Så er det spændende om det er som backup til reserven på andetholdet og hjem til FCK/BIF om 12 måneder...Oldager skrev:
Fed scene til Kusk. Hans lækkerier vil blive værdsat der. Fedt, fedt, fedt.
Kæmpe hul i truppen. Hans lækkerier vil blive savnet her. Træls, træls, træls.
Kasper Kusk
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Kasper Kusk
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
seamann
Sikken optimisme.Provst i Brovst skrev:Så er det spændende om det er som backup til reserven på andetholdet og hjem til FCK/BIF om 12 måneder...Oldager skrev:
- Provst i Brovst
- Allstar

Selvfølgelig kan han spille i Holland, men prisen er bare så lav at klubben ikke behøver at være seriøs eller give ham en chance. AaB spillere træffer ofte de værste karrierevalg når de skal videre fra AaB.seamann skrev:Sikken optimisme.Provst i Brovst skrev:Så er det spændende om det er som backup til reserven på andetholdet og hjem til FCK/BIF om 12 måneder...Oldager skrev:
Jeg kender intet til Twente, det eneste jeg bekymrer mig om er at AaB mangler vores bedste spiller og der er en risiko for han er hjemme igen om 12 måneder i en københavner klub. Jeg håber det bedste for ham, især fordi han ikke kommer til FCK/BIF hvis det går godt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor prisen er relevant i forhold til om han bliver fast mand. Det handler vel naermere om loennen samt hvad spilleren vurderes som vaerende vaerd af omverdenen. Hvorfor mener du f.eks. det ville goere en forskel paa Kusks chancer for at slaa igennem om Twente giver 5 millioner eller 1000000 millioner?Provst i Brovst skrev:Selvfølgelig kan han spille i Holland, men prisen er bare så lav at klubben ikke behøver at være seriøs eller give ham en chance. AaB spillere træffer ofte de værste karrierevalg når de skal videre fra AaB.seamann skrev:Sikken optimisme.Provst i Brovst skrev:Så er det spændende om det er som backup til reserven på andetholdet og hjem til FCK/BIF om 12 måneder...Oldager skrev:
Jeg kender intet til Twente, det eneste jeg bekymrer mig om er at AaB mangler nu vores bedste spiller og der er en risiko for han er hjemme igen om 12 måneder i en københavner klub. Jeg håber det bedste for ham, især fordi han ikke kommer til FCK/BIF hvis det går godt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Provst i Brovst
- Allstar

Hvis ikke du kan regne det ud, så tror jeg heller ikke jeg kan forklare dig det, beklager.MHJ skrev:Hvorfor mener du f.eks. det ville goere en forskel paa Kusks chancer for at slaa igennem om Twente giver 5 millioner eller 1000000 millioner?
- Buzz Killington
- Allstar

Det var enten en meget voksen, eller en meget barnlig kommentar.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke du kan regne det ud, så tror jeg heller ikke jeg kan forklare dig det, beklager.MHJ skrev:Hvorfor mener du f.eks. det ville goere en forskel paa Kusks chancer for at slaa igennem om Twente giver 5 millioner eller 1000000 millioner?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Nu skal jeg hjælpe den barnlige provst, for han har ret.MHJ skrev:Det var enten en meget voksen, eller en meget barnlig kommentar.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke du kan regne det ud, så tror jeg heller ikke jeg kan forklare dig det, beklager.MHJ skrev:Hvorfor mener du f.eks. det ville goere en forskel paa Kusks chancer for at slaa igennem om Twente giver 5 millioner eller 1000000 millioner?
Bliver du hentet ind for en helvedes masse penge vil holdet bruge dig igen og igen, indtil du har bevist at du ikke kan. Bliver du hentet for småpenge (eks. under en mio euro), jamen så er det langt mere gratis hvis du fejler. Det seneste eksempel på dette er Helenius, der aldrig fik fair chance, bl.a. fordi han var handlet for tæt på intet.
- Buzz Killington
- Allstar

Men det er jo kun hvis koebssummen var begrundet i forhold til spillerens potentiale. Hvis Ajax kober en spiller til 10 mio, og en anden spiller til 100 mio, saa giver de denne pris fordi de har en forventning om at spilleren har et vist potentiale. Spilleren til 10 kan dog overraske og spilleren til 100 mio kan dog "underraske". Men hvis begge spillere starter op samtidig, og 10'eren paa traeningsbanen og i kamp viser sig bedre (og vurderes som havende stoerre potentiale), saa er det den spiller der starter inde, uanset indkoebspris (alt andet lige). Det er selvfoeligelig muligt 100'eren faar lidt laengere snor, men da kun hvis - igen - det er fordi man mener der er et potentiale man endnu ikke har set blive udfoldet.Eksil skrev:Nu skal jeg hjælpe den barnlige provst, for han har ret.MHJ skrev:Det var enten en meget voksen, eller en meget barnlig kommentar.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke du kan regne det ud, så tror jeg heller ikke jeg kan forklare dig det, beklager.MHJ skrev:Hvorfor mener du f.eks. det ville goere en forskel paa Kusks chancer for at slaa igennem om Twente giver 5 millioner eller 1000000 millioner?
Bliver du hentet ind for en helvedes masse penge vil holdet bruge dig igen og igen, indtil du har bevist at du ikke kan. Bliver du hentet for småpenge (eks. under en mio euro), jamen så er det langt mere gratis hvis du fejler. Det seneste eksempel på dette er Helenius, der aldrig fik fair chance, bl.a. fordi han var handlet for tæt på intet.
Og det "sjove" ved Twente's koeb af Kusk er netop at prisen ikke er noget tydeligt udtryk for kvalitet og potentiale, da det ikke var markedsprisen, men en "kunstigt" fastsat pris.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Eller Cornelius som var ekstrem billig i forhold til hvad Cardiff fik og derfor ikke fik mange chancer for at slå igennem?Eksil skrev:Nu skal jeg hjælpe den barnlige provst, for han har ret.MHJ skrev:Det var enten en meget voksen, eller en meget barnlig kommentar.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke du kan regne det ud, så tror jeg heller ikke jeg kan forklare dig det, beklager.MHJ skrev:Hvorfor mener du f.eks. det ville goere en forskel paa Kusks chancer for at slaa igennem om Twente giver 5 millioner eller 1000000 millioner?
Han vil lov at spille alle de kampe hvor han var klar under den gamle træner der indkøbte ham. Desværre for dem er han alt for langsom til PL.limey skrev:Eller Cornelius som var ekstrem billig i forhold til hvad Cardiff fik og derfor ikke fik mange chancer for at slå igennem?Eksil skrev:Nu skal jeg hjælpe den barnlige provst, for han har ret.MHJ skrev:Det var enten en meget voksen, eller en meget barnlig kommentar.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke du kan regne det ud, så tror jeg heller ikke jeg kan forklare dig det, beklager.MHJ skrev:Hvorfor mener du f.eks. det ville goere en forskel paa Kusks chancer for at slaa igennem om Twente giver 5 millioner eller 1000000 millioner?
Det er ikke alt hvad der betyder noget, men det hjælper klart at have et stort prisskilt.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jo, selvfølgelig markerer prisen ofte hvad for rolle man er tiltænkt fremadrettet.
Ved et køb af Kusk til en del under markedspris kan Kusk dog risikere at Twente bare køber for at købe, og ikke har en særlig plan for ham, alene grundet den attraktive pris. Men mon ikke Kasper og agent har helt styr på det
Det er lidt noget røv hvis vi ikke får glæde af ham i chl kvalen. Når han er i spillehumør er han kampafgørende med assisterne. Det er også min eneste anke ifht et udenlands skifte, mener godt han kunne blive lidt mere stabil inden han smuttede, og med chancen for europæisk som fast mand på holdet ville det kunne give ham flere hår på brystet.
Ved et køb af Kusk til en del under markedspris kan Kusk dog risikere at Twente bare køber for at købe, og ikke har en særlig plan for ham, alene grundet den attraktive pris. Men mon ikke Kasper og agent har helt styr på det
Det er lidt noget røv hvis vi ikke får glæde af ham i chl kvalen. Når han er i spillehumør er han kampafgørende med assisterne. Det er også min eneste anke ifht et udenlands skifte, mener godt han kunne blive lidt mere stabil inden han smuttede, og med chancen for europæisk som fast mand på holdet ville det kunne give ham flere hår på brystet.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Dennis Søndergaard skriver på twitter at BT tager fejl ang. prisen. Iflg. Søndergaard jr. er Kusks frikøbsklausul på 500.000 euro (3,5-4,0 mill. kr.)
Vi trænger i den grad til at en solgt spiller slår til i udlandet, når det er sagt tror jeg at Kusk har truffet et meget velovervejet valg. Twente har scoutet ham længe og det virker til, at de har foretaget grundig research. Det øger naturligvis chancen for succes.
Fodboldmæssigt passer Kusk godt til Æresdivisionen, han vil få gode muligheder for at vise sit store offensive repertoire. Kusk har sikkert også spurgt Bjelland og MO til råds.
Mon ikke at Kusk skifter med øjeblikkelig virkning, jeg har svært ved at forestille mig andet. Kusk har gennemgået en fantastisk udvikling, men hvis han skal bygge på er det tid for Kusk at komme videre. Nogle vil måske håbe at europæisk bold kan holde Kusk i AaB, men chancen for europæisk succes er større i Twente, som indtræder i ELs playoff runde.
Vi trænger i den grad til at en solgt spiller slår til i udlandet, når det er sagt tror jeg at Kusk har truffet et meget velovervejet valg. Twente har scoutet ham længe og det virker til, at de har foretaget grundig research. Det øger naturligvis chancen for succes.
Fodboldmæssigt passer Kusk godt til Æresdivisionen, han vil få gode muligheder for at vise sit store offensive repertoire. Kusk har sikkert også spurgt Bjelland og MO til råds.
Mon ikke at Kusk skifter med øjeblikkelig virkning, jeg har svært ved at forestille mig andet. Kusk har gennemgået en fantastisk udvikling, men hvis han skal bygge på er det tid for Kusk at komme videre. Nogle vil måske håbe at europæisk bold kan holde Kusk i AaB, men chancen for europæisk succes er større i Twente, som indtræder i ELs playoff runde.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Vi kan håbe, at Twente trækker FC Midtjylland i Europa League playoff, så han lige kan nå at klaske dem en sidste gang. Det ville være et smukt farvel til Danmark.
- Provst i Brovst
- Allstar

Det kan betyde vi risikerer flere salg for at nå op på de budgetterede transferindtægter. Alle mand ind i bussen.frederikshavneren skrev:Dennis Søndergaard skriver på twitter at BT tager fejl ang. prisen. Iflg. Søndergaard jr. er Kusks frikøbsklausul på 500.000 euro (3,5-4,0 mill. kr.)
Edit: Forhåbentlig er det Lasse Nielsen + Kasper Kusk = 5,8 millioner. Så er der flere hundrede tusinde til at købe erstatninger og forstærke holdet til CHL kvalifikation!
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
En hollandsk avis mente allerede i fredags at vide at frikøbsklausulen er 700.000 euros http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/ ... -1.4392221" onclick="window.open(this.href);return false;
Tvivler på Søndergård jr sidder med kontrakten foran sig
Tvivler på Søndergård jr sidder med kontrakten foran sig
Ud fra hvad jeg kan dechifrere (trods en tilsyneladende defekt auto-correct) af dit sidste indlæg, synes du altså nu ikke, at klubber der bruger mange summer på en fodboldspiller, vil bruge ham igen og igen, indtil han har bevist, at han ikke kan? For med sølle 7 kampe for Cardiff og en Cornelius der var sin skade kvit længe inden han returnerede til Kbh. kan det jo ikke være tilfældet.Eksil skrev:Han vil lov at spille alle de kampe hvor han var klar under den gamle træner der indkøbte ham. Desværre for dem er han alt for langsom til PL.limey skrev:Eller Cornelius som var ekstrem billig i forhold til hvad Cardiff fik og derfor ikke fik mange chancer for at slå igennem?Eksil skrev:Nu skal jeg hjælpe den barnlige provst, for han har ret.MHJ skrev:Det var enten en meget voksen, eller en meget barnlig kommentar.Provst i Brovst skrev:Hvis ikke du kan regne det ud, så tror jeg heller ikke jeg kan forklare dig det, beklager.MHJ skrev:Hvorfor mener du f.eks. det ville goere en forskel paa Kusks chancer for at slaa igennem om Twente giver 5 millioner eller 1000000 millioner?
Det er ikke alt hvad der betyder noget, men det hjælper klart at have et stort prisskilt.
Leverer man til træning og i kamp og gør det bedre end sine direkte konkurrenter, spiller man naturligvis - også hvis man blot er købt for en pakke blå Kings og en doven Faxe Kondi.
Nu vil det da være tæt på selvmord at forstærke holde pga kval til Chl.Provst i Brovst skrev:Det kan betyde vi risikerer flere salg for at nå op på de budgetterede transferindtægter. Alle mand ind i bussen.frederikshavneren skrev:Dennis Søndergaard skriver på twitter at BT tager fejl ang. prisen. Iflg. Søndergaard jr. er Kusks frikøbsklausul på 500.000 euro (3,5-4,0 mill. kr.)
Edit: Forhåbentlig er det Lasse Nielsen + Kasper Kusk = 5,8 millioner. Så er der flere hundrede tusinde til at købe erstatninger og forstærke holdet til CHL kvalifikation!
I så fald skal vi vist bruge en hel del penge (læs mange flere end vi har)
Jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvorfor du har så ondt i røven ???
Gu fanden er det da noget lort at Kusk har den klausul.
Men havde han den ikke, var han her nok slet ikke lige p.t.
Det var de vilkår Lynge havde da han forlængede med ham (Det er pisse dyrt at være fattig)
Når det så er sagt. Så har vi lige vundet the double! Vel og mærke med et hold, som bruger det 4 laveste budget i ligaen.
Vi har massere af unge gode spillere! Vi står overfor en kval til Chl (Sikkert en umulig opgave lige meget om vi har Kusk eller ej)
Helenius og Ene er rygtet til klubben. 2 gange er regnskabet blevet OP justeret. Aktieemmisionen tegner særdeles positiv.
Tænk engang.
Mens du har ondt i nummeren over Kusk ryger.
Så kan jeg finde massere af andre ting, som gør jeg næsten ikke kan få armene ned.
Er glasset er halv tomt eller halv fyldt ?
Smil for pokker da
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu er Twente godt nok ikke i gruppespillet, men selvom de forhandler nu, så kan overtagelsesdatoen jo godt først være efter AaBs kvalkampe til CL.
De vil jo nok kvalificere sig til Europa League uden Kusk alligevel. Det vil også være en fin gestus fra Kusk til AaB - ingen vil sige, at han ikke gjorde arbejdet færdig. Ligesom hans fremtid vil være afklaret.
De vil jo nok kvalificere sig til Europa League uden Kusk alligevel. Det vil også være en fin gestus fra Kusk til AaB - ingen vil sige, at han ikke gjorde arbejdet færdig. Ligesom hans fremtid vil være afklaret.
- FlæskeFrank