Hjemmekampen mod Brøndby.NIN skrev:Selvfølgelig er han klar. Der er vel næppe et eksempel på han ikke har spillet efter en landsholdsferie?Yankee skrev:Okay - så lander han i Aalborg torsdag kl. 17.50 med kæmpe jetlag. Tror du så han kan spille fredag eller lørdag aften?secone79 skrev:Kan gøres på 14t 50min, dagen efter kampen i Lima:Yankee skrev:Problemet er jo hjemturen. Flores skal spille mod Uruguay i Lima tirsdag d. 28/3 om aftenen. Derefter skal han bruge 30-35 timer i 3-4 forskellige fly før han med lidt held kan lande med kæmpe jetlag i Aalborg torsdag aften. Tror du selv han kan spille 90 minutter den efterfølgende weekend?Danni skrev:For mig at se, er det kun positivt han er på landsholdet og de her kampe er da ikke meget til gene. Der er landskampspause i Europa alligevel.abbifar skrev:Here we go again... Nu var han også næsten ved at være klar.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... shold.aspx
http://www.momondo.dk/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
Med kun 1 stop
Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt
Re: Edison Flores (Peru) på 4-årig kontrakt
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... s-transfer
Historien vil åbenbart ikke dø. Skal han følge vanen bliver det vel i øvrigt AaB - Universitario - OB.
Historien vil åbenbart ikke dø. Skal han følge vanen bliver det vel i øvrigt AaB - Universitario - OB.
RAUS RAUS SSE!
Det er egentligt ganske irreterende, at denne historie ikke vil dø. Da transfervinduet alligevel er lukket nu, går jeg ud fra, at alle er fokuserede på, at få det til at fungere.Jakobsen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... s-transfer
Flores er ved at komme i from, MW ser ud til at have fundet plads til ham på holdet, og i det hele taget går det fremad. Jeg håber, at man nu står ved sin beslutning, og at Gaarde går ud og maner dette i jorden.
Det er useriøst aldrig at vide, hvor man har Flores.
Det kunne dog lade sig gøre med Nomvethe i sin tid, så kan det vel også med Flores.Yankee skrev:Okay - så lander han i Aalborg torsdag kl. 17.50 med kæmpe jetlag. Tror du så han kan spille fredag eller lørdag aften?secone79 skrev:Kan gøres på 14t 50min, dagen efter kampen i Lima:Yankee skrev:Problemet er jo hjemturen. Flores skal spille mod Uruguay i Lima tirsdag d. 28/3 om aftenen. Derefter skal han bruge 30-35 timer i 3-4 forskellige fly før han med lidt held kan lande med kæmpe jetlag i Aalborg torsdag aften. Tror du selv han kan spille 90 minutter den efterfølgende weekend?Danni skrev:For mig at se, er det kun positivt han er på landsholdet og de her kampe er da ikke meget til gene. Der er landskampspause i Europa alligevel.abbifar skrev:Here we go again... Nu var han også næsten ved at være klar.
Med kun 1 stop
Der er ikke tidsforskel (af betydning) til Sydafrika, det betyder langt mere end rejsetiden.Freddie skrev:Det kunne dog lade sig gøre med Nomvethe i sin tid, så kan det vel også med Flores.Yankee skrev:Okay - så lander han i Aalborg torsdag kl. 17.50 med kæmpe jetlag. Tror du så han kan spille fredag eller lørdag aften?secone79 skrev:Kan gøres på 14t 50min, dagen efter kampen i Lima:Yankee skrev:Problemet er jo hjemturen. Flores skal spille mod Uruguay i Lima tirsdag d. 28/3 om aftenen. Derefter skal han bruge 30-35 timer i 3-4 forskellige fly før han med lidt held kan lande med kæmpe jetlag i Aalborg torsdag aften. Tror du selv han kan spille 90 minutter den efterfølgende weekend?Danni skrev:For mig at se, er det kun positivt han er på landsholdet og de her kampe er da ikke meget til gene. Der er landskampspause i Europa alligevel.abbifar skrev:Here we go again... Nu var han også næsten ved at være klar.
Med kun 1 stop
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Der er fem timers forskel mellem DK og Peru, så det er ikke fordi han er fuldstændigt skæv, når han kommer. Nu skal vi huske på, at han jo også primært er på DK tid, da han kun er i Peru relativt kort tid. Jeg tror, at det er et mindre problem, end det bliver gjort til.Pastorius skrev:Der er ikke tidsforskel (af betydning) til Sydafrika, det betyder langt mere end rejsetiden.Freddie skrev:Det kunne dog lade sig gøre med Nomvethe i sin tid, så kan det vel også med Flores.Yankee skrev:Okay - så lander han i Aalborg torsdag kl. 17.50 med kæmpe jetlag. Tror du så han kan spille fredag eller lørdag aften?secone79 skrev:Kan gøres på 14t 50min, dagen efter kampen i Lima:Yankee skrev:Problemet er jo hjemturen. Flores skal spille mod Uruguay i Lima tirsdag d. 28/3 om aftenen. Derefter skal han bruge 30-35 timer i 3-4 forskellige fly før han med lidt held kan lande med kæmpe jetlag i Aalborg torsdag aften. Tror du selv han kan spille 90 minutter den efterfølgende weekend?Danni skrev: For mig at se, er det kun positivt han er på landsholdet og de her kampe er da ikke meget til gene. Der er landskampspause i Europa alligevel.
Med kun 1 stop
Underligt at historien ikke vil dø. Ved ikke om de mangler ting at skrive om, og nu da Flores er et stort navn er det sikkert oplagt at tage historien op indimellem... Han kan nogle ting, og har masser af flair i sit spil, nu skal det bare forløses. Den eneste i truppen som kan lidt af de samme ting er Thellufsen og så på sigt Wessam Abou Ali, men han er stadig kun 1års U19 spiller.
Jeg savner Winsnes
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeg synes, det er ved at være en diskussion lidt ude af proportioner det her. Det kommer næsten til at lyde som om, hvis man er sydamerikansk landsholdspiller er det svært at få succes i Europa. Der er immervæk et par sydamerikanere eller tusinde, som har modbevist det i tidens løb...Pastorius skrev:Der er ikke tidsforskel (af betydning) til Sydafrika, det betyder langt mere end rejsetiden.Freddie skrev:Det kunne dog lade sig gøre med Nomvethe i sin tid, så kan det vel også med Flores.Yankee skrev:Okay - så lander han i Aalborg torsdag kl. 17.50 med kæmpe jetlag. Tror du så han kan spille fredag eller lørdag aften?secone79 skrev:Kan gøres på 14t 50min, dagen efter kampen i Lima:Yankee skrev:Problemet er jo hjemturen. Flores skal spille mod Uruguay i Lima tirsdag d. 28/3 om aftenen. Derefter skal han bruge 30-35 timer i 3-4 forskellige fly før han med lidt held kan lande med kæmpe jetlag i Aalborg torsdag aften. Tror du selv han kan spille 90 minutter den efterfølgende weekend?Danni skrev: For mig at se, er det kun positivt han er på landsholdet og de her kampe er da ikke meget til gene. Der er landskampspause i Europa alligevel.
Med kun 1 stop
Længe leve arbejderklassen!
Sikke da en stråmand. Er det virkelig niveauet?Danni skrev: Jeg synes, det er ved at være en diskussion lidt ude af proportioner det her. Det kommer næsten til at lyde som om, hvis man er sydamerikansk landsholdspiller er det svært at få succes i Europa. Der er immervæk et par sydamerikanere eller tusinde, som har modbevist det i tidens løb...
Du kan ikke sammenligne en rejse til Brasilien med en rejse til Peru. Der er enorm forskel.
Og siden du nu kigger i den retning så er der ikke så mange spillere fra Stillehavskysten (Peru, Ecuador, Chile, Bolivia), der slår igennem i Europa. Typisk er det kun de allerbedste spiller fra de lande, der kommer til Europa og spiller i Portugal, England, Tyskland, Holland og lignende. Det skyldes dels at landene er lidt tyndere befolket, men også de store kulturelle og klimamæssige forskelle - samt det faktum at det er enormt krævende at rejse hjem i tide og utide - langt mere krævende end for en brasilianer eller en argentiner.
Det kan man altså godt. Flyvetiden er ikke betragteligt anderledes og afgangene ligger på nogenlunde samme tid. Der kan være noget højde og en smule køligere i Peru end i Brasilien, men det er jo i så fald et klima, der minder mere om Danmark.Yankee skrev:Sikke da en stråmand. Er det virkelig niveauet?Danni skrev: Jeg synes, det er ved at være en diskussion lidt ude af proportioner det her. Det kommer næsten til at lyde som om, hvis man er sydamerikansk landsholdspiller er det svært at få succes i Europa. Der er immervæk et par sydamerikanere eller tusinde, som har modbevist det i tidens løb...
Du kan ikke sammenligne en rejse til Brasilien med en rejse til Peru. Der er enorm forskel.
Og siden du nu kigger i den retning så er der ikke så mange spillere fra Stillehavskysten (Peru, Ecuador, Chile, Bolivia), der slår igennem i Europa. Typisk er det kun de allerbedste spiller fra de lande, der kommer til Europa og spiller i Portugal, England, Tyskland, Holland og lignende. Det skyldes dels at landene er lidt tyndere befolket, men også de store kulturelle og klimamæssige forskelle - samt det faktum at det er enormt krævende at rejse hjem i tide og utide - langt mere krævende end for en brasilianer eller en argentiner.
Hvis Flores lander i Aalborg torsdag kl. 17.15 med kæmpe jetlag efter en 20 timers flyvetur - så kan han altså ikke spille 90 minutter på fuldt blus den følgende fredag eller lørdag. Jeg ved ikke hvad det har at gøre med Brasilien, så drop alle de der stråmænd.dyhrmaN skrev: Det kan man altså godt. Flyvetiden er ikke betragteligt anderledes og afgangene ligger på nogenlunde samme tid. Der kan være noget højde og en smule køligere i Peru end i Brasilien, men det er jo i så fald et klima, der minder mere om Danmark.
-
seamann
De 20 timer er vist også en stråmand. Du startede med 30-35 timer og er nu nede på 20 timer, selvom det er blevet påvist at det tager 14t 50m at flyve turen.Yankee skrev:Hvis Flores lander i Aalborg torsdag kl. 17.15 med kæmpe jetlag efter en 20 timers flyvetur - så kan han altså ikke spille 90 minutter på fuldt blus den følgende fredag eller lørdag. Jeg ved ikke hvad det har at gøre med Brasilien, så drop alle de der stråmænd.dyhrmaN skrev: Det kan man altså godt. Flyvetiden er ikke betragteligt anderledes og afgangene ligger på nogenlunde samme tid. Der kan være noget højde og en smule køligere i Peru end i Brasilien, men det er jo i så fald et klima, der minder mere om Danmark.
Jetlag er lidt individuelt - nogle bliver hårdt ramt af de 6 timers forskel, der er til Lima, andre går det forholdsvis let for. Flyveturen er dog mod øst, hvad der sædvanligvis er værst.
Jeg tror også det påvirker hans præstation, hvis han skal spille fredag eller lørdag efter at være kommet retur torsdag. Men søndag burde være helt ok.
Den hurtigste tur hjem fra Lima tager 17 timer 45 minutter ifølge Momondo. Hvor har du fra at han har kæmpe jetlag? Som sagt er der fem timers tidsforskel, det giver ikke kæmpe jetlag.Yankee skrev:Hvis Flores lander i Aalborg torsdag kl. 17.15 med kæmpe jetlag efter en 20 timers flyvetur - så kan han altså ikke spille 90 minutter på fuldt blus den følgende fredag eller lørdag. Jeg ved ikke hvad det har at gøre med Brasilien, så drop alle de der stråmænd.dyhrmaN skrev: Det kan man altså godt. Flyvetiden er ikke betragteligt anderledes og afgangene ligger på nogenlunde samme tid. Der kan være noget højde og en smule køligere i Peru end i Brasilien, men det er jo i så fald et klima, der minder mere om Danmark.
Man må formode at manden flyver på business, hvorfor det endda er muligt for ham at få en udmærket nattesøvn på flyet med strakte ben og så videre. Hvis han stadig er træt, vil han have rigeligt tid til at sove ud, da han ankommer i god tid til at gå meget tidligt i seng. Skulle han være mega frisk på grund af jetlag, kan han jo vente indtil midnat med at gå i seng. Så har han set allerede første nat kan vende det nogenlunde tilbage til normal.
Det er det jeg gør, når jeg flyver fra vest mod øst.
Hans pointe er at der ikke er kæmpe forskel på at flyve fra Brasilien og Peru. Det tager nogenlunde lige langt tid og der er "kun" to timers tidsforskel.Yankee skrev:Hvis Flores lander i Aalborg torsdag kl. 17.15 med kæmpe jetlag efter en 20 timers flyvetur - så kan han altså ikke spille 90 minutter på fuldt blus den følgende fredag eller lørdag. Jeg ved ikke hvad det har at gøre med Brasilien, så drop alle de der stråmænd.dyhrmaN skrev: Det kan man altså godt. Flyvetiden er ikke betragteligt anderledes og afgangene ligger på nogenlunde samme tid. Der kan være noget højde og en smule køligere i Peru end i Brasilien, men det er jo i så fald et klima, der minder mere om Danmark.
Derved kan man godt sammenligne den fysiske belastning.
Jeg har dog ligesom dig svært ved at forestille mig, at han er på 100% få dage efter sådan en flyvetur. Det er nok meget individuelt hvordan man reagerer på den slags, både fysisk og mentalt. Under alle omstændigheder bør vi alle dog kunne blive enige om, at det optimale ville være, at Flores blev her og kunne forberede sig 100% koncentreret på vores kampe. Derved ikke sagt, at der ikke også er fordele ved hans landskampe - f.eks. en stor eksponering af ham... Men det har jo kun en fordel hvis vi vil sælge ham (hvilket kan blive aktuelt til sommer).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
seamann
Øhh nej. Prøv at klikke på linket højere oppe - turen kan gøres på 14.50.dyhrmaN skrev:Den hurtigste tur hjem fra Lima tager 17 timer 45 minutter ifølge Momondo. Hvor har du fra at han har kæmpe jetlag? Som sagt er der fem timers tidsforskel, det giver ikke kæmpe jetlag.Yankee skrev:Hvis Flores lander i Aalborg torsdag kl. 17.15 med kæmpe jetlag efter en 20 timers flyvetur - så kan han altså ikke spille 90 minutter på fuldt blus den følgende fredag eller lørdag. Jeg ved ikke hvad det har at gøre med Brasilien, så drop alle de der stråmænd.dyhrmaN skrev: Det kan man altså godt. Flyvetiden er ikke betragteligt anderledes og afgangene ligger på nogenlunde samme tid. Der kan være noget højde og en smule køligere i Peru end i Brasilien, men det er jo i så fald et klima, der minder mere om Danmark.
Man må formode at manden flyver på business, hvorfor det endda er muligt for ham at få en udmærket nattesøvn på flyet med strakte ben og så videre. Hvis han stadig er træt, vil han have rigeligt tid til at sove ud, da han ankommer i god tid til at gå meget tidligt i seng. Skulle han være mega frisk på grund af jetlag, kan han jo vente indtil midnat med at gå i seng. Så har han set allerede første nat kan vende det nogenlunde tilbage til normal.
PS.
Han behøver iøvrigt ikke Business for at kunne strække benene
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
I følge et interview med Gaarde i Hanbobladet, så var en af overvejelserne omkring signingen af Flores faktisk netop hans højde, så han kunne strække benene uden at skulle flyve på business.seamann skrev:Øhh nej. Prøv at klikke på linket højere oppe - turen kan gøres på 14.50.dyhrmaN skrev:Den hurtigste tur hjem fra Lima tager 17 timer 45 minutter ifølge Momondo. Hvor har du fra at han har kæmpe jetlag? Som sagt er der fem timers tidsforskel, det giver ikke kæmpe jetlag.Yankee skrev:Hvis Flores lander i Aalborg torsdag kl. 17.15 med kæmpe jetlag efter en 20 timers flyvetur - så kan han altså ikke spille 90 minutter på fuldt blus den følgende fredag eller lørdag. Jeg ved ikke hvad det har at gøre med Brasilien, så drop alle de der stråmænd.dyhrmaN skrev: Det kan man altså godt. Flyvetiden er ikke betragteligt anderledes og afgangene ligger på nogenlunde samme tid. Der kan være noget højde og en smule køligere i Peru end i Brasilien, men det er jo i så fald et klima, der minder mere om Danmark.
PS.
Han behøver iøvrigt ikke Business for at kunne strække benene
Det lader ihvertfald ikke til at han har nogen problemer med at spille landskampene efter turen derned.
Det kommer an på hvordan du medregner tidsforskellen. Han skulle lette omkring kl 20 lokal tid og lande omkring kl 17 den følgende dag dansk tid. Uanset hvad er det ikke realistisk at Flores kan spille for fuldt blus 24 timer efter sådan en flyvetur.seamann skrev:
Øhh nej. Prøv at klikke på linket højere oppe - turen kan gøres på 14.50.
Men vi får jo se. I efteråret kom han slet ikke på banen efter den første landsholdstur (efter at have startet de tre foregående kampe) og efter den anden spillede han 72 minutter i en søndagskamp. På den tredje landsholdstur kom han skadet tilbage.
Nej, jetlag er et klart større problem når du rejser østpå end vestpå.AK48hamas skrev:Det lader ihvertfald ikke til at han har nogen problemer med at spille landskampene efter turen derned.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Jetlag er 100% individuelt hvor meget og hvordan man reagerer. Så at diskutere, hvor meget Flores kan præstere efter at have fløjet fra Peru er totalt nonsens!
Ska' vi hak'?