Må indrømme jeg vil blive skuffet hvis AaB kun kan få 2,5 mio for ham... håber på mellem 3-4 mio. inkl. klausuler.Gamen skrev:Der er et stort interview med Lukas Spalvis i et litauisk sportsmagasin i disse dage, hvor han kommer ind på flere ting:
- Rygterne om et skifte til Rusland er nonsens, og at han i øjeblikket ikke kigger mod Østeuropa. Han vil gerne gå efter Tyskland og Holland.
- Han er enormt glad for den frie tone i klubben, og den afslappede mentalitet. Han har det rigtig godt her.
- Han har en aftale med klubben om, at de vil lade ham gå til sommer. Hans egen plan er også, at det er til sommer der sker noget.
- Til spørgsmålet om hans egen værdi, og om at der spekuleres i at AaB kan modtage op mod 5 mio. euro for ham, siger han at det slet ikke er det niveau der snakkes om. Måske det halve.
Lukas Spalvis
Re: Lukas Spalvis
Hvorfor er det lige han snakker om hans værdi fra internt i klubben, det er jeg lidt uforstående overfor, da han nu har fortalt er AaB vil være villig til at handle for 2,5 mill. nu........hje1980 skrev:Må indrømme jeg vil blive skuffet hvis AaB kun kan få 2,5 mio for ham... håber på mellem 3-4 mio. inkl. klausuler.Gamen skrev:Der er et stort interview med Lukas Spalvis i et litauisk sportsmagasin i disse dage, hvor han kommer ind på flere ting:
- Rygterne om et skifte til Rusland er nonsens, og at han i øjeblikket ikke kigger mod Østeuropa. Han vil gerne gå efter Tyskland og Holland.
- Han er enormt glad for den frie tone i klubben, og den afslappede mentalitet. Han har det rigtig godt her.
- Han har en aftale med klubben om, at de vil lade ham gå til sommer. Hans egen plan er også, at det er til sommer der sker noget.
- Til spørgsmålet om hans egen værdi, og om at der spekuleres i at AaB kan modtage op mod 5 mio. euro for ham, siger han at det slet ikke er det niveau der snakkes om. Måske det halve.
Kan jo være, der er en klausul på de 2,5 mill euro 
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis Bruninho blev solgt til Kina for 20 millioner kr. Så tror jeg ikke Tyskland betaler 30 mio kr. for Spalvis.
Spalvis har haft et godt forår 2014 og et godt efterår 2015. Bruninho har haft et godt efterår 2015.
Måske til sommer, når de store handler laves og når han har bombet superligaen sønder og sammen.
Spalvis har haft et godt forår 2014 og et godt efterår 2015. Bruninho har haft et godt efterår 2015.
Måske til sommer, når de store handler laves og når han har bombet superligaen sønder og sammen.
- FlæskeFrank
Ifølge Ekstra Bladet får FCN 25 millioner kroner for Bruninho... Kinesisk klub eller ej, hvis vi så sælger Spalvis for 2,5 mio euro kan der da vel ikke være nogen tilbage herinde, der mener det er godt solgt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Kan vi blive enige om at hvis nogle herinde vaerdisaetter spalvis udelukkende i forhold til et eneste FCN spillersalg, saa fortjener de at faa deres hoveder undersoegt?Hanga skrev:Ifølge Ekstra Bladet får FCN 25 millioner kroner for Bruninho... Kinesisk klub eller ej, hvis vi så sælger Spalvis for 2,5 mio euro kan der da vel ikke være nogen tilbage herinde, der mener det er godt solgt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Hanga, det er noget ævl. Hvorfor har kineserne så ikke købt Spalvis i stedet for Bruninho? Der er forskel på at gøre det godt i et velfungerende kollektiv og så være en farlig enmandshær. Meget få AaB-spillere har haft succes i senere klubber. Spalvis ville ikke have lavet over fem mål i FCN.
Lidt af en påstand! Spalvis er høj høj klasse og kun 21 år.KJ skrev:Hanga, det er noget ævl. Hvorfor har kineserne så ikke købt Spalvis i stedet for Bruninho? Der er forskel på at gøre det godt i et velfungerende kollektiv og så være en farlig enmandshær. Meget få AaB-spillere har haft succes i senere klubber. Spalvis ville ikke have lavet over fem mål i FCN.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Vi kan også tage Cornelius for 60 millioner til Cardiff hvis det passer dig bedre, eller Ronnie Schwartz til 15 millioner, Makienok til 20 millioner, osv.Buzz Killington skrev:Kan vi blive enige om at hvis nogle herinde vaerdisaetter spalvis udelukkende i forhold til et eneste FCN spillersalg, saa fortjener de at faa deres hoveder undersoegt?Hanga skrev:Ifølge Ekstra Bladet får FCN 25 millioner kroner for Bruninho... Kinesisk klub eller ej, hvis vi så sælger Spalvis for 2,5 mio euro kan der da vel ikke være nogen tilbage herinde, der mener det er godt solgt.
Eksemplerne er mange, og ja, jeg synes Spalvis burde være en lige så god salgsvare som Cornelius, og bedre end de Schwartz og Makienok!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes, at Spalvis skal sammenlignes med salget af Cornelius. Alt under 75 millioner kr. er et dårligt salg.
Hair is not a right: it´s a privilege!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Nu vil jeg lige paapege at jeg haaber paa mere end 20 mio, og jeg ser 20-30 mio som en realistisk spaendvidde pt. eller rettere, jeg haaber AaB siger nej til bud under 20 mio. Men ser det godt nok som ekstremt usandsynligt han kan saelges for noget der overhovedet ligner Cornelius-priser, med mindre et eller andet sindsygt sker det naeste halve aar.Hanga skrev:Vi kan også tage Cornelius for 60 millioner til Cardiff hvis det passer dig bedre, eller Ronnie Schwartz til 15 millioner, Makienok til 20 millioner, osv.Buzz Killington skrev:Kan vi blive enige om at hvis nogle herinde vaerdisaetter spalvis udelukkende i forhold til et eneste FCN spillersalg, saa fortjener de at faa deres hoveder undersoegt?Hanga skrev:Ifølge Ekstra Bladet får FCN 25 millioner kroner for Bruninho... Kinesisk klub eller ej, hvis vi så sælger Spalvis for 2,5 mio euro kan der da vel ikke være nogen tilbage herinde, der mener det er godt solgt.
Eksemplerne er mange, og ja, jeg synes Spalvis burde være en lige så god salgsvare som Cornelius, og bedre end de Schwartz og Makienok!
Men hvad er dit bud? Hvad mener du der er realistisk at forvente?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Nu var ham manageren af Cardiff jo også en kæmpe tumpe, og ejeren var squ heller ikke helt rask. Så hold venligst sammenligningen med salget af Cornelius ude..
Jeg er enig i, at salget af Cornelius var helt uden for nummer, og det kan vi ikke bruge som målestok her. FCK burde have opført en 50 meter høj guldstatue af Carsten V. Jensen efter det salg, og samme CV har atter fundet sig en regnbue med en krukke guld for enden i form af Bruninho.
Dog ophæver Bruninho-salget i mindre grad fysikkens love end salget af Cornelius, men det viser, at Kina og/eller Rusland vil være et aldeles fint sted at skubbe Spalvis hen, såfremt vi ønsker yderligere tyngde i vores store pengetank. Jeg tror ikke, at FCN kunne have scoret angivelige 20-25 milliobner kr. på at have solgt Bruninho til f.eks. Tyskland.
I øvrigt kan vi glæde os over, at AaB ikke længere behøver bøvle med hverken Bruninho eller Joshua John. Hold da op, hvor har de voldt os mange kvaler.
Dog ophæver Bruninho-salget i mindre grad fysikkens love end salget af Cornelius, men det viser, at Kina og/eller Rusland vil være et aldeles fint sted at skubbe Spalvis hen, såfremt vi ønsker yderligere tyngde i vores store pengetank. Jeg tror ikke, at FCN kunne have scoret angivelige 20-25 milliobner kr. på at have solgt Bruninho til f.eks. Tyskland.
I øvrigt kan vi glæde os over, at AaB ikke længere behøver bøvle med hverken Bruninho eller Joshua John. Hold da op, hvor har de voldt os mange kvaler.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Personligt(og jeg er aktionær!) så jeg hellere et salg til PrL-klub af Spalvis til f.eks. 35 mio kr. end et salg til Peking FC på 50 mio kr.
Chancen for at se ham spille i tv er væsentlig større ved engelsk salg og det vil jeg gerne prioritere højere end en bugnende pengekasse.
Problemet og det loft ramte FCK vel også for et par år siden, er vel, at vi kan alligevel ikke bruge de 15 mio kr. på spillerindkøb uden at bryde alle vores normer i klubben. Samt at alt bare bliver dyrere uden, at vi nødvendigvis får noget for pengene.
Chancen for at se ham spille i tv er væsentlig større ved engelsk salg og det vil jeg gerne prioritere højere end en bugnende pengekasse.
Problemet og det loft ramte FCK vel også for et par år siden, er vel, at vi kan alligevel ikke bruge de 15 mio kr. på spillerindkøb uden at bryde alle vores normer i klubben. Samt at alt bare bliver dyrere uden, at vi nødvendigvis får noget for pengene.
- FlæskeFrank
Måske skulle vi så begynde at finde nogle tumper at sælge til i stedet for altid at handle med rationelt tænkende klubber som København eller Twente.Salle17 skrev:Nu var ham manageren af Cardiff jo også en kæmpe tumpe, og ejeren var squ heller ikke helt rask. Så hold venligst sammenligningen med salget af Cornelius ude..
Det er jo ikke fordi vores spillere har bragende succes i de klubber alligevel.
Selvfølgelig får vi ikke Cornelius pris, heller ikke hvis vi var gode til at sælge. Cornelius salget må konkurrere til den mest overbetalte transfer i dansk fodbold nogensinde sammen med Tullberg-salget.
Grunden til at jeg kommer på banen er, at jeg ligesom Yankee, ikke accepterer præmissen om, at de andre blot er heldige når de sælger dyrt, og vi er uheldige når vi sælger billigt. Det er muligvis tilfældet nogle gange, men vi har efterhånden set det alt alt for ofte fra AaBs side.
Hvis man helt oprigtigt mener, at vi ikke kan få mere end 2,5 mio euro for Spalvis, så accepterer jeg den holdning. Jeg mener blot, at vi sjældent har stået med en så god salgsvare, som vi gør nu. I en alder af 21 år er Spalvis suveræn superligatopscorer, dette lige efter at være kommet sig over en karrieretruende skade. Forinden dette var han også gået direkte ind på AaB holdet og markeret sig som en af forårets profiler i 2014. Han har de helt rigtige egenskaber for en målsluger, og han har vist enorm mental styrke. Han har kontrakt til sommer 2018.
Man kan altid diskutere hvor vi skal ende, men jeg synes absolut han skal over 20 millioner, og også gerne 30, men man sidder med en følelse af, at AaB aldrig nogensinde kommer derop.
Grunden til at jeg kommer på banen er, at jeg ligesom Yankee, ikke accepterer præmissen om, at de andre blot er heldige når de sælger dyrt, og vi er uheldige når vi sælger billigt. Det er muligvis tilfældet nogle gange, men vi har efterhånden set det alt alt for ofte fra AaBs side.
Hvis man helt oprigtigt mener, at vi ikke kan få mere end 2,5 mio euro for Spalvis, så accepterer jeg den holdning. Jeg mener blot, at vi sjældent har stået med en så god salgsvare, som vi gør nu. I en alder af 21 år er Spalvis suveræn superligatopscorer, dette lige efter at være kommet sig over en karrieretruende skade. Forinden dette var han også gået direkte ind på AaB holdet og markeret sig som en af forårets profiler i 2014. Han har de helt rigtige egenskaber for en målsluger, og han har vist enorm mental styrke. Han har kontrakt til sommer 2018.
Man kan altid diskutere hvor vi skal ende, men jeg synes absolut han skal over 20 millioner, og også gerne 30, men man sidder med en følelse af, at AaB aldrig nogensinde kommer derop.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
I så fald er jeg meget glad for, at det ikke er dig, der styrer finanserne i AaB. Det er de mest ufattelige ting, man læser her. Nu er 15 millioner ekstra åbenbart være et problem.FlæskeFrank skrev:Personligt(og jeg er aktionær!) så jeg hellere et salg til PrL-klub af Spalvis til f.eks. 35 mio kr. end et salg til Peking FC på 50 mio kr.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Gamen
Jeg synes det er sådan lidt svært at vurdere Spalvis. Han har ikke rigtig haft muligheden for at overbevise i Europa, og det er dét mange klubber betaler for (undtagen i Kina). Han er dertil ikke særligt hurtig, og det er noget af det man ikke kan arbejde specielt meget med. Dertil har han erklæret at han vil finde et sted der har en plan for ham, og hvor han er garanteret spilletid.Hanga skrev: Hvis man helt oprigtigt mener, at vi ikke kan få mere end 2,5 mio euro for Spalvis, så accepterer jeg den holdning. Jeg mener blot, at vi sjældent har stået med en så god salgsvare, som vi gør nu. I en alder af 21 år er Spalvis suveræn superligatopscorer, dette lige efter at være kommet sig over en karrieretruende skade. Forinden dette var han også gået direkte ind på AaB holdet og markeret sig som en af forårets profiler i 2014. Han har de helt rigtige egenskaber for en målsluger, og han har vist enorm mental styrke. Han har kontrakt til sommer 2018.
Jeg tror han har noget af det de gerne betaler for i Holland, hvor det mere handler om afslutningskvaliteter.
Derfor har jeg kigget lidt på hvad hollandske klubber betaler for spillere med hans profil. I sommerens vindue kan jeg finde en 3-4 spillere der minder om ham, og ham der blev solgt for den største sum blev solgt for 2,2 mio. euro. Ser man på handler ud af Holland, kan han vel bedst sammenlignes med Mark Uth, der bombede for Heerenveen og blev solgt for 3 mio. euro til Hoffenheim.
Kigger man mod 2. Bundesliga, og nedover deres transfers i løbet af sidste år, så er der stort set ingen klubber der har givet over 1 mio. euro for spillere. Det tyder på, at det vil være meget overraskende hvis vi får afhændet ham til 2. Bundesliga. De bruger altså ikke specielt mange penge dernede.
Vi skal håbe på et salg á la Uth, hvis vi skal have de penge i kassen for ham, eller håbe på at han bliver solgt til et andet land, f.eks. Rusland, The Championship i England eller Belgien, hvor pengene stadig sidder løst hos top 4-klubberne. Men vi skal lige huske på, at det skal være en klub hvor han får spilletid, og det tror jeg både ham og Henner Janzen står rimelig fast på. Det snævrer naturligvis udvalget af klubber ind. Jeg tror ikke på vi får mere end max. 15-18 mio. for ham, hvis vi skulle sælge ham nu.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Det er ikke mig, som styrer finanserne i AaB.Gnu skrev:I så fald er jeg meget glad for, at det ikke er dig, der styrer finanserne i AaB. Det er de mest ufattelige ting, man læser her. Nu er 15 millioner ekstra åbenbart være et problem.
Jeg skriver intet sted, at det er et problem. Jeg skriver blot, at jeg hellere så salg til PrL end til Kina. Også selv om det kan koste penge.
Hvis du vil i ugebladene, så er der nok også forskel for dem, som higer efter det, om det er til spisning med dronningen eller realitystjerner.
Fodboldstjernerne kunne jo alle tjene væsentlig mere ved at spille for Dubai FC end Barcelona, men det er et fåtal, som vælger Dubai før Barcelona. Sådan har jeg det også som fan.
- FlæskeFrank
Hvorfor i alverden da det????FlæskeFrank skrev:Det er ikke mig, som styrer finanserne i AaB.Gnu skrev:I så fald er jeg meget glad for, at det ikke er dig, der styrer finanserne i AaB. Det er de mest ufattelige ting, man læser her. Nu er 15 millioner ekstra åbenbart være et problem.
Jeg skriver intet sted, at det er et problem. Jeg skriver blot, at jeg hellere så salg til PrL end til Kina. Også selv om det kan koste penge.
Hvis du vil i ugebladene, så er der nok også forskel for dem, som higer efter det, om det er til spisning med dronningen eller realitystjerner.
Fodboldstjernerne kunne jo alle tjene væsentlig mere ved at spille for Dubai FC end Barcelona, men det er et fåtal, som vælger Dubai før Barcelona. Sådan har jeg det også som fan.