Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

Indlæg af raekkeettre » 2. feb 2026, 12:07

R Rosenberg skrev:
2. feb 2026, 11:55
AaB er jo tydeligvis ikke interesseret i/evner at investere det, der skal til.

Man har nok accepteret, at superliga, Europa, pokaltitler og mesterskaber nok var sjovt, men hører en anden tid til, og at nu hedder den divisioner fremover.

Hvis de så bare truttede rent ud.
Ja, jeg savner sgu også, at de melder klart ud og siger, at de simpelthen ikke kan og ikke vil Superligaen mere.

At de har indset, at vi ikke har kompetencerne. At vi ligger et sted i Danmark, hvor der alligevel ikke findes talenter.

Og at alle sponsorer, der overhovedet interesserer sig for fodbold, jo selvfølgelig kun findes på Heden og Sjælland – heroppe er det kun håndbold, og den har de jo allerede vundet.

Så ja, helt enig. De burde da bare sende en pressemeddelelse ud til fondsbørsen om, at strategien nu er ændret:
Drop fodbold – sats på ingenting.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 2. feb 2026, 12:09

R Rosenberg skrev:

Man har nok accepteret, at superliga, Europa, pokaltitler og mesterskaber nok var sjovt, men hører en anden tid til, og at nu hedder den divisioner fremover.

Forståeligt Bomholt ville væk, hvis klubben er blottet for ambitioner om at vende tilbage til superligaen.
Det bliver sikkert skide nemt, at finde kvalitet til sommer med dette ambitionsniveau.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 2. feb 2026, 12:12

Jakobsen skrev:
2. feb 2026, 12:01
Erasmus Montanus skrev:
2. feb 2026, 11:57
Jens Jakob Thomasen til Lyngby. Ham havde jeg gerne set her.
Det var da i hvert fald et oplagt bud på papiret. Rigtig alder og plads, men aner ikke om han spillemæssigt passer til os.
Andre peger på skader, som jeg også husker som et issue allerede i OB.

Om det lige pisser mig af, at vi ikke får JJT ved jeg ikke, men det er noget lort hvis vi ikke får en ny CM. Jeg er ikke parat til at dumpe JM da der kan være mange faktorer i det.
Det håber jeg fandme også – men jeg ved ikke, om de allerede har skudt alle pengene af på Kubel.
Hvilket jeg i øvrigt er PISSE tilfreds med. En giga god signing.
Jeg håber bare ikke, at det så betyder, at alt andet går i stå.

De leder jo selvfølgelig efter både en 9’er og en 6’er – det er ikke nogen nyhed.
Men jeg vil til enhver tid hellere have en 6’er end noget andet.
(Og ja, det har jeg sagt seks vinduer i træk nu 😅).

Det er sgu nok ikke liiiiige så nemt, som bare at sidde herinde og råbe op.
Damn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 2. feb 2026, 12:16

Kasper skrev:
2. feb 2026, 12:09
R Rosenberg skrev:

Forståeligt Bomholt ville væk, hvis klubben er blottet for ambitioner om at vende tilbage til superligaen.
Det bliver sikkert skide nemt, at finde kvalitet til sommer med dette ambitionsniveau.
Præcis. Denne passus taler jo for sig selv:

- Det er ingen hemmelighed, at vi gerne havde set Mads fortsætte minimum et halvt år mere i AaB, men det har været et stort ønske for ham om at komme afsted nu.

Jeg har intet problem med salg af Bommeren. Men hvis der ikke hentes noget til den midtbane, som i årevis har skreget på saft og kraft - ja, så har man jo resigneret.
Ædruelighedens stemme

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 2. feb 2026, 12:18

Det virker en smule skuffende hvis man ikke henter en erstatning for Bomholt, måske også en smule naivt. Jeg synes i den grad at holdet stadig trænger til forstærkninger, og det er på flere positioner. Nu nævnes det at man er i markedet efter en 9'er, men at det måske så først kan blive til sommer.. Altså goddag mand økseskaft, så vil man jo heller ikke rykke op.

Jeg håber selvfølgelig at vi henter som minimum 2 spillere inden sæsonstart.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 2. feb 2026, 12:24

Jeg er helt tryg ved at John Møller ved hvad han laver. Han er jo helt naturligt låst af at vi ikke ejer kongens mønt, så han har jo fået et stramt budget af bestyrelsen som han skal holde sig indenfor.

Hvis vi skal være sure på nogen så er det SSE22 som efter nu to, tre år har givet os et endnu dårligere økonomisk udgangspunkt end da de kom.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2026, 12:25

Nu ved jeg ikke om det er den rette mand jeg har fundet, men 5. bedste række i Japan må næsten være for lavt niveau, desuagtet at det er nogle pæne tal og en god statur.

https://www.transfermarkt.com/brian-nwa ... ewerb/KTOS
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. feb 2026, 12:27

jonas386 skrev:
2. feb 2026, 12:25
Nu ved jeg ikke om det er den rette mand jeg har fundet, men 5. bedste række i Japan må næsten være for lavt niveau, desuagtet at det er nogle pæne tal og en god statur.

Men er han ikke på u-23 landsholdet?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2026, 12:29

Det er da rimelig logisk at Bomholt gerne vil videre. Han har været i klubben i en del år efterhånden, og kan vel godt se at vi er sådan et sted hvor karrieren tager hen for at dø. Ross kunne være kommet til Milano for små 10 millioner for nogle år tilbage. Nu ender det med en (i første omgang) reservetjans i Silkeborg. Hvis han var blevet et år eller to mere, ville vi formentlig snakke 1. eller 2. division.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2026, 12:30

Forza skrev:
2. feb 2026, 12:27
jonas386 skrev:

Men er han ikke på u-23 landsholdet?
Det er næppe en garanti for det helt store. Jeg ved ikke om man bruger u-23 landshold i Japan mere aktivt end i europa. Udover OL er det jo ikke rigtigt noget vi bruger.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 2. feb 2026, 12:34

jonas386 skrev:

1. Division står der under hans stats.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 2. feb 2026, 12:36

haghdk skrev:
2. feb 2026, 12:24
Hvis vi skal være sure på nogen så er det SSE22 som efter nu to, tre år har givet os et endnu dårligere økonomisk udgangspunkt end da de kom.
man kan næppe få et dårligere udgangspunkt en forestående nedrykning, ingen lokale interesserede investorer og få nævneværdig salg over en ti årig periode (dvs ingen indtægter)

vi er sådan ca status quo men er ved at kunne sælge spillere og får forhåbentlig nye investorer ind senere…. noget som var helt utænkeligt for 2-3 år siden fordi ingen længere gad det nordjyske luksusfælden projekt

problemet er nok selvforståelsen men man kan altså ikke bygge forventninger op på lånte penge som vi har været vant til siden starten af nullerne

eller jo…. brøndby kan :@
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 2. feb 2026, 12:38

DarkHorse9000 skrev:
2. feb 2026, 12:34
jonas386 skrev:

Det er 5. bedste liga.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2026, 12:40

DarkHorse9000 skrev:
jonas386 skrev:

Ja, der er to divisioner i hver af de regionale turneringer. "1. division" er 5. bedste række. "2. division" er 6. bedste. Hans klub blev nummer 7 her i 2025.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 2. feb 2026, 12:45

Kokkefar skrev:
2. feb 2026, 12:38
DarkHorse9000 skrev:
jonas386 skrev:

Det er 5. bedste liga.
Okay, ja det er ikke så imponerende.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 2. feb 2026, 12:49

Jakobsen skrev:
2. feb 2026, 11:46
Bugatti1 skrev:
2. feb 2026, 11:35
Kommer der ikke minimum en erstatning ind for Bommeren, så er John Møller ikke så kompetent som jeg ellers gik og troede?
Og der ud over mangler der en erstatning for Tiedemann/Makolli, hvis en af dem går i stykker/Karantæne, samt en 9´er, da vi kun har Helenius, efter farvel til Skovgård og Ross - Ja og en keeper. Men vi kan ikke få det hele, men minimum da en stærk erstatning for Bomholt - Hvis det ikke sker er oprykning jo utopi!?
Jøsses noget unuanceret crap at skrive. Han kan jo have lavet rigtigt godt forarbejde, men AaB f.eks. er blevet overbudt eller lign. Sidste øjebliks ændringer kan også være svære at reagere på. Jeg synes det er noget trigger Happy indstilling det der.
Det er John Møllers job at være forberedt så det er vås det du skriver
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2026, 12:54

hit666 skrev:
2. feb 2026, 12:49
Jakobsen skrev:
2. feb 2026, 11:46
Bugatti1 skrev:
2. feb 2026, 11:35
Kommer der ikke minimum en erstatning ind for Bommeren, så er John Møller ikke så kompetent som jeg ellers gik og troede?
Og der ud over mangler der en erstatning for Tiedemann/Makolli, hvis en af dem går i stykker/Karantæne, samt en 9´er, da vi kun har Helenius, efter farvel til Skovgård og Ross - Ja og en keeper. Men vi kan ikke få det hele, men minimum da en stærk erstatning for Bomholt - Hvis det ikke sker er oprykning jo utopi!?
Jøsses noget unuanceret crap at skrive. Han kan jo have lavet rigtigt godt forarbejde, men AaB f.eks. er blevet overbudt eller lign. Sidste øjebliks ændringer kan også være svære at reagere på. Jeg synes det er noget trigger Happy indstilling det der.
Det er John Møllers job at være forberedt så det er vås det du skriver
Jeg skriver ingen steder, at det ikke er John Møllers job at være forberedt, men hverken du eller jeg aner en kæft om, hvorfor alle egnede kandidater ikke er glippede. Vi skal jo ikke tage spillere ind der ikke er gode nok eller spillere der ikke passer ind og har de kandidater man har fundet nu glippet så kan det gå sådan. Du aner ikke en kæft om det forarbejde der er lavet så derfor er det dig der skriver noget værre vås og ingen af os aner jo hvad mandat eller økonomi John Møller har adgang til. Der kan for så vidt stadig sidde en sur tysker og veto alt uden vi ved det.

Og om jeg fatter folk vil hidse sig op mod vores nye sportschef som indtil nu har gjort et super arbejde fordi en handel måske skulle glippe. Den her klub har brug for kontinuitet og, at gode mennesker bygger noget op over tid. Det får vi aldrig, hvis omgivelserne står hysteriske klar med fakler og høtyve så snart alt bare ikke går helt smurt.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 2. feb 2026, 12:56

Han spiller universitetsfodbold.
Det er en semi-selvstændig struktur, der kører parallelt med den almindelige fodboldpyramide i Japan.

Japan har en anden kultur omkring professionel fodbold, og det er ikke unormalt, at spillere først går ind i J-League relativt sent aldersmæssigt.

Jeg kender ikke Brian (lækkert japansk navn), men i den her sammenhæng giver det mere mening at stole på scouting og kontekst end på ren Transfermarkt-læsning.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 2. feb 2026, 12:59

Pontoppi skrev:
2. feb 2026, 12:36
haghdk skrev:
2. feb 2026, 12:24
man kan næppe få et dårligere udgangspunkt en forestående nedrykning, ingen lokale interesserede investorer og få nævneværdig salg over en ti årig periode (dvs ingen indtægter)

vi er sådan ca status quo men er ved at kunne sælge spillere og får forhåbentlig nye investorer ind senere…. noget som var helt utænkeligt for 2-3 år siden fordi ingen længere gad det nordjyske luksusfælden projekt

problemet er nok selvforståelsen men man kan altså ikke bygge forventninger op på lånte penge som vi har været vant til siden starten af nullerne

eller jo…. brøndby kan :@
Nej, det er ikke status quo. Så ingenlunde. Det er helt off at påstå.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 2. feb 2026, 13:01

jonas386 skrev:
2. feb 2026, 12:40
DarkHorse9000 skrev:
jonas386 skrev:

Ja, der er to divisioner i hver af de regionale turneringer. "1. division" er 5. bedste række. "2. division" er 6. bedste. Hans klub blev nummer 7 her i 2025.
Men det er vel helt normalt, når universiteterne i Japan - som jeg husker det - ikke er i det nationale ligasystem. De har deres egne ligaer regionalt, og her er dette vel højeste universitetsniveau?

Hvad lavede Suzuki, før han blev hentet til Europa i samme alder? Tror også det var uni-bold.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Besvar