Ok, tak. Så det er altså teknisk muligt at lave en konstruktion, der gør, at AaB modtager indtægten allerede i dette regnskabsår, men først afgiver Kusk til vinter. Mon ikke lejeaftalen så er mere sandsynlig end en gentlemanaftale - om ikke belært af en vis feriepengesag :-)Eksil skrev:Vi kan jo sælge ham nu til eks. Twente og så kan de leje ham ud til os indtil vinter. Det er en måde at fikse det på.Hovedet skrev:Helt enig, men i så fald får AaB vel først pengene for Kusk i næste regnskabsår, eller er det mig, der tager fejl?Pastorius skrev:Det kunne jo lugte af en aftale er på vej, men først med skifte til vinter. Det ville i hvert fald være perfekt.Hovedet skrev:Hvis det var tilfældet, ville AaB næppe kalkulere med 5 millioner i transferindtægt i år. Medmindre da at salgsobjektet er et andet end Kasper Kusk.Eksil skrev:Jeg håber håber håber, at Kusk har en aftale om at blive i Aalborg til vinter og derefter tage skiftet til hvilken nu hollandsk klub han gerne vil til.
Alternativt kan vi have en gentleman aftale mellem klubberne og spilleren om, at det går igennem til vinter lige meget hvad.
Kasper Kusk
Re: Kasper Kusk
Tak for hjælpen, Larsdahl. Mit spørgsmål var skam helt seriøst, da jeg åbenbart ikke helt har forstået det hollandske niveau. Din grundige datagennemgang har rådet bod på dette, og jeg må bøje mig og medgive, at Holland måske ikke er så dumt et sted at tage til for Kusk.larsdahl skrev:Er du seriøs???budo skrev: Nu må I lige hjælpe mig her. Hvori ligger fascinationen af den hollandske liga? Er den reelt bedre end den danske, hvis man fraregner Ajax og i så fald, på hvilken måde?
Sammenligner man de seneste fem års deltagelse i forårets knock-out kampe i UEFAs turneringer, vil jeg mene at AZ Alkmaar, PSV, FC Twente og Ajax alle er en klasse bedre end holdene i superligaen.
Der er altså 9 hold i den hollandske liga der gennemsnitlig trækker flere tilskuere end FCK og Brøndby og mere end dobbelt så mange som AaB som ellers er det tredje mest sete danske hold.
Jeg havde ikke regnet med, at forskellen var så markant og det forklarer jo også meget godt, hvorfor flere af de danske spillere der prøver Holland, kan have svært ved at slå igennem selvom de er store talenter i DK.
@ Onkel Franz, efter at være taget i skole af Larsdahl, må jeg selvfølgelig give dig ret. I Holland vil han forhåbentligt også finde væsentlige sportslige udfordringer og ikke kun en økonomisk gevinst. Min pointe var bare, at jeg synes det var synd, hvis han allerede gik alene efter pengene. Det kan jeg så forstå, at et evt. Hollandsk eventyr heller ikke ville være. I stand corrected.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen
Samtidig skal man også tænke på at hollandske klubber gerne trækker lidt mere opmærksomhed fra de større ligaer end DK.
Når det er sagt er den hollandske liga ikke hvad den har været, og det er måske ikke nær så stærkt et skifte som det var for eks 3-4 år siden. Dog stadig et udmærket skifte hvis man skal bruge det som springbræt til det store udland.
Når det er sagt er den hollandske liga ikke hvad den har været, og det er måske ikke nær så stærkt et skifte som det var for eks 3-4 år siden. Dog stadig et udmærket skifte hvis man skal bruge det som springbræt til det store udland.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Kusk var på morgenflyveren til AMS ud af Aalborg.
Han lignede absolut ikke en person der var på vej på ferie. Desværre.
Jeg kunne ikke se om han skulle videre ud i Verden fra Amsterdam eller om Amsterdam var hans slut-destination.
Jeg kunne ikke se om han skulle videre ud i Verden fra Amsterdam eller om Amsterdam var hans slut-destination.
Bienvenu Bassogog!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Dejligt med endnu et lufthavns rygte.astonvilla skrev:Kusk var på morgenflyveren til AMS ud af Aalborg.
Kusk er tabt, det kan vi ligeså godt forberede os på
Æv... Nå men det skulle jo ske før eller siden.astonvilla skrev:Kusk var på morgenflyveren til AMS ud af Aalborg.
Man kan håbe, at det er en aftale der først gælder fra nytår, men jeg tvivler.
Er Amsterdam eneste destination fra Aalborg lufthavn eller hva?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Amsterdam, Oslo, CPH - men Amsterdam er jo også en meget anvendt mellem-destination...Hanga skrev:Æv... Nå men det skulle jo ske før eller siden.astonvilla skrev:Kusk var på morgenflyveren til AMS ud af Aalborg.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
frederikshavneren
- Allstar

Kusk er sikkert på vej til lægetjek mv. i sin nye klub. Håber at han har valgt Twente, som virker som en yderst fornuftig klub.Hanga skrev:Æv... Nå men det skulle jo ske før eller siden.astonvilla skrev:Kusk var på morgenflyveren til AMS ud af Aalborg.
-
frederikshavneren
- Allstar

Amsterdam ruten er vel også den eneste succesrige udenlandsrute fra Aalborg Lufthavn.le Cid skrev:Amsterdam, Oslo, CPH - men Amsterdam er jo også en meget anvendt mellem-destination...Hanga skrev:Æv... Nå men det skulle jo ske før eller siden.astonvilla skrev:Kusk var på morgenflyveren til AMS ud af Aalborg.
London er reduceret til 2 ugentlige afgange på obskure tidspunkter, mens Berlin og Paris hurtigt blev lukket. Oslo og Stockholm kører også dårligt, det er sikkert bare et spørgsmål om tid før de lukker.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Oslo kører absolut ikke dårligt. Men det er ikke en diskussion vi skal have herfrederikshavneren skrev:Amsterdam ruten er vel også den eneste succesrige udenlandsrute fra Aalborg Lufthavn.le Cid skrev:Amsterdam, Oslo, CPH - men Amsterdam er jo også en meget anvendt mellem-destination...Hanga skrev:Æv... Nå men det skulle jo ske før eller siden.astonvilla skrev:Kusk var på morgenflyveren til AMS ud af Aalborg.
London er reduceret til 2 ugentlige afgange på obskure tidspunkter, mens Berlin og Paris hurtigt blev lukket. Oslo og Stockholm kører også dårligt, det er sikkert bare et spørgsmål om tid før de lukker.
Janteloven eksisterer IKKE!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Hvis man skal flyve ud i den store verden fra Aalborg er der reelt 3 muligheder, uanset hvor i verden man skal flyve hen. Oslo, Ams og Kbh. At man flyver til Ams betyder absolut ikke at man har Holland som destination. Det kan ligeså vel være man er på vej til Rom eller Maldiverne. Iøvrigt kan man sagtens flyve rundt i verden uden at skifte klub.Køllen I Møllen skrev:Oslo kører absolut ikke dårligt. Men det er ikke en diskussion vi skal have herfrederikshavneren skrev:Amsterdam ruten er vel også den eneste succesrige udenlandsrute fra Aalborg Lufthavn.le Cid skrev:Amsterdam, Oslo, CPH - men Amsterdam er jo også en meget anvendt mellem-destination...Hanga skrev:Æv... Nå men det skulle jo ske før eller siden.astonvilla skrev:Kusk var på morgenflyveren til AMS ud af Aalborg.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det forsøger jeg også at give udtryk for i mit indlæg. Sorry det var lidt forhastet skrevet i farten.Køllen I Møllen skrev: Hvis man skal flyve ud i den store verden fra Aalborg er der reelt 3 muligheder, uanset hvor i verden man skal flyve hen. Oslo, Ams og Kbh. At man flyver til Ams betyder absolut ikke at man har Holland som destination. Det kan ligeså vel være man er på vej til Rom eller Maldiverne. Iøvrigt kan man sagtens flyve rundt i verden uden at skifte klub.
Men jeg synes absolut ikke han lignede en der var på vej på ferie. Outfit og manglen på bagage indikerede dette.
Men dermed absolut ikke sagt at det ikke var tilfældet. De fleste af mine ferier starter da med AAL-AMS
(som er en outstanding connection, men nej, vi skal ikke diskutere det hér).
Bienvenu Bassogog!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det var ikke dit "rygte" jeg var ude efterastonvilla skrev:Det forsøger jeg også at give udtryk for i mit indlæg. Sorry det var lidt forhastet skrevet i farten.Køllen I Møllen skrev: Hvis man skal flyve ud i den store verden fra Aalborg er der reelt 3 muligheder, uanset hvor i verden man skal flyve hen. Oslo, Ams og Kbh. At man flyver til Ams betyder absolut ikke at man har Holland som destination. Det kan ligeså vel være man er på vej til Rom eller Maldiverne. Iøvrigt kan man sagtens flyve rundt i verden uden at skifte klub.
Men jeg synes absolut ikke han lignede en der var på vej på ferie. Outfit og manglen på bagage indikerede dette.
Men dermed absolut ikke sagt at det ikke var tilfældet. De fleste af mine ferier starter da med AAL-AMS
(som er en outstanding connection, men nej, vi skal ikke diskutere det hér).
Men det kan jo også være at han havde checket 4 kæmpestore kufferter fyldt med dykkerudstyr ind inden du så ham? Og er på vej til Maldiverne på ferie
-
JacobKoustrup
- 1. div

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Så bliver det vidst Twente..
http://www.bt.dk/superligaen/kusk-paa-v ... handlinger" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bt.dk/superligaen/kusk-paa-v ... handlinger" onclick="window.open(this.href);return false;
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Mavefornemmelsen siger at det er den helt rigtige klub for ham. En klub med vind i sejlen, men hvor presset er mindre end i f.eks. Ajax, PSV og Feyenoord. Haaber dog vi faar ham mindst 6 maaneder endnu, hvis handlen gaar igennem.JacobKoustrup skrev:Så bliver det vidst Twente..
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
frederikshavneren
- Allstar

Fornuftigt valg. Twente er en fin klub hvor det virker til at der er styr på tingene. Så har vi vist også fået en forklaring på hvorfor Kusk var med morgenflyet til Amsterdam. Mon ikke at han idag har været en tur i Enschede.MHJ skrev:Mavefornemmelsen siger at det er den helt rigtige klub for ham. En klub med vind i sejlen, men hvor presset er mindre end i f.eks. Ajax, PSV og Feyenoord. Haaber dog vi faar ham mindst 6 maaneder endnu, hvis handlen gaar igennem.JacobKoustrup skrev:Så bliver det vidst Twente..
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Det lyder jo som et fornuftigt skifte, men jeg håber han er at finde i AaB frem til vinter, hvis det er i Kusks interesse. Han vil gerne prøve kræfter med Champions Leauge og Twente kan sidde og glæde sig til Kusk til december.
Hvis det ikke bliver en realitet, så skal vi have fat i en ny og dygtig kant. Venstrebenet, tak, så vi kan bevare spillestilen.
Hvis det ikke bliver en realitet, så skal vi have fat i en ny og dygtig kant. Venstrebenet, tak, så vi kan bevare spillestilen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Undtagen økonomien... men pyt det kan jo ske for selv de bedste klubberfrederikshavneren skrev:
Fornuftigt valg. Twente er en fin klub hvor det virker til at der er styr på tingene.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Så blev mine drømme knust. Igen.
Nu skal Jönsson tilbage, beholdes eller hvad nu det hedder.
Nu skal Jönsson tilbage, beholdes eller hvad nu det hedder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård

Fed scene til Kusk. Hans lækkerier vil blive værdsat der. Fedt, fedt, fedt.
Kæmpe hul i truppen. Hans lækkerier vil blive savnet her. Træls, træls, træls.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.