Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2014, 14:37

Jesper Schmidt skrev:
Reyad skrev:Nu er der endnu mere der tyder på, at Kusk meget snart er fortid. Tadic til Southampton og Kusk til Twente. Kufferten er pakket, hvis man skal tro hr. Sivebæk.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ku ... -er-pakket" onclick="window.open(this.href);return false;
Meget mystisk og pludselig åbenhed fra Sivebæk - der er netop røget en pæn sjat gram af undertegnedes "respekt-for-Sivebæk" skala. Jeg synes dog stadig det harmonerer meget dårligt med Kusks udtalelser for nylig, hvor han udtalte tvivl om tidspunktet var det rigtige nu. Sikkerheden og detaljegraden i Sivebæks udtalelse lugter vel af at skiftet er på plads, fordi Twente reelt allerede har solgt en spiller - men er det hans job at sætte sig selv i fokus ved at "offentliggøre" det på den måde? Rigtig dårlig stil af Siv.
Så har jeg mere tiltro til ud meldingen fra Kusk's side... og mon ikke han selv har sat en dato i sit hoved at hvis der ikke er sket noget inden der, så bliver fokus rettet mod AaB og Chl. Kval.
For hvis han spiller for AaB i den første runde af vores kval så er han vel låst i Europa. Så kunne man forestille sig at det er datoen for hvornår han ønsker at skifte?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 7. jul 2014, 14:45

Man er kun låst i kvalifikationen. Så han kan sagtens skifte, og så komme med i et andet holds endelige trup til gruppespillet, hvorfor det ikke er absolut afgørende, om han når at være med i kval-kampe for os.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2014, 15:43

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Reyad skrev:Nu er der endnu mere der tyder på, at Kusk meget snart er fortid. Tadic til Southampton og Kusk til Twente. Kufferten er pakket, hvis man skal tro hr. Sivebæk.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ku ... -er-pakket" onclick="window.open(this.href);return false;
Meget mystisk og pludselig åbenhed fra Sivebæk - der er netop røget en pæn sjat gram af undertegnedes "respekt-for-Sivebæk" skala. Jeg synes dog stadig det harmonerer meget dårligt med Kusks udtalelser for nylig, hvor han udtalte tvivl om tidspunktet var det rigtige nu. Sikkerheden og detaljegraden i Sivebæks udtalelse lugter vel af at skiftet er på plads, fordi Twente reelt allerede har solgt en spiller - men er det hans job at sætte sig selv i fokus ved at "offentliggøre" det på den måde? Rigtig dårlig stil af Siv.
Ja det tyder unægtelig på at skiftet er en realitet.

Nu fik jeg lidt hug for det i sidste uge da jeg foreslog det op til kampen mod Strømsgodset, men det vil da være oplagt ikke at anvende Kusk i testkampene mod Standard Liege og Ajax Amsterdam. Der kommer en tid efter Kusk, hvilket vi lige så godt kan forberede os på. Der er ingen grund til at give spilletid til en spiller, som er meget tæt på at forlade klubben. Med mindre Gaarde handler hurtigt bliver det spændende at se hvem der skal spille på højrekanten. Ene er stadigvæk i en genopbygningsfase og trænerstaben skal være varsom med at bringe Ene for tidligt i spil.
Allan Gaarde har udtalt i et interview på Kanalsport, at de er velforberedte og har en liste over spillere, som kan overtage efter Kasper Kusk. Jeg er på denne baggrund helt sikre på, at vi henter en ny mand ind, hvis han ryger.

Vi skal bruge Kasper, så længe han er i klubben, da han med afstand er den bedste på højre kant.
Jeg kan altså ikke høre at det er det han siger ? (Hvis det er samme indslag vi har set)
Han siger at det står i hans jobbeskrivelse at han selvfølgelig også skal se på spillere, som kan spille Kaspers plads, hvis han smutter.
I mine øre er det ikke ensbetydende med der SKAL handles ind, hvis han smutter.
Afløseren kan måske også findes internt.
Klart situationen er en anden, hvis BÅDE Thomsen OG Kusk er væk.
Men jeg ser det ikke som tvingende nødvendigt, at der skal en ind.

Kusk og Thomsen er blevet gode fordi de spiller fast og fordi de har talent.
Det kunne jo også være Bruhn, Thrane, Gilli eller en 4 mand kunne blive.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 15:51

Gaarde6 skrev:
Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Nu fik jeg lidt hug for det i sidste uge da jeg foreslog det op til kampen mod Strømsgodset, men det vil da være oplagt ikke at anvende Kusk i testkampene mod Standard Liege og Ajax Amsterdam. Der kommer en tid efter Kusk, hvilket vi lige så godt kan forberede os på. Der er ingen grund til at give spilletid til en spiller, som er meget tæt på at forlade klubben. Med mindre Gaarde handler hurtigt bliver det spændende at se hvem der skal spille på højrekanten. Ene er stadigvæk i en genopbygningsfase og trænerstaben skal være varsom med at bringe Ene for tidligt i spil.
Allan Gaarde har udtalt i et interview på Kanalsport, at de er velforberedte og har en liste over spillere, som kan overtage efter Kasper Kusk. Jeg er på denne baggrund helt sikre på, at vi henter en ny mand ind, hvis han ryger.

Vi skal bruge Kasper, så længe han er i klubben, da han med afstand er den bedste på højre kant.
Jeg kan altså ikke høre at det er det han siger ? (Hvis det er samme indslag vi har set)
Han siger at det står i hans jobbeskrivelse at han selvfølgelig også skal se på spillere, som kan spille Kaspers plads, hvis han smutter.

Alle disse spillere er højrebenede, og i forhold til Enevoldsen blev det udtalt, at det ikke var en gardering for et muligt Kusk/Thomsen salg. Der bliver sagt, at han har en lang liste, og jeg vil godt give dig ret i, at han ikke siger direkte, at der skal handles ind. Personligt håber jeg, at der hentes en venstrebenet spiller til højrekanten, da det har fungeret fremragende for Kusk med at gå ind i banen. Han er samtidig begyndt at ligge den ene gode bold efter den anden til Ahlmann, som kommer fremadstormende fra bagkæden.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2014, 15:55

Arendt skrev:
Gaarde6 skrev:
Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Alle disse spillere er højrebenede, og i forhold til Enevoldsen blev det udtalt, at det ikke var en gardering for et muligt Kusk/Thomsen salg. Der bliver sagt, at han har en lang liste, og jeg vil godt give dig ret i, at han ikke siger direkte, at der skal handles ind. Personligt håber jeg, at der hentes en venstrebenet spiller til højrekanten, da det har fungeret fremragende for Kusk med at gå ind i banen. Han er samtidig begyndt at ligge den ene gode bold efter den anden til Ahlmann, som kommer fremadstormende fra bagkæden.
Med Gaardes melding om de har kig på spillere til Kusk's plads siger han også at der bliver handlet hvis/når Kusk smutter.
Med det system AaB spiller SKAL det være en venstrebenet spiller på højre kant. Og da de andre kanter i truppen er højre benet vil det være en udefra.
Måske en Baskim Kahdri der gerne vil prøve noget andet end OB (ved godt det er loooooong shot - men noget i samme stil)

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 16:00

Vi skal bruge Kasper, så længe han er i klubben, da han med afstand er den bedste på højre kant.[/quote]

Det kunne jo også være Bruhn, Thrane, Gilli eller en 4 mand kunne blive.[/quote]

Alle disse spillere er højrebenede, og i forhold til Enevoldsen blev det udtalt, at det ikke var en gardering for et muligt Kusk/Thomsen salg. Der bliver sagt, at han har en lang liste, og jeg vil godt give dig ret i, at han ikke siger direkte, at der skal handles ind. Personligt håber jeg, at der hentes en venstrebenet spiller til højrekanten, da det har fungeret fremragende for Kusk med at gå ind i banen. Han er samtidig begyndt at ligge den ene gode bold efter den anden til Ahlmann, som kommer fremadstormende fra bagkæden.[/quote]
Med Gaardes melding om de har kig på spillere til Kusk's plads siger han også at der bliver handlet hvis/når Kusk smutter.
Med det system AaB spiller SKAL det være en venstrebenet spiller på højre kant. Og da de andre kanter i truppen er højre benet vil det være en udefra.
Måske en Baskim Kahdri der gerne vil prøve noget andet end OB (ved godt det er loooooong shot - men noget i samme stil)[/quote]

Det er en rigtig spændende spiller, der mangler der sidste skridt på grund af skader, men jeg tror, at han er for dyr for AaB. OB håber på at kunne skyde ham afsted for et stort millionbeløb.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2014, 16:25

Selvfølgelig kunne det være fedt med en venstre benet midt.
Dog vil jeg sige at vores nuværende koncept med at lade de unge få chancen gerne skulle bestå.

P.t har vi:

Patrick (Når Dalsgaard bliver klar)
Enevoldsen
Thomsen
Wichmann
Gilli
Thrane
Bruhn

Til TO kant pladser!!

Jeg mener at en af vores styrker var trup sammensætningen i sidste sæson.
Vi havde IKKE folk, som sad på bænken og hylede i mederierne.
Vi havde en enhed.

Tror man skal passe på med at smadre vores koncept i nye indkøb.
Jeg er faktisk også derhenne, hvor jeg tror et indkøb af BÅDE Jönsson OG Helenius kan gøre mere skade end gavn :|
Det vil smide AK eller Spalvis på bænken og den anden på tribunen.

Hver gang vi henter en ind, kommer en anden længere væk fra holdet.
Nikolaj, Dalsgaard, Thelander, Ahlman, Kusk, Thomsen, AK, Spalvis er alle eksempler på, hvad tillid og spilletid kan gøre.
Den trend skulle meget gerne fortsætte med Bruhn, Blåbjerg, Ahlman, Rye, Børsting, Gilli og Thrane.

Vores koncept gav os altså the double.
Hvorfor pokker skulle vi ikke fortsætte ud af samme vej ?!
Ved godt nogle af de andre klubber opruster. Men vi kan ikke være med der økonomisk alligevel.
Lad os nu køre videre med den succes vi stablet på benene og lad de andre køre deres stil.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 7. jul 2014, 16:36

Gaarde6 skrev:Selvfølgelig kunne det være fedt med en venstre benet midt.
Dog vil jeg sige at vores nuværende koncept med at lade de unge få chancen gerne skulle bestå.

P.t har vi:

Enevoldsen
Thomsen
Wichmann
Gilli
Thrane
Bruhn

Til TO kant pladser!!

Vi havde en enhed.

Jeg er faktisk også derhenne, hvor jeg tror et indkøb af BÅDE Jönsson OG Helenius kan gøre mere skade end gavn :|

Nikolaj, Dalsgaard, Thelander, Ahlman, Kusk, Thomsen, AK, Spalvis er alle eksempler på, hvad tillid og spilletid kan gøre.
Den trend skulle meget gerne fortsætte med Bruhn, Blåbjerg, Ahlman, Rye, Børsting, Gilli og Thrane.

Ved godt nogle af de andre klubber opruster. Men vi kan ikke være med der økonomisk alligevel.
Lad os nu køre videre med den succes vi stablet på benene og lad de andre køre deres stil.

Du har helt ret i at indkøb, kan gøre at PK/Dalsgaard, AK eller Spalvis ender på bænken. Men vi er vel også nødt til at se på bredden hvis en spiller som Kusk forsvinder og måske Thomsen. Så føler jeg bestemt ikke det er godt nok lige nu, med Bruhn, Thrane, Gilli til at tage over. Det er for risikabelt med en sæson i vente, med en del europa kampe og helt sikkert en superliga der vil gøre alt for at smadre AaB. Jeg høre til dem, der ikke ser det som en barriere at både Helenius og Jønsson. Tror en formation en Spalvis og Helenius og Jønsson med en lidt hængende højre wing ville kunne blive fandens giftig. Men kan også ske jeg tager fejl, og bruhn/thrane og gilli slår til i de første kampe og vi spare:-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 16:39

Tvivler på vi henter flere til midtbanen.. også selvom Kusk ryger..

Hvis Thomsen røg, så tror jeg vi ville få nok penge til at hente en allerede etableret erstatning..
men som det ser ud nu.. så er jeg ret overbevist om vi kun henter 1 mere

og det bliver enten Helenius eller Jønsson..
Jeg har svært ved at pege på hvem af dem det burde være
Men synes det er meget urealistisk at tro vi signer dem begge. så ryger ikke bare AK men også Spalvis på bænken.
og det giver ikke meget mening synes jeg..

Helenius er AaB dreng og derfor en forkærlighed for ham, men Jønsson synes jeg har en bedre bold omgang, og så passer han bedre til Spalvis.
Helenius og Spalvis ligner hinanden for meget, 2 spillere der gerne vil blive inde i feltet hele kampen..

Men hvis nu vi siger at Helenius bliver signet, kunne man så også forestille sig AK blev spillet på kanten?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 16:42

Kusk debuterede allerede i 2010, men begyndte først at vise tænder to år senere. Det tager altså tid at skabe den slags spillere, og det er ikke sikkert at det sker hver eneste gang, der er et emne.
Altså som vi "løber tør" for egnede topspillere i takt med at de forsvinder til udlandet, bliver vi ganske givet nødt til at geninvestere nogle af de mønter, der kommer ind i folk, der kan gå direkte i startopstillingen og yde en indsats. Du ville vel heller ikke undvære Kasper Risgård sidste sæson, eller Rasmus Würtz for Søren da. Netop de to er vel beviset på, at der skal en blanding til.
Jeg er imponeret over hvad der er sket de sidste måneder, men regner slet ikke med, at det så bare er den gyldne vej til store resultater hvert år.
Gaarde6 skrev:
P.t har vi:

Enevoldsen
Thomsen
Wichmann
Gilli
Thrane
Bruhn

Til TO kant pladser!!

Vi havde en enhed.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 16:53

AllanPedersen skrev: Helenius og Spalvis ligner hinanden for meget, 2 spillere der gerne vil blive inde i feltet hele kampen..
Det er simplethen ikke rigtigt. Helenius er meget bevægelig og deltager meget i spillet. Jönsson og Helenius minder om hinanden men her er Jönsson mere dybtliggende end Helenius og der er ingen problemer i at have to dygtige bevægelige angribere. Helenius er langt fra en boksangriber.

Nicklas Helenius - The Danish Superstar - All Goals from season 2012-13
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 17:02

Helt uenig
Både Spalvis og Helenius deltager i opspillet fordi de bliver pisket til det af Kent.

Men de er begge spillere der kan forsvinde ud af kampen totalt i 10 minutter hvor de går rundt mellem et par forsvarsspillere, og venter på en gylden mulighed.

Ingen af dem går nær så meget ned i midten af banen og spiller pasning med Risgaard og Wurtz som Jønsson gjorde/gør.
Når han er på banen er han konstant med i spillet, der ligner han meget mere Jeppe Curth typen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2014, 17:18

Med fare for at lyde som om jeg ingen ambitioner har på vegne af AaB.
Så vil jeg alligevel sige at med det 4 laveste budget i superligaen, så bliver vi IKKE en topklub hvert år alligevel!
For mig at se vil det være hul i hovedet at forsøge sig med store indkøb oven på en sæson, hvor vi har haft SÅ stor succes, med det stik modsatte.
Kan sagtens være det tager et stykke tid med en Kusk afløser.
Men er det ikke vilkårene, når man er fattig og kører med det koncept vi gør?
Jeg tror på rygterne fra Hornevej, som siger de kommende generationer er endnu mere talentfulde en Kusk og Thomsen årgangene.
Lad dem bevise det. Vi er kendt som klubben, der giver de unge chancen.
Det synes jeg er fedt! Ikke mindst oven på en sæson hvor vi tog røven på alle de andre!

og med hensyn til dit spørgsmål om at undvære Würtz eller Risgård.
Nope det vil jeg ikke. Men det er heller ikke dem, som er på vej væk.
Dem har vi stadig til at holde nogle nye unge "i hånden"
Freddie skrev:Kusk debuterede allerede i 2010, men begyndte først at vise tænder to år senere. Det tager altså tid at skabe den slags spillere, og det er ikke sikkert at det sker hver eneste gang, der er et emne.
Altså som vi "løber tør" for egnede topspillere i takt med at de forsvinder til udlandet, bliver vi ganske givet nødt til at geninvestere nogle af de mønter, der kommer ind i folk, der kan gå direkte i startopstillingen og yde en indsats. Du ville vel heller ikke undvære Kasper Risgård sidste sæson, eller Rasmus Würtz for Søren da. Netop de to er vel beviset på, at der skal en blanding til.
Jeg er imponeret over hvad der er sket de sidste måneder, men regner slet ikke med, at det så bare er den gyldne vej til store resultater hvert år.
Gaarde6 skrev:
P.t har vi:

Enevoldsen
Thomsen
Wichmann
Gilli
Thrane
Bruhn

Til TO kant pladser!!

Vi havde en enhed.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 17:20

AllanPedersen skrev:Helt uenig
Både Spalvis og Helenius deltager i opspillet fordi de bliver pisket til det af Kent.

Men de er begge spillere der kan forsvinde ud af kampen totalt i 10 minutter hvor de går rundt mellem et par forsvarsspillere, og venter på en gylden mulighed.

Ingen af dem går nær så meget ned i midten af banen og spiller pasning med Risgaard og Wurtz som Jønsson gjorde/gør.
Når han er på banen er han konstant med i spillet, der ligner han meget mere Jeppe Curth typen.
Jeg er da glad for at Kent piskede Helenius til både at være førende på mål og assists.

Jeg bliver aldrig en boksspiller, der går op mellem to forsvarsspillere og header den ind. Jeg kan blive bedre til mine løb i feltet og snitte den ind med hovedet, jeg kan blive bedre i timingen med kantspillerne. Men bare at stige op og heade den ind, det bliver nok aldrig naturligt for mig,” siger Nicklas Helenius.

”Med U/21 har jeg prøvet, for eksempel i Serbien og Makedonien, hvor de aldrig har set mig før, at modstanderne tror jeg er enormt god til at heade. Det er min hurtighed, der er min styrke, og det overrasker dem, fordi jeg er så lang. Det overrasker også, at jeg er så god med fødderne. Jeg har altid set mig selv sådan, som en der skal med i spillet og afslutte med fødderne,” siger Nicklas Helenius.

EkstraBladet.dk 13. juni 2013
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 17:26

Problemet er bare at folk har altid helt urealistiske forventninger både til talenterne og til nye spillere i klubben

Talenter skal spilles ind på holdet, både Kusk, Thomsen, Andersen, Helenius.. de største talenter vi har haft de sidste år.. de har alle brugt en sæson på at blive skiftet ind.., få 5 minutter her, få 20 minutter der, få en pokal kamp.

Alligevel så hvert år når køber vi en spiller, som Thelander, eller Thrane, og hiver nogle unge op og så har folk en forventning om de går direkte fra lufthavnen/u19 holdet ind i vores start 11'er..

Men nu er vi altså mesterholdet, og skal forsvare en titel, og forsøge at spille os i Europa, og en Andreas Bruhn eller en Mathias Thrane fra 2. division, går ikke ind i vores start 11'er.
Det havde de sådan set heller ikke gjort selvom vi ikke var blevet mestrer.

Ryger Kusk, har vi Enevoldsen, men ryger Thomsen, så !skal! vi have en etableret spiller som erstatning.

Provst i Brovst: Jeg siger bare det jeg ser.. Jønsson var med i alle boldene når han var på banen.. Helenius kunne let være væk i 10-15 minutter.. er du uenig i det?.. Mener du Helenius var med i flere bolde pr. minut end Jønsson?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2014, 18:08

AllanPedersen skrev:Problemet er bare at folk har altid helt urealistiske forventninger både til talenterne og til nye spillere i klubben

Talenter skal spilles ind på holdet, både Kusk, Thomsen, Andersen, Helenius.. de største talenter vi har haft de sidste år.. de har alle brugt en sæson på at blive skiftet ind.., få 5 minutter her, få 20 minutter der, få en pokal kamp.

Alligevel så hvert år når køber vi en spiller, som Thelander, eller Thrane, og hiver nogle unge op og så har folk en forventning om de går direkte fra lufthavnen/u19 holdet ind i vores start 11'er..

Men nu er vi altså mesterholdet, og skal forsvare en titel, og forsøge at spille os i Europa, og en Andreas Bruhn eller en Mathias Thrane fra 2. division, går ikke ind i vores start 11'er.
Det havde de sådan set heller ikke gjort selvom vi ikke var blevet mestrer.

Ryger Kusk, har vi Enevoldsen, men ryger Thomsen, så !skal! vi have en etableret spiller som erstatning.

Provst i Brovst: Jeg siger bare det jeg ser.. Jønsson var med i alle boldene når han var på banen.. Helenius kunne let være væk i 10-15 minutter.. er du uenig i det?.. Mener du Helenius var med i flere bolde pr. minut end Jønsson?
Et tillæg til det jeg har markeret kunne være: "Og til vores økonomi" ?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 18:16

Hvorfor? Vi har lagt et budget for salg til sommer, vi behøver ikke sælge Thomsen..

Så hvorfor er det vi skal gøre det ved første bud?
Du må ligesom argumentere for hvorfor vi bliver nød til at sælge ham i stedet for bare at sige vi har brug for penge.

Vi er i gang med en emission, og investor indskud, og har fået styr på driften..
Vi har ikke de økonomiske problemer som vi havde sidste år.
Det ville være super nice med 13 milioner, men vi står bare ikke og skal bruge dem så meget vi behøver sælge Thomsen

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 19:04

AllanPedersen skrev:
Jo Jönsson lå dybere i banen end Helenius.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2014, 19:13

AllanPedersen skrev:Hvorfor? Vi har lagt et budget for salg til sommer, vi behøver ikke sælge Thomsen..

Så hvorfor er det vi skal gøre det ved første bud?
Du må ligesom argumentere for hvorfor vi bliver nød til at sælge ham i stedet for bare at sige vi har brug for penge.

Vi er i gang med en emission, og investor indskud, og har fået styr på driften..
Vi har ikke de økonomiske problemer som vi havde sidste år.
Det ville være super nice med 13 milioner, men vi står bare ikke og skal bruge dem så meget vi behøver sælge Thomsen
Tag en slapper hr Pedersen.
Du er jo HELT oppe at ringe i dag!

Min indskydelse var ment på følgende måde.
Nogen folk herinde ser gerne vi køber røven ud af bukserne.
Nu har jeg efterhånden støttet AaB i 25 år og for FØRSTE gang sidder jeg med en fornemmelse af, at de rigtige mennesker sidder og holder styr på vores økonomi!
Jeg hørte Schoors i et radio program.
han sagde bla at AaB i fremtiden IKKE kom til at bruge penge, som man ikke havde.
Det er 100% modsat af, hvad vi har gjort de sidste 24 år jeg har holdt med dem.

Nu er økonomien langt om længe tilpasset vores indtægter.
Altså tæt på balance mellem udgifter og indtægter.
Det er gjort med det 4 laveste budget i superkigaen. Og ja det er det, som skulle til!
Nu står vi så overfor, at 2 af vores spillere MÅSKE forlader os og så vil nogen igang med at shoppe.

Jeg har det lige modsat.
Vi har lige vundet the double ved at bruge vores egne spillere.
Stadig med det 4 laveste budget. Nu opruster FCK, BIF og sikkert også FCM.
Skal vi gøre det samme ?? Nej gu skal vi ej!!
Vi skal fortsætte på samme måde som hidtil!
NEJ vi vinder nok ikke ligaen næste sæson uden 3-4 profil indkøb.
Men sådan er livet sgu bare!!

Jeg ser 1000 gange hellere vi fortsætter den nuværende tendens med egen avl og et mesterskab, hver 5-6 år, end at gamble os ud i et økonomisk kaos igen igen!
Kald mig bare en mand uden ambitioner.
Mine ambitioner går på en sund forretning.
Så skal resultaterne nok komme.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 19:50

Vi er ikke uenige, men vores mesterskab og vores talenter kom fordi vi lod dem blomstrer langsomt ind på holdet
Ikke fordi vi bare tog dem direkte fra vuggen og smed dem på banen.

Hvis nogen argumenterer for vi kan sælge Kusk og Thomsen og så bruge egne talenter til at dække pladserne..
så har de misset en ret vigtig del af Kents opskrift.. indfasningen.
Vi har ikke nogen der kan dække begge de pladser i start 11'eren..

Havde Andreas Bruhn fået 10 kampe i foråret, så måske.. men det har han ikke
Vi har Enevoldsen til den ene, og så skal en sprit ny u19 spiller eller Thrane dække den anden..
I champions League kvalifikation?, og et forsvarende mesterskab.

Vi behøver ikke være nær så ambitiøse som FCK, men vi behøver vel heller ikke smide os på ryggen i en sådan grad?

Der er en forskel på at bruge talenter og starte fra scratch.. og det sidste er vi ikke interesseret i.

HVIS Thomsen bliver solgt, så skal vi have en erstatning, og vi vil også have råd til det..
mon ikke vi kan finde 5mill ud af de 15 han måske kan give og finde en der er god nok.

Besvar