Der er da nogle fine årgange på vej?Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 13:37Vi har dog også brug for nogle spillere vi kan sælge igen, ellers kommer vi til at løbe tør for penge. Det ligner ikke at der kommer et stort kuld af spillere op fra ungdomsafdelingen de næste par år som kan hjælpe til der desværre.R Rosenberg skrev: ↑3. dec 2025, 12:27Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.
I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".
Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.
Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Indlæg: 1835
- Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
- Favoritspiller: Kasper Risgård
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Men dem har vi jo masser af. Se mit indlæg længere op. Vi har 12 spillere i førsteholdstruppen mellem 18-21 år og kun to der må siges at være opgivet. Seks af de 12 får masser af spilletid og de resterende er primært første års serniorer som nok er tiltænkt en større rolle til sommer.Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 13:37Vi har dog også brug for nogle spillere vi kan sælge igen, ellers kommer vi til at løbe tør for penge. Det ligner ikke at der kommer et stort kuld af spillere op fra ungdomsafdelingen de næste par år som kan hjælpe til der desværre.R Rosenberg skrev: ↑3. dec 2025, 12:27Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.
I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".
Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.
Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Naturligvis. Men det er jo ikke sådan nogle, vi skal bygge stammen på.Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 13:37Vi har dog også brug for nogle spillere vi kan sælge igen, ellers kommer vi til at løbe tør for penge. Det ligner ikke at der kommer et stort kuld af spillere op fra ungdomsafdelingen de næste par år som kan hjælpe til der desværre.R Rosenberg skrev: ↑3. dec 2025, 12:27Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.
I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".
Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.
Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Det er en fin balance mellem erfarne spillere og udvikling, som kan presse de erfarne, vi skal stræbe efter.
Endnu flere unge spillere fra "spændende akademier" kommer ikke til hverken at rykke os op eller holde os oppe.
Grunden til AGF's nuværende succes er en super-rutineret stamme af Hansen, Tingager, Dalsgaard, Poulsen, Mortensen etc. Som så suppleres med unge som Bech, Solbakken og Arnstad og andre.
Den kombination giver de unge noget at læne sig op ad, så de kan præstere bedst muligt.
Jeg så gerne en keeper, en midterforsvarer, en central midt og en angriber omkring de 30. Bare se, hvad Tiedemanns indtog har gjort. Tænk sig det over hele banen.
Ædruelighedens stemme
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Det kan vi håbe - men det er ikke mit indtryk at der er ret mange spillere på u19/17 som man anser som meget store talenter. Det er heller ikke fordi vi vælter os i u-landsholdsspillere.Erasmus Montanus skrev: ↑3. dec 2025, 13:41Der er da nogle fine årgange på vej?Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 13:37Vi har dog også brug for nogle spillere vi kan sælge igen, ellers kommer vi til at løbe tør for penge. Det ligner ikke at der kommer et stort kuld af spillere op fra ungdomsafdelingen de næste par år som kan hjælpe til der desværre.R Rosenberg skrev: ↑3. dec 2025, 12:27Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.
I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".
Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.
Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Det skal dog siges at det ofte har været spillere, der måske ikke lignede supertalenter, som endte med at gå længst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Det her ungdomssnak har jo verseret i forskellige versioner siden de glade dage i 2014 - og glade dage har der jo ikke været flere af siden 2014.Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 13:37Vi har dog også brug for nogle spillere vi kan sælge igen, ellers kommer vi til at løbe tør for penge. Det ligner ikke at der kommer et stort kuld af spillere op fra ungdomsafdelingen de næste par år som kan hjælpe til der desværre.R Rosenberg skrev: ↑3. dec 2025, 12:27Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.
I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".
Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.
Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Og hvis vi befinder os i en situation, hvor et transferoverskud i omegnen af 80 millioner kroner resulterer i et regnskab, der lige kan køre rundt for en midterklub i 1. division, kan vi vist roligt konstatere, at en anden tilgang er nødvendig.
Det er vel også i dette lys, at planerne om en aktieemission eller en anden form for kapitaltilførsel skal ses. Alting begynder nødvendigvis med en investering, og før vi kan beskæftige os med langsigtede planer for talentudvikling og "infrastruktur" på Hornevej, er vi nødt til at forholde os til den nutid, vi bøvler ualmindeligt meget med. Forrige transfervindue blev dæleme ikke anvendt hensigtsmæssigt før de sidste par dage - denne gang har vi oceaner af tid til at skabe en spillertrup af en vis kaliber. Vi kunne jo se, hvor meget en Tiedeman har formået at forstærke det nuværende hold.
- Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Noel, Makolli, Bonde, Bomholt og Valdemar kan blive mange penge værd, men det kræver succes for hele klubben og at de har nogle erfarne spillere der kan vise dem vejen.Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 15:59Det kan vi håbe - men det er ikke mit indtryk at der er ret mange spillere på u19/17 som man anser som meget store talenter. Det er heller ikke fordi vi vælter os i u-landsholdsspillere.Erasmus Montanus skrev: ↑3. dec 2025, 13:41Der er da nogle fine årgange på vej?Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 13:37Vi har dog også brug for nogle spillere vi kan sælge igen, ellers kommer vi til at løbe tør for penge. Det ligner ikke at der kommer et stort kuld af spillere op fra ungdomsafdelingen de næste par år som kan hjælpe til der desværre.R Rosenberg skrev: ↑3. dec 2025, 12:27Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.
I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".
Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.
Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Det skal dog siges at det ofte har været spillere, der måske ikke lignede supertalenter, som endte med at gå længst.
Jeg er helt på linje med Rosenberg. Der skal rutine ind - der trænger til en rygrad hele vejen op igennem kæderne på holdet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Nemlig, at vi har et robust hold med en god stamme er en forudsætning for, at vi kan udvikle vore talenter mest muligt. Jeg synes også vi har pisset talent væk igennem årene fordi vi har kørt med så ringe/inkonsistent rekruttering af spillere og trænere. Efter det sidste gode hold blev splittet i sommeren 16 har man ikke rigtigt præsteret at bygge en solid stamme som kunne muliggøre man spillede på en fast måde så man kunne få det bedste ud af talenterne. Tag f.eks. en spiller som Blåbjerg som afgjort var en klog stopper og med mange af de kompetencer en moderne stopper skal have, men han skulle have spillet en 2-3 år ved siden af KEP eller lign. type der kunne lære ham "Håndværket" som f.eks. den hårdhed det kræver i dueller og i at begå de professionelle frispark. Der gjorde man nok hverken Blåbjerg eller Kasper P en tjeneste ved, at de to selv skulle finde ud af det udover det korte visit fra den "spillende stopper" Holgersson. Ligesom vi gjorde vores unge spillere en tjeneste med alle de underlige rekrutteringer i øst og vest af spillere som måske i nogle tilfælde måske egentlig var gode, men ikke passede ind eller havde lederkompetencerne.Kasper skrev: ↑3. dec 2025, 18:04Noel, Makolli, Bonde, Bomholt og Valdemar kan blive mange penge værd, men det kræver succes for hele klubben og at de har nogle erfarne spillere der kan vise dem vejen.Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 15:59Det kan vi håbe - men det er ikke mit indtryk at der er ret mange spillere på u19/17 som man anser som meget store talenter. Det er heller ikke fordi vi vælter os i u-landsholdsspillere.Erasmus Montanus skrev: ↑3. dec 2025, 13:41Der er da nogle fine årgange på vej?Hanga skrev: ↑3. dec 2025, 13:37Vi har dog også brug for nogle spillere vi kan sælge igen, ellers kommer vi til at løbe tør for penge. Det ligner ikke at der kommer et stort kuld af spillere op fra ungdomsafdelingen de næste par år som kan hjælpe til der desværre.R Rosenberg skrev: ↑3. dec 2025, 12:27Nogen gange, d'herrer, behøver der ikke være så meget andet perspektiv i tingene, end der skal nogle kugler i rusen.
I vores nuværende situation havde jeg any dag valgt en 35 årig Heine Fernandez eller Christian Lundberg end en "spændende 21 årig, der kommer fra X akademi".
Comelius kommer fra et spændende akademi. Det samme gjorde Jimenez. Ja, selv Müller kommer vel fra et spændende akademi. Og mange andre.
Her og nu har vi brug for proven kvalitet og erfaring, der kan gøre en forskel på banen fra dag ét.
Det skal dog siges at det ofte har været spillere, der måske ikke lignede supertalenter, som endte med at gå længst.
Jeg er helt på linje med Rosenberg. Der skal rutine ind - der trænger til en rygrad hele vejen op igennem kæderne på holdet.
Det er i øvrigt også sjovt når der tales så meget om unge spillere og at gøre som i 2014. Idealopstillingen dengang var aldersmæssigt altså ikke så ung.
Nicolai Larsen (23)
Dalsgaard (24)/Patrick (27), KEP (29), Lasse N (26)/Thelander (22), Ahlmann (23)
Kusk (22), Würtz (30)/Augu (33), Risgård (31), Thomsen (21)
Jönsson (24), AK (24)
Endvidere havde vi Curth (30) og Due (32) som var pålidelige trupspillere med et højt bundniveau vi kunne trække på.
Eneste helt unge komet vi havde på det hold var altså Spalvis (19).
Så ved jeg godt, at der var en vej derhen, hvor de her spillere blev indfaset, det kunne vi netop fordi vi havde en god erfaren stamme med Augu, Würtz, Risgård (fra 13), Curth, Due og KEP i de år. Læg dertil, at vi årene inden også havde Wæhler som chef i forsvaret og vi havde en Bøgelund der var central i at uddanne Dalsgaard til at være back.
Lige nu har vi ikke ret mange med både erfaring og personlighed til at være den erfarne stamme der skaber den rygrad der skaber grobund for, at de unge kan udvikle sig. Det handler jo heller ikke bare om at have en masse unge spillere, men at have nogle unge spillere der er så gode at de kan blive gode Superlgiaspillere og spille her i årevis eller endnu bedre blive profiler og blive solgt.
RAUS RAUS SSE!
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Hvem faen er det lige der skal scoute og rekruttere på senior niveau nu? Med Nagel væk, Ahlmann til akademiet og et tomt sæde som analytiker er vi vel tilbage ved at rekruttering og scouting er 0 og det alene er sportschefen på relationer og mavefornemmelse?
Jeg håber det er fordi Møller vil opbygge sin egen organisation til det, er jo heller ikke fordi resultater var prangende på prof scouting før, men løsningen er da ikke at undlade at gøre det.
Jeg håber det er fordi Møller vil opbygge sin egen organisation til det, er jo heller ikke fordi resultater var prangende på prof scouting før, men løsningen er da ikke at undlade at gøre det.
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Der kom svar på begge dine spørgsmål fra AaB selv idagBelwas skrev: ↑3. dec 2025, 18:43Hvem faen er det lige der skal scoute og rekruttere på senior niveau nu? Med Nagel væk, Ahlmann til akademiet og et tomt sæde som analytiker er vi vel tilbage ved at rekruttering og scouting er 0 og det alene er sportschefen på relationer og mavefornemmelse?
Jeg håber det er fordi Møller vil opbygge sin egen organisation til det, er jo heller ikke fordi resultater var prangende på prof scouting før, men løsningen er da ikke at undlade at gøre det.
https://aabsport.dk/nyheder/2025/decemb ... ra-nytaar/
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... -AaB-rygte
Men den omtalte spiller afviser dog ikke noget.
Men den omtalte spiller afviser dog ikke noget.
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Det lyder lidt undervældende. Jeg tror godt på, at man kan finde talent i Superettan ala. hvad man gjorde med Widell, men jeg etablerede ældre spillere fra den række er jo umiddelbart en lavere hylde. Det giver Daniel Ask vibes
RAUS RAUS SSE!
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Syns efterhånden det er et spændende og solidt setupLyfe skrev: ↑4. dec 2025, 09:26Der kom svar på begge dine spørgsmål fra AaB selv idagBelwas skrev: ↑3. dec 2025, 18:43Hvem faen er det lige der skal scoute og rekruttere på senior niveau nu? Med Nagel væk, Ahlmann til akademiet og et tomt sæde som analytiker er vi vel tilbage ved at rekruttering og scouting er 0 og det alene er sportschefen på relationer og mavefornemmelse?
Jeg håber det er fordi Møller vil opbygge sin egen organisation til det, er jo heller ikke fordi resultater var prangende på prof scouting før, men løsningen er da ikke at undlade at gøre det.
https://aabsport.dk/nyheder/2025/decemb ... ra-nytaar/
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Ja, for en 1. divisions klub er det et flot setupbaresi skrev: ↑4. dec 2025, 14:55Syns efterhånden det er et spændende og solidt setupLyfe skrev: ↑4. dec 2025, 09:26Der kom svar på begge dine spørgsmål fra AaB selv idagBelwas skrev: ↑3. dec 2025, 18:43Hvem faen er det lige der skal scoute og rekruttere på senior niveau nu? Med Nagel væk, Ahlmann til akademiet og et tomt sæde som analytiker er vi vel tilbage ved at rekruttering og scouting er 0 og det alene er sportschefen på relationer og mavefornemmelse?
Jeg håber det er fordi Møller vil opbygge sin egen organisation til det, er jo heller ikke fordi resultater var prangende på prof scouting før, men løsningen er da ikke at undlade at gøre det.
https://aabsport.dk/nyheder/2025/decemb ... ra-nytaar/
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Indlæg: 822
- Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Søren, din lyseslukker!Soren skrev: ↑9. dec 2025, 19:40Ja, for en 1. divisions klub er det et flot setupbaresi skrev: ↑4. dec 2025, 14:55Syns efterhånden det er et spændende og solidt setupLyfe skrev: ↑4. dec 2025, 09:26Der kom svar på begge dine spørgsmål fra AaB selv idagBelwas skrev: ↑3. dec 2025, 18:43Hvem faen er det lige der skal scoute og rekruttere på senior niveau nu? Med Nagel væk, Ahlmann til akademiet og et tomt sæde som analytiker er vi vel tilbage ved at rekruttering og scouting er 0 og det alene er sportschefen på relationer og mavefornemmelse?
Jeg håber det er fordi Møller vil opbygge sin egen organisation til det, er jo heller ikke fordi resultater var prangende på prof scouting før, men løsningen er da ikke at undlade at gøre det.
https://aabsport.dk/nyheder/2025/decemb ... ra-nytaar/![]()
Jeg istemmer mig koret - vi har rekrutteret flot siden John Møllers indtog.
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Er det ikke på tide med en vinter transfer tråd 
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Indlæg: 822
- Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Indlæg: 822
- Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Føj for en cliff hanger!
Er det en vi kender?
Stephen Odey - jeg vidste det!
Er det en vi kender?
Stephen Odey - jeg vidste det!
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
han er kendt, har skrevet om ham før, ikke Odey, men en der er lidt i overskud på et top 3 hold i suppen. han er et emne og man har en føler ude,DarkHorse9000 skrev: ↑11. dec 2025, 10:35Føj for en cliff hanger!
Er det en vi kender?
Stephen Odey - jeg vidste det!
jeg breaker den så snart der kommer en ny transfer tråd :-)
til gengæld så er Odey en spændende type hvis han var realistisk, ham må man gerne signe.

