Hold nu op mand..Maglau skrev:Det handler sikkert også om at man ikke ønsker at sprænge den interne lønramme og skabe en opadgående løn spiral overfor de andre medarbejdere kort tid efter man har vundet the double og dermed foranledige at det hele løber løbsk.Spanky skrev:Jeg er slet ikke uenig i ovenstående, men vi må bare have respekt for, at dem som har spyttet i kassen vejer positiv drift over store transferindtægter på nuværende tidspunkt.Gamen skrev:Jeg tror ikke 6-800.000 ekstra i løn over 4 år havde væltet læsset for AaB. Derfor er det en lettere naiv måde at forsøge at bortforklare det på. AaB's lønudgifter er IKKE steget synderligt de seneste år.Spanky skrev: Du kom mig i forkøbet. Pilen peger på bestyrelsen (ikke Gaarde), som følger den nye startegi 100%. Det er deres penge som er på spil (groft sagt). Når alt kommer til alt, så har de besluttet, at vi under ingen omstændigheder skal køre med underskud på driften. Derfor indføre vi klausulerne for at kompensere for en mindre løn. Selvfølgelig vil bestyrelsen gerne sælge dyrt, hvis muligheden opstår, men kravet med positiv drift vægter højere på nuværende tidspunkt.
Man skal ikke være raketforsker for at regne ud, at der skal en ret høj løn til, hvis det skal kunne betale sig at gå glip af store millionbeløb fordi man insisterer på klausuler på tidspunkter hvor det overhovedet ikke burde være nødvendigt. Vi har stadig et lønbudget der er lavt, ifht. de forventninger klubben har sat og som man kan aflæse i strategiplanen. Derfor må der naturligvis være et råderum, der kan udnyttes.
AaB ved da også at der er 2 ting der kan skabe merindtægter. Spillersalg og bedre præstationer på banen end forventet, herunder kval. til europæisk fodbold - ikke at man render og sparer 0,5 % af lønbudgettet årligt ved at være karrig med et talents løn.
sprænge den interne lønramme.. han havde tilkæmpet sig pladsen 2 måneder inden han forlængede.. han var 19...
vi havde AK og Jønsson som også flittigt startede inde men Jønsson var skadet.
Han ønskede at forlænge.
tror du seriøst han overgår Enevoldsene, WUrtz, Helenius og de tunge drenge i kontrakten?..
vi er slet ikke i nærheden af deres kontrakter. prøv nu at være lidt seriøs omkring det.
Jeg kan godt forstå på trods af min holdning.. at AaB ikke ønsker at lave de klausuler som udgangspunkt.
Så prøv du lige at vende bøtten lidt selv og indse.. vi ikke står med en etableret stjerne men med et teenage talent
som du snakker om var ved at sprænge den interne lønramme