Kusk sidder i hvert fald med alle kortene med den pæne interesse der er om ham.FlæskeFrank skrev:Nu er Twente godt nok ikke i gruppespillet, men selvom de forhandler nu, så kan overtagelsesdatoen jo godt først være efter AaBs kvalkampe til CL.
De vil jo nok kvalificere sig til Europa League uden Kusk alligevel. Det vil også være en fin gestus fra Kusk til AaB - ingen vil sige, at han ikke gjorde arbejdet færdig. Ligesom hans fremtid vil være afklaret.
Kasper Kusk
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Re: Kasper Kusk
Problemet er vel bare at hvis han har spillet europæisk for AaB. så kan han ikke også gør det for Twente, eller gælder det ikke hvis det er kval kampe?FlæskeFrank skrev:Nu er Twente godt nok ikke i gruppespillet, men selvom de forhandler nu, så kan overtagelsesdatoen jo godt først være efter AaBs kvalkampe til CL.
De vil jo nok kvalificere sig til Europa League uden Kusk alligevel. Det vil også være en fin gestus fra Kusk til AaB - ingen vil sige, at han ikke gjorde arbejdet færdig. Ligesom hans fremtid vil være afklaret.
-
A_Strandfelt
- Allstar

Twente og FCM træder ind i samme runde af EL, Play-Off-runden. https://en.wikipedia.org/wiki/2014%E2%8 ... -off_round" onclick="window.open(this.href);return false;FlæskeFrank skrev:Nu er Twente godt nok ikke i gruppespillet, men selvom de forhandler nu, så kan overtagelsesdatoen jo godt først være efter AaBs kvalkampe til CL.
Kampene spilles i slutningen af august. Det burde en transfer være gennemført inden uanset. Man kan så diskutere, om Kusk vil være at finde på holdet så hurtigt.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Du har fejlbedømt min sindsstemning helt utroligt.Gaarde6 skrev: Smil for pokker da
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Det er jeg glad for jeg harProvst i Brovst skrev:Du har fejlbedømt min sindsstemning helt utroligt.Gaarde6 skrev: Smil for pokker da
Trist hvis Kusk ryger før vi har spillet de europæiske kampe, men tror Twente er et godt valg for ham i forhold til de øvrige hold han er blevet kædet sammen med.
Jeg er desværre ikke så optimistisk, med hensyn til hans chancer for at slå igennem i en udenlandsk klub. Han har fysisk set nogle mangler (vel 5-7 kg muskler), desuden er hans løbekapacitet ikke imponerende (det er ikke tilfældigt at han altid er blandt de spillere der løber mindst under kampene)
Tror dog hans største udfordring bliver psyken. Jeg tror aldrig jeg har set en topspiller virke så skrøbelig, som han virker til at være.
Et er at slå igennem i sin barndomsklub, noget andet er at gøre det i en ny klub på højere niveau. Utallige AaB-spillere, har haft ekstremt svært ved at skifte fra hyggelige AaB, hvor truppen har et godt kammeratskab (fælleskørsel til hjemmekampene og sommerferierejser til Ibiza), til en klub hvor de øvrige spillere er fjender der gerne sparker en ned til træning for at tage ens plads på holdet.
Det bedste for Kusk på lang sigt, tror jeg faktisk er hvis han laver en ny kontrakt med AaB, og venter med udlandseventyret 2-3 år. Til den tid tror jeg han kan være klar både fysisk og mentalt.
Kasper Kusk er en klog dreng og de udtaleser han har lavet den seneste tid, tror jeg bunder i, at han selv er lidt usikker på om et skifte er det rigtige for ham.
Jeg er desværre ikke så optimistisk, med hensyn til hans chancer for at slå igennem i en udenlandsk klub. Han har fysisk set nogle mangler (vel 5-7 kg muskler), desuden er hans løbekapacitet ikke imponerende (det er ikke tilfældigt at han altid er blandt de spillere der løber mindst under kampene)
Tror dog hans største udfordring bliver psyken. Jeg tror aldrig jeg har set en topspiller virke så skrøbelig, som han virker til at være.
Et er at slå igennem i sin barndomsklub, noget andet er at gøre det i en ny klub på højere niveau. Utallige AaB-spillere, har haft ekstremt svært ved at skifte fra hyggelige AaB, hvor truppen har et godt kammeratskab (fælleskørsel til hjemmekampene og sommerferierejser til Ibiza), til en klub hvor de øvrige spillere er fjender der gerne sparker en ned til træning for at tage ens plads på holdet.
Det bedste for Kusk på lang sigt, tror jeg faktisk er hvis han laver en ny kontrakt med AaB, og venter med udlandseventyret 2-3 år. Til den tid tror jeg han kan være klar både fysisk og mentalt.
Kasper Kusk er en klog dreng og de udtaleser han har lavet den seneste tid, tror jeg bunder i, at han selv er lidt usikker på om et skifte er det rigtige for ham.
Løber mindst? Hvor har du det fra? Mit indtryk er at Kusk er en af dem som løber allermest, hvilket denne artikel fra onside også understøtter: http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... perligaen/" onclick="window.open(this.href);return false;. Jeg har svært ved at forstille mig, at det har ændret sig siden 11. Runde.Kempes skrev:Han har fysisk set nogle mangler (vel 5-7 kg muskler), desuden er hans løbekapacitet ikke imponerende (det er ikke tilfældigt at han altid er blandt de spillere der løber mindst
Hent Martin P. og Bræmer hjem!
- Provst i Brovst
- Allstar

Det her AaB hold er det stærkeste psyke nogensinde, det er jo ikke tilfældigt at det netop er dem der kan tage til parken og vinde pokalfinalen, noget som intet andet aalborgensisk mesterhold har formået! Det hold hvor det ikke betød om de kom bagud eller heller ikke i en pokalfinale mod FCK på hjemmebane!Kempes skrev: Tror dog hans største udfordring bliver psyken. Jeg tror aldrig jeg har set en topspiller virke så skrøbelig, som han virker til at være.
Selvom mesterskabet høj grad er en holdpræstation så har Kasper Kusk måtte bære det tungeste pres,fordi det var hos ham alle så til for at skabe eller ændre en kamp hvis det ikke lige lykkedes.
Kasper Kusk har som resten af holdet kæmpe truckernosser, store sort behårede boller af guldbelagt stål der klirrer når de løber, knepper og slås (hvad de gør hele f*cking tiden).
Nu er var det heller ikke Kusk der blev regnet for det store talent som eks. Lucas - Kusk har måtte bevise det, slås for det.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Haha, hvilken herlig beskrivelse.Kasper Kusk har som resten af holdet kæmpe truckernosser, store sort behårede boller af guldbelagt stål der klirrer når de løber, knepper og slås (hvad de gør hele f*cking tiden).
Uden Synd Ingen Frelse
Helt enig i at holdet har en kæmpegod psyke. De har taklet al modgang flot, og de har fået dårlige periode eller præstationer meget hurtigt.Provst i Brovst skrev:Det her AaB hold er det stærkeste psyke nogensinde, det er jo ikke tilfældigt at det netop er dem der kan tage til parken og vinde pokalfinalen, noget som intet andet aalborgensisk mesterhold har formået! Det hold hvor det ikke betød om de kom bagud eller heller ikke i en pokalfinale mod FCK på hjemmebane!Kempes skrev: Tror dog hans største udfordring bliver psyken. Jeg tror aldrig jeg har set en topspiller virke så skrøbelig, som han virker til at være.
Selvom mesterskabet høj grad er en holdpræstation så har Kasper Kusk måtte bære det tungeste pres,fordi det var hos ham alle så til for at skabe eller ændre en kamp hvis det ikke lige lykkedes.
Kasper Kusk har som resten af holdet kæmpe truckernosser, store sort behårede boller af guldbelagt stål der klirrer når de løber, knepper og slås (hvad de gør hele f*cking tiden).
Nu er var det heller ikke Kusk der blev regnet for det store talent som eks. Lucas - Kusk har måtte bevise det, slås for det.
Jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er afhængig af nogle enkeltpersoner overhovedet.
Faktisk kan det måske vise sig at blive en fordel at vi er nødt til at lave lidt om. Selvom det er tillokkende at holde den samme trup sammen som har været så succesfulde så er det måske meget sundt med en smule udskiftning. Det skal bare helst være få personer pr. vindue, men det er en balance, og netop dette hold kunne måske godt have båret at fortsætte sammen uden at miste gejst eller sult efter flere resultater. Ellers ville jeg normalt sige at det ville være godt at skifte på få pladser, og få hierarkiet rystet en smule, så de fleste lige skulle bide tænderne en smule mere sammen for at være med hvor det er sjovt.
Indtil videre er det lykkedes at miste eller (mangle i perioder) Lasse, Dalsgaard og Jønsson og stadig skabe resultater i topklasse. Så sålænge vi kan nøjes med at skifte på en eller to af startpladserne, så er jeg stadig ret positiv - også selvom en af dem skulle være Kusk.
Jeg er faktisk mere nervøs for hvad der sker på bænkpladserne. Både Curth og Due (og Søren Frederisken) har haft afgørende roller på nogle tidspunkter i sæsonen, og det kan på mange måder være en vigtig del af udviklingen for unge spillere at de oplever at de får pladsen på bekostning af spillere der tidligere har været store stjerner i klubben (og det har man, når man har været med i 2008/9).
Når alt det er sagt så virker det til at tingene sker velovervejet derude på Hornevej, så i det store hele er jeg tryg, indtil det modsatte er bevist - hvilket er noget usædvanligt som nordjyde og AaB-fan.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
1: Han er blevet set i flyveren på vej til Holland
2: Twente bekræfter de er så langt at han nu holder møder med træneren om hans plads på holdet
Jeg vil godt konkludere at jeg tror Kasper Kusk er tabt, det er simpelthen for billigt at sige nej tak til når han kun koster 5 millioner.
Jeg vil ikke ud i en stor debat om den frikøbs klausul, jeg har været sur over den siden jeg hørte det første gang.
Jeg synes dog det er interessant at snakke om det her måske kan ændre måderne vi laver kontrakter på.
Kasper Kusk burde koste 15-20 millioner, det siger jeg fordi andre spillere på hans position, som ikke har præsteret nær så godt
har kostet deroppe imod.
Andreas laudrup røg for næsten 15 millioner, og Aaron Johansson solgte AGF for 'mindst 11 millioner'
Kasper Kusk er superligaens profil i denne sæson, og aktuel landsholdspiller, han burde have været dyrer end Helenius
Tror i det bliver lærepenge for os? eller er vi så nemme at presse i kontrakt forhandlinger at vi ender der igen?
Kan i se det her ske igen, tror i de kunne finde på at smide en 7-8 millioners klausul på en spiller som Spalvis?
Eller Thomsen? kunne han have en tilsvarende klausul?
2: Twente bekræfter de er så langt at han nu holder møder med træneren om hans plads på holdet
Jeg vil godt konkludere at jeg tror Kasper Kusk er tabt, det er simpelthen for billigt at sige nej tak til når han kun koster 5 millioner.
Jeg vil ikke ud i en stor debat om den frikøbs klausul, jeg har været sur over den siden jeg hørte det første gang.
Jeg synes dog det er interessant at snakke om det her måske kan ændre måderne vi laver kontrakter på.
Kasper Kusk burde koste 15-20 millioner, det siger jeg fordi andre spillere på hans position, som ikke har præsteret nær så godt
har kostet deroppe imod.
Andreas laudrup røg for næsten 15 millioner, og Aaron Johansson solgte AGF for 'mindst 11 millioner'
Kasper Kusk er superligaens profil i denne sæson, og aktuel landsholdspiller, han burde have været dyrer end Helenius
Tror i det bliver lærepenge for os? eller er vi så nemme at presse i kontrakt forhandlinger at vi ender der igen?
Kan i se det her ske igen, tror i de kunne finde på at smide en 7-8 millioners klausul på en spiller som Spalvis?
Eller Thomsen? kunne han have en tilsvarende klausul?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Hvor har du det fra? Han blev lejet ud en sæson, aldrig solgt.. han er nu pt. på fri transfer. Har aldrig hørt han skulle have kostet 15 mill. for en sæsons leje?AllanPedersen skrev:Andreas laudrup røg for næsten 15 millioner...
Synes også det er øv at Kusk har en klausul. Men ikke desto mindre, så valgte Lynge at afvente Kusk's gennembrud, før der blev forlænget. Dumt? Ja, i bakspejlet. Var han ikke slået igennem, så Nej. Vi har før signet lovende spillere på lange dyre kontrakter (Bræmer/Krüger tænker jeg umiddelbart), hvilket har vist sig ikke at være smart. Vores økonomi har ikke været til, at vi kunne være på forkant med at lave forlængelser med alle marginalspillere. Når det er sagt, synes jeg også at Lynge ventede for længe med at forlænge med Kusk - hvilket bragte os i en situation, hvor en forlængelse og den famøse klausul blev et ganske fint scenarie for os, da alternativet var han smuttede gratis. Jeg håber dog at Gaarde vil være bedre til at forlænge i tide og evt. skele til FCM, der er gode til at lave lange kontrakter med deres unge spillere.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
Som sagerne var, havde AaB og Lynge vel ikke andet valg i tilfældet Kusk i januar 2012. Det er selvfølgelig trist, særligt set i lyset af, at Randers i skrivende stund har solgt en tidligere AaB-spiller til omkring 15 millioner kr. Jeg ser Kusk som det sidste skelet i skabet fra elendighedsæraen, som bør endegyldigt lukkes med sommertransfervinduet 2014. Som det også diskuteres i økonomitråden, bør AaB som lavbudgetklub efter the double og kapitaludvidelse være et historisk fænomen - ligesom det skal være sidste gang, at en spiller i Kasper Kusk - klassen slippes til 5 millioner kroner.Søgaard skrev:Hvor har du det fra? Han blev lejet ud en sæson, aldrig solgt.. han er nu pt. på fri transfer. Har aldrig hørt han skulle have kostet 15 mill. for en sæsons leje?AllanPedersen skrev:Andreas laudrup røg for næsten 15 millioner...
Synes også det er øv at Kusk har en klausul. Men ikke desto mindre, så valgte Lynge at afvente Kusk's gennembrud, før der blev forlænget. Dumt? Ja, i bakspejlet. Var han ikke slået igennem, så Nej. Vi har før signet lovende spillere på lange dyre kontrakter (Bræmer/Krüger tænker jeg umiddelbart), hvilket har vist sig ikke at være smart. Vores økonomi har ikke været til, at vi kunne være på forkant med at lave forlængelser med alle marginalspillere. Når det er sagt, synes jeg også at Lynge ventede for længe med at forlænge med Kusk - hvilket bragte os i en situation, hvor en forlængelse og den famøse klausul blev et ganske fint scenarie for os, da alternativet var han smuttede gratis. Jeg håber dog at Gaarde vil være bedre til at forlænge i tide og evt. skele til FCM, der er gode til at lave lange kontrakter med deres unge spillere.
/Søgaard
- Provst i Brovst
- Allstar

Jacob Krüger spillede 10 år i klubben, 170 kampe og vandt to mesterskaber, hvor dårlig kan den kontrakt have været med den dengang 18-19 årige spiller?Søgaard skrev:Hvor har du det fra? Han blev lejet ud en sæson, aldrig solgt.. han er nu pt. på fri transfer. Har aldrig hørt han skulle have kostet 15 mill. for en sæsons leje?AllanPedersen skrev:Andreas laudrup røg for næsten 15 millioner...
/Søgaard
Hvem ved om Simon Bræmers tre årige forlængelse var dyr, jeg tvivler.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Krüger blev udråbt til den nye Søren Thorst og fik en gylden 5-årig kontrakt. Han levede aldrig op til forventningerne. Han var nærmest datidens Chanko hvad løn og spilletid angik. Mareridt.Provst i Brovst skrev:Jacob Krüger spillede 10 år i klubben, 170 kampe og vandt to mesterskaber, hvor dårlig kan den kontrakt have været med den dengang 18-19 årige spiller?Søgaard skrev:Hvor har du det fra? Han blev lejet ud en sæson, aldrig solgt.. han er nu pt. på fri transfer. Har aldrig hørt han skulle have kostet 15 mill. for en sæsons leje?AllanPedersen skrev:Andreas laudrup røg for næsten 15 millioner...
/Søgaard
Da han skrev under på den 5-årige var alke lykkelige, kort tid efter var det vist kun Krüger der var lykkelig for det.
Janteloven eksisterer IKKE!
- bbcdk
- Landshold

- Favoritspiller: Søren Frederiksen
- Geografisk sted: Aalborg
Og Ronnie Schwartz er sendt væk fra Randers til et 2-cifret millionbeløb nu. Der ER altså noget galt i AaB's måde at lave kontrakter på / sælge spillere på, når man gang på gang må se andre klubber lave store handler, hvor vi ikke kan :-(
- Provst i Brovst
- Allstar

Du overdriver. Han fik 170 kampe! 10 år i klubben!Køllen I Møllen skrev:Krüger blev udråbt til den nye Søren Thorst og fik en gylden 5-årig kontrakt. Han levede aldrig op til forventningerne. Han var nærmest datidens Chanko hvad løn og spilletid angik. Mareridt.Provst i Brovst skrev:Jacob Krüger spillede 10 år i klubben, 170 kampe og vandt to mesterskaber, hvor dårlig kan den kontrakt have været med den dengang 18-19 årige spiller?Søgaard skrev:Hvor har du det fra? Han blev lejet ud en sæson, aldrig solgt.. han er nu pt. på fri transfer. Har aldrig hørt han skulle have kostet 15 mill. for en sæsons leje?AllanPedersen skrev:Andreas laudrup røg for næsten 15 millioner...
/Søgaard
Da han skrev under på den 5-årige var alke lykkelige, kort tid efter var det vist kun Krüger der var lykkelig for det.
Men ingen tvivl om der var store forventninger til Krüger, han skulle netop være den nye Thorst, men det ødelagde skader jo, han var nærmest permanent skadet med alvorlige skader og de satte sig tydelige spor i spillet for ham.
Selvom han aldrig blev den nye Søren Thorst så kunne han i det mindste altid give irreterende typer en brutal tackling så den kunne mærkes også selvom den kom gradvist mere og mere lidt for sent som skaderne markede sig.
Nogen Chanko var han sgu ikke, han var AaBer og kæmpede for det.
Uden en klausul have Kusk også kostet et sted mellem 15-20 mio... Nu var det bare et KRAV fra Kusk lejren at såfremt der skulle forlænges så skulle klausulen i...bbcdk skrev:Og Ronnie Schwartz er sendt væk fra Randers til et 2-cifret millionbeløb nu. Der ER altså noget galt i AaB's måde at lave kontrakter på / sælge spillere på, når man gang på gang må se andre klubber lave store handler, hvor vi ikke kan :-(
Og så tror jeg ikke Ronnie havde slået igennem i AaB på samme måde som han har gjort i Randers. Og i sidste ende tror jeg det er helt okay, det er muligt klubber som Randers og FCM kan sælge deres profiler for langt mere end vi kan (nærmere kunne hos FCM), men i det mindste vinder vi titler. Randers har en pokaltitel fra 2006, eller sådan, og ellers aldrig vundet noget. Jeg har ikke behov for at bytte for at være ærlig. Selvom det da kunne være lækkert hvis vi kunne sælge vores profiler for astronomiske beløb.hje1980 skrev:Uden en klausul have Kusk også kostet et sted mellem 15-20 mio... Nu var det bare et KRAV fra Kusk lejren at såfremt der skulle forlænges så skulle klausulen i...bbcdk skrev:Og Ronnie Schwartz er sendt væk fra Randers til et 2-cifret millionbeløb nu. Der ER altså noget galt i AaB's måde at lave kontrakter på / sælge spillere på, når man gang på gang må se andre klubber lave store handler, hvor vi ikke kan :-(
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Han spillede gnmsnitligt 10 kampe pr sæson i de 10 år han var i klubben. Og med den kæmpeløn han fik var han en stor fiasko.Provst i Brovst skrev:Du overdriver. Han fik 170 kampe! 10 år i klubben!Køllen I Møllen skrev:Krüger blev udråbt til den nye Søren Thorst og fik en gylden 5-årig kontrakt. Han levede aldrig op til forventningerne. Han var nærmest datidens Chanko hvad løn og spilletid angik. Mareridt.Provst i Brovst skrev:Jacob Krüger spillede 10 år i klubben, 170 kampe og vandt to mesterskaber, hvor dårlig kan den kontrakt have været med den dengang 18-19 årige spiller?Søgaard skrev:Hvor har du det fra? Han blev lejet ud en sæson, aldrig solgt.. han er nu pt. på fri transfer. Har aldrig hørt han skulle have kostet 15 mill. for en sæsons leje?AllanPedersen skrev:Andreas laudrup røg for næsten 15 millioner...
/Søgaard
Men ingen tvivl om der var store forventninger til Krüger, han skulle netop være den nye Thorst, men det ødelagde skader jo, han var nærmest permanent skadet med alvorlige skader og de satte sig tydelige spor i spillet for ham.
Selvom han aldrig blev den nye Søren Thorst så kunne han i det mindste altid give irreterende typer en brutal tackling så den kunne mærkes også selvom den kom gradvist mere og mere lidt for sent som skaderne markede sig.
Nogen Chanko var han sgu ikke, han var AaBer og kæmpede for det.
Jeg ville ikke sammenligne ham med Chanko på engagement og vilje. Udelukkende på løn og spilletid.
Janteloven eksisterer IKKE!