R Rosenberg skrev: ↑3. dec 2025, 12:27
Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.
I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".
Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.
Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Præcis vi skal jo have en erfaren stamme som får holdet til at fungere og hæver bundniveauet.
Det kan man godt uddanne unge spillere til, men sådan nogle har vi ikke uddannet lige nu og vi har nok i mindre grad råd til at købe talenter der er der medmindre vi kan gøre en god handel i 1. eller 2. division.
Vi har derudover masser af udviklingsspillere i forvejen
18 år: Bertil Grønkjær, Christian Tcacenco,
Marcus Bonde, Bertram skovgaard
19 år:
Nóel Atli Arnórsson, Cornelius Olsson,
Mads Bomholt,
Valdemar Møller, Amar Diagne,
20 år:
Elison Makolli
21 år:
Oliver Ross, Eugene Amankwah
Altså 12 spillere immellem 18 og 21 år, hvoraf de seks markerede med fed er jævnlige startere.
Læg dertil, at Bertil Grønkjær har sat sig på posten som anden målmand
Af de 12 er det i øvrigt kun Eugene Amankwah (åbenlyst) og Amar Diagne (Ingen af vores mange trænere har kigget hans vej) der kan anses som afskrevne.
Kan vi få en 20 årig bomber som på et år kan tage over for Helenius om et år vil det da være fedt f.eks., men de gode spillere på den alder er jo bare dyre. Vi har brug for nogle performance spillere der kan rykke os op, hvilket vil øge vores sportslige budgetter og give bedre mulighed for at hente salgbare spillere.