Det har dog på intet tidspunkt stået så grelt til som det gør pt.R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2022, 20:07Jeg aner ikke, om Friis er den rette træner. Men "fyr Friis" giver bare meget lidt mening i lyset af, at ingen træner jo rigtig har kunnet få det til at spille siden 2014. Det underbygger ovenstående liste jo også - langt de fleste af bundplaceringerne er trænere post 2014.Jakobsen skrev: ↑28. aug 2022, 19:48Det er bekymrnede og jeg tror du har en pointe i det der med, at han ikke har prøvet at bygge et hold op før.Proppen skrev: ↑28. aug 2022, 19:27Trænerens kampantal/pointgennemsnit i AaB i superligaen:
Allan Kuhn, 7/2,14
Søren Kusk 14/1,86
Erik Hamrén 145/1,77
Hans Backe 81/1,59
Peter Feher 7/1,57
Peter Rudbæk 66/1,56
Sepp Piontek 33/1,55
Marti Cifuentes 36/1,53
Lars Søndergaard 62/1,48
Kent Nielsen 154/1,47
Poul Erik Andreasen 185/1,43
Per Westergaard 43/1,37
Jacob Friis 58/1,36
Oscar Hiljemark 3/1,33
Magnus Pehrsson 60/1,22
Morten Wieghorst 66/1,20
Bruce Rioch 10/0,80
Lars Friis 20/0,75
Det er altså helt vilde tal, som den nuværende træner præsterer. Som i vanvittige. Og det er vel at mærke med en trup som en fodboldkyndig type som Lucas Andersen har kaldt den klart bedste i hans tid i AaB.
Det er også en meget uprøvet mand, der sidder i stolen, som stort set ikke har prøvet andet end at overtage et velsmurt Viborg-hold og drive det videre.
Jeg er lidt splittet i hvad jeg synes om Friis.
PÅ den ene side synes jeg virkelig, at vi har brug for noget kontinuitet nu og vi har også brug for, at der bliver holdt fast i en retning man er gået med. På den anden side synes jeg bare slet ikke vi spiller gode kampe under Friis og der er ikke rigtigt nogen af vores spillere der er en god udgave af sig selv under Lars Friis. Derfor er mit fyr Lars Friis pendul nok også ved at tippe til, at jeg er for, men jeg bilder mig ikke ind at det løser alle de dybere liggende problemer i AaB. Derudover er jeg ikke specielt tryg ved IAOs evne til at skulle finde en ny træner.
Jeg er heller ikke sikker på, at det giver mening at fyre Inge heller. Hans forgænger klarede det jo ikke just bedre.
Men der er ingen tvivl om, at AaB er et meget usundt sted i de seneste 8 år, og at der er noget fundamentalt galt i klubben. Nøjagtigt HVOR hunden ligger begravet, er svært at sige, men jeg hælder egentlig mest til en bestyrelse, der absolut ingen visioner eller ambitioner - hverken fodbold- eller forretningsmæssigt - har.
Friis pointsnit er helt sindsygt ringe. Der dog ingen tvivl om, at SÅ dårlige har præstationerne samlet ikke været. Det har også været meget stolpe ud. Men der er store problemer på holdet som han ikke rigtig lader til at kunne løse.
Vi kan jo ikke fortsætte sådan her ret længe uden at det ender ud i en fyring. Spørgsmålet er så om det er det rigtige, for hvem er det vi hiver ind i stedet for? Jeg er ikke tryg ved at Inge skal ud i en hurtig træneransættelse én gang til.
Jeg må sige at jeg er meget bekymret. Hvis vi får de sædvanlige og forventede tæsk i Herning, er vi under stregen med en fjerdel af sæsonen overstået, og har mere eller mindre været i resultatmæssig krise i et lille halvt års tid Det vil ikke være første gang, at en trup der burde være for god til det, ender i en kamp for overlevelse.