I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
jayC
- Landshold

- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39
Indlæg
af jayC » 28. jul 2025, 20:37
Leger med tanken
Steffen Højer ny cheftræner, vil gerne have hans egne folk med. Han brugte en del af foråret sammen med Lasse Stensgård på U21 da han blev rykket op..
Lasse Stensgaard ansættes som Transitionstræner, kender klubben, kender talent arbejdet, og han kender Steffen fra DBU..
AaB - nu, i morgen & altid!

-
Funky
- Allstar

- Indlæg: 16012
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Indlæg
af Funky » 28. jul 2025, 20:44
jayC skrev: ↑28. jul 2025, 20:37
Leger med tanken
Steffen Højer ny cheftræner, vil gerne have hans egne folk med. Han brugte en del af foråret sammen med Lasse Stensgård på U21 da han blev rykket op..
Lasse Stensgaard ansættes som Transitionstræner, kender klubben, kender talent arbejdet, og han kender Steffen fra DBU..
Han er vist lige startet på et landstræner-projekt i Finland sammen med Friis, hvor stillingen blev ret meget skræddersyet til ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Funky
- Allstar

- Indlæg: 16012
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Indlæg
af Funky » 28. jul 2025, 20:49
Jakobsen skrev: ↑28. jul 2025, 20:34
Ydesen siger to gange fyrring i hvert fald. Må ærligt indrømme, at jeg ingen ide om har Cassidys kompetencer. Faktisk mindre end de sidste mange assisttrænere måske lige minus "Havgåsen" fra Norge. Eftersom Cassidy er en ren SSE signing hylder jeg hans afgang. Lige i det her tilfælde er det vigtige, at regerinden falder om så det er vicekirkeminister der ryger. Aamodt har trods alt et lidt mere proven CV fra dansk fodbold, men vel uden at være decideret prangende, men igen er han en SSE opfindelse så er det fint at få ryddet bordet.
Nu har der været en vis debat om det med at investere som fans og hvad det skal bruges til og jeg har selv blandet mig, men vi er hvis allesammen enig om at Peters diktaturet og dets marionetter bare skal ud.
Njah, jeg er optaget af, om folk har kompetencerne, ikke af, om de blev ansat imens formanden hed noget med Peters. Det tror jeg heldigvis også gælder for Tuxen Boll og co. Men nu har de så vurderet, at de nuværende assistenttrænere af den ene eller anden årsag skal opsiges. Fint nok. Videre. Bare det er fremad mod mere stabilitet og kontinuitet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Pontoppi
- 1. div

- Indlæg: 494
- Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
- Favoritspiller: Nomvethe
Indlæg
af Pontoppi » 28. jul 2025, 20:49
Funky skrev: ↑28. jul 2025, 20:44
Han er vist lige startet på et landstræner-projekt i Finland sammen med Friis, hvor stillingen blev ret meget skræddersyet til ham.
og blev fyret i AaB sidst….
hjertet i nord

-
Sauer
- Allstar

- Indlæg: 3017
- Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Indlæg
af Sauer » 28. jul 2025, 20:59
Pontoppi skrev: ↑28. jul 2025, 20:49
Funky skrev: ↑28. jul 2025, 20:44
Han er vist lige startet på et landstræner-projekt i Finland sammen med Friis, hvor stillingen blev ret meget skræddersyet til ham.
og blev fyret i AaB sidst….
Stensgaard var vist ude i medierne og fortælle om, at han selv havde sagt op, da han stoppede i AaB.
-
Pontoppi
- 1. div

- Indlæg: 494
- Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
- Favoritspiller: Nomvethe
Indlæg
af Pontoppi » 28. jul 2025, 21:12
Sauer skrev: ↑28. jul 2025, 20:59
Stensgaard var vist ude i medierne og fortælle om, at han selv havde sagt op, da han stoppede i AaB.
han sagde op til vinter men røg ud inden,.
der var kæmpe utilfredshed i spillertruppen med ham og Jepsen og kvaliteten af træningerne skrev eb dengang.
det har der selfølgelig været med mange trænere også siden, haha

hjertet i nord

-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6757
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 28. jul 2025, 21:17
Funky skrev: ↑28. jul 2025, 20:49
Jakobsen skrev: ↑28. jul 2025, 20:34
Ydesen siger to gange fyrring i hvert fald. Må ærligt indrømme, at jeg ingen ide om har Cassidys kompetencer. Faktisk mindre end de sidste mange assisttrænere måske lige minus "Havgåsen" fra Norge. Eftersom Cassidy er en ren SSE signing hylder jeg hans afgang. Lige i det her tilfælde er det vigtige, at regerinden falder om så det er vicekirkeminister der ryger. Aamodt har trods alt et lidt mere proven CV fra dansk fodbold, men vel uden at være decideret prangende, men igen er han en SSE opfindelse så er det fint at få ryddet bordet.
Nu har der været en vis debat om det med at investere som fans og hvad det skal bruges til og jeg har selv blandet mig, men vi er hvis allesammen enig om at Peters diktaturet og dets marionetter bare skal ud.
Njah, jeg er optaget af, om folk har kompetencerne, ikke af, om de blev ansat imens formanden hed noget med Peters. Det tror jeg heldigvis også gælder for Tuxen Boll og co. Men nu har de så vurderet, at de nuværende assistenttrænere af den ene eller anden årsag skal opsiges. Fint nok. Videre. Bare det er fremad mod mere stabilitet og kontinuitet.
Rent principielt kan jeg godt følge dig. Problemet er bare, at de her folk enten direkte er hyret af BPTC folk, BPTC loyalister eller er hyret specifikt til det project BPTC/SSE vil. Derfor er vi også et sted, hvor vi ikke kun kan tale kompetence, men der også må ses politisk på tingene selvom guderne skal vide, at jeg sådan set hader politiske hensyn, men lige her er det en faktor.
Derudover er det heller ikke sådan, at jeg sidder tilbage med et indtryk, af at hverken Cassidy eller Aamodt har forladt os med totalt uerstattelige kompetencer. Selvom det nok var Kirkeministeren og Ministeren for nordisk samarbejde der røg så skal vi hylde det for det er forhåbentlig et tegn på at regeringen (SSE) falder. Til sidst er der ikke flere bønder tilbage at ofre for "König Peters" - eller der i hvert fald ikke flere bare nogenlunde troværdige der gider være Lemminger i hans projekt.
RAUS RAUS SSE!
-
Funky
- Allstar

- Indlæg: 16012
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Indlæg
af Funky » 28. jul 2025, 21:25
Jakobsen skrev: ↑28. jul 2025, 21:17
Funky skrev: ↑28. jul 2025, 20:49
Jakobsen skrev: ↑28. jul 2025, 20:34
Ydesen siger to gange fyrring i hvert fald. Må ærligt indrømme, at jeg ingen ide om har Cassidys kompetencer. Faktisk mindre end de sidste mange assisttrænere måske lige minus "Havgåsen" fra Norge. Eftersom Cassidy er en ren SSE signing hylder jeg hans afgang. Lige i det her tilfælde er det vigtige, at regerinden falder om så det er vicekirkeminister der ryger. Aamodt har trods alt et lidt mere proven CV fra dansk fodbold, men vel uden at være decideret prangende, men igen er han en SSE opfindelse så er det fint at få ryddet bordet.
Nu har der været en vis debat om det med at investere som fans og hvad det skal bruges til og jeg har selv blandet mig, men vi er hvis allesammen enig om at Peters diktaturet og dets marionetter bare skal ud.
Njah, jeg er optaget af, om folk har kompetencerne, ikke af, om de blev ansat imens formanden hed noget med Peters. Det tror jeg heldigvis også gælder for Tuxen Boll og co. Men nu har de så vurderet, at de nuværende assistenttrænere af den ene eller anden årsag skal opsiges. Fint nok. Videre. Bare det er fremad mod mere stabilitet og kontinuitet.
Rent principielt kan jeg godt følge dig. Problemet er bare, at de her folk enten direkte er hyret af BPTC folk, BPTC loyalister eller er hyret specifikt til det project BPTC/SSE vil. Derfor er vi også et sted, hvor vi ikke kun kan tale kompetence, men der også må ses politisk på tingene selvom guderne skal vide, at jeg sådan set hader politiske hensyn, men lige her er det en faktor.
Derudover er det heller ikke sådan, at jeg sidder tilbage med et indtryk, af at hverken Cassidy eller Aamodt har forladt os med totalt uerstattelige kompetencer. Selvom det nok var Kirkeministeren og Ministeren for nordisk samarbejde der røg så skal vi hylde det for det er forhåbentlig et tegn på at regeringen (SSE) falder. Til sidst er der ikke flere bønder tilbage at ofre for "König Peters" - eller der i hvert fald ikke flere bare nogenlunde troværdige der gider være Lemminger i hans projekt.
Det kan du mene. Jeg tror bare ikke på, at Tuxen Boll agerer efter en sådan politisk kalkule, hvor man fyrer ellers komptetente folk alene for at holde gang i en “udrensning” som skal fremtvinge et SSE-exit (jeg tror heller ikke på, der ville være en sådan sammenhæng, i øvrigt). Og så holder regerings-analogien jo heller ikke. Altså, vi snakker to assistenttrænere. Det kan ikke sammenlignes med ministre, uanset hvor småt og perifært et ministerium, vi finder

Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Belwas
- 2. div

- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 1. jul 2024, 19:27
Indlæg
af Belwas » 28. jul 2025, 21:53
Jakobsen skrev: ↑28. jul 2025, 21:17
Funky skrev: ↑28. jul 2025, 20:49
Jakobsen skrev: ↑28. jul 2025, 20:34
Ydesen siger to gange fyrring i hvert fald. Må ærligt indrømme, at jeg ingen ide om har Cassidys kompetencer. Faktisk mindre end de sidste mange assisttrænere måske lige minus "Havgåsen" fra Norge. Eftersom Cassidy er en ren SSE signing hylder jeg hans afgang. Lige i det her tilfælde er det vigtige, at regerinden falder om så det er vicekirkeminister der ryger. Aamodt har trods alt et lidt mere proven CV fra dansk fodbold, men vel uden at være decideret prangende, men igen er han en SSE opfindelse så er det fint at få ryddet bordet.
Nu har der været en vis debat om det med at investere som fans og hvad det skal bruges til og jeg har selv blandet mig, men vi er hvis allesammen enig om at Peters diktaturet og dets marionetter bare skal ud.
Njah, jeg er optaget af, om folk har kompetencerne, ikke af, om de blev ansat imens formanden hed noget med Peters. Det tror jeg heldigvis også gælder for Tuxen Boll og co. Men nu har de så vurderet, at de nuværende assistenttrænere af den ene eller anden årsag skal opsiges. Fint nok. Videre. Bare det er fremad mod mere stabilitet og kontinuitet.
Rent principielt kan jeg godt følge dig. Problemet er bare, at de her folk enten direkte er hyret af BPTC folk, BPTC loyalister eller er hyret specifikt til det project BPTC/SSE vil. Derfor er vi også et sted, hvor vi ikke kun kan tale kompetence, men der også må ses politisk på tingene selvom guderne skal vide, at jeg sådan set hader politiske hensyn, men lige her er det en faktor.
Derudover er det heller ikke sådan, at jeg sidder tilbage med et indtryk, af at hverken Cassidy eller Aamodt har forladt os med totalt uerstattelige kompetencer. Selvom det nok var Kirkeministeren og Ministeren for nordisk samarbejde der røg så skal vi hylde det for det er forhåbentlig et tegn på at regeringen (SSE) falder. Til sidst er der ikke flere bønder tilbage at ofre for "König Peters" - eller der i hvert fald ikke flere bare nogenlunde troværdige der gider være Lemminger i hans projekt.
Altså, Michael Tuxen Boll er også ansat efter SSE tog over og derfor af dem. Så ud fra den kalkyle burde han jo stå øverst på listen over dem i ønsker fyret.
Det virker mest bare til at holdningen er Dansk = god nok, udenlandsk = SSE nikkedukke...
Der skal skæres ned i staben ifm. tilpasning til 1. div setup plus den nye cheftræner skal have mulighed for at sætte egen stab. Tror ikke der er mere i det end det.
-
Reyad
- Allstar

- Indlæg: 1441
- Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Indlæg
af Reyad » 28. jul 2025, 21:55
Ligesom med John Møller er jeg overrasket over, at AaB kan hente på den hylde. Steffen Højer burde være interessante for andre også.
Positivt han får muligheden for at sætte eget hold til et AaB 2.0. Ingen kan forvandle butikken over natten, men synes det tegner lovende udenfor banen - så skal det bare overføres til banen

Og gerne lidt hurtigt…
-
bonanza
- Landshold

- Indlæg: 875
- Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Indlæg
af bonanza » 28. jul 2025, 21:55
R Rosenberg skrev: ↑28. jul 2025, 17:16
jayC skrev: ↑28. jul 2025, 16:37
Ydesen skriver på X at Cassidy og Aamodt er færdige i klubben..
Var Aamodt ikke hentet ind som transitionstræner i stedet for Wurtz - hvem skal så overtage den rolle ?
Cassidy er også en voldsomt håbløs ansættelse. Nærmest mere elendigt arbejde end Gow og Menno.
Fuck de tyskere altså. Kæmpe idioter.
Højer tænker jeg, kan blive en rigtig god mand. Den er jeg glad for, især i lyset af de navne, der er nævnt.
Og Søren F som assistent sammen med Bo ville være fint. Nordjysk. Godt. Beroligende.
Det må være en fest dag for dig. Dit had til scouser James og Jack Cassidy har været ukueligt i månedsvis.
-
troelsh
- Allstar

- Indlæg: 3184
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
- Geografisk sted: 9000
Indlæg
af troelsh » 28. jul 2025, 22:06
Reyad skrev: ↑28. jul 2025, 21:55
Ligesom med John Møller er jeg overrasket over, at AaB kan hente på den hylde. Steffen Højer burde være interessante for andre også.
Positivt han får muligheden for at sætte eget hold til et AaB 2.0. Ingen kan forvandle butikken over natten, men synes det tegner lovende udenfor banen - så skal det bare overføres til banen

Og gerne lidt hurtigt…
Enig, men uanset hvor dygtig han måtte være, får han brug for mere kvalitet i truppen.
Forhandlingerne trak jo noget ud, måske har han haft nogle krav til indgående transfers.
-
baresi
- Allstar

- Indlæg: 4116
- Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
- Favoritspiller: baresi
Indlæg
af baresi » 28. jul 2025, 22:11
troelsh skrev: ↑28. jul 2025, 22:06
Reyad skrev: ↑28. jul 2025, 21:55
Ligesom med John Møller er jeg overrasket over, at AaB kan hente på den hylde. Steffen Højer burde være interessante for andre også.
Positivt han får muligheden for at sætte eget hold til et AaB 2.0. Ingen kan forvandle butikken over natten, men synes det tegner lovende udenfor banen - så skal det bare overføres til banen

Og gerne lidt hurtigt…
Enig, men uanset hvor dygtig han måtte være, får han brug for mere kvalitet i truppen.
Forhandlingerne trak jo noget ud, måske har han haft nogle krav til indgående transfers.
Ift det kaos vi har været og er igennem så synes jeg umiddelbart man er på vej til at bygge noget op igen der virker mere troværdigt med både John og Steffen som ansættelser
Truppen har stadig mange mangler men det må man adressere nu i dette vindue så man står og kan konkurrere ..
men en fin opbygning man umiddelbart er i gang medvæ
Virker da til at der er mere rene linjer og mere ro og at driften trods alt varetages lidt mere centralt
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Indlæg
af R Rosenberg » 29. jul 2025, 00:02
bonanza skrev: ↑28. jul 2025, 21:55
R Rosenberg skrev: ↑28. jul 2025, 17:16
jayC skrev: ↑28. jul 2025, 16:37
Ydesen skriver på X at Cassidy og Aamodt er færdige i klubben..
Var Aamodt ikke hentet ind som transitionstræner i stedet for Wurtz - hvem skal så overtage den rolle ?
Cassidy er også en voldsomt håbløs ansættelse. Nærmest mere elendigt arbejde end Gow og Menno.
Fuck de tyskere altså. Kæmpe idioter.
Højer tænker jeg, kan blive en rigtig god mand. Den er jeg glad for, især i lyset af de navne, der er nævnt.
Og Søren F som assistent sammen med Bo ville være fint. Nordjysk. Godt. Beroligende.
Det må være en fest dag for dig. Dit had til scouser James og Jack Cassidy har været ukueligt i månedsvis.
No hate. Men jeg er tilfreds med, at min klub skiller sig af med nulboner, der absolut hverken har niveau, erfaring eller kvalifikationer, andet end de er SSE22-boys og -hangarounds.
Ædruelighedens stemme
-
andrii
- 2. div

- Indlæg: 244
- Tilmeldt: 6. feb 2021, 21:34
- Favoritspiller: Frank Strandli
Indlæg
af andrii » 29. jul 2025, 00:13
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... ener-i-AaB
Velkommen til Højer
Og forhåbentlig bliver det med tiden en stor fuckfinger til alle dem, som herinde og på Facebook har ytret at AaB og Tuxen er nikkedukker, intet har foretaget sig, og bare ladet tyskerne sænke skibet langsomt.

-
gwailo
- Allstar

- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
- Geografisk sted: Aarhus N
Indlæg
af gwailo » 29. jul 2025, 00:16
R Rosenberg skrev: ↑28. jul 2025, 17:16
jayC skrev: ↑28. jul 2025, 16:37
Ydesen skriver på X at Cassidy og Aamodt er færdige i klubben..
Var Aamodt ikke hentet ind som transitionstræner i stedet for Wurtz - hvem skal så overtage den rolle ?
Cassidy er også en voldsomt håbløs ansættelse. Nærmest mere elendigt arbejde end Gow og Menno.
Fuck de tyskere altså. Kæmpe idioter.
Højer tænker jeg, kan blive en rigtig god mand. Den er jeg glad for, især i lyset af de navne, der er nævnt.
Og Søren F som assistent sammen med Bo ville være fint. Nordjysk. Godt. Beroligende.
Hvordan kan du på nogen måde vurdere Cassidy?
// gwailo
-
Pontoppi
- 1. div

- Indlæg: 494
- Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
- Favoritspiller: Nomvethe
Indlæg
af Pontoppi » 29. jul 2025, 06:09
R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 00:02
No hate. Men jeg er tilfreds med, at min klub skiller sig af med nulboner, der absolut hverken har niveau, erfaring eller kvalifikationer, andet end de er SSE22-boys og -hangarounds.
man køber ikke en klub, bruger et stort tocifret millionbeløb og ansætter folk blottet for evner
det er under lødig kritik at tale sådan om ansatte i AaB…. kan vi ikke snart bevæge os væk fra det nivue?

hjertet i nord

-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6757
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 29. jul 2025, 06:42
Pontoppi skrev: ↑29. jul 2025, 06:09
R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 00:02
No hate. Men jeg er tilfreds med, at min klub skiller sig af med nulboner, der absolut hverken har niveau, erfaring eller kvalifikationer, andet end de er SSE22-boys og -hangarounds.
man køber ikke en klub, bruger et stort tocifret millionbeløb og ansætter folk blottet for evner
det er under lødig kritik at tale sådan om ansatte i AaB…. kan vi ikke snart bevæge os væk fra det nivue?
Og så er det jeg siger Ole Jan Kappmeier, James Gow, Menno van Dam og Julius Nagel og vi så ser, hvad der er hentet af spillere - og jo så kan vi konkludere at det gør man. Tvivler ærligtalt på de par stabsmedlemmer skulle hæve sig over den øvrige SSE standard.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Indlæg
af R Rosenberg » 29. jul 2025, 06:58
gwailo skrev: ↑29. jul 2025, 00:16
R Rosenberg skrev: ↑28. jul 2025, 17:16
jayC skrev: ↑28. jul 2025, 16:37
Ydesen skriver på X at Cassidy og Aamodt er færdige i klubben..
Var Aamodt ikke hentet ind som transitionstræner i stedet for Wurtz - hvem skal så overtage den rolle ?
Cassidy er også en voldsomt håbløs ansættelse. Nærmest mere elendigt arbejde end Gow og Menno.
Fuck de tyskere altså. Kæmpe idioter.
Højer tænker jeg, kan blive en rigtig god mand. Den er jeg glad for, især i lyset af de navne, der er nævnt.
Og Søren F som assistent sammen med Bo ville være fint. Nordjysk. Godt. Beroligende.
Hvordan kan du på nogen måde vurdere Cassidy?
Jeg kan vurdere hans CV og i det lys det faktum, at det eneste, der tyder på en kvalifikation til at kunne være assistent i en superligaklub, er, at han har arbejdet sammen med Gow et eller andet sted i Mellemøsten.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Indlæg
af R Rosenberg » 29. jul 2025, 07:00
Pontoppi skrev: ↑29. jul 2025, 06:09
R Rosenberg skrev: ↑29. jul 2025, 00:02
No hate. Men jeg er tilfreds med, at min klub skiller sig af med nulboner, der absolut hverken har niveau, erfaring eller kvalifikationer, andet end de er SSE22-boys og -hangarounds.
man køber ikke en klub, bruger et stort tocifret millionbeløb og ansætter folk blottet for evner
det er under lødig kritik at tale sådan om ansatte i AaB…. kan vi ikke snart bevæge os væk fra det nivue?
Det gør man jo så. Både på og uden for banen. Det er da vist tydeligt for enhver, undtagen dig og (efterhånden) nogle få andre.
Ædruelighedens stemme