Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 12. jun 2013, 11:13

http://nordjyske.dk/nyheder/helenius-ta ... 3cb/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Helenius har fået lov til at rejse til Birmingham i den kommende weekend for, at se på forholdene i Aston Villa. Ifølge Nordjyske er klubberne endnu ikke helt enige om prisen, men mon ikke at AaB og Aston Villa når til enighed.

Det er en temmelig vild start som Gaarde har fået som sportsdirektør. Gaarde er lige startet i jobbet og var i går i Birmingham sammen med Lynge for, at forhandle om salget af klubbens ubetingede stjerne til en Premier League klub. Gaarde er godt nok blevet kastet for løverne fra start... Gaarde virker som en ret intelligent og intellektuel type, så han lærer forhåbentlig meget af forløbet vedr. salget af Helenius.

:aabfan:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. jun 2013, 11:15

frederikshavneren skrev:
astonvilla skrev:Nu har jeg, som nogen ved, ret så indgående kendskab til Aston Villa og har fulgt dem tæt siden 1980 sæsonen. Og jeg vil da bemærke at såfremt denne handel går igennem så vil den årlige Pilgrimsfærd til Villa Park og Bodymoor Heath da blive noget mere fornøjelig end den har været de seneste år.

Anyway, såfremt Nicklas skal til Premier League kan jeg overhovedet ikke se en bedre klub at komme til for ham! Ikke fordi jeg er en Villain men fordi han kommer til en stor traditionsklub, hvor det vil være helt op til ham selv (hans præstationer) om han vil have masser af spilletid eller ej.

Villa har aldrig været en klub hvor der kastes rundt med pengene (der står ikke nogen russisk fatazilliær bag), og man giver de unge chancen når de fortjener det. Nok allermest udtalt i denne netop afsluttede sæson - hvor det så også blev for meget af det gode...uden den fantastiske signing af Benteke var vi rykket ned. Det er med andre ord ikke en klub der render ud i transfervinduerne og signer 4-5 store spillere til store summer. Det gør en del andre klubber - og i sådan et scenarie vil Niklas bare blive skubbet længere og længere ned af rangstien med tiden, fordi de nye (bedre end Helenius eller ej) lige skal prøves af, nu man har kastet penge efter dem...

Det er en super klub for ham. Se bare på den bette Weimann - han kom ud af absolut ingenting, gjorde det godt i ungdomsakademiet og er nu fast mand på 1. holdet og har sat bl.a. Bent helt ud på bænken. Jeg mener at Helenius er en klart bedre fodboldspiller en Weimann (men Wiemann kæmper nok lidt mere og her skal Niklas klart lære noget), så det kan blive en lys fremtid for ham.

Jeg tror desværre ikke på at Villa kan holde på Benteke så meget længere. Højst indtil juletid. Og der vil med sikkerhed blive købt en dyr erstatning for ham. Men jeg ser ikke at der ellers vil blive købt ind på de offensive pladser (altså ud over 1 til 1 erstatning for Benteke). De investeringer der bliver foretaget bliver med fokus på forsvaret og den deffensive midt, hvor det virkelig har sejlet på det seneste.

Mht prisen - 2 m£ - så er det faktisk en ok stor transfer set med Villa briller. Som sagt kaster man ikke rundt med pengene i Birmingham og jeg ser kun en dyrere offensiv signing såfremt Benteke ryger. Defensivt må de dog ud med den store pung og få forstærket sig kraftigt.

Jeg ser dette som et potentielt match made in Heaven:
-2 m£ til vores slunkne kasse (det er en top-pris i dagens marked)
-Helenius skal nok få chancen hvis han arbejder hård for sagen (og naturligvis gør han jo det)
-Villa får en kvalitetsspiller til en fair pris

Selvom jeg hader at se Helenius gå - så er dette det nok det bedste der kunne ske (og så bliver han i "familien" haha).
Glimrende indlæg. Du har stor indsigt i Aston Villa, men måske de henter yderligere forstærkning til angrebet hvis de sælger Darren Bent, som rygtes til Newcastle. Det kan selvfølgelig godt være at Helenius er tænkt som erstatning for D. Bent. De har også hentet Tonev fra Lech Poznan, men jeg ved ikke hvilken position han spiller.

Er i øvrigt helt enig i din glimrende gennemgang af Villa, der har haft det svært i de seneste sæsoner, men som stadigvæk er en storklub i England. A. Villa var i sidste sæson meget tæt på at rykke ned, hvilket primært skyldtes et meget usikkert forsvar. Angrebsmæssigt er Villa godt besat med Benteke, Agbonlahor (kantspiller), Weimann og formentlig Helenius, men defensivt og på den centrale midtbane er der virkelig plads til forbedring.

Villa betalte dyre lærepenge den seneste sæson med et ungt og urutineret hold, men mon ikke at de står bedre rustet til den kommende sæson.
Bent har været en massiv skuffelse i Villa - især med et prisskilt på +20£, hvilket gør ham til den absolut største signing i klubbens historie. Det er især hans attityde den har været skidt med (og så mange skader, som naturligvis ikke er hans skyld). Jeg tror ikke der kommer en signing som direkte erstatning for Bent ud over Helenius (hvis den går igennem). Det er et spm om at få Bent "ud af bøgerne" (hans løn er truppens højeste) da han alligevel ikke spiller særlig meget.

Mht Tonev: Jeg kender ham ikke, men som jeg hører det er han ikke en angriber - men mere en mand til den offensive midt. Han er mere en oplægger end en målscorer - så han bør ikke være en trudsel mod en Helenius i den forstand.

Som sagt tror jeg at de resterende transferpenge til rådighed bliver smidt på at styrke defensiven (såfremt Benteke bliver altså).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 12. jun 2013, 11:22

Nu skal i lige tage en slapper med de 17 millioner. Danske medier har fanget, at et engelsk medie har gættet på 2 millioner pund, fordi at de gætter på at første bud var 1 million pund, der blev afvist (eller 850k pund). Det er det vildeste gætværk, omkring bud nr. 2, hvorefter det bare er gengivet alle andre steder i bedste journalist-copy-paste-stil. Jeg tvivler stærkt på vi får meget over 10 millioner kroner (12-13 maks) i basisbeløb for den her transfer, man kan så håbe der bliver lavet lidt klausuler oveni. Vil stadig mene det er et godt salg, var bange for at 1 million euro var beløbet Lynge ville være tilfreds med, for bare en uge siden.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. jun 2013, 11:46

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Okore-til-laegetjek-i-Villa" onclick="window.open(this.href);return false;
Såfremt Helenius bliver solgt kan han se frem til, at få selskab af Jores Okore.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 12. jun 2013, 11:48

jeg tror ikke vi får 20 millioner får ham
men jeg tror langt om længe lynge har indset at hvis vi sælger ham for under 10mill
så vinder vi intet på handlen.. for de mål han giver og tv penge han gav os.. mister vi..

det har lynge helt konkret sagt at han ikke må sælges billigt pga. af dette
så tror nok lynge og gaarde er ambitøse om at presse prisen op i nærheden af 17-18mill
og den ender forhåbentlig et sted omkring de 15...
jeg synes alt under 12mill faktisk vil være lidt skuffende..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 12. jun 2013, 12:29

Igår studsede jeg meget over, at klubberne valgte at stå frem med hensyn til forhandlingerne omkring Helenius. Jeg er med min "tinfoilhat" kommet frem til, at Villa har accepteret en højere pris på Helenius, for at AaB ikke forhandler med andre klubber end Villa så længe handlen er kørende. Lyder dette helt forkert?

Ved så at melde ud har AaB lagt pres på andre potentielle købere, hvis de er reelle med deres interesse. Villa derimod kan sende et signal om at de er seriøse omkring deres forhandlinger overfor fans, agenter og andre....

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 12. jun 2013, 12:45

Det er (med overvejende sandsynlighed) udelukkende pga. finanstilsynet at AaB meldte forhandlingerne ud i går. Det er effekterne af FC Midtjyllands politianmeldelse. AaB har, så vidt jeg husker, selv tidligere været på kant med finanstilsynet, og med finanstilsynets heksejagt på fodboldklubber vil AaB være på den sikre side. Jeg er overbevist om, at det står AaB frit for at forhandle med andre interesserede klubber.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. jun 2013, 12:50

Vase skrev:Det er (med overvejende sandsynlighed) udelukkende pga. finanstilsynet at AaB meldte forhandlingerne ud i går. Det er effekterne af FC Midtjyllands politianmeldelse. AaB har, så vidt jeg husker, selv tidligere været på kant med finanstilsynet, og med finanstilsynets heksejagt på fodboldklubber vil AaB være på den sikre side. Jeg er overbevist om, at det står AaB frit for at forhandle med andre interesserede klubber.
Hvis forhandlingerne er hemmelige, som de normalt er, er der vel ingen grund til at melde noget ud, med mindre man har klare indikationer om at der er et leak et sted. Normalt plejer man først at melde ud når en handel er sikker.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 12. jun 2013, 12:55

MHJ skrev:
Vase skrev:Det er (med overvejende sandsynlighed) udelukkende pga. finanstilsynet at AaB meldte forhandlingerne ud i går. Det er effekterne af FC Midtjyllands politianmeldelse. AaB har, så vidt jeg husker, selv tidligere været på kant med finanstilsynet, og med finanstilsynets heksejagt på fodboldklubber vil AaB være på den sikre side. Jeg er overbevist om, at det står AaB frit for at forhandle med andre interesserede klubber.
Hvis forhandlingerne er hemmelige, som de normalt er, er der vel ingen grund til at melde noget ud, med mindre man har klare indikationer om at der er et leak et sted. Normalt plejer man først at melde ud når en handel er sikker.
Sådan er det traditionelt i Danmark, men mit indtryk er, at man ikke er helt så rigide mange steder i udlandet. Synes man har set mange eksempler på trænere/managers/sportsdirektører som ærligt har fortalt, at man er i forhandlinger med X spiller. Senest så man f.eks. at Hannovers ledelse var ude at bekræfte de forhandlede med Stuttgart om en transfer af ''Moa''.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. jun 2013, 12:59

MHJ skrev:
Jeg tror også at gårsdagens udmelding om forhandlingerne med Aston Villa skyldes finanstilsynets politianmeldelse af FCM for nogle uger siden. Kan håbe at udmeldingen får andre interesserede klubber på bane, da det kan presse prisen op. Jeg kan sagtens forstå at Helenius er meget opsat på at skifte til England, hvilket er fuldt forståeligt. Premier League er i min optik verdens mest interessante liga, derudover kan Helenius formentlig se frem til en ganske god månedsløn. Det er en unik chance at komme til Aston Villa, der trods sløje resultater de seneste sæsoner stadigvæk er en storklub.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 12. jun 2013, 13:01

MHJ skrev:Hvis forhandlingerne er hemmelige, som de normalt er, er der vel ingen grund til at melde noget ud, med mindre man har klare indikationer om at der er et leak et sted. Normalt plejer man først at melde ud når en handel er sikker.
Forhandlingerne er som udgangspunkt hemmelige, men hvor ofte formår AaB at holde en transfer skjult for pressen? Der er for mange interessenter, som har interesse i at få forhandlingerne offentliggjort. Nordjyske plejer (stort set) altid breake handlerne inden de bliver officielt offentliggjort af AaB.

Derfor vil AaB nu være på den sikre side mht. finanstilsynet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. jun 2013, 13:28

Vase skrev:
MHJ skrev:Hvis forhandlingerne er hemmelige, som de normalt er, er der vel ingen grund til at melde noget ud, med mindre man har klare indikationer om at der er et leak et sted. Normalt plejer man først at melde ud når en handel er sikker.
Forhandlingerne er som udgangspunkt hemmelige, men hvor ofte formår AaB at holde en transfer skjult for pressen? Der er for mange interessenter, som har interesse i at få forhandlingerne offentliggjort. Nordjyske plejer (stort set) altid breake handlerne inden de bliver officielt offentliggjort af AaB.

Derfor vil AaB nu være på den sikre side mht. finanstilsynet.
Jeg må indrømme jeg ikke kender reglerne andet end overfladisk fra pressen. Men jeg har svært ved at tro at man som virksomhed kan blive dømt hvis man ikke selv er direkte skyld i et læk. Men dette er måske en indrømmelse ad omveje for at man er inkompetente i forhold til fortrolig information, hvilket i sig selv er et kæmpe problem for klubben. Men jeg håber, og tror måske også, at grunden i virkeligheden er at starte en bette budkrig på Hele. I Lucas tilfælde kom Ajax f.eks. på banen meget sent, efter Brugge (eller var det Gent?) havde forhandlet det meste på plads.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. jun 2013, 13:45

Enig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. jun 2013, 13:46

MHJ skrev:
Det er ikke et kriterie nej. Når ledelsen har kendskab til forhold der er betydelige nok til at kunne have indvirkning på aktiekursen, så skal det meldes ud. Det vil typisk være når man går i realitetsforhandlinger, fx. ved virksomhedsovertagelser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 12. jun 2013, 13:56

Reglerne er nu rimelig klare:
§ 27. En udsteder af værdipapirer, der er optaget til handel på et reguleret marked her i landet, i et andet land inden for Den Europæiske Union eller i et land, som Fællesskabet har indgået aftale med på det finansielle område for værdipapirer, eller for hvilke der er indgivet anmodning om optagelse til handel på et sådant marked, skal hurtigst muligt offentliggøre intern viden, jf. § 34, stk. 2, såfremt denne viden direkte vedrører udstederens virksomhed. Udstederen er forpligtet til at offentliggøre sådan viden umiddelbart efter, at de pågældende forhold foreligger eller den pågældende begivenhed er indtrådt, selv om forholdet eller begivenheden endnu ikke er formaliseret. Betydelige ændringer i allerede offentliggjort intern viden skal offentliggøres umiddelbart efter, at disse ændringer er indtrådt, og gennem den samme kanal, som blev anvendt ved offentliggørelsen af den oprindelige information.
Stk. 2. Intern viden, som en udsteder som nævnt i stk. 1 eller en person, der handler på dennes vegne eller for dennes regning, videregiver til tredjemand som et normalt led i udøvelsen af vedkommendes beskæftigelse, erhverv eller funktion, jf. § 36, skal af udstederen offentliggøres i sin helhed samtidig med videregivelsen til tredjemand. Hvis udstederen ikke på tidspunktet for videregivelsen er bevidst om, at der er sket videregivelse, skal offentliggørelse ske straks efter, at udstederen får viden eller burde have fået viden om, at videregivelse af intern viden er sket. 1. og 2. pkt. finder ikke anvendelse, hvis den tredjemand, der modtager den interne viden, er pålagt tavshedspligt i henhold til lov, administrativ bestemmelse, vedtægt eller kontrakt, eller såfremt det ved videregivelsen sikres, at den modtagende tredjemand er bekendt med, at oplysningerne er intern viden, og med, at vedkommende som følge heraf er underlagt forbuddet mod videregivelse af intern viden, jf. § 36.
At AaB offentliggøre forhandlingerne, mener jeg, udelukkende skal ses som større forsigtighed ift. reglerne. Dette kan meget vel blive praksis i fremtidige handler af større økonomisk betydning.

Og om hvor vidt AaB reelt forhandler med Aston Villa, hvilket en tidligere i tråden tvivlede på:
udpluk af § 27, stk 4. skrev:Udstederen må ikke på vildledende måde kombinere offentliggørelse af intern viden med markedsføringsvirksomhed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. jun 2013, 14:00

MHJ skrev: Jeg må indrømme jeg ikke kender reglerne andet end overfladisk fra pressen. Men jeg har svært ved at tro at man som virksomhed kan blive dømt hvis man ikke selv er direkte skyld i et læk. Men dette er måske en indrømmelse ad omveje for at man er inkompetente i forhold til fortrolig information, hvilket i sig selv er et kæmpe problem for klubben. Men jeg håber, og tror måske også, at grunden i virkeligheden er at starte en bette budkrig på Hele. I Lucas tilfælde kom Ajax f.eks. på banen meget sent, efter Brugge (eller var det Gent?) havde forhandlet det meste på plads.
Det er jo så det der for fodboldklubber bliver efterprøvet nu, med sagen mod FCM.

Om man bliver dømt eller ej har intet at gøre med om et læk er bevidst eller ej - kommer informationen ud gennem virksomheden før tid har man forbrudt sig mod reglerne, men det kan sagtens have indflydelse på en evt. straf.

Jeg tror heller ikke sagen ender med nogen videre straf til FCM, men nok med en løftet pegefinger. Jeg finder det klogt at AaB sørger for at bevæge sig på den helt sikre side, indtil sagen er afklaret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 12. jun 2013, 14:08

På Aston Villa's hjemmeside har de en opsummering af dagens omtale i engelske aviser. The Sun nævner at en Okore aftale til £4 mill. er tæt på. Og samtidig at helle aftalen vil beløbe sig til £1 mill. :thumbsdown:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 12. jun 2013, 14:16

YesAaBcan skrev:På Aston Villa's hjemmeside har de en opsummering af dagens omtale i engelske aviser. The Sun nævner at en Okore aftale til £4 mill. er tæt på. Og samtidig at helle aftalen vil beløbe sig til £1 mill. :thumbsdown:
Det er jo hvad medierne udtaler, prisen behøver nødvendigvis ikke at være på 1 mio pund, så ta det nu med ro.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 12. jun 2013, 14:24

FCK blev også politianmeldt i forbindelse med salget af William Kvist, og Silkeborg blev politianmeldt og fik en bøde på 50.000 kr. i forbindelse med salget af Jim Larsen.

Derfor handler AaBs offentliggørelse formentlig udelukkende om at følge Finanstilsynets rigide linje.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. jun 2013, 14:55

YesAaBcan skrev:På Aston Villa's hjemmeside har de en opsummering af dagens omtale i engelske aviser. The Sun nævner at en Okore aftale til £4 mill. er tæt på. Og samtidig at helle aftalen vil beløbe sig til £1 mill. :thumbsdown:
Nu skal du lige huske at :

The Sun = BT + EB + Se&Hør + National Inquirer * 1,000,000,000,000
Bienvenu Bassogog!

Besvar