Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Helenius

Indlæg af thomasjn » 29. nov 2012, 01:53

Pastorius skrev:
Eksil skrev: Husker det som at Jakob Lauseren til Juve betalte det meste af det lån af.
Jeg er ret sikker på vi ikke har fået 20 millioner for ham...
Nu var lånet ved Player Invest så vidt jeg husker 6 millioner eller deromkring. Dog er det sandt nok, at Laursen-transferen ikke har indfriet det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2012, 07:13

thomasjn skrev:
Pastorius skrev:
Eksil skrev: Husker det som at Jakob Lauseren til Juve betalte det meste af det lån af.
Jeg er ret sikker på vi ikke har fået 20 millioner for ham...
Nu var lånet ved Player Invest så vidt jeg husker 6 millioner eller deromkring. Dog er det sandt nok, at Laursen-transferen ikke har indfriet det.
Jep - og maksimal tilbagebetaling ville udgøre 8 mill, i hvilket tilfælde AaB ville få en transferindtægt på 12 mill.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. nov 2012, 08:23

@Pastorius: Er du sikker på der var tale om 6 spillere? Jeg synes bestemt at jeg husker det som om der kun var tale om de 3 nævnte.

At "sælge" 6 spillere for 6 mio. synes jeg heller ikke helt passer sammen med det billed jeg har af at det var en rigtig fin aftale for AaB.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 29. nov 2012, 12:26

Jesper Schmidt skrev:@Pastorius: Er du sikker på der var tale om 6 spillere? Jeg synes bestemt at jeg husker det som om der kun var tale om de 3 nævnte.

At "sælge" 6 spillere for 6 mio. synes jeg heller ikke helt passer sammen med det billed jeg har af at det var en rigtig fin aftale for AaB.
Hvis man sælger alle 6 spillere, kommer vi maks. af med 8 mill. Antager vi, at salgsprisen ligger på omkring en mill euro stykket, og vi sælger hver og een, er der spillere for 45 millioner, hvoraf vi får de 37 - eller mere end 80% af prisen. Jeg ved godt, at det måske ikke holder hele vejen, men vi har så solgt lidt mere end een af spillerne til playerinvest for 6 mill...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2012, 12:33

Jesper Schmidt skrev:@Pastorius: Er du sikker på der var tale om 6 spillere? Jeg synes bestemt at jeg husker det som om der kun var tale om de 3 nævnte.

Hvorfor skulle det være så meget værre. Som jeg forstod aftalen har man jo ikke solgt spillerne, men givet pant i dem - hvis det er kombineret med en maksgrænse pr spiller så jævner det da risikoen ud for både investorer og klub?

Jeg er slet ikke sikker, men jeg mener der var tale om 6 spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 29. nov 2012, 12:36

le Cid skrev:

Hvis man sælger alle 6 spillere, kommer vi maks. af med 8 mill. Antager vi, at salgsprisen ligger på omkring en mill euro stykket, og vi sælger hver og een, er der spillere for 45 millioner, hvoraf vi får de 37 - eller mere end 80% af prisen. Jeg ved godt, at det måske ikke holder hele vejen, men vi har så solgt lidt mere end een af spillerne til playerinvest for 6 mill...
Ja, vi få jo så egentlig 43 mio., vi har bare fået et forskud.
Aalborg BK 1885!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. nov 2012, 13:07

Pastorius skrev:

Hvorfor skulle det være så meget værre. Som jeg forstod aftalen har man jo ikke solgt spillerne, men givet pant i dem - hvis det er kombineret med en maksgrænse pr spiller så jævner det da risikoen ud for både investorer og klub?

Jeg er slet ikke sikker, men jeg mener der var tale om 6 spillere.
Ja selvfølgelig, set som enkeltaftale er det da komplet ligegyldigt hvor mange spillere det drejer sig om, men det begrænser jo mulighederne for at lave lignende aftaler, hvis der hver gang skal 6 spillere på bordet. Og medmindre der er lavet aftale om et maks. tilbagebetalingsbeløb pr. spiller, synes jeg da ikke lige man kan få øje på fordele for AaB ved at sprede det ud.

Jeg ved selvfølgelig godt at man ikke i den forstand har solgt spillerne, men snarere optaget et afdragsfrit lån med spillerne som pant, som først skal indfries den dag spillerne er solgt, og det er da helt klart en rigtig god aftale, uanset hvor mange spillere det drejer sig om. Jeg mener bare alligevel jeg ville have hævet et øjenbryn, og tænkt for mig selv at "6 spillere, det var da alligevel en pæn slat som man ikke umiddelbart står til at hente fuld transfer på"... but dunno, jeg kan bestemt huske forkert.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. nov 2012, 13:13

Præcis - der er tale om et LÅN. Det har ingen indvirkning på bundlinjen om Lucas har været en del af den aftale eller ej.

Vi påvirkede jo også regnskabet negativt med 5-6 mill sidste år ifm. Lumb/Duncan-handlerne, selvom de i praksis blev betalt af playersponsoratet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2012, 13:22

Yankee skrev:Præcis - der er tale om et LÅN. Det har ingen indvirkning på bundlinjen om Lucas har været en del af den aftale eller ej.

Vi påvirkede jo også regnskabet negativt med 5-6 mill sidste år ifm. Lumb/Duncan-handlerne, selvom de i praksis blev betalt af playersponsoratet.
Med den store forskel at det kun skal betales tilbage, hvis der genereres indtægter på panten.
Med venlig Hilsen
--
Robert

MikkelPa
Drenge
Drenge

Indlæg af MikkelPa » 29. nov 2012, 16:17

Mindes det drejede sig om 4 spillere, hvor nogen, hvis ikke alle havde noget med u-landsholdene at gøre på daværende tidspunkt.

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af nulle666 » 30. nov 2012, 21:25

http://www.sporten.dk/fodbold/ajax-paa- ... -oestriger" onclick="window.open(this.href);return false;

....Alt er jo til salg for den rette pris, men det vil dælme blive svært uden den lange...
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 30. nov 2012, 21:57

Man skal nok ikke ligge meget i disse avisspalter, mellemstore europæiske klubber scouter jo alt med mål i fødderne. Derfra og så til det bliver konkret og at de vil betale den rigtige pris, der er meget langt. Men ud fra alt at dømme var Ajax jo dem der var villige til at give langt mest for Lucas, så de har vel lidt at skyde med hvis det skulle blive aktuelt.

Jeg går stadig rundt og drømmer om at han forlænger et år eller to yderligere, så han kan skydes af til flere penge til sommer eller næste vinter igen. Han er trods alt herfra og rød ind til benet, og Lynge er en mand man sagtens kan lave gentleman aftaler med. Men fat chance det sker i dagens fodboldverden, hvor agenterne ikke forstår sig på den slags.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. nov 2012, 22:41

Jeg tror Helenius bliver solgt i vintervinduet, ikke mindst fordi man senere på foråret skal fremlægge et budget (hvis man stadig skylder moderklubben penge), hvor der skal budgetteres med sorte tal, uden at der er budgetteret med spillersalg, og udfra en forventning om en lav placering i ligaen.

Den deal vil alt andet lige være noget nemmere at overholde, hvis man allerede har fået xx millioner ind i transfer.

Desuden er det vel klart at det er enten i vinter eller til sommer at han skal sælges, selvfølgelig vil knægten til udlandet, og hvis f.eks. Ajax banker på og river i ham, kan man næppe sige nej.

Iøvrigt har jeg stadig en mistanke om at der allerede forlængst er lavet en forhåndsaftale med Ajax om en vintertransfer.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 2. dec 2012, 16:25

Utroligt som overskriften fra en artikel kan være så modsat selve artiklen:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... il-vaek-nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Net-journalismen var døden på den seriøse journalistik.

Men godt at høre, at Helenius bliver indtil det rigtige tilbud dukker op. Dog træls hvis det betyder et fald i prisen, da den rigtige klub er vigtigere end pengene. Som vi så med Lucas.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. dec 2012, 16:50

Viva i cazzi rossi skrev:Utroligt som overskriften fra en artikel kan være så modsat selve artiklen:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... il-vaek-nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Net-journalismen var døden på den seriøse journalistik.

Men godt at høre, at Helenius bliver indtil det rigtige tilbud dukker op. Dog træls hvis det betyder et fald i prisen, da den rigtige klub er vigtigere end pengene. Som vi så med Lucas.
Ikke nok med overskriften, så er der jo også en ret væsentlig faktuel fejl i artiklen. De skriver at hans kontrakt udløber til sommer - det gør den altså ikke før sommer 2014.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 3. dec 2012, 02:14

Jeg tror at Helenius ryger baseret udelukkende på noget Lynge har sagt..
og nej jeg mener ikke det er fakta.. og jeg er godt klar over det bare er min holdning.. men det er hvad jeg tror

og det er fordi Lynge sagde fornylig at AaB skal være klar til at handle hvis en spiller gerne vil til udlandet.
Man vil helst ikke være kendt som en klub der tvinger spillerne til at blive..
Jeg tror der kommer et bud på Helenius, og jeg tror han vil være klar til det,
og jeg tror Lynge vil sige ja.

Hvis jeg nu teoretisk set får ret, kan det sagtens betyde vi ikke slutter top4 i År..
det havde jeg ellers gerne set. Europa kunne give os den økonomiske frihed til at holde på et par af talenterne

på den positive side så må man gå ud fra hvis vi sælger Helenius at vi laver gode penge på det.. jeg vil blive skuffet
hvis han ryger for under 15millioner.. han presser sig på, på landsholdet.. han er 21 og banker mål ind i superligaen.
Og der er rift om ham, klubberne vil gerne have ham.
Hvis nogen vil have ham til vinter bør de smide 15, mindst.

Det er da bedre end når vi sælger de 17 årige talenter til 1 million. som jeg skrev i Victor Ahlman posten.
Hvis vi kan få det samme for Helenius som for 10x 17 årige talenter.
burde vi så ikke beholde dem ? og se om et par af dem kan slå igennem... det vil være det værd økonomisk.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 3. dec 2012, 09:24

Tror du virkelig at AaB kan få 15 mill mindst for ham ?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. dec 2012, 10:34

AllanPedersen skrev:Jeg tror at Helenius ryger baseret udelukkende på noget Lynge har sagt..
og nej jeg mener ikke det er fakta.. og jeg er godt klar over det bare er min holdning.. men det er hvad jeg tror

og det er fordi Lynge sagde fornylig at AaB skal være klar til at handle hvis en spiller gerne vil til udlandet.
Man vil helst ikke være kendt som en klub der tvinger spillerne til at blive..
Jeg tror der kommer et bud på Helenius, og jeg tror han vil være klar til det,
og jeg tror Lynge vil sige ja.

Hvis jeg nu teoretisk set får ret, kan det sagtens betyde vi ikke slutter top4 i År..
det havde jeg ellers gerne set. Europa kunne give os den økonomiske frihed til at holde på et par af talenterne

på den positive side så må man gå ud fra hvis vi sælger Helenius at vi laver gode penge på det.. jeg vil blive skuffet
hvis han ryger for under 15millioner.. han presser sig på, på landsholdet.. han er 21 og banker mål ind i superligaen.
Og der er rift om ham, klubberne vil gerne have ham.
Hvis nogen vil have ham til vinter bør de smide 15, mindst.

Det er da bedre end når vi sælger de 17 årige talenter til 1 million. som jeg skrev i Victor Ahlman posten.
Hvis vi kan få det samme for Helenius som for 10x 17 årige talenter.
burde vi så ikke beholde dem ? og se om et par af dem kan slå igennem... det vil være det værd økonomisk.
Dete r jo ikke kun AaB som bestemmer, det er de færreste 17 årige som render rundt med en 5 årig kontrakt...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 3. dec 2012, 12:08

Hvis Helenius og AaB faar et ordentligt tilbud, skal vi have en erstatning i Prica klassen.

Alt andet vil vaere utroligt dumt at saelge vores tv penge for en loesning med Toft / Curth.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2012, 12:25

Elscorpio skrev:Hvis Helenius og AaB faar et ordentligt tilbud, skal vi have en erstatning i Prica klassen.

Alt andet vil vaere utroligt dumt at saelge vores tv penge for en loesning med Toft / Curth.
Præmissen med at vi SKAL have en afløser, hvis vi mister en spiller holder slet ikke.

Jeg er sikker på at alle gerne ville afløse Helenius med en mindst lige så kompetent afløser hvis man kunne, men det der kommer til at ske er at AaB ser på deres samlede spillertrup efter vinduet og på deres økonomi, og så kigger de på, hvordan man bedst kan bruge pengene.

Det er garanteret ikke en mulighed at hente en 1-1 afløser økonomisk. AaB er i en situation for de midler der kommer ind først og fremmest går til konsolidering af firmaet - selvom vi har fået mere i kassen end forventet hen over efteråret, betyder det ikke at der automatisk er et tilsvarende beløb at bruge til spillertruppen.

Jeg vil blive meget overrasket, hvis vi henter noget til at gå direkte ind i startopstillingen til vinter - næsten uanset hvad vi sælger. Jeg tror mere på løsninger á la Thelander, hvis ikke Lynge/Kent tror på vores egne evt. afløsere kan fylde hullet ud.

Mao. der skal nok komme en Helenius-afløser, hvis han bliver solgt, men jeg tror SLET ikke på det bliver en spiller der allerede er på superliga top-niveau. Så skal der i hvert fald ske noget meget markant og overraskende på den økonomiske side meget snart.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar