Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 09:41

Eksil skrev: Hvis AaB/Gaarde vil sælge nu for 15-16 mio kr., så må de internt vurdere, at han ikke er det værd til sommer, for forskellen er minimal til 10/12 mio kr. Måske ser de hans forår som en "boble"?
Jeg tror nu at de fleste herinde undervurderer hvor meget 3-4 millioners forskel er i AaBs driftsregnskab. Det kan gode være at vi har masser af likvider, men AaB har uden nogen som helst slinger i valsen demonstreret at de ikke afviger en milimeter fra at der skal være balance i driften.

Så kan det godt være folk snakker om et muligt mesterskab, men der har AaB også været 100% klar i spyttet. Vi budgetterer ikke med formodede indtægter. Vi skal have balance ift. en sjetteplads ELLER 100% sikre indtægter.

Det er de værdier AaB bygger på nu om dage, og det er vores styrke, men selvfølgelig giver det nogle sportslige ulemper på kort sigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 09:49

I spekulerer så flot..

Først og fremmest har ledelsen jo slået fast med både forlængelser og udtalelser at Spalvis præstation jo ikke er en bobbel.. Og vi ved det jo selv. Det er jo anden gang han bomber løs..
Pea har sagt det, men hvis du vil lade som om Spalvis bare har været heldig igen og igen og igen. Så værsgo

Pastor... 1 placerings forskel ift. Tv penge og præmie gør op for det beløb der er difference.. 3-4 mill.. Så hvis bare vi falder 1 placering uden Spalvis har det ikke givet mening..

Desuden har vi meldt ud 100vis af gange vores drift ikke afhænger af spillersalg .. Så enten har du misset alle de udtalelser eller også er det her du kalder ledelsen for løgnere.

Vi... Har ikke behov... For.... At.... Sælge... Spillere... For at opnå et positivt resultat.....

Så prøv igen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 22. jan 2016, 09:53

Eksil skrev: Hvis AaB/Gaarde vil sælge nu for 15-16 mio kr., så må de internt vurdere, at han ikke er det værd til sommer, for forskellen er minimal til 10/12 mio kr. Måske ser de hans efterår som en "boble"?
En håndfuld MINDRE en Sviatchenko... 12-15 millioner, synes jeg prisen på ham hed. Altså under 10 for Spalvis. Det kan da ikke passe!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 22. jan 2016, 10:03

Sønderhof skrev:
Eksil skrev: Hvis AaB/Gaarde vil sælge nu for 15-16 mio kr., så må de internt vurdere, at han ikke er det værd til sommer, for forskellen er minimal til 10/12 mio kr. Måske ser de hans efterår som en "boble"?
En håndfuld MINDRE en Sviatchenko... 12-15 millioner, synes jeg prisen på ham hed. Altså under 10 for Spalvis. Det kan da ikke passe!
De fik vel 15 for ham og vi får 12-13 for Spalvis.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 22. jan 2016, 10:04

Sønderhof skrev:
Lad os nu se. Hvordan kan Dennis stadig have så meget insiderviden ude på Hornevej?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 22. jan 2016, 10:07

AllanPedersen skrev:Vi... Har ikke behov... For.... At.... Sælge... Spillere... For at opnå et positivt resultat.....
Er du ok?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 10:11

AllanPedersen skrev:
Vi... Har ikke behov... For.... At.... Sælge... Spillere... For at opnå et positivt resultat.....

Så prøv igen
Vi har behov for at øge rammerne for vores driftsbudget, hvis vi over tid vil have en rolle i toppen af dansk fodbold.

Det er korrekt at vi budgetterer konservativt og holder rammerne stramt, men vi skal fandme helst overgå vores budgetmål stort i nogle sæsoner, hvis vi skal kunne komme nærmere toppen økonmisk - og det skal vi, hvis vi vil holde os nær toppen sportsligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. jan 2016, 10:25

jernskjorten skrev:
AllanPedersen skrev:Vi... Har ikke behov... For.... At.... Sælge... Spillere... For at opnå et positivt resultat.....
Er du ok?
Han skriver ved at hamre hovedet i tastaturet, så det kommer ikke altid helt godt ud :-)

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 22. jan 2016, 10:28

AllanPedersen skrev:I spekulerer så flot..

Først og fremmest har ledelsen jo slået fast med både forlængelser og udtalelser at Spalvis præstation jo ikke er en bobbel.. Og vi ved det jo selv. Det er jo anden gang han bomber løs..
Pea har sagt det, men hvis du vil lade som om Spalvis bare har været heldig igen og igen og igen. Så værsgo

Pastor... 1 placerings forskel ift. Tv penge og præmie gør op for det beløb der er difference.. 3-4 mill.. Så hvis bare vi falder 1 placering uden Spalvis har det ikke givet mening..

Desuden har vi meldt ud 100vis af gange vores drift ikke afhænger af spillersalg .. Så enten har du misset alle de udtalelser eller også er det her du kalder ledelsen for løgnere.

Så prøv igen
Det kan nogle gange give nogle forunderlige resultater at spekulere lidt - du skulle prøve det!

Nu er spillersalg uundgåeligt i denne sag, spørgsmålet er hvor meget Spalvis er værd for os i en halvsæson samt hvor meget han brænder for at komme afsted. Om vi skal måle mod 10 eller 12 mill ved vi jo ikke, de 16 mill kan jo være inkl en videresalgsklausul. 6 mill er meget for en spiller et halvt år. Det er jo samme vurdering køber gør i øvrigt.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. jan 2016, 10:37

Jeg håber virkelig ikke, at det er sandt, at AaB påtænker at sælge Lukas Spalvis i dette transfervindue for et beløb til mellem 10 og 13 millioner kr. Det ville i min verden sætte helt nye standarder for manglende ambitionsniveau og sende et skrækkeligt signal til tilskuere, sponsorer og andre klubber.

Vi står med rigtig gode muligheder for en topplacering, og hvis klaveret virkelig spiller, sågar et nyt mesterskab. Vi har en massiv pengetank i ryggen, der gør os uafhængig af spillersalg, hvorfor det ville være helt forrykt at skille sig af med yderligere en profil for peanuts (i forhold til at afhænde Spalvis i sommerpausen).

Jaja, jeg er med på den med den daglige drift og fugle på taget, men den potentielle gevinst her er så enorm i forhold til det værst tænkelige potentielle tab, at klubben altså er nødt til at komme lidt ind i kampen og tage en (lillebitte) chance.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 22. jan 2016, 10:41

Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.

I want to believe
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Indlæg af Glenn Francisco » 22. jan 2016, 10:41

FCM ville have 50-60 for Sisto - er han virkelig så meget bedre en Spalvis?
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 10:43

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:

Så prøv igen
Vi har behov for at øge rammerne for vores driftsbudget, hvis vi over tid vil have en rolle i toppen af dansk fodbold.

Det er korrekt at vi budgetterer konservativt og holder rammerne stramt, men vi skal fandme helst overgå vores budgetmål stort i nogle sæsoner, hvis vi skal kunne komme nærmere toppen økonmisk - og det skal vi, hvis vi vil holde os nær toppen sportsligt.
Så dit argument er at et spillersalg på 10mill til sommer.. ikke hjælper os budgetmæssigt
men et nu på 13 mill. gør?

Jeg vil umiddelbart tro ligemeget om det bliver 10 eller 13.. er det rigeligt til at opnå et positivt resultat.
Tror du ikke?..

Og jeg kan godt lige nævne igen inden du ignorere det at 3-4millioners forskel.. er hvad der også er på om vi slutter nr.2 eller nr.3 i superligaen
Tror du Spalvis er en enkelt placering værd?..

Det tror jeg godt man ved i ledelsen, hvis man sælger for 13 millioner.. så er man godt tabt på hovedet.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 10:43

Glenn Francisco skrev:FCM ville have 50-60 for Sisto - er han virkelig så meget bedre en Spalvis?
Havde Sisto spillet i AaB havde han været 15-20mill værd....
Så for at svare på dit spørgsmål, nej.

Vi er bare danmarks ubetinget ringeste klub til at sælge fodboldspillere.
på trods af vi siger det er vores levebrød at avle dem.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. jan 2016, 10:46

Glenn Francisco skrev:FCM ville have 50-60 for Sisto - er han virkelig så meget bedre en Spalvis?
..og jeg vil have 750.000 for min Audi A4 07' ..men det blir den jo ikke 750 k værd af..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 22. jan 2016, 10:47

Rams skrev:Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.

I want to believe
Tyskeren er ihvertfald mest troværdig.
Jeg savner Winsnes

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 10:48

Nej. FCM kører en benhård forretning. AaB kører stadig flinkeskole. Big difference in modern football.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 22. jan 2016, 10:51

Lindvang skrev:
Nej. FCM kører en benhård forretning. AaB kører stadig flinkeskole. Big difference in modern football.
Men er det så skidt at køre flinkeskole? Jeg vil da helst holde med en klub hvor jeg kan stå inde for værdierne. Det ville jeg ikke kunne med FCM, om jeg så boede i Ikast(Gud forbyde det).
Jeg savner Winsnes

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 22. jan 2016, 10:53

Lindvang skrev:
En benhård forretning der giver GIGANTISKE underskud og lever på en Sugerdaddy...

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 22. jan 2016, 10:54

Martino skrev:
Rams skrev:Jeg tror mere på Tyskeren end på mini-Søndergaard.

I want to believe
Tyskeren er ihvertfald mest troværdig.
Sporting er kommet med et fint udspil og en flot videresalgsklausul og den er afgørende for Gaarde. Så Søndergaard har ret - desværre. Derfor er et salg ved at være på plads :'(

Kan ikke personligt se Spalvis få succes i en teknisk stærk liga - men okay, han skal vel bare i boksen!

Besvar