http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... a-reglerne" onclick="window.open(this.href);return false;AaB 85 95 99 08 skrev:Men måske er det en sag, AaB selv kan forfølge i det relevante system. Jeg spørger mest til, om der er nogen, som har sat sig ind i, om der gælder nedskrevne regler for, hvad snaktionen kan blive?Mr. Larsen skrev:Der sker jo som sædvanlig ikke en skid, DBU er jo Naboer til Bundby og ligesom da de var ude og skide sidste vinters, holdte man jo hånden over dem, når reglerne vel groft foreskrev at klubben skulle tvangsnedrykkes da man ikke kunne betale sine regninger.AaB 85 95 99 08 skrev:
Helt enig. Hvis der ikke har været nogen kontakt til AaB, og Brøndby ikke har fulgt reglerne, skal AaB dælme bare give den fuld skrue i forhold til, at det skal sanktioneres. Det er fedt at høre en så offensiv udmelding fra Gaarde.
Er der nogen, der ved, hvilke konsekvenser det kan få for en klub at overtræde forbundenes regler om ikke at tage kontakt til spillere, der har mere end et halvt år tilbage af en kontrakt. Taler vi risiko for bøde eller forbud mod at tegne kontrakter i en periode?
Kasper Kusk
Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Med hensyn til Kusk er der bare at sige: Stjerner formes af deres spil. Legender af deres handlinger.
Hvis Kasper Kusk ellers fortsætter sit spil på banen og sin opførsel over for AaB udenfor, ender han med at have en status i og omkring AaB, som andre lokale spillere som Peter Møller, Jesper Grønkjær og Michael Silberbauer fuckede op for sig selv.
Hvis Kasper Kusk ellers fortsætter sit spil på banen og sin opførsel over for AaB udenfor, ender han med at have en status i og omkring AaB, som andre lokale spillere som Peter Møller, Jesper Grønkjær og Michael Silberbauer fuckede op for sig selv.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Yankee skrev:Det er meget usandsynligt at der skulle kunne fældes dom i sådan en sag. Det er meget svært at løfte bevisbyrden og selv hvis vi kunne er der jo ikke nogen skadevirkning. Sidst vi havde en lignende sag i Danmark blev den løst ved at Randers rev Kim Aabechs forhåndskontrakt over.
Hvis AaB endelig valgte at bruge kræfter på at føre sådan en sag ville vi i bedste fald kunne opnå en henstilling til Brøndby.
Hvorfor ? Hvis Kusk og hans agent bekræfter de er blevet henvendt uden AaB har sendt dem videre, er det jo ret nem sag at få klaret....
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Har sagt det før, og siger det gerne igen. De pis-gule avekatte mangler alle former for integritet, moral og i det hele taget omløb på øverste etage.
Forstår slet ikke hvad Per Rud vil med de her udtalelser, først får han gjort klart at Brøndby ikke er interessant for Kusk, tjek. Så får han gjort klart at Brøndby ikke har nok penge til at betale for Erik S, tjek. Synes ikke det ligefrem viser ambitionsniveauet på vestegnen, men nærmere udstiller manglende situationsfornemmelse og almindelig omtanke. Kan ikke vente til næste kapitel
Kære Vestegnspesten, kom gerne med et kvalificeret forsvar af jeres sportslige ledelses agereren i det her.
Forstår slet ikke hvad Per Rud vil med de her udtalelser, først får han gjort klart at Brøndby ikke er interessant for Kusk, tjek. Så får han gjort klart at Brøndby ikke har nok penge til at betale for Erik S, tjek. Synes ikke det ligefrem viser ambitionsniveauet på vestegnen, men nærmere udstiller manglende situationsfornemmelse og almindelig omtanke. Kan ikke vente til næste kapitel
Kære Vestegnspesten, kom gerne med et kvalificeret forsvar af jeres sportslige ledelses agereren i det her.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Rud mener så ikke, at han har gjort noget forkert:
http://www.bold.dk/nyt/Rud-Vi-har-overholdt-reglerne" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/nyt/Rud-Vi-har-overholdt-reglerne" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Jeg tvivler på, at han har ret i sin fortolkning af FIFAs regler... Men nu er det i hvert fald en tilståelsessag!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Takker for linket.Pastorius skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... a-reglerne" onclick="window.open(this.href);return false;AaB 85 95 99 08 skrev:Men måske er det en sag, AaB selv kan forfølge i det relevante system. Jeg spørger mest til, om der er nogen, som har sat sig ind i, om der gælder nedskrevne regler for, hvad snaktionen kan blive?Mr. Larsen skrev:Der sker jo som sædvanlig ikke en skid, DBU er jo Naboer til Bundby og ligesom da de var ude og skide sidste vinters, holdte man jo hånden over dem, når reglerne vel groft foreskrev at klubben skulle tvangsnedrykkes da man ikke kunne betale sine regninger.AaB 85 95 99 08 skrev:
Helt enig. Hvis der ikke har været nogen kontakt til AaB, og Brøndby ikke har fulgt reglerne, skal AaB dælme bare give den fuld skrue i forhold til, at det skal sanktioneres. Det er fedt at høre en så offensiv udmelding fra Gaarde.
Er der nogen, der ved, hvilke konsekvenser det kan få for en klub at overtræde forbundenes regler om ikke at tage kontakt til spillere, der har mere end et halvt år tilbage af en kontrakt. Taler vi risiko for bøde eller forbud mod at tegne kontrakter i en periode?
"Appropriate sanctions" kan jo dække over meget. Men det er jo nok meget sandsynligt - som nogle er inde på - at der ikke kommer til at ske noget som helst.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
sulakvelidze
- Allstar

Enig. Og når Brøndby ligefrem er så historisk tåbelige amatører, at de bræger op om det på deres egen hjemmeside, er bevisbyrden vel til at overse. Det er jo nærmest en tilståelsessag af en flok idioter. Såvel Per Rud som pressecheffen Anders Bay har da i den grad latterliggjort sig selv og deres minimale kvalifikationer med den oplysning.Mr. Larsen skrev:Yankee skrev:Det er meget usandsynligt at der skulle kunne fældes dom i sådan en sag. Det er meget svært at løfte bevisbyrden og selv hvis vi kunne er der jo ikke nogen skadevirkning. Sidst vi havde en lignende sag i Danmark blev den løst ved at Randers rev Kim Aabechs forhåndskontrakt over.
Hvis AaB endelig valgte at bruge kræfter på at føre sådan en sag ville vi i bedste fald kunne opnå en henstilling til Brøndby.
Hvorfor ? Hvis Kusk og hans agent bekræfter de er blevet henvendt uden AaB har sendt dem videre, er det jo ret nem sag at få klaret....
Ikke at jeg tror, at der kommer nogen særlig konsekvens ud af det. DBU ender vel med en henstilling eller andet tamt. Men signalværdien i, at AaB og Gaarde ikke lader den slags passere, er værd at forfølge. Og kan man så udstille Per Ruds og Brøndbys sælsomme kombination af arrogance og ignorance, er det også værd at tage med. Gaarde skal bare klø på!
-
sulakvelidze
- Allstar

Ja, det er jo direkte morsomt! Ganske enkelt komik og humor på højt plan, når Brøndby nosser rundt i det i fuld offentlighed - og så endda med sig selv om kilde.doukas skrev:Har sagt det før, og siger det gerne igen. De pis-gule avekatte mangler alle former for integritet, moral og i det hele taget omløb på øverste etage.
Forstår slet ikke hvad Per Rud vil med de her udtalelser, først får han gjort klart at Kusk ikke er interessant for Brøndby, tjek. Så får han gjort klart at Brøndby ikke har nok penge til at betale for Erik S, tjek. Synes ikke det ligefrem viser ambitionsniveauet på vestegnen, men nærmere udstiller manglende situationsfornemmelse og almindelig omtanke. Kan ikke vente til næste kapitel
Men rart at få bekræftet, at de på trods af rige galninges gavmilde pengestrøm ikke har fået besat nøglepositioner med kompetence. Sportschef Per Rud og pressechef Anders Bay må lige nu føle sig som det, de er: håbløse amatører på fed løn.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
I Tipsbladets artikel, som Pastorius linker til ovenfor, står der, at der i FIFA's regler står:le Cid skrev:Jeg tvivler på, at han har ret i sin fortolkning af FIFAs regler... Men nu er det i hvert fald en tilståelsessag!
"A Professional shall only be free to conclude a contract with another club if his contract with his present club has expired or will expire within six months."
Der synes altså ikke at være noget andet forbehold i forhold til forbuddet mod at kontakte spillere på kontrakt, end at det er tilladt, hvis de har mindre end 6 måender tilbage. Men det bliver da spændende at høre, hvor Rud finder den regel, han henholder sig. Gad vide, om Kjøwenhauwner-pressen vil løbe den sag op?
Fodbold skal ses med hjertet!
Sjældent jeg bruger det udtryk, men "LOL".
Hold kæft, hvor er det dog et enestående selvmål af broby og Per Rud.
Hold kæft, hvor er det dog et enestående selvmål af broby og Per Rud.
Uden Synd Ingen Frelse
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
Haha, det er sgu altid noget Brøndby (og til tider AGF) kan fodre os med diverse skandaler, de falder på et tørt sted her i fodbold tørken 
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
sulakvelidze
- Allstar

Den regel findes selvfølgelig ikke, og hans forsvar er jo bare endnu ti spadestik ned i hullet:AaB 85 95 99 08 skrev:I Tipsbladets artikel, som Pastorius linker til ovenfor, står der, at der i FIFA's regler står:le Cid skrev:Jeg tvivler på, at han har ret i sin fortolkning af FIFAs regler... Men nu er det i hvert fald en tilståelsessag!
"A Professional shall only be free to conclude a contract with another club if his contract with his present club has expired or will expire within six months."
Der synes altså ikke at være noget andet forbehold i forhold til forbuddet mod at kontakte spillere på kontrakt, end at det er tilladt, hvis de har mindre end 6 måender tilbage. Men det bliver da spændende at høre, hvor Rud finder den regel, han henholder sig. Gad vide, om Kjøwenhauwner-pressen vil løbe den sag op?
"Jamen, vi havde læst i pressen, at der var nogle rygter, så derfor måtte vi godt....."
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg er ikke engang sur over det her. Jeg er mest af alt tilfreds med, at Brøndby og Per Rud i dag har demonstreret, at de på flere nøglepositioner er lige så inkompetente som i deres "gamle" version. Hans argument er jo direkte pinligt. Tonsvis af spillere har klausuler i deres kontrakter. Om det ene og det andet. Hvis en klausul giver ret til at bryde en klokkeklar regel, er reglen jo intet værd. Og hans forsvar med rygter i pressen er så latterligt, at ikke engang en serieklub kunne på finde at fyre det af.
Det kan selv Per Rud selvfølgelig godt se. Nu. Men heldigvis er han allerede for meget Brøndby-mand til at erkende sin fejl, og så er vi tilbage ved den med spaden, der graver hullet dybere og dybere. Det her bliver sjovt at følge!
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
Sivevæk har vist også overtrådt reglerne ved at udtale sig om en evt. klausul
Flemming Fjeldgaard @ffjeldgaard 8 min.
Per Rud bekræfter ulovlig manøvre. Og trækker Sivebæk med i faldet. Agent må aldrig underrette om klausuler. http://www.bold.dk/nyt/Rud-Vi-har-overholdt-reglerne" onclick="window.open(this.href);return false; …
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det her er bedre end Ricki Lake, vild med Dans og kongerne af whatever blandet sammen. Rud kan bare ikke aabne kaeften uden at grave hullet endnu dybere.Mr. Larsen skrev:Sivevæk har vist også overtrådt reglerne ved at udtale sig om en evt. klausul
Flemming Fjeldgaard @ffjeldgaard 8 min.
Per Rud bekræfter ulovlig manøvre. Og trækker Sivebæk med i faldet. Agent må aldrig underrette om klausuler. http://www.bold.dk/nyt/Rud-Vi-har-overholdt-reglerne" onclick="window.open(this.href);return false; …
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Er desværre enig med flere som forventer at det kun resulterer i en reprimande i bedste fald. Vi kender jo DBU's forhold til BIF og de vil meget nødigt straffe deres venner!
Personligt føler jeg dog det er en falliterklæring fra BIF's side at agerer på denne måde og en bøde ville være på sin plads for det er en åbenlys regel som de fleste normale fodboldfans kender til. Hvis man så som sportsdirektør åbenbart ikke har styr på den, må der sanktioner til i form af bøder til.
Personligt føler jeg dog det er en falliterklæring fra BIF's side at agerer på denne måde og en bøde ville være på sin plads for det er en åbenlys regel som de fleste normale fodboldfans kender til. Hvis man så som sportsdirektør åbenbart ikke har styr på den, må der sanktioner til i form af bøder til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Har det præcis på samme måde!sulakvelidze skrev:Den regel findes selvfølgelig ikke, og hans forsvar er jo bare endnu ti spadestik ned i hullet:AaB 85 95 99 08 skrev:I Tipsbladets artikel, som Pastorius linker til ovenfor, står der, at der i FIFA's regler står:le Cid skrev:Jeg tvivler på, at han har ret i sin fortolkning af FIFAs regler... Men nu er det i hvert fald en tilståelsessag!
"Jamen, vi havde læst i pressen, at der var nogle rygter, så derfor måtte vi godt....."
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg er ikke engang sur over det her. Jeg er mest af alt tilfreds med, at Brøndby og Per Rud i dag har demonstreret, at de på flere nøglepositioner er lige så inkompetente som i deres "gamle" version. Hans argument er jo direkte pinligt. Tonsvis af spillere har klausuler i deres kontrakter. Om det ene og det andet. Hvis en klausul giver ret til at bryde en klokkeklar regel, er reglen jo intet værd. Og hans forsvar med rygter i pressen er så latterligt, at ikke engang en serieklub kunne på finde at fyre det af.
Det kan selv Per Rud selvfølgelig godt se. Nu. Men heldigvis er han allerede for meget Brøndby-mand til at erkende sin fejl, og så er vi tilbage ved den med spaden, der graver hullet dybere og dybere. Det her bliver sjovt at følge!
Det er HELT åbenlyst at reglerne er brudt og han indrømmer det endda selv, men henviser til en regel der ikke findes. Det kan ikke pisse mig af, tværtimod nyder jeg at se de blå-gule fortsætte deres pinlige ageren i dansk fodbold, selv med nye folk på toppen.
------------------------------------------------
-
sulakvelidze
- Allstar

Det synes jeg er en god pointe. For du har jo helt ret: Selv almindelige fodboldfans, der ikke lever af sporten, kender den regel. Og jeg tror, at de fleste er fortrolige med den allerede i 12-års alderen. At så en sportschef på professionelt niveau ikke er i stand til at håndtere den, og derefter væver sig ud i groteske søforklaringer om presserygter, bør jo være en skærpende omstændighed. Brøndby bør selvfølgelig straffes for det. På den ene eller anden måde, ellers er reglen jo ligegyldig og kan lige så godt fjernes.Forza skrev:Er desværre enig med flere som forventer at det kun resulterer i en reprimande i bedste fald. Vi kender jo DBU's forhold til BIF og de vil meget nødigt straffe deres venner!
Så bolden ligger snart hos DBU. Hvis ellers Allan Gaarde har nosser til at spille den hen til dem, hvilket jeg stoler på, at han har.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Kontakt:
http://www.bt.dk/fodbold/dbu-kan-straff ... r-reglerne" onclick="window.open(this.href);return false;
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
For mig at se er der ingen tvivl om at Brøndby har gjort i nælderne, men det overrasker mig på ingen måde. Brøndby har altid været en klub uden integritet og moral.
Der er flere forhold som er meget interessante i denne sag. Hvis det ellers står til troende det som Per Rud udtaler, så har de uden AaBs vidende kontaktet Sivebæk for at høre mere om den meget omtalte frikøbsklausuls eventuelle eksistens. Sivebæk bekræftet klausulen, men Kusk afviser via Sivebæk Brøndby. På intet tidspunkt er AaB tilsyneladende blevet kontaktet, hvilket må være et klart brud på transferreglerne.
Derudover har Rud netop også offentligt bekræftet den berygtede klausul. Det kan godt være at klausulen i lang tid har været Danmarks dårligst bevarede hemmelighed, men det er da yderst problematisk at Rud fortæller offentligheden om en spillers kontraktforhold i en anden klub. Er det lovligt?
Igen hvis man kan tage Ruds udtalelser for gode varer så stiller sagen godt nok også Sivebæk (og Kusk?) i et dårligt lys. Det er dårlig stil at Sivebæk og/eller Kusk ikke har fortalt AaB om, at Brøndby er gået bag deres ryg. Jeg ved selvfølgelig godt at de kan hævde at de troede, at AaB kendte til den konkrete interesse fra Brøndby, men alligevel kunne de da godt ha´ vendt det med Gaarde.
En agent varetager naturligvis egne og klientens interesser, men jeg synes godt nok ikke at det tegner et flatterende billede af Sivebæk.
Når alt dette er sagt så er jeg alligevel ikke så overrasket. Det er fint med 6 måneders reglen, men man er nok desværre temmelig naiv hvis man tror at den bliver overholdt.
For mig at se er der ingen tvivl om at Brøndby har gjort i nælderne, men det overrasker mig på ingen måde. Brøndby har altid været en klub uden integritet og moral.
Der er flere forhold som er meget interessante i denne sag. Hvis det ellers står til troende det som Per Rud udtaler, så har de uden AaBs vidende kontaktet Sivebæk for at høre mere om den meget omtalte frikøbsklausuls eventuelle eksistens. Sivebæk bekræftet klausulen, men Kusk afviser via Sivebæk Brøndby. På intet tidspunkt er AaB tilsyneladende blevet kontaktet, hvilket må være et klart brud på transferreglerne.
Derudover har Rud netop også offentligt bekræftet den berygtede klausul. Det kan godt være at klausulen i lang tid har været Danmarks dårligst bevarede hemmelighed, men det er da yderst problematisk at Rud fortæller offentligheden om en spillers kontraktforhold i en anden klub. Er det lovligt?
Igen hvis man kan tage Ruds udtalelser for gode varer så stiller sagen godt nok også Sivebæk (og Kusk?) i et dårligt lys. Det er dårlig stil at Sivebæk og/eller Kusk ikke har fortalt AaB om, at Brøndby er gået bag deres ryg. Jeg ved selvfølgelig godt at de kan hævde at de troede, at AaB kendte til den konkrete interesse fra Brøndby, men alligevel kunne de da godt ha´ vendt det med Gaarde.
En agent varetager naturligvis egne og klientens interesser, men jeg synes godt nok ikke at det tegner et flatterende billede af Sivebæk.
Når alt dette er sagt så er jeg alligevel ikke så overrasket. Det er fint med 6 måneders reglen, men man er nok desværre temmelig naiv hvis man tror at den bliver overholdt.