Efter de kæmpe salg vi har haft er det godt nok skræmmende. Vores klub er i forfald.haghdk skrev: ↑27. jun 2025, 07:581. division. AC Horsens, Esbjerg og Lyngby bruger flere penge end os.Forza skrev: ↑27. jun 2025, 07:51Jeg kan ikke læse artiklen, så er det vores nærmeste konkurrenter i 1. Div eller superligaen?haghdk skrev: ↑27. jun 2025, 07:34https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tran ... on/5606527
Lidt skræmmende læsning sådan en fredag morgen. Lønbudgettet minder snart om en almindelig dansk families madbudget. Vores nærmeste konkurrenter er foran.
Vi er også angiveligt tæt på en ny midtstopper.
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Så lønbudgettet er nu på et all-time-low, og alligevel kigger vi ind i et kæmpe underskud medmindre man kan sælge en Mathias Jørgensen for 3 mio EUR.haghdk skrev: ↑27. jun 2025, 07:581. division. AC Horsens, Esbjerg og Lyngby bruger flere penge end os.Forza skrev: ↑27. jun 2025, 07:51Jeg kan ikke læse artiklen, så er det vores nærmeste konkurrenter i 1. Div eller superligaen?haghdk skrev: ↑27. jun 2025, 07:34https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tran ... on/5606527
Lidt skræmmende læsning sådan en fredag morgen. Lønbudgettet minder snart om en almindelig dansk families madbudget. Vores nærmeste konkurrenter er foran.
Vi er også angiveligt tæt på en ny midtstopper.
Det er voldsomt skræmmende.
-
dnoerholm
Der er en divergens i de der budget meldinger, som jeg simpelthen ikke kan forstå: på den ene side hører vi konstant, at budgettet er det laveste nogensinde. Det hørte vi til indgangen af SL sidste sæson, og nu igen.
Alligevel viste det sig jo, da regnskaberne blev sammenlignet og analyseret, at AaB stadig bruger flere penge end sine konkurrenter på samlede personale omkostninger. Samtidig forlød det pludseligt, at spillere som Diakite ikke var specielt langt lønmæssigt fra spillere i Silkeborg, Viborg og Randers.
Jeg hæftede mig også ved, at Wichmann udtalte i et interview på Mediano, at han synes AaBs lønbudget "var et flot lønbudget".
Samtidig sagde Ydesen i Ripodsten, at spillere som Patrick Olsen og andre der er skiftet til Vejle, at der kunne AaB godt have været med økonomisk.
Det lyder i hvert fald mærkeligt, at en klub som EfB, der vel at mærke heller ikke har stået for at drive deres butik særligt godt, og kommer fra flere år i 2. Division, lige pludselig skulle have større budgetter end os.
Alligevel viste det sig jo, da regnskaberne blev sammenlignet og analyseret, at AaB stadig bruger flere penge end sine konkurrenter på samlede personale omkostninger. Samtidig forlød det pludseligt, at spillere som Diakite ikke var specielt langt lønmæssigt fra spillere i Silkeborg, Viborg og Randers.
Jeg hæftede mig også ved, at Wichmann udtalte i et interview på Mediano, at han synes AaBs lønbudget "var et flot lønbudget".
Samtidig sagde Ydesen i Ripodsten, at spillere som Patrick Olsen og andre der er skiftet til Vejle, at der kunne AaB godt have været med økonomisk.
Det lyder i hvert fald mærkeligt, at en klub som EfB, der vel at mærke heller ikke har stået for at drive deres butik særligt godt, og kommer fra flere år i 2. Division, lige pludselig skulle have større budgetter end os.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Esbjerg forsøger at bygge på lyder det til. Altså investerer for at blive bedre hvor vi åbenbart gør det modsatte.dnoerholm skrev: ↑27. jun 2025, 08:15Der er en divergens i de der budget meldinger, som jeg simpelthen ikke kan forstå: på den ene side hører vi konstant, at budgettet er det laveste nogensinde. Det hørte vi til indgangen af SL sidste sæson, og nu igen.
I Ydesens transferblog kan man også læse, at AaB ser efter forstærkninger til midterforsvaret og til 6'er positionen. Derudover vil man også gerne have en 8'er.
Nye spillere til offensiven bliver ikke aktuelt før at enten Oliver Ross eller Mathias Jørgensen bliver solgt.
Det skal altsammen helst være transferfrit og inden for en samlet lønramme på 20 millioner.
Nye spillere til offensiven bliver ikke aktuelt før at enten Oliver Ross eller Mathias Jørgensen bliver solgt.
Det skal altsammen helst være transferfrit og inden for en samlet lønramme på 20 millioner.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Ved du eller en anden, hvad vores lønramme pt ligger på?Tjuga skrev: ↑27. jun 2025, 09:06I Ydesens transferblog kan man også læse, at AaB ser efter forstærkninger til midterforsvaret og til 6'er positionen. Derudover vil man også gerne have en 8'er.
Det er sgu lidt skræmmende, at der er solgt for ca 100 millioner - hvis Jørgensen skydes afsted, og økonomien er så skrabet
Edit - kan se du har svaret i anden tråd. 27 millioner
Jeg kan simpelthen ikke se nogen vej ud af det her, andet end en Investor gruppe, som er klar til at skyde MANGE penge ind i AaB.
Vi kan ikke komme ud af det her ved at spare. Og vi har ikke råd til at investere.
Vi får ikke flere sponsor kroner ind ved at slanke truppen økonomisk. og vi får sgu heller ikke en oprykning til Superligaen ved at gøre det.
Det er en ond spiral SSE har kastet klubben ud i.
Klubben SKAL sælges til penge stærke investorer.
Vi kan ikke komme ud af det her ved at spare. Og vi har ikke råd til at investere.
Vi får ikke flere sponsor kroner ind ved at slanke truppen økonomisk. og vi får sgu heller ikke en oprykning til Superligaen ved at gøre det.
Det er en ond spiral SSE har kastet klubben ud i.
Klubben SKAL sælges til penge stærke investorer.
Viktor Palsson som var rygtet til AaB og et SSE køb, ryger til Horsens ..
Skulle bevise at det set MTB der har det sidste ord på hornevej pt
Skulle bevise at det set MTB der har det sidste ord på hornevej pt
AaB - nu, i morgen & altid! 
Perfekt. Jeg håbede virkelig ikke AaB hentede ham. Patrick Olsen er jeg i tvivl om - tror ikke han kan ramme det niveau han havde da han var bedst hos os.
Enig - var også lunken ved Palsson, men hvis alternativet er U19 spillere ville jeg gerne have haft Palsson sammen med Pudel..
Håber dog, de tør at gå efter Dortmund, Bayerns eller Leverkusens U23 hold hvor jeg via Transfermarkt kan se flere spillere har udløb af kontrakt - Pudel var en ganske fin signing, og tror på at man kan finde gode spillere - Lyngby har haft held, og andre klubber har haft held ..
Gerne en hurtigere Pudel i midterforsvaret
- MF issehoved
- 2. div

Ja det er oplagte steder at kigge. Vi har jo forsøgt før med forskellig held; Lesniak fra Tottenham og Jimenez fra PSV. Pudel selvfølgelig den spiller der har været størst gevinst - men helt sikkert chancer AaB er nødt til at tage. Der kommer stensikkert en centerforsvarer ind, håber lidt Dalsgaard tager en sæson i AaBjayC skrev: ↑27. jun 2025, 10:07Enig - var også lunken ved Palsson, men hvis alternativet er U19 spillere ville jeg gerne have haft Palsson sammen med Pudel..
Håber dog, de tør at gå efter Dortmund, Bayerns eller Leverkusens U23 hold hvor jeg via Transfermarkt kan se flere spillere har udløb af kontrakt - Pudel var en ganske fin signing, og tror på at man kan finde gode spillere - Lyngby har haft held, og andre klubber har haft held ..
Gerne en hurtigere Pudel i midterforsvaret
Spændende at Ydesen beretter om muligheden for at få et få tilknyttet Emil Frederiksen. Hvis Ross, MJ og Seydel ryger, må der simpelthen være plads til et kompetent niveau.
Undrer mig over at Villads Rasmussen der kun har 1 år tilbage af kontrakten ikke nævnes som mulig kandidat til den 8'er forstærkning vi har brug for.
Også glædeligt at man kigger efter 2 stoppere. Pudel var fin sidste sæson, men kan godt frygte at der sker det samme som der skete med Thelander i 1 division, at den manglende fart udstilles helt vildt fordi vi ender med at være spil dominerende. Og så er Pudel heller ikke bedre med bolden.
Håber lidt at Bertram Skovgaard kan få en lignende Luka Kjerumgaard opblomstring. Lidt samme type, og som første indskifter til Helenius tror jeg på at han kunne udvikle sig godt. Kelvin som kant eller tredjevalg på 9'eren er også fint. Men væk med Seydel i en fart...
Undrer mig over at Villads Rasmussen der kun har 1 år tilbage af kontrakten ikke nævnes som mulig kandidat til den 8'er forstærkning vi har brug for.
Også glædeligt at man kigger efter 2 stoppere. Pudel var fin sidste sæson, men kan godt frygte at der sker det samme som der skete med Thelander i 1 division, at den manglende fart udstilles helt vildt fordi vi ender med at være spil dominerende. Og så er Pudel heller ikke bedre med bolden.
Håber lidt at Bertram Skovgaard kan få en lignende Luka Kjerumgaard opblomstring. Lidt samme type, og som første indskifter til Helenius tror jeg på at han kunne udvikle sig godt. Kelvin som kant eller tredjevalg på 9'eren er også fint. Men væk med Seydel i en fart...
Ydelsens transferblog
- MF issehoved
- 2. div

Der ihvertfald intet officielt meldt ud
Ud fra Ydesens kommentarer i seneste Ripodsten var Palsson SSE's valg til en rutineret defensivspiller, men det var ikke realiseret fordi MTB og den danske del af ledelsen var uenig. Jeg tænker det er ud fra det at det "konkluderes" at det er MTB der har haft beslutningen i sidste ende.
-
dnoerholm
Hvis Nordjyskes oplysninger om et lønbudget der skæres fra 27 mio. Til 20 mio. Holder vand, og Ikke ændres, så er det jo nærmest ligegyldigt om det er SSE, Tuxen Boll eller Gitte i administrationen, der træffer beslutningerne. We are doomedBelwas skrev: ↑27. jun 2025, 12:56Ud fra Ydesens kommentarer i seneste Ripodsten var Palsson SSE's valg til en rutineret defensivspiller, men det var ikke realiseret fordi MTB og den danske del af ledelsen var uenig. Jeg tænker det er ud fra det at det "konkluderes" at det er MTB der har haft beslutningen i sidste ende.
De skal dælme ramme plet med deres indkøb, hvis vi skal rykke sikkert op med det budget.dnoerholm skrev: ↑27. jun 2025, 13:08Hvis Nordjyskes oplysninger om et lønbudget der skæres fra 27 mio. Til 20 mio. Holder vand, og Ikke ændres, så er det jo nærmest ligegyldigt om det er SSE, Tuxen Boll eller Gitte i administrationen, der træffer beslutningerne. We are doomedBelwas skrev: ↑27. jun 2025, 12:56Ud fra Ydesens kommentarer i seneste Ripodsten var Palsson SSE's valg til en rutineret defensivspiller, men det var ikke realiseret fordi MTB og den danske del af ledelsen var uenig. Jeg tænker det er ud fra det at det "konkluderes" at det er MTB der har haft beslutningen i sidste ende.![]()
Villads ville være en fin tilføjelse. Spørgsmålet er hvad Hobro forlanger for ham.Jimmy1 skrev: ↑27. jun 2025, 11:34Spændende at Ydesen beretter om muligheden for at få et få tilknyttet Emil Frederiksen. Hvis Ross, MJ og Seydel ryger, må der simpelthen være plads til et kompetent niveau.
-
dnoerholm
Med det budget skal vi vist ramme en del plet for bare at komme sikkert i top-6... Vi skal dels op imod klubber med større budgetter, og dels klubber med tæt på vores budget, men med masser af erfaring, etablerede koncepter og gennemarbejdede taktikker.AlbertE skrev: ↑27. jun 2025, 13:15De skal dælme ramme plet med deres indkøb, hvis vi skal rykke sikkert op med det budget.dnoerholm skrev: ↑27. jun 2025, 13:08Hvis Nordjyskes oplysninger om et lønbudget der skæres fra 27 mio. Til 20 mio. Holder vand, og Ikke ændres, så er det jo nærmest ligegyldigt om det er SSE, Tuxen Boll eller Gitte i administrationen, der træffer beslutningerne. We are doomedBelwas skrev: ↑27. jun 2025, 12:56Ud fra Ydesens kommentarer i seneste Ripodsten var Palsson SSE's valg til en rutineret defensivspiller, men det var ikke realiseret fordi MTB og den danske del af ledelsen var uenig. Jeg tænker det er ud fra det at det "konkluderes" at det er MTB der har haft beslutningen i sidste ende.MF issehoved skrev: ↑27. jun 2025, 11:49Der ihvertfald intet officielt meldt ud![]()
Og så kommer vi så her uden så meget som en sportsdirektør. Eller træner. Eller anfører. Eller skyggen af idé om, hvad hulen vi skal gøre og gribe i...