Han har bevist sig i Championship, så for mig er det ren logik at han er rigeligt god til 1. div. Jeg tror årsagen til han ikke har skrevet med en klub endnu, er (udover hans niveau) hans alder - og selvfølgelig hans præferencer, hvor en tur til en solrig ø i Middelhavet åbenbart ikke var eventyr nok.DenSataniskeHest skrev: ↑10. okt 2025, 16:35Er sku bange for han er for langsom. Hans sidste tid i AaB var han langt fra at levere noget acceptabelt og jeg frugter det hurtigt vil blive samme tomme omgang. Var han så eftertragte af gode klubber havde han fundet noget så jeg syntes det er fint han ikke kommer til AaB igen..AaBager skrev: ↑10. okt 2025, 11:42Ingen elsker at svine det ægte AaB til, mere end du.Pontoppi skrev: ↑9. okt 2025, 22:43fra et af de ringeste hold i den bedste række på cypern….haghdk skrev: ↑9. okt 2025, 18:19https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... a-udlandet
Lucas har tilsyneladende afvist flere tilbud
mon ikke det giver en fornemmelse af at han ikke er i nærheden af at være lige så eftertragtet som nogen herinde får det til at lyde som om
Jeg ville nyde at se Lucas i AaB trøjen igen, han ville være en forstærkning på 4-5 pladser.
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Legaliser pyro!
Bevist sig i Championship? Aaarh, det er sgu at stramme den.AaBager skrev: ↑10. okt 2025, 17:25Han har bevist sig i Championship, så for mig er det ren logik at han er rigeligt god til 1. div. Jeg tror årsagen til han ikke har skrevet med en klub endnu, er (udover hans niveau) hans alder - og selvfølgelig hans præferencer, hvor en tur til en solrig ø i Middelhavet åbenbart ikke var eventyr nok.DenSataniskeHest skrev: ↑10. okt 2025, 16:35Er sku bange for han er for langsom. Hans sidste tid i AaB var han langt fra at levere noget acceptabelt og jeg frugter det hurtigt vil blive samme tomme omgang. Var han så eftertragte af gode klubber havde han fundet noget så jeg syntes det er fint han ikke kommer til AaB igen..AaBager skrev: ↑10. okt 2025, 11:42Ingen elsker at svine det ægte AaB til, mere end du.Pontoppi skrev: ↑9. okt 2025, 22:43fra et af de ringeste hold i den bedste række på cypern….haghdk skrev: ↑9. okt 2025, 18:19https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... a-udlandet
mon ikke det giver en fornemmelse af at han ikke er i nærheden af at være lige så eftertragtet som nogen herinde får det til at lyde som om
Jeg ville nyde at se Lucas i AaB trøjen igen, han ville være en forstærkning på 4-5 pladser.
Signet til QPR i 1 1/2 år, hvor de spillede i alt 75 kampe (med cups).
Han var (grundet bl. a. flere skadesperioder) med i 49 kampe, hvor han i gennemsnit spillede 42 minutter pr. kamp og scorede 3 mål.
Læg dertil to alvorlige knæskader inden for de seneste 5 år.
Hvis ikke det var et CV på Lucas, men på enhver anden, så havde der været et ramaskrig, hvis man foreslog at hente ham.
- Winterburn
- Superliga

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Selvom jeg bor i USA, har jeg vaeret snu nok til at tilkoebe mig diverse streamtjenester, og en viste en del Q{R kampe. Rigtigt nok er hans maal / assist nummer lavt sat, men saa ham lave mange hockey-assist (anden / tredje assist), og spiller holdkammerater fri til bedre positioner. Ja han kunne mesten til dels kun spiller 20-60 min per kamp, men var med i en del i de faa minutter han fik. Dog med en aberdabei at jeg naturligvis saa mildere paa ham grundet hans AaB DNAabbifar70 skrev: ↑10. okt 2025, 22:18Bevist sig i Championship? Aaarh, det er sgu at stramme den.AaBager skrev: ↑10. okt 2025, 17:25Han har bevist sig i Championship, så for mig er det ren logik at han er rigeligt god til 1. div. Jeg tror årsagen til han ikke har skrevet med en klub endnu, er (udover hans niveau) hans alder - og selvfølgelig hans præferencer, hvor en tur til en solrig ø i Middelhavet åbenbart ikke var eventyr nok.DenSataniskeHest skrev: ↑10. okt 2025, 16:35Er sku bange for han er for langsom. Hans sidste tid i AaB var han langt fra at levere noget acceptabelt og jeg frugter det hurtigt vil blive samme tomme omgang. Var han så eftertragte af gode klubber havde han fundet noget så jeg syntes det er fint han ikke kommer til AaB igen..AaBager skrev: ↑10. okt 2025, 11:42Ingen elsker at svine det ægte AaB til, mere end du.Pontoppi skrev: ↑9. okt 2025, 22:43fra et af de ringeste hold i den bedste række på cypern….haghdk skrev: ↑9. okt 2025, 18:19https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... a-udlandet
Signet til QPR i 1 1/2 år, hvor de spillede i alt 75 kampe (med cups).
Han var (grundet bl. a. flere skadesperioder) med i 49 kampe, hvor han i gennemsnit spillede 42 minutter pr. kamp og scorede 3 mål.
Læg dertil to alvorlige knæskader inden for de seneste 5 år.
Hvis ikke det var et CV på Lucas, men på enhver anden, så havde der været et ramaskrig, hvis man foreslog at hente ham.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Det er altid interessant hvad tidligere AaBere foretager sig, især når det er vores "egne" spillere. Jeg ønsker alt det bedste for Lucas' karriere, og derfor nager det mig også at han ikke er i stand til at finde en klub med et projekt af tilstrækkelig interesse. Jo længere tid der går, jo større er sandsynligheden for at karrieren må stoppe, og det er både interessant, relevant og utrolig trist at klubbens største talent i +25 år, ender med at stoppe karrieren uden det nogensinde blev sådan rigtig godt (fraset de to fantastiske sæsoner efter hjemkomsten).Patmand skrev: ↑10. okt 2025, 15:35Kan vi ikke bare lade Lucas Andersen om hvilken klub han vælger at skrive kontrakt med?jonas386 skrev: ↑10. okt 2025, 10:48'Men altså, hvad er det han venter på der dukker op? Er det fordi han gerne vil til Thailand eller noget i den stil, eller er planen bare at lade sig pensionere i al stilfærdighed? Han bliver jo ikke ligefrem mere interessant af at være uden klub.Pontoppi skrev: ↑9. okt 2025, 22:43fra et af de ringeste hold i den bedste række på cypern….haghdk skrev: ↑9. okt 2025, 18:19https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... a-udlandet
Vi ved det ikke bliver AaB, så jeg forstår ikke hans gøren og laden har så stor bevågenhed herinde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det er virkelig en underlig slutning på hans karriere. Fodboldverdenen kender Lucas, hans talent og ikke mindst topniveauet. Det er bare også længe siden, at det har været fremme for alvor og jeg tror problemet ligger der i en 31 årig spiller med en hvis skadeshistorik som nu ikke har været i kamp i næsten et halvt år. Jeg forstår da godt Lucas ikke gider til et Cypriotisk bundhold f.eks. når man hører om hvor udpræget matchfixing er på sådan nogle hold (Carit Falch har bl.a. fortalt om hans trænerjob dernede og at han fik at vide af spillerne op til de sidste kampe, at nu ville der ske sære ting). Hvis det skal være udlandet for Lucas og han gerne vil have solide penge og samtidig være et sted, hvor det er fedt at spille så tror jeg det bliver sværere og sværere og man kan spørge sig selv om Lucas's forventninger er for urealistiske ifht. hvad det er blevet til.jonas386 skrev: ↑11. okt 2025, 10:19Det er altid interessant hvad tidligere AaBere foretager sig, især når det er vores "egne" spillere. Jeg ønsker alt det bedste for Lucas' karriere, og derfor nager det mig også at han ikke er i stand til at finde en klub med et projekt af tilstrækkelig interesse. Jo længere tid der går, jo større er sandsynligheden for at karrieren må stoppe, og det er både interessant, relevant og utrolig trist at klubbens største talent i +25 år, ender med at stoppe karrieren uden det nogensinde blev sådan rigtig godt (fraset de to fantastiske sæsoner efter hjemkomsten).Patmand skrev: ↑10. okt 2025, 15:35Kan vi ikke bare lade Lucas Andersen om hvilken klub han vælger at skrive kontrakt med?jonas386 skrev: ↑10. okt 2025, 10:48'Men altså, hvad er det han venter på der dukker op? Er det fordi han gerne vil til Thailand eller noget i den stil, eller er planen bare at lade sig pensionere i al stilfærdighed? Han bliver jo ikke ligefrem mere interessant af at være uden klub.Pontoppi skrev: ↑9. okt 2025, 22:43fra et af de ringeste hold i den bedste række på cypern….haghdk skrev: ↑9. okt 2025, 18:19https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... a-udlandet
Vi ved det ikke bliver AaB, så jeg forstår ikke hans gøren og laden har så stor bevågenhed herinde.
Jeg er sikker på, at Lucas kunne gøre en forskel i vores ret smalle trup og jeg tror da tiden kan arbejde for et comeback og også et der bliver økonomisk spiseligt for os. Omvendt tror jeg måske, at Lucas's ret kontante udmelding måske gøre det svært for Lucas at gå tilbage fra den før SSE er ude.
SSE22 Indexet
Skrid ad helvedes til 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Få en chance for at bevise de kan rette op på tingene
Skrid ad helvedes til 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Få en chance for at bevise de kan rette op på tingene
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Tør man drømme om Lars glindvad kommer tilbage? Han har sagt op i Vendsyssel
lars er en hvirvelvind….DenSataniskeHest skrev: ↑13. okt 2025, 18:07Tør man drømme om Lars glindvad kommer tilbage? Han har sagt op i Vendsyssel
men alt hvad der bringer af både godt og skidt
et AaB hvor man investere i organisationen vil godt kunne bruge ham…. problemet sidst var nærmere at organisationen var så smal og udskiftningen minimal da han sidst var i AaB for 8-9 år siden
der var for meget på hans tallerken
kæmpe energibundt, kæmpe tilstedeværelse og en forrygende sælger
hjertet i nord 
- KME
- Superliga

- Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
- Geografisk sted: 8722
- Kontakt:
Allan Sousa er kontraktløs ifølge Tipsbladet.
Han gjorde det godt da han var i den rød hvide trøje.

Han gjorde det godt da han var i den rød hvide trøje.
AaB fan since 1991 
Ret sikker på det blev skrevet herinde tidligere, at Souza er skadet og på krykker. Tyder ikke på en spiller der kan gøre en forskel i en nær fremtid.
SSE22 Indexet
-
R Rosenberg
- Allstar

Han har smidt krykkerne. Ville være ren klasse at hente ham hjem. Normann og ham på hver sin kant og så en skarp afslutter inde foran - hold kæft, vi ville score mange mål.
Ædruelighedens stemme
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Er Soussa over sin skade, og er til at snakke med vil det være dumt ikke at forsøge....
Er der ikke nogen der kan få Ydesen til at grave lidt i den her. Manden skal næsten være fodboldinvalid for at det ikke giver mening at forsøge. Man leder efter en kantspiller, og vil mene at man har tålmodigheden til at bygge Sousa op igen, netop fordi han har superliga kvalitet.
Og så må Ydesen da godt give en opdatering på Lucas A også.. Efterhånden underligt at vi snakker midt oktober og manden står stadig uden klub, men har trænet med i flere mdr...
Og så må Ydesen da godt give en opdatering på Lucas A også.. Efterhånden underligt at vi snakker midt oktober og manden står stadig uden klub, men har trænet med i flere mdr...
Sousa er en forrygende god fodboldspiller, og var han ikke blevet skadet i pokalen tror jeg ikke vi var rykket ned i sin tid.Jimmy1 skrev: ↑16. okt 2025, 10:48Er der ikke nogen der kan få Ydesen til at grave lidt i den her. Manden skal næsten være fodboldinvalid for at det ikke giver mening at forsøge. Man leder efter en kantspiller, og vil mene at man har tålmodigheden til at bygge Sousa op igen, netop fordi han har superliga kvalitet.
Men var det ikke meget tydeligt dengang, at han ikke gad spille 1. Division? Jeg husker det som om han lignede en der ikke gad være der, det har jo nok ikke ændret sig.
Omvendt kan man jo sige, at han har haft hans store money move til Saudi.troelsh skrev: ↑16. okt 2025, 11:12Sousa er en forrygende god fodboldspiller, og var han ikke blevet skadet i pokalen tror jeg ikke vi var rykket ned i sin tid.Jimmy1 skrev: ↑16. okt 2025, 10:48Er der ikke nogen der kan få Ydesen til at grave lidt i den her. Manden skal næsten være fodboldinvalid for at det ikke giver mening at forsøge. Man leder efter en kantspiller, og vil mene at man har tålmodigheden til at bygge Sousa op igen, netop fordi han har superliga kvalitet.
Men var det ikke meget tydeligt dengang, at han ikke gad spille 1. Division? Jeg husker det som om han lignede en der ikke gad være der, det har jo nok ikke ændret sig.
Dog aner jeg ikke om hans kærlighed til AaB, hvor han var et år har været særligt stor. På den led kunne et comeback til Vejle, hvor han var i flere år vel næsten give bedre mening.
Er hans forfatning Ok synes jeg dog også, at man skal give det et skud.
SSE22 Indexet
Og som jeg lige kan se på transfermarkt nåede hans kontrakt at udløbe inden 1/9, hvilket vil sige vi burde kunne signe ham med det samme hvis det er på tale. Har ingen anelse om hans skades situation. Eller om hans lyst til at komme tilbage til DK igen. Men manden er trods alt stadig kun 28, så der burde være flere gode år i ham endnu. En spiller man ved der har Superliga niveau.
En sekser må have kæmpe prioritet.
Den midtbane har jo ingen balance eller modstandskraft og de to Aldi signings Maarup og Håpnes har jo ikke niveauet.
Og så er vi simpelthen nødt til at få en voksen spiller mere med niveau til forsvaret. Gerne en der kan dække flere pladser. Bredden er simpelthen for sløj.
Vi skal også gerne have noget til de forreste tre, men man kan da starte med at bruge Helenius når han er klar.
Den midtbane har jo ingen balance eller modstandskraft og de to Aldi signings Maarup og Håpnes har jo ikke niveauet.
Og så er vi simpelthen nødt til at få en voksen spiller mere med niveau til forsvaret. Gerne en der kan dække flere pladser. Bredden er simpelthen for sløj.
Vi skal også gerne have noget til de forreste tre, men man kan da starte med at bruge Helenius når han er klar.
SSE22 Indexet
3 med kvalitet og direkte i start 11eren.
Keeper
6er
9er
Målmanden ikke god nok.
Vores midtbane og endnu engang 6er viser ingen modstands kraft. Jasson duer heller ikke som 6er håpnes er ikke god nok endnu når man møder kvalitet - Møller bliver bare skubbet væk. Balancen på midten er helt off.
Angrebet - det er ikke fordi kanterne fyrer banen af men det må være nok til 1. Div - Helenius holder ikke fuld tid - derfor ville en 9er med fart være at foretrække
Ross duer ikke - slet ikke som 9er…
Men keeper 6er og angriber så ser det bedre ud
Og så er forsvaret satme rundt med bare 1 skade….
Keeper
6er
9er
Målmanden ikke god nok.
Vores midtbane og endnu engang 6er viser ingen modstands kraft. Jasson duer heller ikke som 6er håpnes er ikke god nok endnu når man møder kvalitet - Møller bliver bare skubbet væk. Balancen på midten er helt off.
Angrebet - det er ikke fordi kanterne fyrer banen af men det må være nok til 1. Div - Helenius holder ikke fuld tid - derfor ville en 9er med fart være at foretrække
Ross duer ikke - slet ikke som 9er…
Men keeper 6er og angriber så ser det bedre ud
Og så er forsvaret satme rundt med bare 1 skade….
aldi-signings…. hvorfor bruge så nedladende ord om vores spillere ??Jakobsen skrev: ↑18. okt 2025, 09:11En sekser må have kæmpe prioritet.
nej, man skal ikke bruge helenius for enhver pris….
før b93 havde han været elendig 4-5 kampe i træk og det har vi ikke råd til
tjekker man stats på betinia ligaen kan man se at vi langsomt men sikkert begynder at dominere de offensive stats på tværs af ligaen som hold.
john står med 17 skabte chancer og har altså skabt en mindre en bomholt
han har gang i en rigtig god sæson udover de mange assists og mål og er væsentlig bedre til at sætte sine medspillere op end helenius
hjertet i nord 
Et debatforum er jo i bund og grund et sted, hvor der er plads til forskellige opfattelser (hvilket en del måske glemmer en gang imellem..), men jeg synes dog, at din afsluttende sætning mangler lidt nuancer.Pontoppi skrev: ↑19. okt 2025, 09:14aldi-signings…. hvorfor bruge så nedladende ord om vores spillere ??Jakobsen skrev: ↑18. okt 2025, 09:11En sekser må have kæmpe prioritet.
tjekker man stats på betinia ligaen kan man se at vi langsomt men sikkert begynder at dominere de offensive stats på tværs af ligaen som hold.
han har gang i en rigtig god sæson udover de mange assists og mål og er væsentlig bedre til at sætte sine medspillere op end helenius
John og Helenius er, mildt sagt, to meget forskellige typer, hvor John, uden at forklejne noget, er bedst når andre sætter ham op.
Lidt det samme kan man så sige om Helenius, da han, som så mange andre 9'ere, skal sættes op, men han er den eneste i truppen, som du kan spille bolden op til, og som kan holde på den, hvorved bolden er flyttet op hvor vi helst vil spille.
Jeg taler ikke om den ene fremfor den anden, da jeg mener at vi skal spille med dem begge, og så håbe at Norman kan fastholde et stabilt højere niveau over flere kampe, således at Højer ikke hele tiden finder plads til Ross....
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"
Kan ikke se problemet i at beskrive dem som lavkvalitets discountkøb da det jo er lige hvad de er. Det er billige og ubeskrevne spillere fra lavere niveau, som end ikke viser sig dytige nok i den danske første division. Det er discount køb og ikke nogen af dem, hvor det viser sig man har gjort et billigt scoop. Men underhold os da gerne med hvorledes de to herrer skulle være nogle helt geniale røverkøb og hvorledes du mener det var genialt hentet af den daværende ansvarlige for indkøb.Pontoppi skrev: ↑19. okt 2025, 09:14aldi-signings…. hvorfor bruge så nedladende ord om vores spillere ??Jakobsen skrev: ↑18. okt 2025, 09:11En sekser må have kæmpe prioritet.
Og jo man skal da bruge Helenius for enhver pris. det er vores mest målfarlige spillere og vi er markant farligere i de andres felt når han spiller. Jeg kan heller ikke se, at din sammenligning med Kelvin John overhovedet er et valid argument her. John fungerer bedre ude på kanten og er en rendyrket kantspiller. John er ikke en spiller som skaber plads selv og er afhængig af der skabes rum for ham og han vil da netop stå sig meget bedre med en Helenius inde i boksen som trækker en mand eller to fra sig.
SSE22 Indexet