Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Hanga » 27. nov 2025, 11:08

jonas386 skrev:
27. nov 2025, 10:50
I klynger jer tl et ubegrundet håb. Men det er selvføgelig også en del af at være fodboldfan
Omvendt er det også meget nemt at blive negativt forudindstillet, når man er blevet trukket igennem tilstrækkelig lort - og jeg tror godt at vi kan tillade os at sige, at vi AaB fans er blevet netop det.

Vi aner ikke om Würtz er en god eller dårlig transitionstræner. Det er ikke så simpelt som blot at se på hvilke spillere der blev rykket op i hans tid og hvordan de klarede sig. Der er så mange faktorer der spiller ind, mest af alt spillerens kvaliteter og potentiale. Men vi ved at klubben kender ham i rollen og har ønsket at få ham tilbage. Og vi ved at Würtz kun vil tilbage fordi han ser at der sker forandringer i klubben, som mange har ønsket.

Så mens jeg er enig i at nogle virker lige rigeligt positive over nyheden, så er der heller ingen grund til at være det modsatte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 27. nov 2025, 12:08

Hanga skrev:
27. nov 2025, 11:08
jonas386 skrev:
I klynger jer tl et ubegrundet håb. Men det er selvføgelig også en del af at være fodboldfan
Omvendt er det også meget nemt at blive negativt forudindstillet, når man er blevet trukket igennem tilstrækkelig lort - og jeg tror godt at vi kan tillade os at sige, at vi AaB fans er blevet netop det.
Understatement of the year! Vi er blevet spændt efter gyllesprederen og trukket igennem det på hele turen for derefter at blive smidt direkte i gylletanken. Det er først nu vi er på vej ud af den tank.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 27. nov 2025, 12:17

haghdk skrev:
27. nov 2025, 12:08
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
Understatement of the year! Vi er blevet spændt efter gyllesprederen og trukket igennem det på hele turen for derefter at blive smidt direkte i gylletanken. Det er først nu vi er på vej ud af den tank.
Well put.
Om vi så reelt er på vej ud i frisk luft eller blot er på vej over i en anden gylletank vil tiden vise. For nu er klubbens fremtid jo helt åben, ingen aner hvad der kommer til at ske på ejerfronten og hvordan fremtiden ser ud. Jeg kan konstatere, at vi uden lave et historisk godt regnskabsår på spillersalg, havde haft et sindsygt dundrende underskud. Det er der SSE22 har fejlet allermest for mig - de helt åbenlyse besparelser der er lavet på førsteholdet har ikke sænket vores samlede personaleudgifter - så nu er vi bare et markant ringere fodbold med samme livstruende økonomiske grundlag.

Derfor synes jeg også det er meget svært at have spændende transferønsker, for jeg har svært ved at se, hvordan vi skulle have råd til det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 27. nov 2025, 12:41

Hanga skrev:
27. nov 2025, 12:17
haghdk skrev:
27. nov 2025, 12:08
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
Well put.
Om vi så reelt er på vej ud i frisk luft eller blot er på vej over i en anden gylletank vil tiden vise. For nu er klubbens fremtid jo helt åben, ingen aner hvad der kommer til at ske på ejerfronten og hvordan fremtiden ser ud. Jeg kan konstatere, at vi uden lave et historisk godt regnskabsår på spillersalg, havde haft et sindsygt dundrende underskud. Det er der SSE22 har fejlet allermest for mig - de helt åbenlyse besparelser der er lavet på førsteholdet har ikke sænket vores samlede personaleudgifter - så nu er vi bare et markant ringere fodbold med samme livstruende økonomiske grundlag.

Derfor synes jeg også det er meget svært at have spændende transferønsker, for jeg har svært ved at se, hvordan vi skulle have råd til det.
Jeg er også positiv over for Würtz, mest af alt fordi jeg elsker manden og er enig i din beskrivelse om at det er svært at vurdere hvilken betydning han har haft.

Der hvor jeg lige nu nok er mere bekymret er at på trods af nogle solide indkøb, så sidder jeg med en følelse af at Steffen Højer ikke får rykket hverken enkeltspillere eller holdet mentalt, taktisk eller på fodboldevner. Der havde jeg forventet mere, men vi sejler stadigvæk totalt rundt i mange kampe, både mentalt og spillemæssigt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 27. nov 2025, 21:58

Sjovt med Maxsø. Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at han er både en forstærkning og nok også urealistisk, men er jeg er ikke sikker på han er den rigtige spiller for os/at springe banken for hvis han kan lokkes. Jeg er enig i, at vi skal have en stopper ekstra med mere kvalitet end Noel og Makolli, men vi har jo allerede en chef i midterforsvaret i Tiedeman. Vi skal have en ekstra stopper med mere kvalitet, men behøves vi en styrmand mere til forsvaret?
Jeg tror det ville være sundere for hierarkiet at få en chef på midtbanen og, at en ekstra stopper så mere bliver hentet på niveau og potentiale end lederskab.
Jeg tror i øvrigt, at det bliver meget lettere at være ung stopper i AaB, hvis man får en balanceret midtbane foran, hvor der er en styrmand i bunden.
RAUS RAUS SSE!

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 1. dec 2025, 14:43

Daniel Kristensen fra Thisted er ifølge Ydesen stærkt inde i billedet til en af de to topposter på AaB Akademiet.

Apropos Thisted - kan der blive en Superliga spiller ud af Christian Wagner?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. dec 2025, 07:06

DarkHorse9000 skrev:
1. dec 2025, 14:43
Daniel Kristensen fra Thisted er ifølge Ydesen stærkt inde i billedet til en af de to topposter på AaB Akademiet.

Akademi chef er den ene, men hvad er den anden toppost?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. dec 2025, 09:27

Hvis vi nu antager man kun går efter nordiske spillere så er her et lille udpluk af emner der har udløb Nu og så til sommer:
Og der er mange flere udover dette naturligvis også fra andre lande der kunne give mening. jeg har endda ikke kigget på backs.

Goalkeeper:
- Kjetil Haug - toulouse
- samuel brolin - kalmar
- patrik carlgren - nantes
- pontus dalberg - gøteborg
- nicolaj larsen - SIF
- frederik ibsen - b93

CB:
- Granli - elsfborg
- Maxsø
- sviatchenko
- casper Widell (widells bror) - rotterdam

defensiv & central midt:
- samuel gustafson - urawa red diamonds
- tobias børkeeiet - rapid wien
- jens jønsson
- athen
- jesper karlstrøm - udinese
- oscar fraulo - Gladbach
- gustav grubbe - OB
- jonathan svedberg - st johnstone
- eric kitolano - lillestrøm
- nils fröling - D. dresden
- victor jensen - utrecht.

kanter:
- rasmus alm - st. louis
- gustaf norlin - Lodz
- oskar fallenius - djurgården
- younes namli - le havre
- jeppe erenbjerg - zulte waregem
- kasper lunding - århus fremad

angribere:
- Odey (ikke nordisk men mener han er spot on ift. hvad vi mangler)
- tobias lauritsen - sparta rotterdam
- ole sæter - rosenborg
- kasper junker - grampus
- vegard erlien - tromsø
-abel stensrud - skeid oslo

Nå men bottomline er at der skal forstærkninger til helst alle kæder.
Vores midtbane mangler big time.

Spillere ud for at rydde op:
- Muller &/eller De Boer
- adedeji (med mindre højer genopfinder ham)
- O. Ross
- jasson
- maarup
- amankwah
- diagne

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 2. dec 2025, 09:55

Er det ikke bare at lukke øjnene og håbe på at Kelvin John laver en Bassogog til AFCON og fixer hele økonomien?

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. dec 2025, 09:56

bonanza skrev:
2. dec 2025, 09:55
Er det ikke bare at lukke øjnene og håbe på at Kelvin John laver en Bassogog til AFCON og fixer hele økonomien?
hahaha JO

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 2. dec 2025, 13:59

Forza skrev:
2. dec 2025, 07:06
DarkHorse9000 skrev:
1. dec 2025, 14:43

Akademi chef er den ene, men hvad er den anden toppost?
Chefstillingeb splittes formentlig op, så der bliver en administrativ chef og en sportslig chef.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2025, 14:35

bonanza skrev:
Basso havde trods alt noget mere fysisk pondus og gennembrudsstyrke. Der tror jeg bare John vil komme til kort. Ikke, at jeg synes han skal bygges om til Peter Crouch, men en lille spiller kan jo godt være fysisk stærk. Derudover jeg også bare Bassogog lavede flere geniale ting omend man kunne være i tvivl om hvorvidt det altid var med vilje. John er hurtig og det giver en bunke mål i 1. div, men i Superligaen og de gode 1. div hold spiser ham jo til morgenmad.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 2. dec 2025, 14:49

Jakobsen skrev:
2. dec 2025, 14:35
bonanza skrev:
Basso havde trods alt noget mere fysisk pondus og gennembrudsstyrke. Der tror jeg bare John vil komme til kort. Ikke, at jeg synes han skal bygges om til Peter Crouch, men en lille spiller kan jo godt være fysisk stærk. Derudover jeg også bare Bassogog lavede flere geniale ting omend man kunne være i tvivl om hvorvidt det altid var med vilje. John er hurtig og det giver en bunke mål i 1. div, men i Superligaen og de gode 1. div hold spiser ham jo til morgenmad.
Det er præcis samme spidskompetence, fart. Omend jeg på øjemål vil skyde Bassogog til både at være hurtigere og stærkere, så er han samtidig teknisk underlegen Kelvin John, i mine ydmydge øjne.

Jeg tror det handler mere om, at der kun skal nogle få gode aktioner og måske et par mål til at generere stor efterspørgsel og dermed skrue prisen i vejret fordi udstillingsvinduet er kæmpe stort til AFCON og fordi alle elsker en offensiv spiller. Det man så også kan se er, at niveauet er lavere end når man f.eks. ser EM og VM. Der er vildt mange hold til AFCON der er voldsomt uorganiserede, nogen vil mene det er sjovt at se, men ret mange vil mene det er kedeligt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2025, 20:54

Nogen der ser Vendsyssel og er opdaterede på Kusks niveau?
Det er selvfølgelig ikke en spiller med mange år tilbage eller udviklingsperspektiver, men hvis han stadig har brugbart niveau kunne han måske være et bud på en brugbar performancespiller der kunne hjælpe os og som ikke ville koste alt for meget at få fat i.
Derudover ville fodboldromantikeren i mig synes det var uendeligt smukt, hvis AaB og Kusk kunne få en smuk afslutning.

Jeg ville ikke sige, at det er et decideret ønske for jeg ved ikke nok om Kusks aktuelle niveau, men er bare kommet til at tænke på om det kunne være en mulighed. Og jeg ved godt, at vi har haft blandere erfaringer med at hente gamle spillere hjem, men ovenpå et par år med Bernhards badebiletter til fjerderangsspillere på gennemrejse har vi brug for nogen der har AaB som hjerteblod.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Dorezha
2. div
2. div
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Dorezha » 3. dec 2025, 10:25

Sebastian Pingel har udløb til sommer.

Proven goal scorer i 1. Divisionen, og efter han er røget ud af starten i Horsens, kan han sikkert erhverves billigt. Horsens hentede ham i Hillerød, hvor han også bankede kasser ind.

Han er dog 32 år, og bliver 33 til maj. En ét årig kontrakt med mulighed for en forlængelse, kunne være fint for begge parter.
Et hjerte - En klub

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 3. dec 2025, 11:28

Pingel og Kusk, det virker ikke som om det har et langsigtet perspektiv.

Pingel måske, hvis Helenius stopper til sommer og vi er i 1. division i næste sæson. En mulighed, men sandsynligvis situations bestemt ifht. at give mening.

Et andet bud kunne være Jeppe Corfitzen. En venstrebent offensiv spiller som står uden kontrakt. Har været igennem FCKs akademi og 2 år hos Lecce i Italien. Er lige fyldt 21 når transfervinduet åbner til Januar.

Det er for mig et rigtig godt bud, særligt hvis vi sælger en eller flere offensive spillere i vinduet. Vi har ingen offensive spillere der foretrækker venstre fod.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 3. dec 2025, 12:08

bonanza skrev:
3. dec 2025, 11:28
Pingel og Kusk, det virker ikke som om det har et langsigtet perspektiv.

Pingel måske, hvis Helenius stopper til sommer og vi er i 1. division i næste sæson. En mulighed, men sandsynligvis situations bestemt ifht. at give mening.

Et andet bud kunne være Jeppe Corfitzen. En venstrebent offensiv spiller som står uden kontrakt. Har været igennem FCKs akademi og 2 år hos Lecce i Italien. Er lige fyldt 21 når transfervinduet åbner til Januar.

Det er for mig et rigtig godt bud, særligt hvis vi sælger en eller flere offensive spillere i vinduet. Vi har ingen offensive spillere der foretrækker venstre fod.
Enig i at der er mere perspektiv i en venstrebenet kant på 21 år - men der må være en grund til, at han har stået uden kontrakt siden udgangen af juni?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. dec 2025, 12:27

Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.

I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".

Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.

Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 3. dec 2025, 12:47

R Rosenberg skrev:
3. dec 2025, 12:27
Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.

I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".

Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.

Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Præcis vi skal jo have en erfaren stamme som får holdet til at fungere og hæver bundniveauet.
Det kan man godt uddanne unge spillere til, men sådan nogle har vi ikke uddannet lige nu og vi har nok i mindre grad råd til at købe talenter der er der medmindre vi kan gøre en god handel i 1. eller 2. division.

Vi har derudover masser af udviklingsspillere i forvejen

18 år: Bertil Grønkjær, Christian Tcacenco, Marcus Bonde, Bertram skovgaard
19 år: Nóel Atli Arnórsson, Cornelius Olsson, Mads Bomholt, Valdemar Møller, Amar Diagne,
20 år: Elison Makolli
21 år: Oliver Ross, Eugene Amankwah

Altså 12 spillere immellem 18 og 21 år, hvoraf de seks markerede med fed er jævnlige startere.
Læg dertil, at Bertil Grønkjær har sat sig på posten som anden målmand
Af de 12 er det i øvrigt kun Eugene Amankwah (åbenlyst) og Amar Diagne (Ingen af vores mange trænere har kigget hans vej) der kan anses som afskrevne.

Kan vi få en 20 årig bomber som på et år kan tage over for Helenius om et år vil det da være fedt f.eks., men de gode spillere på den alder er jo bare dyre. Vi har brug for nogle performance spillere der kan rykke os op, hvilket vil øge vores sportslige budgetter og give bedre mulighed for at hente salgbare spillere.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 3. dec 2025, 13:37

R Rosenberg skrev:
3. dec 2025, 12:27

Vi har dog også brug for nogle spillere vi kan sælge igen, ellers kommer vi til at løbe tør for penge. Det ligner ikke at der kommer et stort kuld af spillere op fra ungdomsafdelingen de næste par år som kan hjælpe til der desværre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar