Trænerjagt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Sapiens
1. div
1. div

Re: Trænerjagt

Indlæg af Sapiens » 26. aug 2026, 10:51

Jeg tror aldrig tidligere at en AaB-træner har overlevet så mange fadæser, det er jo helt vildt

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 26. aug 2026, 11:13

Plejer det ikke at være første tegn på en fyring?
Møller er fredet!

PS: Ret selv AaB til AaB i URL'en
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 26. aug 2026, 11:17

le Cid skrev:
26. aug 2026, 11:13
Møller er fredet!

Alle de klassiske vendinger går igen...

"Det er vi selvfølgelig meget trætte af"

"Vi gør, hvad vi altid gør"

"Det evaluerer vi på"

"Det er ganske enkelt ikke godt nok. Det skal vi kunne gøre bedre."

"Vi synes, at der har været en virkelig fin udvikling"

Komiske Ali ville være stolt.

NewView
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af NewView » 26. aug 2026, 11:19

Det var en meget bøvlet kamp på alle mulige måder. Vatanspor er et stærkt hold, som kom med alt, hvad de havde. Vi forsøgte, men lykkedes ikke.
Præcis den udtalelse, flere forudsagde de ville komme med i dag.
Nøj hvor det her citat bare pisser mig af på så mange måder.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 26. aug 2026, 11:53

NewView skrev:
26. aug 2026, 11:19
Det var en meget bøvlet kamp på alle mulige måder. Vatanspor er et stærkt hold, som kom med alt, hvad de havde. Vi forsøgte, men lykkedes ikke.
Præcis den udtalelse, flere forudsagde de ville komme med i dag.
Nøj hvor det her citat bare pisser mig af på så mange måder.
de viser alt om hvor små ambitionerne er og at den der vilje til sejr bare ikke er der. man er lullet i søvn.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 26. aug 2026, 12:06

Man er jo fredet, indtil man ikke er mere.
John Møller er meget pragmatisk i sine udtalelser. Det kan mene om, hvad man vil. Personligt synes jeg det er vattet.

Et nederlag mod HB Køge må koste pladsen. Vind eller forsvind. Det håber jeg i hvert fald.

haghdk
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 26. aug 2026, 12:07

le Cid skrev:
26. aug 2026, 11:13
Møller er fredet!

Det giver godt nok "Jah... det er hvad der sker .. skidt pyt"-vibes ...

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 26. aug 2026, 12:11

Jeg tror ikke på, AaB p.t. kan rekruttere en bedre træner end Højer. Og klubben har ikke pengene til endnu en opsigelse.

De penge er i min bog bedre brugt på nye spillere end løn til en fyret træner.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 26. aug 2026, 12:17

Men som der bliver skrevet - det er første skridt mod en fyreseddel at han er fredet ..

Tjek alle de fyringer der har været igennem det sidste lange stykke tid, og det er på samme måde det er startet :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2026, 12:17

Mephisto2 skrev:
26. aug 2026, 12:11
Jeg tror ikke på, AaB p.t. kan rekruttere en bedre træner end Højer. Og klubben har ikke pengene til endnu en opsigelse.

De penge er i min bog bedre brugt på nye spillere end løn til en fyret træner.
Der må findes dusinvis af trænere der er dygtigere end en mand der starter med Adedeji hver gang!
Eller har en anden ide end "DBU fodbold".
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 26. aug 2026, 12:18

Vi er faldet sammen som hold igen i denne sæson. Jeg tror vi rykker ned, hvis klubben vælger ikke at fyre Højer.

Jeg kan på ingen måde se den fine udvikling som John Møller snakker om.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 26. aug 2026, 12:23

Kasper skrev:
26. aug 2026, 12:18
Vi er faldet sammen som hold igen i denne sæson. Jeg tror vi rykker ned, hvis klubben vælger ikke at fyre Højer.

ordet er afvikling

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 26. aug 2026, 12:27

Kasper skrev:

Nordjyske / Ydesen taler om den "gode udvikling" i flere Ridposten og artikler. Mod Hobro spillede man "noget af det bedste længe" "felt til felt".

Ja god morgen! Mon ikke Hobro var bedøvende ligeglade med, om AaB spillede fantastisk "felt til flet", når Hobro så kunne spille bedst i felterne.

Der er altså en gruppe mennesker - Nordjyske / Ydesen, Højer og Møller - som kigger på "udvikling", xG og spil "felt til flet" uden at forholde sig til, hvad fodbold reelt indebærer. Altså MÅL! Få mål til de andre, og flere til en selv. Om man laver dem på den ene eller anden måde, er bedøvende ligegyldigt. Se bare dødbolde. Det er som om, det er unfair eller irrelevant for en bedømmelse af spillet, at AaB selv ikke kan score på dem og lukker talrige ind i den anden ende. Det er sg' da en enormt relevant del af spillet.

Der er for meget regneark og DBU-fodbold i det hele - og alt få lidt fight og kynisme. Men mon ikke, det er forbi, de fine IT-systemer ikke måler den slags??

Og nederlag avler nederlag. Det er så ekstremt vigtigt at forstå, fodbold spilles med hovedet lige så meget som fødderne. Når resultaterne er de mest tilfældige blandt de store sportsgrene (pga. få mål pr. kamp), er det super, super vigtigt med det rette indstilling af uovervindelighed, så man lige giver de sidste 5 %. Det er mange år siden sidst, man havde den.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 26. aug 2026, 12:51

"Så kan vi godt komme med alle mulige forklaringer om en svær udebane" - Hold kæft en uduelig klovn.

Det er et SERIEHOLD!!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. aug 2026, 12:56

I fht Højer kan Møller ikke sige andet end det, han gør. Vi synes, AaB er useriøse på mange måder. Det bliver ikke bedre af, hvis Møller begynder at optræde useriøst. At man så i øvrigt kunne ønske sig mere Schwung i nogle af udtalelserne fra ham, tjah…han er en tør kiks, og det er jeg ret ligeglad med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 26. aug 2026, 12:58

Kasper skrev:

Jeg må indrømme, at jeg ikke er bekymret for en eventuel nedrykning.

Kampene i pokalen lever lidt deres eget liv, og selvom præstationen i går var historisk ringe, så blev den afviklet under helt andre forhold end hvad vi ellers vil møde.

Det er ikke et forsøg på at undskylde spillerne eller noget i den retning, det er bare et faktum.

Jeg synes ikke spillet i divisionen på nogen måde har lignet, at vi vil havne i nedrykningsfare.

Men jeg vil medgive, at man kan være bekymret for, hvad sådan et nederlag gør ved holdet mentalt. Kommer vi bagud mod Køge, hvordan reagerer holdet så? Falder holdet helt sammen? I så fald skal man nok finde en ny træner, men det bliver helt afgørende hvordan vi reagerer mod Køge.

Ikke nødvendigvis om vi spiller smukt, det gør vi nok ikke, men er hele holdet 100 % til stede fra start til slut.

haghdk
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 26. aug 2026, 13:02

JM udtaler godt nok også: "Jeg tænker ikke, at det bliver et problem at finde motivation, efter man er røget ud af anden runde i Pokalen mod et Jyllandsserie-hold. Har man problemer med den motivation, så skal man finde et andet job"

Kunne godt tolkes som en løftet pegefinger.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2026, 13:23

haghdk skrev:
26. aug 2026, 13:02
JM udtaler godt nok også: "Jeg tænker ikke, at det bliver et problem at finde motivation, efter man er røget ud af anden runde i Pokalen mod et Jyllandsserie-hold. Har man problemer med den motivation, så skal man finde et andet job"

Stregen i sandet burde bare trækkes nu. Degrader et par af de rådne æg.
Smid dem på Serie 1 eller sæt dem til at træne for sig selv. I dont care. Sådan en fadæse skal koste et par "offentlige henrettelser".
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 26. aug 2026, 13:25

Jakobsen skrev:
26. aug 2026, 13:23
haghdk skrev:
26. aug 2026, 13:02

Stregen i sandet burde bare trækkes nu. Degrader et par af de rådne æg.
Smid dem på Serie 1 eller sæt dem til at træne for sig selv. I dont care. Sådan en fadæse skal koste et par "offentlige henrettelser".
også set i lyset af at der stadig er et kæmpe problem i spillet med at se en tydelig plan, at der ikke skabes nok chancer, at vi er håbløse på standarder og at indstillingen blandt flere spillere er rådden. Slå en streg i sandet, giv en ny træner meldingen om at han skal få det bedste ud af den trup der er med den metode han vil spille på og glem al romantikken. Fadæse højer ikke fyres

alb
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af alb » 26. aug 2026, 14:45

Nu får vi en trods reaktion af Højer, og så spiller vi mere pragmatisk og begynder at vinde. Vi går over til en 3-5-2, men kalder det egentlig en 3-4-3 eller 4-3-3, fordi det ikke må fremstå som, at vi viger fra princippet om en fast formation, fordi det købte Højer jo ind på da han blev ansat.

Så begynder vi at vinde, og står godt defensivt. Vi får sågar indlæg og Nwadike begynder at score. Pludselig finder vi ud af at vi jo kom fra 4-3-3, og så begynder vi langsomt og ændre tilbage pga skader, og fordi vi jo skal spille attraktiv fodbold, og så ender vi i nedrykningsspillet igen. IDet var, med en del “det er jo ikke rigtigt, det du siger”, det som vi gjorde i foråret, og er nærmest eneste trods reaktion Højer kan foretage når andet ikke vil fungere, hvis han vil beholde jobbet.

Det betyder så også vi igen at vi lulles i søvn, og ender samme sted til vinter. Rinse og repeat.

Min egen holdning er, at spillerne er demotiverede og formationen med vores trup er ringe. Højer og Zinck har et enormt ansvar, og truppen ændres ikke på kort tid, så hvad er nemmest? Fyre træner og finde en, som ikke er dbu-trænet og har erfaring vs. Skifte ud i en trup mens du har et dundrende underskud? Hvis du ikke vil nogle af de to dele, så kan du ændre formation, og overveje at holde fast i den.

Vi laver få indlæg, vi søger ikke Normann nok, Adedeji starter som højrekant men spiller centralt. Vores backs får ingen indlæg esekveret, hvad kunne man gøre? Spil med kanter, lav indlæg til din 9’er og tilgodese dine styrker. Stop med at spille en formation der stinker, hvis man ikke vil eller kan skifte træner

Besvar