Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af andrii » 12. jun 2026, 12:41

FlæskeFrank skrev:
12. jun 2026, 10:13
Nu kender vi ikke økonomi og andre overvejelser, men jeg kan godt blive meget bekymret over at have John Møller siddende for bordenden.

1) Han fyrer ikke træneren trods usle resultater og især blodfattigt spil. Højer må virkelig have præsenteret en klar vej.
2) Hvis Ydesen har ret i de retninger, som AaB kigger efter spillere. Målmand, ikke en midtbanespiller, men en højreback. Så ligner det, at vi skal af med to målmænd og to højrebacks inden vi kan kigge videre...

Så er Højer måske ikke vores største problem...
Jeg er ret sikker på, at Møller ikke ene og alene står for at fyre Steffen Højer. Det er i den sidste ende en bestyrelse, der trykker på knappen.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. jun 2026, 12:42

baresi skrev:
12. jun 2026, 12:16
Forza skrev:
12. jun 2026, 11:57
baresi skrev:
12. jun 2026, 11:44
Bugatti1 skrev:
12. jun 2026, 11:34
Jeg mener Højer er fejlcastet.

Han har nu haft et år til at sætte en spillestil sammen, og det har han ikke magtet. Det alene er i mine øjne ikke tegn på en træner der er kvalificeret.

Spiller for spiller, så burde vi any day være i top 6 i 1. division - Men Højer har ikke magtet dette.

1:Han flagrer rundt i forskellige spillerstile
2:Bruger spillere ude af position
3:Nærmest ikke brugt en start 11ér end sige start 9´er i alle kampe? De mange unge spillere finder aldrig tryghed i hans flagrende stile?
4:Og målene flyver ind, som en storhullet si. En kvalificeret træner burde kunne sætte bare en lille prop i, men Højer har nærmest gjort forsvaret ringere og ringere som et helt år er gået.

Vi står ikke et hak bedre end da han kom til, måske endda ringere - Og det mener jeg er diskvalificerende!
han er max fejlcastet og på ingen måde opgaven voksen hverken ift. ledelse af spillere, og sætte en tydelig retning for spillestilen. jeg har sagt det før. Han er fyret 1/3 inde i næste sæson, ene og alene fordi man ikke har råd til IKKE at komme i oprydningsspillet. AaB skal spille med om at kunne rykke op og det kommer højer ikke til at forløse, derfor giver det sig selv. 6-8 kampe så er han væk. MED MINDRE han ændrer konceptet og spiller ud fra det vi har og det gør han ikke. .
Jeg er sådan set enige med jer begge. Han har fejlet eklatant i denne sæson - og han er alvorligt fyringstruet, hvis vi ikke kommer ud fra start med et brag.

Når jeg alligevel vælger at tro på beslutningen om at beholde ham, så skyldes det en forhåbning om at kontinuitet kan skabe en udvikling.

Vi har de seneste år fyret, fyret og fyret - uden nogen forbedring. Og dem betaler vi stadig af på i dag. Jeg tror vi får svært ved at tiltrække en proven træner, som ikke også potentielt skal bruge et indkørings år der ikke kører som forventet. Vi bliver nødt til på et eller andet tidspunkt at tro på at en af de trænere der underpræsterer, rent faktisk kan forbedre sig og pludselig rykke noget. Dermed ikke sagt at jeg ikke også er bekymret ovenpå denne sæson.

Klubben må gøre op med kravene om 4-4-3 og presspil - og så må Steffen bevise at han ved hvad han laver. Fra dag 1.
hvis man gør op med det sidste så giver jeg ham gerne tid til at vise hvad han kan, der kan jeg godt være enig. MEN hvis han bliver ved med at nosse rundt i det talentløse show af at VIL prædike en stil ned over holdet det slet ikke har kompetencer til, så er han færdig. Der er en kort sommeropstart og hvis den igen anvendes på 4-3-3 / 4-1-4-1 og hvor vi så lige har hørt at man ikke leder efter en 6er, så gør man alt forkert i fodbold bogen. vendsyssel og Ab der kommer op er satme ikke uden evner. Hobro er gode til at spille på egne styrker og de har låst sig fast på 3-4-3 med wingbacks, og dem er jeg faktisk spændte på. vores hold er pt et bund 6 hold uagtet spillestil men med en 3-4 kvalitetsspillere kan vi måske ændre dette og så klar en ændret spillestil.
Synes ikke der i denne sæson har været tegn til, at Højer og AaB lykkes sammen. Men ift. spillestil og formation hænger det vel igen sammen med ledelsen og ejerskabet, som angiveligt dikterer en 4-3-3. Måske også noget med højt presspil.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 12. jun 2026, 13:33

Sauer skrev:
12. jun 2026, 12:42
baresi skrev:
Forza skrev:
baresi skrev:
Bugatti1 skrev:

Han har nu haft et år til at sætte en spillestil sammen, og det har han ikke magtet. Det alene er i mine øjne ikke tegn på en træner der er kvalificeret.

Spiller for spiller, så burde vi any day være i top 6 i 1. division - Men Højer har ikke magtet dette.

3:Nærmest ikke brugt en start 11ér end sige start 9´er i alle kampe? De mange unge spillere finder aldrig tryghed i hans flagrende stile?
4:Og målene flyver ind, som en storhullet si. En kvalificeret træner burde kunne sætte bare en lille prop i, men Højer har nærmest gjort forsvaret ringere og ringere som et helt år er gået.

Vi står ikke et hak bedre end da han kom til, måske endda ringere - Og det mener jeg er diskvalificerende!
han er max fejlcastet og på ingen måde opgaven voksen hverken ift. ledelse af spillere, og sætte en tydelig retning for spillestilen. jeg har sagt det før. Han er fyret 1/3 inde i næste sæson, ene og alene fordi man ikke har råd til IKKE at komme i oprydningsspillet. AaB skal spille med om at kunne rykke op og det kommer højer ikke til at forløse, derfor giver det sig selv. 6-8 kampe så er han væk. MED MINDRE han ændrer konceptet og spiller ud fra det vi har og det gør han ikke. .
Jeg er sådan set enige med jer begge. Han har fejlet eklatant i denne sæson - og han er alvorligt fyringstruet, hvis vi ikke kommer ud fra start med et brag.

Når jeg alligevel vælger at tro på beslutningen om at beholde ham, så skyldes det en forhåbning om at kontinuitet kan skabe en udvikling.

Vi har de seneste år fyret, fyret og fyret - uden nogen forbedring. Og dem betaler vi stadig af på i dag. Jeg tror vi får svært ved at tiltrække en proven træner, som ikke også potentielt skal bruge et indkørings år der ikke kører som forventet. Vi bliver nødt til på et eller andet tidspunkt at tro på at en af de trænere der underpræsterer, rent faktisk kan forbedre sig og pludselig rykke noget. Dermed ikke sagt at jeg ikke også er bekymret ovenpå denne sæson.

Klubben må gøre op med kravene om 4-4-3 og presspil - og så må Steffen bevise at han ved hvad han laver. Fra dag 1.
hvis man gør op med det sidste så giver jeg ham gerne tid til at vise hvad han kan, der kan jeg godt være enig. MEN hvis han bliver ved med at nosse rundt i det talentløse show af at VIL prædike en stil ned over holdet det slet ikke har kompetencer til, så er han færdig. Der er en kort sommeropstart og hvis den igen anvendes på 4-3-3 / 4-1-4-1 og hvor vi så lige har hørt at man ikke leder efter en 6er, så gør man alt forkert i fodbold bogen. vendsyssel og Ab der kommer op er satme ikke uden evner. Hobro er gode til at spille på egne styrker og de har låst sig fast på 3-4-3 med wingbacks, og dem er jeg faktisk spændte på. vores hold er pt et bund 6 hold uagtet spillestil men med en 3-4 kvalitetsspillere kan vi måske ændre dette og så klar en ændret spillestil.
Synes ikke der i denne sæson har været tegn til, at Højer og AaB lykkes sammen. Men ift. spillestil og formation hænger det vel igen sammen med ledelsen og ejerskabet, som angiveligt dikterer en 4-3-3. Måske også noget med højt presspil.
Det har du ret i.
Og det er nok netop det der kræves spilmæssigt og træner mæssigt .. ledelsen bør stoppe med en gennemsyret 4-3-3 og give træneren frie tøjler ..det er en sammenhæng og uagtet hvad så mener jeg ikke Højer er den rigtige og er bange for AaB bliver parkeret under ham og ledelsens retning og så selvfølgelig hele ejerkredsen kaosset

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jun 2026, 15:01

andrii skrev:
12. jun 2026, 12:41
FlæskeFrank skrev:
12. jun 2026, 10:13
Nu kender vi ikke økonomi og andre overvejelser, men jeg kan godt blive meget bekymret over at have John Møller siddende for bordenden.

1) Han fyrer ikke træneren trods usle resultater og især blodfattigt spil. Højer må virkelig have præsenteret en klar vej.
2) Hvis Ydesen har ret i de retninger, som AaB kigger efter spillere. Målmand, ikke en midtbanespiller, men en højreback. Så ligner det, at vi skal af med to målmænd og to højrebacks inden vi kan kigge videre...

Så er Højer måske ikke vores største problem...
Jeg er ret sikker på, at Møller ikke ene og alene står for at fyre Steffen Højer. Det er i den sidste ende en bestyrelse, der trykker på knappen.
Men han skal jo indstille det til bestyrelsen, hvis han mener det er sportsligt rigtigt.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 12. jun 2026, 15:30

baresi skrev:
12. jun 2026, 13:33
Sauer skrev:
12. jun 2026, 12:42
baresi skrev:
Forza skrev:
baresi skrev:
Bugatti1 skrev:

Det har du ret i.
Og det er nok netop det der kræves spilmæssigt og træner mæssigt .. ledelsen bør stoppe med en gennemsyret 4-3-3 og give træneren frie tøjler ..det er en sammenhæng og uagtet hvad så mener jeg ikke Højer er den rigtige og er bange for AaB bliver parkeret under ham og ledelsens retning og så selvfølgelig hele ejerkredsen kaosset
Vi har for hvilket år, stadigvæk en forkert sammensat trup med en masser skader på nøgle positioner. Jeg synes, vi skal give vores sportschef og træner et år mere til at vise vi er på rette vej. Vi har fyret 900 trænere i AaB de sidste 5 år og INGEN er lykkes, og det kan ikke passe alle trænere er noget lort og aldrig skulle havde været træner. Jeg mener, det her vi har været igennem er 100 dårlige beslutninger taget igennem snart 10 år, og hvor jeg synes, at vi først nu er begyndt at se kompetente folk på ledende positioner. Så lad dem være der i et par år, og lad os så bedømme. Men ja, det giver selvfølgelig ikke ret meget at skrive om hele tiden :) Men det er 100% min holdning.

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 12. jun 2026, 16:23

Fra en bruger på x:

“AZ Alkmaar viser interesse for Mikkel Kupijbida. AC Horsens vil ikke sælge ham, men er åbne for en låneaftale, hvis han kan få fast spilletid - her har AaB vist interesse”

Giver da ingen mening at vi skulle have mere ungdom ind i det midterforsvar.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jun 2026, 16:53

Jimmy1 skrev:
12. jun 2026, 16:23
Fra en bruger på x:

“AZ Alkmaar viser interesse for Mikkel Kupijbida. AC Horsens vil ikke sælge ham, men er åbne for en låneaftale, hvis han kan få fast spilletid - her har AaB vist interesse”

Den tror jeg slet ikk på. AaB er sikkert ude efter en lejeaftale til forsvaret. Men det skal være en erfaren spiller. Det synes jeg også de selv har gjort ret klart.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. jun 2026, 17:43

Jimmy1 skrev:
11. jun 2026, 08:51
Balken skrev:
10. jun 2026, 22:46
FIDEL skrev:
10. jun 2026, 13:34
Ydesen skriver i sit nyhedsbrev, at AaB har spurgt på en keeper fra en superligaklub.
Måske Thomas Mikkelsen i Brøndby?
Kunne være en god læremester for Bertil
Er det useriøst at håbe på Andreas Hansen? Været meget inde og ude i FCN og de virker til at satse på ham Lykke.
Jeg er sikker på, at han hellere vil kæmpe for AaB's liv i 1. division end spille for fulde huse i AGF, Ikast eller BIF.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 12. jun 2026, 21:15

Forza skrev:
12. jun 2026, 16:53
Jimmy1 skrev:
Fra en bruger på x:

Den tror jeg slet ikk på. AaB er sikkert ude efter en lejeaftale til forsvaret. Men det skal være en erfaren spiller. Det synes jeg også de selv har gjort ret klart.
Satme også flot hvis AaB er blevet en klub der skal leje spillere af Horsens

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jun 2026, 07:35

R Rosenberg skrev:
12. jun 2026, 17:43
Jimmy1 skrev:
11. jun 2026, 08:51
Balken skrev:
10. jun 2026, 22:46
FIDEL skrev:
10. jun 2026, 13:34
Ydesen skriver i sit nyhedsbrev, at AaB har spurgt på en keeper fra en superligaklub.
Måske Thomas Mikkelsen i Brøndby?
Kunne være en god læremester for Bertil
Er det useriøst at håbe på Andreas Hansen? Været meget inde og ude i FCN og de virker til at satse på ham Lykke.
Jeg er sikker på, at han hellere vil kæmpe for AaB's liv i 1. division end spille for fulde huse i AGF, Ikast eller BIF.
Enig. Når man først har fået lov at sidde på bænken heroppe, så vægter loyaliteten altså højere end karrieremæssige ambitioner eller økonomi.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 13. jun 2026, 14:34

I følge AC Horsens Transfer på X, er AaB interesseret i Mikkel Kupijbida fra Horsens

https://achorsens.dk/forsteholdet/mikkel-kupijbida
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jun 2026, 15:24

jayC skrev:
13. jun 2026, 14:34
I følge AC Horsens Transfer på X, er AaB interesseret i Mikkel Kupijbida fra Horsens

Den har Ydesen skudt helt ned.

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 13. jun 2026, 16:36

Forza skrev:
13. jun 2026, 15:24
jayC skrev:
13. jun 2026, 14:34

Den har Ydesen skudt helt ned.
og gudskelov da for det, vi skal da ikke ud og låne talenter i Horsens :D

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 13. jun 2026, 17:06

baresi skrev:
12. jun 2026, 21:15
Forza skrev:
12. jun 2026, 16:53
Jimmy1 skrev:
Fra en bruger på x:

Satme også flot hvis AaB er blevet en klub der skal leje spillere af Horsens
Ah, der er vel efterhånden intet tilbage, der kan chokere længere.

Hanne94
Junior
Junior
Favoritspiller: Henry

Indlæg af Hanne94 » 14. jun 2026, 23:17

Er det en “fyring af træner tråd”, eller kan vi snart få lidt seriøst transferdebat?

Jeg bliver lidt træt af, at se Kolding IF hente den ene efter den anden i 2. Division lige pt. Jeg synes de har en klar og fed strategi. Hente spillere i start tyverne, som har spillet2. Division på et højt niveau.
Ikke at AaB skal gøre det samme, men jeg mangler en klar transferstrategi. Bliver der hentet en lottokupon mere i Norge, eller kigger man i egne rækker herhjemme.

Et forsigtigt bud og en spiller, som er skrevet artikel om i nordjyske. Christian Wagner - bomber pt i superettan. Har spillet i AaB, men også en stor håndfuld kampe i 2. Division med en del mål til følge. Ham kunne jeg godt se udfordre på den forreste position.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 15. jun 2026, 07:12

Hanne94 skrev:
14. jun 2026, 23:17
Er det en “fyring af træner tråd”, eller kan vi snart få lidt seriøst transferdebat?

Jeg bliver lidt træt af, at se Kolding IF hente den ene efter den anden i 2. Division lige pt. Jeg synes de har en klar og fed strategi. Hente spillere i start tyverne, som har spillet2. Division på et højt niveau.
Ikke at AaB skal gøre det samme, men jeg mangler en klar transferstrategi. Bliver der hentet en lottokupon mere i Norge, eller kigger man i egne rækker herhjemme.

Et forsigtigt bud og en spiller, som er skrevet artikel om i nordjyske. Christian Wagner - bomber pt i superettan. Har spillet i AaB, men også en stor håndfuld kampe i 2. Division med en del mål til følge. Ham kunne jeg godt se udfordre på den forreste position.
Man kunne jo også savne noget tydelig geneeelt fra hornevej og en plan.
Møller og Højer siger begge at man går efter oprykning ingen siger hvordan

abbifar70
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af abbifar70 » 15. jun 2026, 07:13

Forza skrev:

Jeg mener klubben skal holde fast i kravet om 4-4-3. Med 11 markspillere på banen, så kan vi måske endelig spille lige op med klubber som Hillerød, Kolding og Aarhus Fremad.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jun 2026, 07:15

baresi skrev:
15. jun 2026, 07:12
Hanne94 skrev:

Hvad er det du tænker de skal sige lige nu? Højer har vel ferie og Møller står for transfers. Vi bliver vel nødt til at afvente handlerne og ideerne i det nye sæson for at kunne vurdere hvordan det reelt ser ud.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 15. jun 2026, 08:35

Forza skrev:
15. jun 2026, 07:15
baresi skrev:
15. jun 2026, 07:12
Hanne94 skrev:

Hvad er det du tænker de skal sige lige nu? Højer har vel ferie og Møller står for transfers. Vi bliver vel nødt til at afvente handlerne og ideerne i det nye sæson for at kunne vurdere hvordan det reelt ser ud.
ahh jeg synes sgu de har haft mange muligheder for at stikke hovedet frem. Der har lige været et bestyrelsesmøde med det ene, andet og tredje rygte og der er virkelige trælse historier derude fra generelt. jeg må være ærlig at sige at AaB for mig ikke står særligt skarpt kommunikativt. Som jeg skrev i et indlæg for nogle dage siden. Tak BIFs nye sønderjyske træner og se hans indtræden på den store scene. han tager bare teten fra første minut og beder ikke om tid eller tålmodighed og fortæller hvad han vil med holdet.
Jeg synes det ville klæder Tuxen boll og eller bestyrelsesformanden at gå ud og hælde lidt vand på det store bål der brænder.
kom og sig at vi i bestyrelsen bakker op om at der skal rykkes op næste år, eller sig at vi har været ved at gå alt igennem og med respekt for den vej vi vil med AaB og den økonomi vi kigger ind i, der har vi valgt at komme med en 3 års plan for vores tilbage venden til superligaen.
Jeg mangler at de kommer mere ud af busken. De bør omfavne fans og sponsorer mere og så skabe mere ro og tryghed ud af til. Det gør de ikke.
i AaB bliver alt kommunikation det rene leverpostej af ingenting. Sæt en retning og kommuniker derefter.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 15. jun 2026, 09:54

Lidt forskellige navne, som jeg synes er spændende og måske endda realistiske, hvis man tænker sult efter spilletid, forskerbeskatning mv. med i ligningen.

Hvis Bertil ryger efter U19-slutrunden er her måske en åbning ift. Filip Djukic https://viborg-folkeblad.dk/viborgff/de ... -viborg-ff

Midtbanen: Selvfølgelig er Andre Rømer gratis og helt oplagt, https://randersfc.dk/nyheder-superliga/ ... randers-fc, men ellers render der også et par spændende nordmænd rundt i Bulgarien, Sakor har været vendt herinde før. Et uforløst evighedstalent, der startede i Juventus primavera. han er transferfri https://www.transfermarkt.com/vajebah-s ... ler/179838, og så Olaus Skarsem, fodboldopdraget i Rosenborg. Spiller ikke meget i Bulgarien, og rygtet hjem til Rosenborg i vinters https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... jonen-tett.

Skal det være helt billigt, så har jeg selv et godt øje til HIKs anfører, Frederik Valdbjørn, der kun er 23 år, og allerede har spillet mere end 125 divisonskampe. Oprindeligt fra Brøndbys akademi. har selv set ham flere gange. En hård og dynamisk 6'er. Måske interessant som et wildcard, alt efter hvad man vil med Håpness og Bonde. Han har kontraktudløb nu her https://www.hik.dk/fodbold/fodboldnyhed ... ne-dynamo/
In verbis simus faciles

Besvar