Ingen kan længere være i tvivl om hvorfor FCK har penge og AaB har gæld.dyhrmaN skrev:sådan meget forenklet betyder det jo, at Cornelius skulle være næsten 6 gange bedre end Helenius! Det er på ingen måde tilfældet!!! Helenius er næsten ligeså god som Cornelius og har mindst samme potentiale...Køllen I Møllen skrev:At de får en så uhørt høj pris synes jeg faktisk gør det til Breaking news. At medierne er københavner-liderlige er bestemt ikke noget nyt, sådan har det alle dage været.Mr Alex skrev:Jeg er ved at brække mig over det!! Dels at de kan få 65 mil for ham!! Men også at det bliver bragt som breaking på tv2's hjemmeside.... Jeg kan ikke ta at alle danske medier er blevet så pisse københavnske!!!!
Men fandeme om jeg fatter at de kan få 65 millioner. Det må være dejligt at have råd til at presse prisen. Gid....
Sindsygt salg, ville ønske at man en dag kunne sige sådan om AaB, men det er nok her hvor forskellen mellem storklub og fattigmandsklub virkeligt kommer til udtryk :/
Nicklas Helenius
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Helenius
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Parken, som står bag FCK har en gæld på omkring 1.5 mia, hvorimod AaB er tæt på nulProvst i Brovst skrev:Ingen kan længere være i tvivl om hvorfor FCK har penge og AaB har gæld.dyhrmaN skrev:sådan meget forenklet betyder det jo, at Cornelius skulle være næsten 6 gange bedre end Helenius! Det er på ingen måde tilfældet!!! Helenius er næsten ligeså god som Cornelius og har mindst samme potentiale...Køllen I Møllen skrev:At de får en så uhørt høj pris synes jeg faktisk gør det til Breaking news. At medierne er københavner-liderlige er bestemt ikke noget nyt, sådan har det alle dage været.Mr Alex skrev:Jeg er ved at brække mig over det!! Dels at de kan få 65 mil for ham!! Men også at det bliver bragt som breaking på tv2's hjemmeside.... Jeg kan ikke ta at alle danske medier er blevet så pisse københavnske!!!!
Men fandeme om jeg fatter at de kan få 65 millioner. Det må være dejligt at have råd til at presse prisen. Gid....
Sindsygt salg, ville ønske at man en dag kunne sige sådan om AaB, men det er nok her hvor forskellen mellem storklub og fattigmandsklub virkeligt kommer til udtryk :/
http://politiken.dk/sport/fodbold/champ ... 038524.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Af dem skal mindst 200 mio afbetales inden for de næste 3 sæsoner, så de er langt fra gældfri. Forskellen er at Parken kan lånes imod, men pengene skal stadig betales tilbage.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Der er naturligvis en forskel på værdien af de to spillere, eftersom kontraktforhold, alder og flere internationale kampe taler til Cornelius' fordel.
Derfor er der intet odiøst i at han kan sælges dyrere, ikke mindst når fck skal ud og spille CHL bold og derfor har råd til at sige nej.
Derfor er der intet odiøst i at han kan sælges dyrere, ikke mindst når fck skal ud og spille CHL bold og derfor har råd til at sige nej.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Vent, hvordan er det lige nu vi forklarer Lynges uduelighed. Er der fordi de andre har masser af penge de også kan få mange penge for deres spillere eller er det fordi de mangler penge og derfor skal have en god pris for deres spillere. Måske er AaB så velhavende i forhold til FCK at de har råd til at smide aktiverne væk eller måske er det pga manglende dygtighed, som jo vil være en nærliggende forklaring hvis ikke det var super Lynge der stod bag vores super handler.Eksil skrev:Parken, som står bag FCK har en gæld på omkring 1.5 mia, hvorimod AaB er tæt på nulProvst i Brovst skrev:Ingen kan længere være i tvivl om hvorfor FCK har penge og AaB har gæld.dyhrmaN skrev:sådan meget forenklet betyder det jo, at Cornelius skulle være næsten 6 gange bedre end Helenius! Det er på ingen måde tilfældet!!! Helenius er næsten ligeså god som Cornelius og har mindst samme potentiale...Køllen I Møllen skrev:At de får en så uhørt høj pris synes jeg faktisk gør det til Breaking news. At medierne er københavner-liderlige er bestemt ikke noget nyt, sådan har det alle dage været.Mr Alex skrev:Jeg er ved at brække mig over det!! Dels at de kan få 65 mil for ham!! Men også at det bliver bragt som breaking på tv2's hjemmeside.... Jeg kan ikke ta at alle danske medier er blevet så pisse københavnske!!!!
http://politiken.dk/sport/fodbold/champ ... 038524.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Af dem skal mindst 200 mio afbetales inden for de næste 3 sæsoner, så de er langt fra gældfri. Forskellen er at Parken kan lånes imod, men pengene skal stadig betales tilbage.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Gentleman Finn
- Allstar

Eller også er det noget af det jeg lige har forklaret, ret simpelt.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det betyder ikke han er seks gange bedre, det betyder (måske) at han er seks gange mere eftertragtet. Det er på ingen måde det samme.dyhrmaN skrev:sådan meget forenklet betyder det jo, at Cornelius skulle være næsten 6 gange bedre end Helenius! Det er på ingen måde tilfældet!!! Helenius er næsten ligeså god som Cornelius og har mindst samme potentiale...Køllen I Møllen skrev:At de får en så uhørt høj pris synes jeg faktisk gør det til Breaking news. At medierne er københavner-liderlige er bestemt ikke noget nyt, sådan har det alle dage været.Mr Alex skrev:Jeg er ved at brække mig over det!! Dels at de kan få 65 mil for ham!! Men også at det bliver bragt som breaking på tv2's hjemmeside.... Jeg kan ikke ta at alle danske medier er blevet så pisse københavnske!!!!
Desuden fatter jeg vitterligt ikke hvorfor dette har nogen som helst relevans i forhold til vores salg af Helenius. Det eneste det viser er at storklubber kan sælge spillere dyrere af mange grunde der allerede er nævnt i denne tråd.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Gentleman Finn
- Allstar

I øvrigt kan det passende nævnes, at der oven i de nævnte ting også skal en portion held til at sælge spillere så dyrt. Man kunne forstå at ingen var i nærheden af at matche Cardiffs tilbud.
Der er intet der overrasker mig i forhold til salget af Cornelius, heller ikke prisen. Den ATP-understøttede eventorganisation opererer i så højt et leje, at de kun behøver at sælge til ågerpriser. Når knægten samtidig er hypet godt og grundigt i medierne er 60 kilo plus en helt "naturlig" pris. Cornelius kommer dog til at leve med et kæmpe forventningspres, som jeg tvivler på han kan indfri. Jeg tror, trods alt, mere på at Helenius indfrier hans del.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
På nuværende tidspunkt, vil jeg vurdere Cornelius til at være en anelse bedre end Helenius. Til gengæld laver Helenius langt flottere mål, mens Cornelius mere er en arbejdshest og detaljerne sælger jo tit billetter og kan være med til at skubbe en pris i vejret. Dertil vil jeg sige, at jeg synes, det er helt logisk at Cornelius er en del dyrere end Helenius. For det første er han to år yngre. For to år siden, havde Helenius kun lavet 5 mål i superligaen og havde vel knapt en stamplads på AaB's daværende bundhold, som reddede sig i sidste runde. Tilmed havde Helenius kun et år tilbage af sin kontrakt, mens Cornelius' havde/har kontrakt med FCK til 2016.
Længe leve arbejderklassen!
Det er vel ikke så underligt. FCK's spillerbudget er mindst 4-5 gange større end vores, og når du så også regner med at Helenius nærmede sig kontraktudløb er det en ganske naturlig forskel.
Både FCK og AaB har fået et beløb svarende til cirka halvdelen af et års spillerbudget.
Både FCK og AaB har fået et beløb svarende til cirka halvdelen af et års spillerbudget.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Hvis vi kan blive enige om at de afgørende faktorer for en spillers pris er: Kvalitet, alder (udviklingspotentiale), kontraktlængde i nuværende klub og så den sælgende klubs økonomiske afhængighed af et salg, så er det vel ikke mærkeligt at Cornelius koster en del mere end Helenius, han fører jo på alle parameter. At han så skulle være 65 millioner værd er svært at forstå, men det kan kun fremtiden vise om han faktisk er.
- Winnie/BR
- 2. div

- Favoritspiller: KEP
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Det er sjældent, det sker, men jeg må faktisk erklære mig 100% enig i den betragtning. En absurd pris, når han i princippet kun har haft en sæson i suppen. I min optik har Villa fået meget mere for pengene, men det bliver da interessant at se hvordan de hver især udvikler sig.Poker-One-Kenobi skrev:Hvis vi kan blive enige om at de afgørende faktorer for en spillers pris er: Kvalitet, alder (udviklingspotentiale), kontraktlængde i nuværende klub og så den sælgende klubs økonomiske afhængighed af et salg, så er det vel ikke mærkeligt at Cornelius koster en del mere end Helenius, han fører jo på alle parameter. At han så skulle være 65 millioner værd er svært at forstå, men det kan kun fremtiden vise om han faktisk er.
Vangens Fineste...
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Kan ikke forstå folk er overrasket, FCK har været gode til at sælge.. men vi er konsekvent dårlige
Der er vel ingen herinde der sidder med en smag i munden af 15millioner for Helenius seriøst var et godt salg?
Det var et 'okay' salg i lyset af de forhold vi har, som var han ville væk og kun havde 1 år tilbage..
Så var det 'okay' men havde han spillet i FCK havde de fået 30-40mill for ham...
derudover super at se vi kommer til at stå med Kusk i samme situation næste sommer.
1 år tilbage af kontrakten og med et allerede nu brændende ønske om at komme væk.. hvem forudser et for billigt salg allerede nu?
Der er vel ingen herinde der sidder med en smag i munden af 15millioner for Helenius seriøst var et godt salg?
Det var et 'okay' salg i lyset af de forhold vi har, som var han ville væk og kun havde 1 år tilbage..
Så var det 'okay' men havde han spillet i FCK havde de fået 30-40mill for ham...
derudover super at se vi kommer til at stå med Kusk i samme situation næste sommer.
1 år tilbage af kontrakten og med et allerede nu brændende ønske om at komme væk.. hvem forudser et for billigt salg allerede nu?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Kulhydrater er hjernens brændsel, måske du skulle begynde at spise nogle flere?Provst i Brovst skrev:Vent, hvordan er det lige nu vi forklarer Lynges uduelighed. Er der fordi de andre har masser af penge de også kan få mange penge for deres spillere eller er det fordi de mangler penge og derfor skal have en god pris for deres spillere. Måske er AaB så velhavende i forhold til FCK at de har råd til at smide aktiverne væk eller måske er det pga manglende dygtighed, som jo vil være en nærliggende forklaring hvis ikke det var super Lynge der stod bag vores super handler.Eksil skrev:Parken, som står bag FCK har en gæld på omkring 1.5 mia, hvorimod AaB er tæt på nulProvst i Brovst skrev:Ingen kan længere være i tvivl om hvorfor FCK har penge og AaB har gæld.dyhrmaN skrev:sådan meget forenklet betyder det jo, at Cornelius skulle være næsten 6 gange bedre end Helenius! Det er på ingen måde tilfældet!!! Helenius er næsten ligeså god som Cornelius og har mindst samme potentiale...Køllen I Møllen skrev:At de får en så uhørt høj pris synes jeg faktisk gør det til Breaking news. At medierne er københavner-liderlige er bestemt ikke noget nyt, sådan har det alle dage været.Mr Alex skrev:Jeg er ved at brække mig over det!! Dels at de kan få 65 mil for ham!! Men også at det bliver bragt som breaking på tv2's hjemmeside.... Jeg kan ikke ta at alle danske medier er blevet så pisse københavnske!!!!
Hader København!
Interessant udvikling i Aston Villa her til aften.
Christian Benteke har indgivet et skriftligt ønske om at komme væk og Aston Villa er villige til at sælge for den rette pris.
Gad vide om Villa har så meget tillid til Helenius at de giver ham chancen eller om de køber en erstatning for Benteke.
Tror nok mest selv på det sidste.
Christian Benteke har indgivet et skriftligt ønske om at komme væk og Aston Villa er villige til at sælge for den rette pris.
Gad vide om Villa har så meget tillid til Helenius at de giver ham chancen eller om de køber en erstatning for Benteke.
Helenius var nok helt sikkert mere tænkt som afløser for Darren Bent og så på sigt som topangriber, hvis han udvikler sig som håbet. De skal da helt klart ud og have fat i en ny angriber, hvis Benteke smutter. En ny angriber skal så præstere for at komme til at sidde lige så sikkert på startpladsen som Benteke ville have gjort, så helt skidt er det vel ikke for Helenius' chancer.AaB1978 skrev:Interessant udvikling i Aston Villa her til aften.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
Hvad med deres angriber - havde han ikke taget store spring den sidste sæsons tid? Hvis de udelukkende kunne klares ved interne forfremmelser ville det være godt for Helenius.Søgaard skrev:Helenius var nok helt sikkert mere tænkt som afløser for Darren Bent og så på sigt som topangriber, hvis han udvikler sig som håbet. De skal da helt klart ud og have fat i en ny angriber, hvis Benteke smutter. En ny angriber skal så præstere for at komme til at sidde lige så sikkert på startpladsen som Benteke ville have gjort, så helt skidt er det vel ikke for Helenius' chancer.AaB1978 skrev:Interessant udvikling i Aston Villa her til aften.
/Søgaard
Jojo, men Benteke kostede Cornelius-penge og har en helt anden fysisk forudsætning for at spille PL. At han slog til var heldigt for Villa, de havde vel regnet med at lige præcis Darren Bent kunne spille en større rolle. Jeg afviser heller ikke at det ender med at Helenius får meget spilletid, hvis han klarer sig godt - jeg tror bare de får brug for en angriber mere, hvis ikke Bent bliver taget til nåde, og denne vil i så fald være som afløser for Benteke og derfor over Helenius i hierakiet som udgangspunkt. Jeg tror at Lambert har en præcis plan for Helenius, og den er ikke at han skal spille fra start, men langsomt introduceres til 1. holdet.thomasjn skrev:Hvad med deres angriber - havde han ikke taget store spring den sidste sæsons tid? Hvis de udelukkende kunne klares ved interne forfremmelser ville det være godt for Helenius.Søgaard skrev:Helenius var nok helt sikkert mere tænkt som afløser for Darren Bent og så på sigt som topangriber, hvis han udvikler sig som håbet. De skal da helt klart ud og have fat i en ny angriber, hvis Benteke smutter. En ny angriber skal så præstere for at komme til at sidde lige så sikkert på startpladsen som Benteke ville have gjort, så helt skidt er det vel ikke for Helenius' chancer.AaB1978 skrev:Interessant udvikling i Aston Villa her til aften.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Det er fuldstændig utopi at tror på, at en klub som Aston Villa ikke køber en erstatning, sælger de en mand som stod for 40% af deres mål sidste sæson.
- Gentleman Finn
- Allstar

Nicklas vil også få svært ved at spille helt alene oppe på toppen i systemet, går ud fra Lambert har scoutet ham ordentligt, han skal have noget plads ude omkring feltet så han først og fremmest kan trykke sin hammer af