Trænerjagt
Re: Trænerjagt
Jeg tror aldrig tidligere at en AaB-træner har overlevet så mange fadæser, det er jo helt vildt
Plejer det ikke at være første tegn på en fyring?
Møller er fredet!
PS: Ret selv AaB til AaB i URL'en
Møller er fredet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Alle de klassiske vendinger går igen...le Cid skrev: ↑26. aug 2026, 11:13Plejer det ikke at være første tegn på en fyring?
Møller er fredet!
"Det er vi selvfølgelig meget trætte af"
"Vi gør, hvad vi altid gør"
"Det evaluerer vi på"
"Det er ganske enkelt ikke godt nok. Det skal vi kunne gøre bedre."
"Vi synes, at der har været en virkelig fin udvikling"
Komiske Ali ville være stolt.
Præcis den udtalelse, flere forudsagde de ville komme med i dag.Det var en meget bøvlet kamp på alle mulige måder. Vatanspor er et stærkt hold, som kom med alt, hvad de havde. Vi forsøgte, men lykkedes ikke.
Nøj hvor det her citat bare pisser mig af på så mange måder.
de viser alt om hvor små ambitionerne er og at den der vilje til sejr bare ikke er der. man er lullet i søvn.NewView skrev: ↑26. aug 2026, 11:19Præcis den udtalelse, flere forudsagde de ville komme med i dag.Det var en meget bøvlet kamp på alle mulige måder. Vatanspor er et stærkt hold, som kom med alt, hvad de havde. Vi forsøgte, men lykkedes ikke.
Nøj hvor det her citat bare pisser mig af på så mange måder.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Man er jo fredet, indtil man ikke er mere.
John Møller er meget pragmatisk i sine udtalelser. Det kan mene om, hvad man vil. Personligt synes jeg det er vattet.
Et nederlag mod HB Køge må koste pladsen. Vind eller forsvind. Det håber jeg i hvert fald.
John Møller er meget pragmatisk i sine udtalelser. Det kan mene om, hvad man vil. Personligt synes jeg det er vattet.
Et nederlag mod HB Køge må koste pladsen. Vind eller forsvind. Det håber jeg i hvert fald.
-
haghdk
- Allstar

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det giver godt nok "Jah... det er hvad der sker .. skidt pyt"-vibes ...le Cid skrev: ↑26. aug 2026, 11:13Plejer det ikke at være første tegn på en fyring?
Møller er fredet!
Jeg tror ikke på, AaB p.t. kan rekruttere en bedre træner end Højer. Og klubben har ikke pengene til endnu en opsigelse.
De penge er i min bog bedre brugt på nye spillere end løn til en fyret træner.
De penge er i min bog bedre brugt på nye spillere end løn til en fyret træner.
Men som der bliver skrevet - det er første skridt mod en fyreseddel at han er fredet ..
Tjek alle de fyringer der har været igennem det sidste lange stykke tid, og det er på samme måde det er startet
Tjek alle de fyringer der har været igennem det sidste lange stykke tid, og det er på samme måde det er startet
AaB - nu, i morgen & altid! 
Der må findes dusinvis af trænere der er dygtigere end en mand der starter med Adedeji hver gang!
Eller har en anden ide end "DBU fodbold".
RAUS RAUS SSE!
SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Vi er faldet sammen som hold igen i denne sæson. Jeg tror vi rykker ned, hvis klubben vælger ikke at fyre Højer.
Jeg kan på ingen måde se den fine udvikling som John Møller snakker om.
Jeg kan på ingen måde se den fine udvikling som John Møller snakker om.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Nordjyske / Ydesen taler om den "gode udvikling" i flere Ridposten og artikler. Mod Hobro spillede man "noget af det bedste længe" "felt til felt".
Ja god morgen! Mon ikke Hobro var bedøvende ligeglade med, om AaB spillede fantastisk "felt til flet", når Hobro så kunne spille bedst i felterne.
Der er altså en gruppe mennesker - Nordjyske / Ydesen, Højer og Møller - som kigger på "udvikling", xG og spil "felt til flet" uden at forholde sig til, hvad fodbold reelt indebærer. Altså MÅL! Få mål til de andre, og flere til en selv. Om man laver dem på den ene eller anden måde, er bedøvende ligegyldigt. Se bare dødbolde. Det er som om, det er unfair eller irrelevant for en bedømmelse af spillet, at AaB selv ikke kan score på dem og lukker talrige ind i den anden ende. Det er sg' da en enormt relevant del af spillet.
Der er for meget regneark og DBU-fodbold i det hele - og alt få lidt fight og kynisme. Men mon ikke, det er forbi, de fine IT-systemer ikke måler den slags??
Og nederlag avler nederlag. Det er så ekstremt vigtigt at forstå, fodbold spilles med hovedet lige så meget som fødderne. Når resultaterne er de mest tilfældige blandt de store sportsgrene (pga. få mål pr. kamp), er det super, super vigtigt med det rette indstilling af uovervindelighed, så man lige giver de sidste 5 %. Det er mange år siden sidst, man havde den.
-
Alpa Chino
- Superliga

"Så kan vi godt komme med alle mulige forklaringer om en svær udebane" - Hold kæft en uduelig klovn.
Det er et SERIEHOLD!!!!
Det er et SERIEHOLD!!!!
I fht Højer kan Møller ikke sige andet end det, han gør. Vi synes, AaB er useriøse på mange måder. Det bliver ikke bedre af, hvis Møller begynder at optræde useriøst. At man så i øvrigt kunne ønske sig mere Schwung i nogle af udtalelserne fra ham, tjah…han er en tør kiks, og det er jeg ret ligeglad med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg må indrømme, at jeg ikke er bekymret for en eventuel nedrykning.
Kampene i pokalen lever lidt deres eget liv, og selvom præstationen i går var historisk ringe, så blev den afviklet under helt andre forhold end hvad vi ellers vil møde.
Det er ikke et forsøg på at undskylde spillerne eller noget i den retning, det er bare et faktum.
Jeg synes ikke spillet i divisionen på nogen måde har lignet, at vi vil havne i nedrykningsfare.
Men jeg vil medgive, at man kan være bekymret for, hvad sådan et nederlag gør ved holdet mentalt. Kommer vi bagud mod Køge, hvordan reagerer holdet så? Falder holdet helt sammen? I så fald skal man nok finde en ny træner, men det bliver helt afgørende hvordan vi reagerer mod Køge.
Ikke nødvendigvis om vi spiller smukt, det gør vi nok ikke, men er hele holdet 100 % til stede fra start til slut.
-
haghdk
- Allstar

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
JM udtaler godt nok også: "Jeg tænker ikke, at det bliver et problem at finde motivation, efter man er røget ud af anden runde i Pokalen mod et Jyllandsserie-hold. Har man problemer med den motivation, så skal man finde et andet job"
Kunne godt tolkes som en løftet pegefinger.
Stregen i sandet burde bare trækkes nu. Degrader et par af de rådne æg.haghdk skrev: ↑26. aug 2026, 13:02JM udtaler godt nok også: "Jeg tænker ikke, at det bliver et problem at finde motivation, efter man er røget ud af anden runde i Pokalen mod et Jyllandsserie-hold. Har man problemer med den motivation, så skal man finde et andet job"
Smid dem på Serie 1 eller sæt dem til at træne for sig selv. I dont care. Sådan en fadæse skal koste et par "offentlige henrettelser".
RAUS RAUS SSE!
også set i lyset af at der stadig er et kæmpe problem i spillet med at se en tydelig plan, at der ikke skabes nok chancer, at vi er håbløse på standarder og at indstillingen blandt flere spillere er rådden. Slå en streg i sandet, giv en ny træner meldingen om at han skal få det bedste ud af den trup der er med den metode han vil spille på og glem al romantikken. Fadæse højer ikke fyresJakobsen skrev: ↑26. aug 2026, 13:23Stregen i sandet burde bare trækkes nu. Degrader et par af de rådne æg.haghdk skrev: ↑26. aug 2026, 13:02JM udtaler godt nok også: "Jeg tænker ikke, at det bliver et problem at finde motivation, efter man er røget ud af anden runde i Pokalen mod et Jyllandsserie-hold. Har man problemer med den motivation, så skal man finde et andet job"
Smid dem på Serie 1 eller sæt dem til at træne for sig selv. I dont care. Sådan en fadæse skal koste et par "offentlige henrettelser".
Nu får vi en trods reaktion af Højer, og så spiller vi mere pragmatisk og begynder at vinde. Vi går over til en 3-5-2, men kalder det egentlig en 3-4-3 eller 4-3-3, fordi det ikke må fremstå som, at vi viger fra princippet om en fast formation, fordi det købte Højer jo ind på da han blev ansat.
Så begynder vi at vinde, og står godt defensivt. Vi får sågar indlæg og Nwadike begynder at score. Pludselig finder vi ud af at vi jo kom fra 4-3-3, og så begynder vi langsomt og ændre tilbage pga skader, og fordi vi jo skal spille attraktiv fodbold, og så ender vi i nedrykningsspillet igen. IDet var, med en del “det er jo ikke rigtigt, det du siger”, det som vi gjorde i foråret, og er nærmest eneste trods reaktion Højer kan foretage når andet ikke vil fungere, hvis han vil beholde jobbet.
Det betyder så også vi igen at vi lulles i søvn, og ender samme sted til vinter. Rinse og repeat.
Min egen holdning er, at spillerne er demotiverede og formationen med vores trup er ringe. Højer og Zinck har et enormt ansvar, og truppen ændres ikke på kort tid, så hvad er nemmest? Fyre træner og finde en, som ikke er dbu-trænet og har erfaring vs. Skifte ud i en trup mens du har et dundrende underskud? Hvis du ikke vil nogle af de to dele, så kan du ændre formation, og overveje at holde fast i den.
Vi laver få indlæg, vi søger ikke Normann nok, Adedeji starter som højrekant men spiller centralt. Vores backs får ingen indlæg esekveret, hvad kunne man gøre? Spil med kanter, lav indlæg til din 9’er og tilgodese dine styrker. Stop med at spille en formation der stinker, hvis man ikke vil eller kan skifte træner
Så begynder vi at vinde, og står godt defensivt. Vi får sågar indlæg og Nwadike begynder at score. Pludselig finder vi ud af at vi jo kom fra 4-3-3, og så begynder vi langsomt og ændre tilbage pga skader, og fordi vi jo skal spille attraktiv fodbold, og så ender vi i nedrykningsspillet igen. IDet var, med en del “det er jo ikke rigtigt, det du siger”, det som vi gjorde i foråret, og er nærmest eneste trods reaktion Højer kan foretage når andet ikke vil fungere, hvis han vil beholde jobbet.
Det betyder så også vi igen at vi lulles i søvn, og ender samme sted til vinter. Rinse og repeat.
Min egen holdning er, at spillerne er demotiverede og formationen med vores trup er ringe. Højer og Zinck har et enormt ansvar, og truppen ændres ikke på kort tid, så hvad er nemmest? Fyre træner og finde en, som ikke er dbu-trænet og har erfaring vs. Skifte ud i en trup mens du har et dundrende underskud? Hvis du ikke vil nogle af de to dele, så kan du ændre formation, og overveje at holde fast i den.
Vi laver få indlæg, vi søger ikke Normann nok, Adedeji starter som højrekant men spiller centralt. Vores backs får ingen indlæg esekveret, hvad kunne man gøre? Spil med kanter, lav indlæg til din 9’er og tilgodese dine styrker. Stop med at spille en formation der stinker, hvis man ikke vil eller kan skifte træner