Villads Rasmussen har gjort over de sidste 2-3 sæsoner i 1-div. Vi skal absolut ikke hente og betale transfer for nogen, fordi de har været gode mod AaB, det siger intet om niveau og der er brug for kvalitet.
Hellere end gerne leje nogen fra superligaen, hvis vedkommende kommer med nogle kompetencer der ikke er i truppen, middelmådighed kan vi sagtens finde rundt omkring, til billigere penge.
Jeg kan overhovedet ikke forstå hvorfor der bliver foreslået lejespillere.
Der er brug for ledere, der kan tage styringen på holdet og i kampene. En lejespiller er hurtigt ude af døren igen og synes tit det bliver en halvhjertet omgang.
Det kan give mening på et hold der fungerer, men vi er i en kæmpe spillemæssig krise, der er brug for styrmænd med rutine og kvalitet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
AaB_Fan_since1995
- Drenge

af AaB_Fan_since1995 » 18. aug 2025, 15:20
andrii skrev: ↑16. aug 2025, 19:09
haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45
Quetzal skrev: ↑16. aug 2025, 18:16
Kan de vigtigste punkter fra artiklen fra Nordjyske mon gengives af en venlig sjæl?
At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Det er slut med "lottokuponer". Det skal være markant kvalitet.
Vi har også snakket med Lucas Andersen.
Seydal skal videre og Jasson skal nok også se om han kan finde et andet sted at arbejde.
Jeg læser mellem linjerne at man har indset at den måde man har gjort det på nu ikke fungerer og der skal andre boller på suppen.
Jeg hører også fra pålidelig side, at der i den grad arbejdes meget målrettet med at tilknytte høj kvalitet og “AaB-hjerte”, og at vi kan være tæt på… Især nu hvor midlerne er større.
Det forlyder at et salg af Pudel var under opsejling og at spilleren med AaB hjerte skulle erstatte ham (altså en opgradering). Pudel er selvfølgelig pauset men der arbejdes stadig på Ross ind. Han er dog dyr i sign-on fee og løn, så “banken skal springes for ham” hvilket man er parat til.
-
Pollack2
- Allstar

AaB_Fan_since1995 skrev: ↑18. aug 2025, 15:20
Kan de vigtigste punkter fra artiklen fra Nordjyske mon gengives af en venlig sjæl?
At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Seydal skal videre og Jasson skal nok også se om han kan finde et andet sted at arbejde.
Jeg læser mellem linjerne at man har indset at den måde man har gjort det på nu ikke fungerer og der skal andre boller på suppen.
Jeg hører også fra pålidelig side, at der i den grad arbejdes meget målrettet med at tilknytte høj kvalitet og “AaB-hjerte”, og at vi kan være tæt på… Især nu hvor midlerne er større.
Det forlyder at et salg af Pudel var under opsejling og at spilleren med AaB hjerte skulle erstatte ham (altså en opgradering). Pudel er selvfølgelig pauset men der arbejdes stadig på Ross ind. Han er dog dyr i sign-on fee og løn, så “banken skal springes for ham” hvilket man er parat til.
Men hvad kunne vi få for Pudel? Højest 3-4 mill? Han er fornuftig men har sine åbenlyse mangler. Ross vil da være en forstærkning, men det er jo ikke derfra det chanceskabene spil kommer fra, så hvis vi fyrer hele beløbet af på ham, er vi offensivt ligeså tamme som nu.
!4 dage tilbage - jeg har ikke set noget som helst konkret, der indikerer at man vil bruge de penge der skal til. Heller ikke i dette vindue. Så det bedste vi kan håbe på, er at ende i bunden af oprykningsspillet, så vi i hvert fald ikke havner i hundeslagsmålet som nedrykningsspillet bliver, her har vi åbenlyst ikke en chance.
-
FlemmingG
- Landshold

Kampen i morgen bliver ekstremt vigtig. Både ift tabellen, hvor vi SKAL hægte os på subtoppen nu. Men mindst ligeså meget, på grund af vores mulige ageren på transfer markedet.
Den kvalitet af spillere vi øjensynligt jagter, bør have som klart mål at spille superliga fodbold, allerede fra næste sæson. Det kan derfor blive en del sværere at overtale nye spillere til at komme til Aalborg, hvis vi er et bundhold i første division. Vi kan risikere at være 10 point fra topholdene efter runden i morgen. Det er satme meget der skal hentes…
Jeg er ikke fan af lejespillere, men i vores situation kan det være en mulighed for at få fingre i en kvalitetsspiller, der forhåbentlig kan hjælpe os i den her sæson. Leje med købsoption er ikke dumt
-
Pontoppi
- 1. div

- Favoritspiller: Nomvethe
FlemmingG skrev: ↑18. aug 2025, 15:47
Vi kan risikere at være 10 point fra topholdene efter runden i morgen. Det er satme meget der skal hentes…
start lige lommeregneren op igen…. der er max 9 point op og de andre top 6 hold har efter i morgen spillet mindst 1 hjemmekamp mere end os ! Hb køge hvidovre og esbjerg endda 2….
hjertet i nord

-
andrii
- 1. div

- Favoritspiller: Frank Strandli
Kampen i morgen bliver ekstremt vigtig. Både ift tabellen, hvor vi SKAL hægte os på subtoppen nu. Men mindst ligeså meget, på grund af vores mulige ageren på transfer markedet.
Den kvalitet af spillere vi øjensynligt jagter, bør have som klart mål at spille superliga fodbold, allerede fra næste sæson. Det kan derfor blive en del sværere at overtale nye spillere til at komme til Aalborg, hvis vi er et bundhold i første division. Vi kan risikere at være 10 point fra topholdene efter runden i morgen. Det er satme meget der skal hentes…
Jeg er ikke fan af lejespillere, men i vores situation kan det være en mulighed for at få fingre i en kvalitetsspiller, der forhåbentlig kan hjælpe os i den her sæson. Leje med købsoption er ikke dumt
Jeg forstår hvad du mener, men jeg tænker ikke, at det er af allerhøjeste betydning for de forhandlinger de pt. har med spillere, om vi vinder eller ej. Spillerne kan godt læse en stilling, og der er trods alt en hele del spillerunder tilbage. Det er det lange perspektiv Mathias Ross eller andre skal kigge ind i, og tage et valg.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Mathias Ross - altså er det noget der er muligt / tæt på eller bare ønskescenarie?
Og hvad med Dalsgaard? Ham gad jeg altså godt se tilbage.
-
FlemmingG
- Landshold

Pontoppi skrev: ↑18. aug 2025, 15:55
Vi kan risikere at være 10 point fra topholdene efter runden i morgen. Det er satme meget der skal hentes…
start lige lommeregneren op igen…. der er max 9 point op og de andre top 6 hold har efter i morgen spillet mindst 1 hjemmekamp mere end os ! Hb køge hvidovre og esbjerg endda 2….
Nu er det jo ikke ligefrem fordi hjemmebane for os er en kæmpe fordel!! Vi vandt sidst hjemme for knap et år siden! Skandaløst ringe!
Igen, de spillere vi jagter har bedre muligheder end os. Vinder vi ikke de næste to kampe, så kan vi sandsynligvis ligge 2. eller 3. sidst i første division. Vi kan ikke tilbyde superliga lønninger, så man skal være mere end en almindeligt varm på klubben før vi bliver valgt til… vi SKAL som minimum have 4 point i de to næste kampe, men meget gerne 6. Så er vi stadig en del af midterfeltet og ikke hægtet af ift oprykning
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
haghdk skrev: ↑18. aug 2025, 16:02
Mathias Ross - altså er det noget der er muligt / tæt på eller bare ønskescenarie?
Og hvad med Dalsgaard? Ham gad jeg altså godt se tilbage.
Kan ikke huske om det er nævnt herinde, men Preston NE tilbud M. Ross en kontrakt i juli.
-
FlemmingG
- Landshold

andrii skrev: ↑18. aug 2025, 15:57
Jeg forstår hvad du mener, men jeg tænker ikke, at det er af allerhøjeste betydning for de forhandlinger de pt. har med spillere, om vi vinder eller ej. Spillerne kan godt læse en stilling, og der er trods alt en hele del spillerunder tilbage. Det er det lange perspektiv Mathias Ross eller andre skal kigge ind i, og tage et valg.
Men er Ross villig til at tage to år i første division? Han har spillet Champions League i sidste sæson, har angiveligt bejlere fra Championship! Det kan potentielt smadre Hans karriere at tage hjem. Lander de ham, så er der nok stensikkert en oprykningsklausul. Rykker vi ikke op, så er han med stor sandsynlighed ikke i klubben næste sæson
-
Pontoppi
- 1. div

FlemmingG skrev: ↑18. aug 2025, 16:19
Men er Ross villig til at tage to år i første division? Han har spillet Champions League i sidste sæson, har angiveligt bejlere fra Championship! Det kan potentielt smadre Hans karriere at tage hjem. Lander de ham, så er der nok stensikkert en oprykningsklausul. Rykker vi ikke op, så er han med stor sandsynlighed ikke i klubben næste sæson
ross rygterne var fra start juli. hvis Championship klubber ville hente ham havde de gjort det
der var også interesse fra league one.
alt du skriver er dine egne spekulationer
inkl at vi får svært ved at rykke op med mere end 25 kampe igen…. stop nu
fredericia hentede 13 point mere end horsens sidste sæson alene i playoff
hjertet i nord

-
R Rosenberg
- Allstar

At sprænge banken for Rosa lyder voldsomt. Altså, han ville da være en stor opgradering i 1. division, men han har jo aldrig været en top-spiller i superligaen.
Og det er jo ikke, fordi han har væltet sig i spilletid, siden han forlod AaB.
Til gengæld er han en kæmpe favorit på indstilling og personlighed. Og hans tackling af ham der den polske keeper fra Football Club København står i frisk erindring.
Ædruelighedens stemme
-
FlemmingG
- Landshold

Pontoppi skrev: ↑18. aug 2025, 16:32
FlemmingG skrev: ↑18. aug 2025, 16:19
ross rygterne var fra start juli. hvis Championship klubber ville hente ham havde de gjort det
der var også interesse fra league one.
alt du skriver er dine egne spekulationer
inkl at vi får svært ved at rykke op med mere end 25 kampe igen…. stop nu
fredericia hentede 13 point mere end horsens sidste sæson alene i playoff
Fuld ud respekt for din holdning - jeg deler den bare ikke! Horsens er et markant bedre hold i den her sæson end forrige og jeg anser det som 95% sikkert at de tager den ene oprykning. Så er der Lyngby, som pt har et bedre hold end os - klart bedre endda. Er kynisk hold, som plejer at være gode til at klare den udfordring som en oprykningskamp er. Kolding er pt også klart bedre spillende end vi er…
Selv med 3-4 klare forstærkninger til vores hold, så er der stadig pladser i vores start-11, hvor de andre formodede top hold er bedre besat end os..
Vi er skidt kørende på keeperpositionen, ve back og MEGET sårbare i vores offensiv ( det er med udgangspunkt i at jeg forventer vi henter 2 offensive profiler ). Ross er helt væk, Helenius er et usikker kort pga hans skadeshistorik.
Og jeg forventer ikke klubben henter mere 3-4 “profiler” ind - tror ikke økonomien er til mere
-
hit666
- Allstar

- Favoritspiller: rade prica
Pontoppi skrev: ↑18. aug 2025, 15:55
ja for Aalborg Portland Park er jo et fort
AaB AaB AaB AaB
-
Funky
- Allstar

AaB_Fan_since1995 skrev: ↑18. aug 2025, 15:20
Okay, det var sgu et uventet rygte. Salg af Pudel, really? Jeg troede, han skulle være en spiller som seriøst skulle kæmpe med om start-pladser.
Angående M. Ross…ville han virkelig være så voldsom en forstærkning af vores forsvar, at banken ligefrem skal sprænges for ham? Jeg husker ham som en spiller med et meget langt tilløb til at blive en stabil superligaspiller, og lige som han så ud til måske at være ved at være der, så blev han solgt - og har så ikke spillet kontinuerligt siden da. Det virker da som lidt et sats, men det kan måske også være det, der kunne lokke ham hjem: Sikkerhed for spilletid.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Kasper skrev: ↑18. aug 2025, 15:00
Jeg forstår ikke at folk herinde ønsker Villads Rasmussen fra Hobro. Han dribblede en småskadet Bomholt, der blev taget ud lige efter, og lavede et indlæg som ingen dækkede op på.
Udover det var han temlig usynlig i kampen mod AaB. Med de forstærkninger AaB skal have nu, hvis ikke de vil forsætte den nuværende række af resultater, så SKAL det være mere kvalitet end Villads Rasmussen. Omvendt, så kan jeg heller ikke se hvad Villads Rasmussen ville synes han skulle i AaB på den lange bane? Har han muligheden for Sverige og Norge skal han tage derop og blive bedre.
AaB har brug for nogen der ligger væsentligt bedre statistikker ned end det Villads Rasmussen har gjort over de sidste 2-3 sæsoner i 1-div. Vi skal absolut ikke hente og betale transfer for nogen, fordi de har været gode mod AaB, det siger intet om niveau og der er brug for kvalitet.
Hellere end gerne leje nogen fra superligaen, hvis vedkommende kommer med nogle kompetencer der ikke er i truppen, middelmådighed kan vi sagtens finde rundt omkring, til billigere penge.
Der er brug for ledere, der kan tage styringen på holdet og i kampene. En lejespiller er hurtigt ude af døren igen og synes tit det bliver en halvhjertet omgang.
Det kan give mening på et hold der fungerer, men vi er i en kæmpe spillemæssig krise, der er brug for styrmænd med rutine og kvalitet.
Når man ser Vejle leje Valdemar Lund og Mads Enggård på den samme dag, så forstår man ikke folk der taler imod lejeaftaler.
Der er gode muligheder for AaB på udlejningsmarkedet, og en lejespiller kan sagtens være en leder der tager styring på holdet. Det kan åbne muligheden for at AaB kan tiltrække nogen af en anden kaliber, da det ikke inkludere risikoen at blive i 1. division for evigt. Lejeaftaler kan godt være gode (hvis man laver dem med dygtige nok spillere) at påstå andet er unuanceret.
I Vejle kan SSE22 drage perspektiv og finde inspiration til hvordan man specifikt investerer i overlevelse i superligaen..
-
Pontoppi
- 1. div

bonanza skrev: ↑18. aug 2025, 17:14
I Vejle kan SSE22 drage perspektiv og finde inspiration til hvordan man specifikt investerer i overlevelse i superligaen..
eller bare hvilken som helst AaB bestyrelse ifht. at investerer i spillere med potentiale
eneste spændende transfer vindue på ind siden de sidste 15 år var måske 19/20 vinduet med Lucas, Thelander og et par stykker mere men det var ‘gamle’ spillere….
ellers afspejler transfer historien alt for godt at AaB i det meste af de sidste par årtier har haltet økonomisk
vi har aldrig haft økonomien til at stor satse

hjertet i nord

-
Soren
- 1. div

bonanza skrev: ↑18. aug 2025, 17:14
Kasper skrev: ↑18. aug 2025, 15:00
Når man ser Vejle leje Valdemar Lund og Mads Enggård på den samme dag, så forstår man ikke folk der taler imod lejeaftaler.
Der er gode muligheder for AaB på udlejningsmarkedet, og en lejespiller kan sagtens være en leder der tager styring på holdet. Det kan åbne muligheden for at AaB kan tiltrække nogen af en anden kaliber, da det ikke inkludere risikoen at blive i 1. division for evigt. Lejeaftaler kan godt være gode (hvis man laver dem med dygtige nok spillere) at påstå andet er unuanceret.
Problemet med lejespillere er at der ofte er indskrevet i kontrakten hvor meget de skal spille. Det ændrer dynamikkerne i truppen, hvis spillere er garanteret spilletid uden at performe. Det var givetvis tilfældet med Travis og Aarøen i sidste sæson
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Der skal frigøres 10 - 15 mio. til indkøb nu, ala dengang vi lånte og hentede Helenius og Thelander
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Baatnakken skrev: ↑18. aug 2025, 18:37
Der skal frigøres 10 - 15 mio. til indkøb nu, ala dengang vi lånte og hentede Helenius og Thelander
Vi skal for alt i verden ikke gentage fortidens fejltrin.
Der skal naturligvis hentes nogle forstærkninger men vi er nød til at være markant mere økonomiske ansvarlige end tidligere, og de løsninger vi finder skal gerne være meget velovervejede og langvarige. Ikke flere kortsigtede panikhandlinger fra AaBs ledelse, det er en af hovedårsagerne til at vi er hvor vi er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14