Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2016, 18:03

frederikshavneren skrev:
Gamen skrev:
Rams skrev:Debatsidens egen Dolkestødslegende, det bliver stort. Mere bitterhed. Gaarde er 5. Kolonne for Herning eller Odense
Det er lidt enerverende, at Allan P. tilsyneladende har fået følgeskab af 5+ brugere som bliver ved med at køre ud af samme tangent.

Der er ellers basis for en vigtig diskussion, al den stund at transferindtægter er et af de indtjeningsområder hvor AaB skal (og kan) optimere, hvis man vil gøre sig forhåbninger om på sigt kontinuerligt at være blandt de 4 bedste klubber i Danmark.
Sponsorindtægterne er et andet område der skal optimeres hvis vi skal have et større spillerbudget, men det er svært når vores retorik er som 'de grå mus fra Viborg' og vi har nul appel til landsdækkende sponsorer placeret udenfor Nordjylland
Der er vist et eller andet marketingsprincip om at det at oversaelge eller undersaelge sit brand, undergraver brandet's trovaerdighed paa sigt. F.eks. er der et klassisk eksempel med AVIS biludlejning, der tidligere forsoegte at saelge sig selv som markedsleder, selvom den placering tilhoerte et andet brand (Hertz?). Anyway, de aendrede deres slogan til "we try harder", hvilket baade stemte overens med deres markedsplacering, samtidig med det gav positiv genlyd, da der var noget sandhed i at den andenbedste skal yde en bedre service for at faa fat i kunderne end numero uno.

Naa, pointen er - for der er en, selvom dette er Spalvis-traaden - der er ikke noget der tyder paa man kan ikke snakke sig til succes, selvom man sagtens kan snakke sig fra det. Man skal kommunikere i overenstemmelse med virkeligheden. Det der skaber hype omkring AaB, er at vi rent faktisk er bedre end de andre, og dermed paavirker virkeligheden, i.e. vores status. Et eksempel paa dette kunne f.eks. vaere ikke at saelge vores fucking bedste spiller til 10-12 millioner!!!
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. jan 2016, 18:11

Rams skrev:Det er fredag - slap af
Det er derfor debatsiden er på coke!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 19:02

Pastorius skrev:
Lindvang skrev:
Pastorius skrev:
Lindvang skrev:Absolut ikke - og nej, det ville da måske være værre end at blive 24-timers serievoldtaget af 12 behårede betonfeminister at holde med FCM.

Men efter alle disse år begynder der at tegne sig et billede af en flinkeskole, som måske ikke just er den bedste mhp. både økonomi og image.
Hvad er det der er så skidt i AaB? Er det vores driftsregnskab, likviditet eller de sportslige resultater du er utilfreds med?
Det er, at vi generelt sælger vores spillere for billigt... Altså, at man er tilfreds, betyder ikke, at man ikke kan være ærgerrig!
Men vi er enige om det - som situationen ser ud nu - er en mellemregning, ikke? At vi klarer os godt, og det vi diskuterer er at vi gerne vil klare os endnu bedre?

Jeg har i hvert meget svært ved at finde belæg for at vores nuværende strategi skulle være slået fejl. Tværtimod.
Jeg klandrer ikke den nuværende strategi. Jeg har sådan set blandt andet stået på generalforsamlinger og talt mod den gamle samt skrevet diverse læserbreve i Nordjyske.
Men som jeg skriver, så behøver en ny og bedre strategi ikke behøve at medføre, at man er tilfreds med at fortsætte med historisk latterlige spillersalg. Jeg mener netop, at denne del er så meget af "den gamle strategi". Noget fis, man burde gøre op med.
Men man kan måske sige, at du er tilfreds med, at det går fint, hvor jeg tænker, at vi måske burde gøre det pisse godt.

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 19:12

BoT skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev:Det kunne være rart, hvis man kunne koble hele debatten om "Er-der-mon-en-klausul-og-er-det-dårligt-af-Gaarde"-debatten over i en separat tråd og så koncentrere denne tråd til debat om, hvad der reelt sker nu. Den førstnævnte debat forekommer mig at køre lidt i ring.
Du har ingen sans for nuancerne
Jeg erkender blankt, at jeg har scrollet lynhurtigt ned forbi indlæg, der har handlet om netop den diskussion. Dermed har jeg muligvis misset de sikkert ganske fine nuancer, der kunne gemme sig deri.
Følg mine indlæg for nuancer!

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 22. jan 2016, 19:22

Folk kræver en "business" attitude. Ingen klausuler - kun cojones mod cojones. Det svage skal væk. Kræv mere! Gør som genierne i FCM, der altid får topdollar for deres spillere. Oh really?

2010: -40 mio.
2011: -24 mio.
2012: -28 mio.
2013: -7 mio.
2014: -14 mio.
2015: - 65 mio.

Det er FCM's seneste årsresultater. Ikke ligefrem imponerende.

Får vi 12 mio. for den baltiske lejemorder får vi nok et årsresultat på +15 mio. hvilket er historisk enestående.

Vi kan klare os uden Spalvis. Ja, det ville være bedre at have ham i truppen, men en lille formnedgang eller knæskade og vi sidder med røvskægget i postkassen. Held og lykke i Portugal!

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 22. jan 2016, 19:25

12 Mio. kr for Spalvis er jo latterligt. :@

Konsekvensen må være at satsningen på talentarbejdet må slutte sofort! Det er jo formålsløst at vi skal udklække talenter, der den dag de opnår succes på førsteholdet sælges til 1/3 del af markedsprisen (medmindre vi lader dem rejse gratis).

Det skete med Kusk, Det skete med AK, Det skete med Thelander, Det skete med Dalsgaard og nu sker det kraftpikkehjælpemig igen.

Spalvis er den AaB-spiller siden Grønkjær, der har haft potentiale til den største internationale karriere. (Lucas A. er mentalt for skrøbelig).

Hvis forskellen på at sælge ham nu og til sommer er sølle 2 mio. kr. så skal han sgu ingen steder. Scorer han sejrsmålet mod FCM i forårsåbningen, så er det tæt på vi tjener mere i præmiepenge end differencen ved et salg.

Selvfølgelig er det et sats, men modsat ved salget af Helenius i 2013, så har vi altså råd til at sige nej!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 19:33

Lindvang skrev:
Jeg klandrer ikke den nuværende strategi. Jeg har sådan set blandt andet stået på generalforsamlinger og talt mod den gamle samt skrevet diverse læserbreve i Nordjyske.
Men som jeg skriver, så behøver en ny og bedre strategi ikke behøve at medføre, at man er tilfreds med at fortsætte med historisk latterlige spillersalg. Jeg mener netop, at denne del er så meget af "den gamle strategi". Noget fis, man burde gøre op med.
Men man kan måske sige, at du er tilfreds med, at det går fint, hvor jeg tænker, at vi måske burde gøre det pisse godt.
Vi er sikkert ikke så langt fra hinanden, men det var nu sådan jeg opfattede din første sætning:

"Men efter alle disse år begynder der at tegne sig et billede af en flinkeskole, som måske ikke just er den bedste mhp. både økonomi og image."

Jeg synes ikke der tegner sig et billede af noget der ikke er godt mht. økonomi og image, men selvfølgelig er vi da alle enige om det er træls at vi ikke får det ud af vore transfers som vi skal, og selvfølgelig skal vi blive bedre til. Tingene hænger bare tit lidt mere sammen end det ser ud til umiddelbart.

Jeg er slet ikke i tvivl om at de også i AaB sidder og evaluerer på hvordan de kan få bedre transferindtægter uden at sætte de gode ting vi har fået gang i over styr.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 19:38

Pastorius skrev:
Lindvang skrev:
Vi er sikkert ikke så langt fra hinanden, men det var nu sådan jeg opfattede din første sætning:

"Men efter alle disse år begynder der at tegne sig et billede af en flinkeskole, som måske ikke just er den bedste mhp. både økonomi og image."

Jeg synes ikke der tegner sig et billede af noget der ikke er godt mht. økonomi og image, men selvfølgelig er vi da alle enige om det er træls at vi ikke får det ud af vore transfers som vi skal, og selvfølgelig skal vi blive bedre til. Tingene hænger bare tit lidt mere sammen end det ser ud til umiddelbart.

Jeg er slet ikke i tvivl om at de også i AaB sidder og evaluerer på hvordan de kan få bedre transferindtægter uden at sætte de gode ting vi har fået gang i over styr.
Er vi enige om, at 20 mio. er flere penge end 10? Eller 25 end 15? For i så fald er vi vel også enige i, at det er bedre for økonomien, at man sælger dyrere?
Mht. image, så kunne det måske tænkes, at AaB med deres flinkeskolestrategi giver klubber og agenter et billede af, at "i Aaleren kan man altid få varerne under markedsprisen - de er sådan nogle lidt naive Klods-Hans-typer".
Jeg siger ikke, at den generelle kurs, man er slået ind på, ikke er god. Jeg siger blot, at man måske kunne gøre kursen endnu bedre ved at tjene nogle gryn på spillersalg en dag også. Og da især i en tid, hvor man nu endelig er blevet mere økonomisk robust, modsat tidligere, hvor man måtte sælge sine spillere for ikke at få flået pikken i stykker.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 22. jan 2016, 19:48

Lindvang skrev:
MrBangDK skrev:Prica!!! :D
Han har lige gensignet med en klub i Palæstina.
Hvad for en fisk? Dette land du omtaler findes ikke.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 22. jan 2016, 19:59

Løsningen ligger simpelthen lige for. Man skal bare smide kontrakten foran spillerne og hvis de ikke vil skrive uden at der skal forhandles, må det blive sådan. Så lader vi bare kontrakterne løbe ud akkurat som med Dalsgaard. Spillerne må under ingen omstændigheder have egne rådgivere med til forhandlingerne. Så er den klaret. Kort sagt. Vil en spiller ikke skrive på det papir AaB udformer, bliver der ingen aftale. Eller skulle vi alligevel besinde os lidt, og så forhandle os til rette, og fortsætte det gode arbejde der bliver gjort på alle plan.
Lindvang skrev:
Er vi enige om, at 20 mio. er flere penge end 10? Eller 25 end 15? For i så fald er vi vel også enige i, at det er bedre for økonomien, at man sælger dyrere?
Mht. image, så kunne det måske tænkes, at AaB med deres flinkeskolestrategi giver klubber og agenter et billede af, at "i Aaleren kan man altid få varerne under markedsprisen - de er sådan nogle lidt naive Klods-Hans-typer".
Jeg siger ikke, at den generelle kurs, man er slået ind på, ikke er god. Jeg siger blot, at man måske kunne gøre kursen endnu bedre ved at tjene nogle gryn på spillersalg en dag også. Og da især i en tid, hvor man nu endelig er blevet mere økonomisk robust, modsat tidligere, hvor man måtte sælge sine spillere for ikke at få flået pikken i stykker.

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 20:10

Trickster skrev:
Lindvang skrev:
MrBangDK skrev:Prica!!! :D
Han har lige gensignet med en klub i Palæstina.
Hvad for en fisk? Dette land du omtaler findes ikke.
Debatjuntaen skrev:Lindvang..

Velkommen retur på debatten. Du kender reglerne - ingen politisk agitering. Vi sletter lige din sidste linie og lader den gå over i glemslen!

Hilsen
Debatjuntaen
Går ud fra, at dette også gælder dig...

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 22. jan 2016, 20:11

Freddie skrev:Løsningen ligger simpelthen lige for. Man skal bare smide kontrakten foran spillerne og hvis de ikke vil skrive uden at der skal forhandles, må det blive sådan. Så lader vi bare kontrakterne løbe ud akkurat som med Dalsgaard. Spillerne må under ingen omstændigheder have egne rådgivere med til forhandlingerne. Så er den klaret. Kort sagt. Vil en spiller ikke skrive på det papir AaB udformer, bliver der ingen aftale. Eller skulle vi alligevel besinde os lidt, og så forhandle os til rette, og fortsætte det gode arbejde der bliver gjort på alle plan.
Lindvang skrev:
Det må kræve en meget alternativ mental indretning at udlede de der rablerier af det skrevne...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 20:18

Lindvang skrev:
Freddie skrev:Løsningen ligger simpelthen lige for. Man skal bare smide kontrakten foran spillerne og hvis de ikke vil skrive uden at der skal forhandles, må det blive sådan. Så lader vi bare kontrakterne løbe ud akkurat som med Dalsgaard. Spillerne må under ingen omstændigheder have egne rådgivere med til forhandlingerne. Så er den klaret. Kort sagt. Vil en spiller ikke skrive på det papir AaB udformer, bliver der ingen aftale. Eller skulle vi alligevel besinde os lidt, og så forhandle os til rette, og fortsætte det gode arbejde der bliver gjort på alle plan.
Lindvang skrev:
Det må kræve en meget alternativ mental indretning at udlede de der rablerier af det skrevne...
Der bliver vi i hvert fald (også) enige :-)

Jeg tror som sagt ikke der er nogen af os, der ikke gerne ville have flere penge i kassen - men det har aldrig gået så godt, hverken økonomisk eller sportsligt som det har gjort efter de nuværende folk er kommet til. Så vi skal blive bedre, uden at sætte noget til, og jeg tror ikke løsningen er at lave ret meget om på flinkemodellen, men måske supplere den med at stille lidt hårdere krav til at spillere giver lidt mere af sig selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 22. jan 2016, 20:48

Pastorius skrev:
Lindvang skrev:
Lindvang skrev:
Der bliver vi i hvert fald (også) enige :-)

Jeg tror som sagt ikke der er nogen af os, der ikke gerne ville have flere penge i kassen - men det har aldrig gået så godt, hverken økonomisk eller sportsligt som det har gjort efter de nuværende folk er kommet til. Så vi skal blive bedre, uden at sætte noget til, og jeg tror ikke løsningen er at lave ret meget om på flinkemodellen, men måske supplere den med at stille lidt hårdere krav til at spillere giver lidt mere af sig selv.
Hvad mener du med at "give mere af sig selv"? altså sådan helt konkret?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 21:20

N skrev:
Ja, jeg tænkte allerede da jeg skrev det, at jeg skulle give den formulering lidt mere omtanke.

Noget med at vores kontrakter skal være længere med talenterne, og genforhandles tidligere end det er sket hidtil. Så AaB har en mulighed for at sælge i god tid inden kontraktudløb, hvis en spiller ikke er villig til at forlænge. Det kræver selvfølgelig også at vi selv er villige til at binde os til vore talenter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 22. jan 2016, 21:36

Pastorius skrev:
N skrev:
Ja, jeg tænkte allerede da jeg skrev det, at jeg skulle give den formulering lidt mere omtanke.

Noget med at vores kontrakter skal være længere med talenterne, og genforhandles tidligere end det er sket hidtil. Så AaB har en mulighed for at sælge i god tid inden kontraktudløb, hvis en spiller ikke er villig til at forlænge. Det kræver selvfølgelig også at vi selv er villige til at binde os til vore talenter.
det handler vel også meget om at man skal være villig til at statuere et eksempel hvis en spiller ikke udviser tilsvarende velvilje. Det vil sige truppen og ikke mindst start 11'eren måske også i højere grad skal afspejle det der gavner AaB økonomisk og ikke bare sportsligt. Tror blandt andet man der har været for flinke. Viste fx Dahlsgaard at så var det slut med startplads. Istedet fik han jo alle muligheder for at vise sig frem

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 22. jan 2016, 22:53

Hvor stor betydning tillægger i at Spalvis har været alvorligt skadet, i forhold til salgsprisen?
AaB i hjertet

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 23:12

N skrev: det handler vel også meget om at man skal være villig til at statuere et eksempel hvis en spiller ikke udviser tilsvarende velvilje. Det vil sige truppen og ikke mindst start 11'eren måske også i højere grad skal afspejle det der gavner AaB økonomisk og ikke bare sportsligt. Tror blandt andet man der har været for flinke. Viste fx Dahlsgaard at så var det slut med startplads. Istedet fik han jo alle muligheder for at vise sig frem
Jeg tror ikke meget på at statuere eksempler. Jeg tror på klar og sikker kommunikation, så spillerne ved hvad de kan forvente af klubben, og hvad klubben forventer af dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 23. jan 2016, 01:44

Pastorius skrev:
N skrev: det handler vel også meget om at man skal være villig til at statuere et eksempel hvis en spiller ikke udviser tilsvarende velvilje. Det vil sige truppen og ikke mindst start 11'eren måske også i højere grad skal afspejle det der gavner AaB økonomisk og ikke bare sportsligt. Tror blandt andet man der har været for flinke. Viste fx Dahlsgaard at så var det slut med startplads. Istedet fik han jo alle muligheder for at vise sig frem
Jeg tror ikke meget på at statuere eksempler. Jeg tror på klar og sikker kommunikation, så spillerne ved hvad de kan forvente af klubben, og hvad klubben forventer af dem.
Jeg er ikke uenig i dette, og jeg har også længe været fortaler for "flinkeskole"-modellen. Jeg synes bare virkelig ikke vi får ret meget igen fra spillere/agenter på den konto. Det virker efterhånden sådan at det altid er AaB der går på kompromis (klausuler, salg til ret lave priser, spillere der skriver kontrakter med andre klubber 6 måneder før udløb), men jeg mangler stadig lidt at se fx en Spalvis der siger "Jeg forlænger i 4 år, uden klausuler, for jeg har så meget respekt og taknemmelighed over den tro AaB har haft på mig, og er jeg god nok skal jeg nok blive solgt uanset klausul. Og jeg ved at AaB ikke vil stå i vejen, hvis tilbuddet er godt nok".

Jeg ved godt ovenstående er håbløst naivt, og noget man måske ser hos 1 spiller i klubben i løbet af en 10-årig periode, men vores flinkeskole-tilgang lader jo ikke til at have givet meget i forhold til dem der ikke ville forlænge, eller dem der ville afsted til udlandet. Man kan måske argumentere for at Kusk kunne have smuttet gratis, og det var af respekt for klubben han forlængede med sin klausul.

Det skurrer stadig i mine ører, at spillere efter et halvt år på førsteholdet pludselig kræver klausuler ind i kontrakterne. Og jeg håber virkelig ikke det er fordi vi ikke er klar til at give vores absolut største talenter store nok kontrakter. For selv med vores økonomi in mente, så må troen på egne talenter forhåbentlig blive reflekteret direkte i deres kontrakter.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 23. jan 2016, 02:44

Kunsten med at forlænge en kontrakt med en spiller er meget sværere end mange forventer. Spilleren og hans vil også varetage deres interesse om at komme til udlandet, så folk undervurderer virkelig komtraktsituationen betragteligt. Hvis det var så let, så var der stort set ikke nogle, som bliver solgt på fri transfer.

Nej det er ikke kun os, der har et problem med det. OB har fx lige mistet Rasmus Falk på en fri transfer. FCK havde det som en strategi på et tidspunkt, da de lod Atiba Hutchinson m.fl. blive i klubben, da det gav sportsligt mere værdi. En fri transfer er nødvendigvis ikke altid så dårligt, som det bliver gjort til.

En mulighed kunne være, når de næste U19 spillere kommer op, var fra Allan Gaardes side at sige: Du er sluppet igennem nåleøjet, og vi tror på, at du slår igennem på vores førstehold. Vi vil derfor gerne have dig på en 4-årig kontrakt, således at når du slår igennem, så får vi en transfer for dig. Dette synes, vi er rimeligt, da vi har brugt mange kræfter på dig i vores talentsystem.

Vi kan endvidere godt forstå, at du gerne vil til udlandet. Vi er kendt som en sælgende klub, så det er meget sandsynligt, at det sker, når du slår igennem. Vi vil dog have en acceptabel pris for dig, når du skal afsted, så derfor afgør vi, hvornår den er god nok. Derudover er det til dit eget bedste, da et større transferbeløb vil medføre større mulighed for spilletid i starten af din tid i din nye klub.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Besvar