Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Rockafellar
2. div
2. div
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Rockafellar » 4. aug 2015, 17:21

:o
FCM skrev:Nu har jeg læst denne tråd igennem, og jeg forstår ikke umiddelbart AaBs ageren i denne sag.
Umiddelbart giver det for mig ikke mening, at AK ikke spiller.

AK var AaBs topscorer sidste sæson, og selvom der numerisk er mange angribere i jeres trup, så er der vel ikke nogen af dem, der har præsteret på et niveau denne sæson, der retfærdiggør at de står foran AK i køen.

Når AK ikke er i truppen, er det jo en ren straffeaktion, og ingen kan vel være i tvivl om, at AaB dermed bevidst stiller et dårligere hold end de kunne. Det er da tåbeligt.

Jeg giver ikke meget for, at det er forhandlingstaktik overfor OB. Man kan jo bare spørge sig selv, hvad der koster mest: en spiller, der ikke er i truppen eller en spiller, der starter hver gang og scorer mål? AaB forhandlingssituation ville da være langt stærkere overfor OB, hvis der var tale om en spiller der blev brugt. Lige nu kan OB jo bare ryste på skulderen og sige at AaB er velkommen til at smide lønkroner efter en spiller, der sidder på tribunen. Der er jo en win-win for OB: de har hentet en spiller og svækket en konkurrent 6 mdr før tid. Tvivler på, at OB ser problemer i at få en spiller uden kamptræning til vinter. Der er en lang vinteropstart med mange træningskampe.

Jeg forstår heller ikke det økonomiske argument. Hvor meget ekstra er det, som AaB håber at presse ud af OB? Hvis vi nu holder det op i mod, at man måske ville have scoret 2-3 mål mere med AK på holdet, og dermed måske få flere point på kontoen, som kan betyde en bedre placering og dermed flere tv-penge, tilskuere på stadion osv. Så skal vi alligevel op i et ret anseeligt beløb, før regnearket går i plus, samtidig med at AaB jo også får nogle ridser i lakken ift mandskabsbehandling.

Hvis nu man så skulle tage det udgangspunkt, at Gaarde ikke er helt idiot, når han har dikteret at man ikke skal bruge AK, så synes jeg, at den eneste mulige forklaring, der ville kunne retfærdiggøre valget, er at AK selv har presset voldsomt på for at komme til OB nu og her, og har sagt at han ikke længere er motiveret for at spille i AaB og ikke vil kunne yde sit maksimale. I sådan en situation vil det kunne forsvares at holde ham ude af truppen (da det jo så er af sportslige årsager).
Er faktisk skræmmende enig :o
Swing Like God's Own Dick

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 4. aug 2015, 17:28

Hold nu op med at han bare havde banket dem ind, det gjorde han jo ikke i sidste sæson. Topscorer eller ej.

I sidste sæson skabte vi ligeså få chancer som under den svenske teenager. Indrømmet, den statistik er trukket ud af fantasien. Det var også AKs skyld, blandt andet fordi han i en HEL SÆSON nægtede at spille Helenius. Sådan en mand kan man selvfølgelig ikke have rendende på et prof fodboldhold.

Glæder mig til at hans ego fordufter.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. aug 2015, 21:04

limey skrev:Hold fast, hvor er det spændende at høre hvad du synes, Kent.
:-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 4. aug 2015, 22:18

Kasper skrev:Hold nu op med at han bare havde banket dem ind, det gjorde han jo ikke i sidste sæson. Topscorer eller ej.
Nej, lige netop. AK har i sin tid i AaB brugt 34 flere minutter pr scoret mål end Helenius - og det endda, selv om AK var her i en mesterskabssæson med det mest chanceskabende spil i AaB's historie. Og selv om næsten en fjerdedel af Helenius' AaB-kampe har været som teenager, mens AK skiftede til AaB som 23-årig. Og selv om Helenius i hele sidste sæson var i en ringe forfatning oven på sygdom. Jeg ved godt, at Helenius har sparket en del straffespark, men bolden skal stadig i kassen, og jeg tvivler sgu på, at AK havde været lige så skarp fra 11 meter som Helenius. Så havde Kent nok valgt ham som skytte i sidste sæson. Under alle omstændigheder har AK haft alle forudsætninger for et bedre målregnskab end Helenius - hvis han ellers havde haft evnerne.

Målt på minutter pr mål i AaB-trøjen er Spalvis naturligvis endnu bedre end AK. Og bare for sammenligningens skyld placerer AK sig lige midt imellem Helenius og Jeppe Curth:

Spalvis: 163 minutter pr. mål.
Helenius: 207 minutter pr. mål
AK: 241 minutter pr. mål.
Curth: 274 minutter pr. mål.

Jeg ved godt, at Peter Graulund, OB-fans og nu Gud hjælpe mig også FCM-Kent (!!!) vil have det til at lyde, som om AK var en ægte goalgetter for AaB og præsterede på et stabilt højt niveau. Men det gjorde han jo ikke. Potentialet var og er større hos både Helenius og Spalvis, og når AK selv har valgt en fremtid hos en konkurrent, er det bare helt i orden, at han ikke får foræret en startplads baseret på sidste sæson. Især hvis hans attitude til træning og over for AaB i forhandlingsforløbet har været så dårlig, som man kan få en fornemmelse af, når AK ikke engang selv vil kommentere sin situation. Det lugter af, at han har en dårlig sag.

Jeg synes, prioriteringen indtil nu er helt i orden. Det havde selvfølgelig alt sammen været federe, hvis Helenius havde banket en kasse eller to ind i de første kampe, men det er altid nemmere at forudsige, når man har set kampene.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 5. aug 2015, 08:39

sulakvelidze skrev:
Kasper skrev:Hold nu op med at han bare havde banket dem ind, det gjorde han jo ikke i sidste sæson. Topscorer eller ej.
Nej, lige netop. AK har i sin tid i AaB brugt 34 flere minutter pr scoret mål end Helenius - og det endda, selv om AK var her i en mesterskabssæson med det mest chanceskabende spil i AaB's historie. Og selv om næsten en fjerdedel af Helenius' AaB-kampe har været som teenager, mens AK skiftede til AaB som 23-årig. Og selv om Helenius i hele sidste sæson var i en ringe forfatning oven på sygdom. Jeg ved godt, at Helenius har sparket en del straffespark, men bolden skal stadig i kassen, og jeg tvivler sgu på, at AK havde været lige så skarp fra 11 meter som Helenius. Så havde Kent nok valgt ham som skytte i sidste sæson. Under alle omstændigheder har AK haft alle forudsætninger for et bedre målregnskab end Helenius - hvis han ellers havde haft evnerne.

Målt på minutter pr mål i AaB-trøjen er Spalvis naturligvis endnu bedre end AK. Og bare for sammenligningens skyld placerer AK sig lige midt imellem Helenius og Jeppe Curth:

Jeg ved godt, at Peter Graulund, OB-fans og nu Gud hjælpe mig også FCM-Kent (!!!) vil have det til at lyde, som om AK var en ægte goalgetter for AaB og præsterede på et stabilt højt niveau. Men det gjorde han jo ikke. Potentialet var og er større hos både Helenius og Spalvis, og når AK selv har valgt en fremtid hos en konkurrent, er det bare helt i orden, at han ikke får foræret en startplads baseret på sidste sæson. Især hvis hans attitude til træning og over for AaB i forhandlingsforløbet har været så dårlig, som man kan få en fornemmelse af, når AK ikke engang selv vil kommentere sin situation. Det lugter af, at han har en dårlig sag.

Jeg synes, prioriteringen indtil nu er helt i orden. Det havde selvfølgelig alt sammen været federe, hvis Helenius havde banket en kasse eller to ind i de første kampe, men det er altid nemmere at forudsige, når man har set kampene.
Enig med at A.K. heller ikke just bankede boldene ind sidste år, men jeg mener at den statistik med min/mål er at generalisere for meget. Som min statistik lærer sagde, kan man stort set altid fabrikere en statistik for at underbygge en pointe. Jeg mener den simple min/mål ikke slår til fordi den ikke tager afgørende mål med i betragtningen. Som et eksempel score Helenius hattrik mod Hobro. Første mål er overordentligt vigtigt fordi vi kommer foran, men de næste to ville jeg da heller have han havde prikket ind i andre kampe. Omvendt ville jeg ikke være foruden A.K. mål i kvalen. Eller hans meget aggressive pres som f.eks. gav bonus mod Esbjerg i sidste sæson. Hvordan f..... holder man det op imod hinanden? Det bliver altid en subjektiv vurdering.

Personligt er jeg rigtigt træt af situationen omkring A.K., for jeg mener han har noget vores andre angribere pt mangler, blandt andet arbejdsiver og uforudsigelighed. Han er vel den af vores angribere der havde den største sandsynlighed for at trække en kanin op af hatten under en kamp. Men nu har han valgt at skifte til O.B. og det er hans valg. Der mener jeg så at vores andre angribere er tæt efter A.K., og i og med at vi har flere emner med længere kontrakter end A.K mener jeg det ville være en forsømmelse hvis træner og stab i AaB investerede kostbar spilletid på A.K istedet for de andre emner i truppen. Muligt at det koster nogle point her i opstarten, men hvis de samme emner først skulle overtage efter A.K til foråret, hvem siger så at vi ikke også der ville tabe point. Point vi nu, måske, vinder fordi vi fra opstart satsede på dem. Helt igennem subjektiv vurdering, men jeg mener vi gør det rigtige i sagen om A.K, på trods af at A.K har en stor stjerne hos mig.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 5. aug 2015, 13:07

Enig i at AaB gør det rigtige med AK og så må man også bare konstatere, at han ikke har frisuren til at være fast mand heroppe. Er der kun råd til lærlingeklip hos Lassen & Eriksen i disse sparetider??
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. aug 2015, 13:23

Så snart vi får et angribermål, så lukker denne tråd.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. aug 2015, 14:46

FlæskeFrank skrev:Så snart vi får et angribermål, så lukker denne tråd.
Næppe, bare fordi de andre skulle få scoret et enkelt betyder det ikke vores kvaler er ovre.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 16:04

I tilfældet AK er jeg helt enig. Han har været en fin mand for AaB og særligt i betragtning af prisen for ham, men så heller ikke mere. Han havde i fjor en periode på 13 kampe i træk i Superligaen og dertil 6 europæiske kampe, hvor han slet ikke scorede, og han kastede ikke meget stjernestøv over vores gumpetunge offensiv sidste efterår. Faktisk kommer vi til betydeligt flere chancer i år, og vi har de offensive kræfter vi skal bruge, selv om han havde været et fint alternativ, men heller ikke mere end det. Det er ikke Ebbe Sand anno 1997, vi har siddende på bænken.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 5. aug 2015, 21:07

Hovedet skrev:
I tilfældet AK er jeg helt enig. Han har været en fin mand for AaB og særligt i betragtning af prisen for ham, men så heller ikke mere. Han havde i fjor en periode på 13 kampe i træk i Superligaen og dertil 6 europæiske kampe, hvor han slet ikke scorede, og han kastede ikke meget stjernestøv over vores gumpetunge offensiv sidste efterår. Faktisk kommer vi til betydeligt flere chancer i år, og vi har de offensive kræfter vi skal bruge, selv om han havde været et fint alternativ, men heller ikke mere end det. Det er ikke Ebbe Sand anno 1997, vi har siddende på bænken.
Helt enig. Få ham dog sendt ud af vagten hurtigst muligt. Skørt at spilde løn på en der slet ikke er god nok til AaB.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 5. aug 2015, 21:17

Since skrev:Helt enig. Få ham dog sendt ud af vagten hurtigst muligt. Skørt at spilde løn på en der slet ikke er god nok til AaB.
Hvad er det nu for en klub du holder med?

Og i samme moment kunne jeg godt tænke mig at spørge, hvor finder du tiden til at holde øje med og deltage i alle konkurenternes fan-forums?

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 5. aug 2015, 22:13

Med den smule aktivitet der er herinde er det hurtigt klaret :P og ellers kan man vel med rette påpege, at det ikke er noget at du skal stikke din næse i.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 5. aug 2015, 22:19

Since skrev:Med den smule aktivitet der er herinde er det hurtigt klaret :P og ellers kan man vel med rette påpege, at det ikke er noget at du skal stikke din næse i.
Der er vel ikke noget farligt i at afsløre hvilken klub du støtter op om?

Så bliver det lettere at forstå konteksten vedrørende dine kommentarer. Vi andre er jo åbne omkring vores tilhørsforhold. Der ligger ikke noget ondt bag mit spørgsmål.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 22:59

Since skrev:
Hovedet skrev:
Helt enig. Få ham dog sendt ud af vagten hurtigst muligt. Skørt at spilde løn på en der slet ikke er god nok til AaB.
Halløj, unge mand med det uafklarede tilhørsforhold. Jeg skriver ikke, at AK ikke "er god nok til AaB". Jeg havde såmænd også gerne set en forlængelse med ham, men siden det står klart, at han fra nytår spiller i OB (hvilket jeg finder helt ok, da han oprindeligt er fynbo), bakker jeg helt om klubbens beslutning om at satse på andre angribere. Den har AaB også været helt åben om. Jeg ved godt, at han i princippet er til rådighed for AaB året ud, men af ovennævnte årsager mener jeg, at AK kun skal hives frem, dersom skader og karantæner påbyder det. Vi har altså Helenius, Jönsson, Spalvis og Enevoldsen til rådighed på de pladser, hvortil kommer, at AKs motivation og derudover i øvrigt kampform næppe kan være i top.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2015, 00:57

Patmand skrev:
Since skrev:Med den smule aktivitet der er herinde er det hurtigt klaret :P og ellers kan man vel med rette påpege, at det ikke er noget at du skal stikke din næse i.

Så bliver det lettere at forstå konteksten vedrørende dine kommentarer. Vi andre er jo åbne omkring vores tilhørsforhold. Der ligger ikke noget ondt bag mit spørgsmål.
Han er OB-mand, og faktisk en fornuftig en af slagsen før AK-gate.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 6. aug 2015, 15:36

AK har afvist at tage et halvt år til IFK Göteborg

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... fk/5675182

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 16:10

Den dag... AK kommer til OB.. og er ude herfra.

Så skal i se ham gå til bold.dk og eb.dk .. og svine AaB til..
tager gerne et væddemål på 3 fadøl..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 6. aug 2015, 16:14

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:

Han er OB-mand, og faktisk en fornuftig en af slagsen før AK-gate.
Tak Buzz. En ikke uvigtig detalje når det handler om en strandet transfer meller AaB og OB.

Men for pokker, denne her sag trækker alt for meget i langdrag. Få nu lavet en aftale Gaarde og Hansen så vi kan få smidt Anders på toget til Odense.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. aug 2015, 16:18

Mindes ikke AaB har brugt denne metode overfor spillere før. Man må da sige at AK bliver straffet big time for det valg han har taget.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 6. aug 2015, 16:40

sulakvelidze skrev:

Han er en bandit ham AK. Ikke nok var han ældre end Helenius da han til AaB, han tillod sig også at være angriber i ikke bare en mesterskabs sæson, men den mest chance skabende sæson nogensinde overhovedet i klubbens historie. Der ud over bruger han ikke bare flere minutter på at score sine mål, men vil kikse straffepark fik han chancen. Både statistikken og glaskuglen er imod ham. Nu er han heldigvis placeret et godt stykke fra sidelinjen og Helenius er første angriber og i bedre form ifølge sig selv end nogensinde før. Så må vi se hvordan målkontoen ser ud efter sæsonen og hvor mange minutter/kampe der skal bruges på at score. Pt. har han spillet tre kampe.

Besvar