Mogens skrev:Kempes skrev:kasper.a skrev:Kempes skrev:Han har fysisk set nogle mangler (vel 5-7 kg muskler), desuden er hans løbekapacitet ikke imponerende (det er ikke tilfældigt at han altid er blandt de spillere der løber mindst
Løber mindst? Hvor har du det fra? Mit indtryk er at Kusk er en af dem som løber allermest, hvilket denne artikel fra onside også understøtter:
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... perligaen/" onclick="window.open(this.href);return false;. Jeg har svært ved at forstille mig, at det har ændret sig siden 11. Runde.
Har desværre ikke kunnet finde beviset for min påstand. Men når TV3 Sport 1 har transmitteret kampene i suppen vises statistikker over topfart og distance når de laver deres såkaldte nedtakter (hader det ord). Her har jeg lagt mærke til at Kasper Kusk som regel er i nederste del blandt dem der løber mindst for AaB (sammen med de spillere er blevet udskiftet).
Vi taler ikke Messi-niveau, men oftest omkring et par kilometer mindre end Thomsen, på den anden kant.
Kan godt huske artiklen du linker til, den modsiger dog ikke mit indtryk, da der tages ikke højde for hvor mange minutter den enkelte spiller har spillet.
Med udgangspunkt i, at begge spillere sjældent skiftes ud, så er der ingen af spillerne der favoriseres mærkbart i forhold til løbevillighed. Thomsen løb ifølge statistikken noget mere end Kusk, som dog trods alt var på 3. pladsen over flest løbne km. At Thomsen med afstand løb længst af alle, gør det dog også lidt "svært" for Kusk at konkurrere mod. Jeg synes ingenlunde, at Kusk kan siges at være doven.
01. Danny Olsen 215,691 km 1583 min**
02. Nicolaj Thomsen, 210,615 km* 1600 min**
05. Kasper Kusk, 190,050 km* 1608 min**
06. Hallgrimur Jonasson, SønderjyskE 189,027 km* 1599 min**
07. Bjørn Paulsen, SønderjyskE 188,010 km* 1613 min**
08. Riza Durmisi, Brøndby 187,179 km* 1571 min**
09. Thomas Delaney, FCK 185,686 km* 1540 min** (alle kampe fuldtid undtagen en hvor kun 10 minutter)
10. Patrick Banggaard, FCM 184,004 km* 1620 min**
20. Kasper Risgård, 176,147 km* 1120 min**
(*
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... perligaen/" onclick="window.open(this.href);return false;)
(** spilletid er fra superstats.dk)
Der er spillet 18 kampe, dermed har Kusk ca. løbet 1 kilometer mindre pr kamp end Thomsen. De er sammenlignelige da de begge to spiller nærmest alle kampene fuldtid. Det ser anderledes ud med Risgård som ikke spiller fulde kampe.
Det er helt ude i hampen at påstå at Kusk ikke løber meget, AaB kan slet ikke spille som de gør uden meget løbevillige kanter.
Med dem jeg kan finde spilletid på, er det tydeligt at Kusk ER den femte mest løbende spiller i hele superligaen udfra data fra hele første halvår! Jeg tror ikke det har ændret sig til det værre i andet halvår.
Edit: Med de data her er det umuligt at Kusk har ligget blandt de laveste og udskifterne hos AaB. Netop fordi han spiller alle kampe og 90 minutter. Du husker simpelthen forkert.