Mig bekendt har vi hentet Enevoldsen, så jo, der er hentet spillere. Om det skal ses som en erstatning eller ej, vil jeg ikke gøre mig klog på, men jeg synes nu, at det er godkendt, at han er kommet, uden at det ligger fast, at Kusk smutter (selvom det er meget sandsynligt). At der ikke er hentet nogen for en skadet Thomsen vil jeg ikke klandre nogen som helst for. Jeg ville nærmere synes, at det ville være dybt mærkværdigt, hvis man hentede en erstatning for en stamspiller, der (forhåbentlig) "kun" er ude en måned.Hovedet skrev:Nu var der jo tale om en foreløbig status - "indtil videre". Kusk havde jeg vinket farvel til, men Thomsens skade oven i de mange andre er en streg i regningen. Hvis intentionen er at stille med et slagkraftigt hold til sæsonstart om 4 uger, kan vi nu efterhånden nok ikke se os fri for at hente - skadesfri - spillere udefra. Forudsat naturligvis, at Kusk forsvinder, men det kan der næsten ikke være tvivl om længere.MrBangDK skrev:omHovedet skrev:Det er nok den virkelighed, vi må forberede os på. Indtil videre er status, at AaB mangler både Kusk og Thomsen ved sæsonstart, uden at der er kommet erstatninger ind. Det er naturligvis en markant svækkelse af vores offensiv, hvor vi nu ikke længere har kreative kræfter.AaB1978 skrev:Alt tyder ifølge BT på, at Kusk skifter til Twente
http://www.bt.dk/superligaen/han-bliver ... dsk-skifte" onclick="window.open(this.href);return false;
Prøv nu lige at slappe af... Er sæsonen startet? VED du at der ikke kommer nogen ind?
Kasper Kusk
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Re: Kasper Kusk
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Udmelding fra hovedpersonen selv http://nordjyske.dk/nyheder/kusk--bolde ... 5e/43/1560" onclick="window.open(this.href);return false;
Det eneste der mangler før han skifter til Twente er, at hollænderne skal have solgt et par spillere først.
Det eneste der mangler før han skifter til Twente er, at hollænderne skal have solgt et par spillere først.
Nogen med kendskab til Twente, som kan svare på om de er i økonomiske problemer dernede ?
Lyder i mine øre helt vildt, hvis de ikke har råd til ham før de har solgt et par spillere??
Kan selvfølgelig også være de max vil/må have x antal spillere i truppen?
Lyder i mine øre helt vildt, hvis de ikke har råd til ham før de har solgt et par spillere??
-
frederikshavneren
- Allstar

Jeg kender ik selv det store til Twente, men jeg har læst mig frem til her på sitet at hollænderne er under administration.Gaarde6 skrev:Nogen med kendskab til Twente, som kan svare på om de er i økonomiske problemer dernede ?
Twente er en storklub, men de slider åbenbart økonomisk hvilket vi jo selv desværre har stor erfaring med.
Det forventes at Twente skyder Castaignos afsted til Swansea (han floppede i Inter) samt en Tadic til Sevilla.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Gaarde6 skrev:Nogen med kendskab til Twente, som kan svare på om de er i økonomiske problemer dernede ?
Twente er under økonomisk administration af KNVB (hollandsk DBU).
KNVB stelt FC Twente onder toezicht (KNVB sætter FC TWente under administration).
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Ok det forklarer jo en del.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Kusk er ude i dag og siger det er unfair for AaB hvis han først ryger til sidst i transfer vinduet..
Han synes det er synd for klubben vi går og ikke ved om han bliver solgt eller ej
Det er sådan set en fin tanke af Kusk og god stil... og lad mig lige understrege at jeg tror han oprigtigt mener det..
Men...
Spørgsmålet er så om han har glemt at hans frikøbs klausul bortfalder den sidste uge af vinduet.
Det var i hvert fald hvad alle medierne meldte i januar, og mener også Gaarde kommenterede på det var meget normalt
de gjorde sådan i kontrakterne.
Så hvis vi endelig skal sælge Kusk.. jamen så ville det godt nok være fantastisk hvis det skete der
Han synes det er synd for klubben vi går og ikke ved om han bliver solgt eller ej
Det er sådan set en fin tanke af Kusk og god stil... og lad mig lige understrege at jeg tror han oprigtigt mener det..
Men...
Spørgsmålet er så om han har glemt at hans frikøbs klausul bortfalder den sidste uge af vinduet.
Det var i hvert fald hvad alle medierne meldte i januar, og mener også Gaarde kommenterede på det var meget normalt
Så hvis vi endelig skal sælge Kusk.. jamen så ville det godt nok være fantastisk hvis det skete der
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Selvfølgelig har Kusk glemt det og det har Twente sikkert også. 30 mio lige ned i foret til AaB - katjing.AllanPedersen skrev:Kusk er ude i dag og siger det er unfair for AaB hvis han først ryger til sidst i transfer vinduet..
Men...
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Godt så nu hvor vi er enige om han ikke har glemt det,
kan vi også blive enige om det er elendigt at sige det er for AaBs skyld han gerne vil have det sker hurtigt.
kan vi også blive enige om det er elendigt at sige det er for AaBs skyld han gerne vil have det sker hurtigt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Selvfølgelig er vi det. Hvorfor vil du ikke unde AaB at få de ellers så stensikre 30 mio, Kusk?AllanPedersen skrev:Godt så nu hvor vi er enige om han ikke har glemt det,
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Der er næsten 2 måneder til vi går ind i transfervinduets sidste uge. Du mener altså ikke det er til AaBs fordel at der kommer en hurtig afklaring i den mellemliggende periode? I øvrigt, hvis der er en begrænsning i klausulen i Kusks kontrakt, som gør at den ikke gælder i vinduets sidste uge, er det naivt at tro der kommer til at ske et skifte på det tidspunkt. Det er bare en begrænsning, som gør at AaB har en periode til at finde en afløser, og det ikke kommer til at ske i den sidste time af vinduet.AllanPedersen skrev:Godt så nu hvor vi er enige om han ikke har glemt det,
Jeg har hørt, for os AaB fan, et rigtig godt rygte angående Kasper Kusk..
Den frikøbsklausul som er blevet omtalt rigtig meget, er ikke på 5.000.000 kroner - men den er væsentlig højere..
Det jeg hørte idag, fra en som har hans daglige gang i AaB, var at Twente ikke ønsker/kan betale de penge AaB forlanger for Kusk.. De kan ikke betale pengene før Twente har solgt nogle spillere som de også selv har udtalt, grundet dårlig økonomi.. Den frikøbsklausul på de 5.000.000 kroner gjaldt i vinterens transfervindue, som jeg har forstået det på min kilde, så ville frikøbsklausulen blive sat op, såfremt AaB klarede sig godt (mener han sagde top 3 i den foregangende sæson).. Vi kom i Top3 og derfor blev beløbet hævet..
Som sagt, det er kun et rygte, men fra en pålidelig kilde, som har fortalt andre gode sager tidligere som holdt stik
Den frikøbsklausul som er blevet omtalt rigtig meget, er ikke på 5.000.000 kroner - men den er væsentlig højere..
Det jeg hørte idag, fra en som har hans daglige gang i AaB, var at Twente ikke ønsker/kan betale de penge AaB forlanger for Kusk.. De kan ikke betale pengene før Twente har solgt nogle spillere som de også selv har udtalt, grundet dårlig økonomi.. Den frikøbsklausul på de 5.000.000 kroner gjaldt i vinterens transfervindue, som jeg har forstået det på min kilde, så ville frikøbsklausulen blive sat op, såfremt AaB klarede sig godt (mener han sagde top 3 i den foregangende sæson).. Vi kom i Top3 og derfor blev beløbet hævet..
Som sagt, det er kun et rygte, men fra en pålidelig kilde, som har fortalt andre gode sager tidligere som holdt stik
AaB - nu, i morgen & altid! 
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Udover det fede rygte, saa kaempe props (som de unge kalder det) for at du rent faktisk giver lidt detaljer omkring kilden.jayC skrev:Jeg har hørt, for os AaB fan, et rigtig godt rygte angående Kasper Kusk..
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Nu ved jeg af gode grunde ikke om det rygte er rigtigt eller forkert.jayC skrev:Jeg har hørt, for os AaB fan, et rigtig godt rygte angående Kasper Kusk..
Personligt har jeg selv tænkt følgende tanke.
HVIS man sælger Kusk skal der vel en erstatning ind ik ?
Når man så her tæt på et Kusk salg melder ud at regnskabet bliver ca 5 mill bedre end forventet.
Så hænger det jo meget godt sammen med din "historie"
For jeg tror simpelthen ikke på at prisen er 5 mill, når det er det beløb man hævede det forventede overskud med.
I så fald regner man med en erstatning til 0 kr og det hænger ikke sammen (Med mindre det er en gratis spiller, som ikke vil have sign on fee) Og det er nok lige at strække den til at erstatte en af vores største profiler med.
Flere engelske og hollandske medier melder her til aften, at Twente har aftalt en pris med Southampton vedrørende et salg af midtbanespilleren Dusan Tadic.
Det menes, at overgangssummen ligger i omegnen af 90 millioner kroner.
Så det påståede pengeproblem hos Twente ser ud til snart at være ryddet af vejen. De vil snart have pengene til at købe Kusk i hvert fald.
Så det påståede pengeproblem hos Twente ser ud til snart at være ryddet af vejen. De vil snart have pengene til at købe Kusk i hvert fald.
Ved bestemt heller ikke om det er sandt eller ej.. Ved bare at min kilde har givet positive udtalelser tidligereGaarde6 skrev:Nu ved jeg af gode grunde ikke om det rygte er rigtigt eller forkert.jayC skrev:Jeg har hørt, for os AaB fan, et rigtig godt rygte angående Kasper Kusk..
Personligt har jeg selv tænkt følgende tanke.
HVIS man sælger Kusk skal der vel en erstatning ind ik ?
Når man så her tæt på et Kusk salg melder ud at regnskabet bliver ca 5 mill bedre end forventet.
Så hænger det jo meget godt sammen med din "historie"
For jeg tror simpelthen ikke på at prisen er 5 mill, når det er det beløb man hævede det forventede overskud med.
I så fald regner man med en erstatning til 0 kr og det hænger ikke sammen (Med mindre det er en gratis spiller, som ikke vil have sign on fee) Og det er nok lige at strække den til at erstatte en af vores største profiler med.
AaB - nu, i morgen & altid! 
Tror ikke det er sandt... det jeg hører er at den klausul der ligger i kontrakten lyder på 500.000€.
Sivebæk blærer sig lidt med den klausul og at han har taget røven på Lynge...
Sivebæk blærer sig lidt med den klausul og at han har taget røven på Lynge...
-
frederikshavneren
- Allstar

Da Twente er under administration er det vel op til administratorerne hvorledes overgangssummen for Tadic skal forvaltes. Det er ikke sikkert at de bare sådan uden lige frigiver 5 mill. kr. til at købe Kusk, samt en pæn sign on fee, agenthonorar mv.AaB1978 skrev:Flere engelske og hollandske medier melder her til aften, at Twente har aftalt en pris med Southampton vedrørende et salg af midtbanespilleren Dusan Tadic.
Det har også været nævnt at hollænderne foruden Tadic ligeledes skal sælge Luc Castaignos før de kan handle på transfermarkedet.
Mon man kan forestille sig at INDEN første runde af Europa eventyret at Kusk sætter et krav om det skal falde på plads inden da... AaB vil jo have i deres gode ret i at bruge Kusk i Europa uagtet at han så vil være låst for Twente.frederikshavneren skrev:Da Twente er under administration er det vel op til administratorerne hvorledes overgangssummen for Tadic skal forvaltes. Det er ikke sikkert at de bare sådan uden lige frigiver 5 mill. kr. til at købe Kusk, samt en pæn sign on fee, agenthonorar mv.AaB1978 skrev:Flere engelske og hollandske medier melder her til aften, at Twente har aftalt en pris med Southampton vedrørende et salg af midtbanespilleren Dusan Tadic.
Det har også været nævnt at hollænderne foruden Tadic ligeledes skal sælge Luc Castaignos før de kan handle på transfermarkedet.
-
frederikshavneren
- Allstar

Tja det kan man måske godt. Det virker som om at Kusk gerne vil have en snarlig afklaring, det udtalte han så sent som for et par dage siden. Hvis det ikke lykkedes med Twente så er spørgsmålet selvfølgelig hvad Kusk så gør. Vil han være interesseret i et skifte til en af de nævnte belgiske topklubber? Kusk har tilsyneladende besøgt PSV, men det virker ikke som om at han er vældig begejstret for denne klub. Zankas deroute i PSV har sikkert også afskrækket Kusk.hje1980 skrev:Mon man kan forestille sig at INDEN første runde af Europa eventyret at Kusk sætter et krav om det skal falde på plads inden da... AaB vil jo have i deres gode ret i at bruge Kusk i Europa uagtet at han så vil være låst for Twente.frederikshavneren skrev:Da Twente er under administration er det vel op til administratorerne hvorledes overgangssummen for Tadic skal forvaltes. Det er ikke sikkert at de bare sådan uden lige frigiver 5 mill. kr. til at købe Kusk, samt en pæn sign on fee, agenthonorar mv.AaB1978 skrev:Flere engelske og hollandske medier melder her til aften, at Twente har aftalt en pris med Southampton vedrørende et salg af midtbanespilleren Dusan Tadic.