Jakobsen skrev: ↑29. okt 2025, 10:44
jonas386 skrev: ↑29. okt 2025, 10:34
Kristian skrev: ↑28. okt 2025, 22:49
AaB skylder ham mere, end han skylder AaB.
SSE har behandlet ham som lort.
I hvilken verden? Lucas var konstant skadet i de sidste 2-3 år af sin kontrakt, og har intet vist siden pokalfinalen i 2020, der indikerer vi burde have bygget holdet op omkring ham på samme måde som de to første sæsoner han var her. To sæsoner hvor vi btw opnåede nul og en skid, og jeg bl.a. kan huske en sæson hvor vi missede top-6 fordi Lars Friis og spillerne på banen ikke fattede de skulle bruge et mål mere imod AGF.
Lucas havde to rigtigt gode sæsoner, men det gav ikke ligefrem resultater der rykkede klubben videre.
Man kan i øvrigt ikke både brokke sig over sportslig nedtur, samtidig med at ville uddele fripladser på holdet ud fra nostalgiske hensyn.
Jeg kan godt se en pointe i at få ham hjem, men det skal selvfølgelig ikke være en friplads.
Jeg synes måske problemet lidt sidst var, at han både var anfører og stjernen og det virkede som noget han ikke egnede sig til mentalt. Det er netop der jeg ser muligheden for, at man kunne få Lucas hjem i en anden rolle, hvor han kunne koncentrere sig mere om hans eget spil og måske også få fundet en rolle der passer bedre til hans nuværende plads.
Selvfølgelig, hvis Steffen Højer og John Møller kan se en fidus i sådan en transfer, og man sammen med Lucas kan finde en kontrakt og en rolle der passer alle parter, be my guest.
Jeg køber ikke helt anførersnakken. Jeg tror du har ret i, at det ikke gjorde noget godt ved hans spil, men det var også ret tydeligt at de to knæskader har sat sig i spillet, hvilket også er helt "fair". Det er alvorlige skader som de færreste ligefrem kommer stærkere tilbage af. Driblinger, afleveringer, tæmninger og den generelle boldbehandling gik fra "langt-over-Superliga" til "middelmådig superliga", og det forestiller jeg mig også kan være svært at vænne sig til rent mentalt. Det instinktive spil forsvinder, og pludselig skal enhver beslutning på banen vendes og drejes.
Og selvfølgelig er han god nok og han kan bidrage. Vi er tynde på kanterne, hvor han vil kokmme med noget andet end dem vi har. Han vil komme med noget spilitnelligens over, hvad den øvrige midtbane minus Bomholt kan præstere og så vil han komme med noget X-factor.
Det kan sagtens være. Jeg har bare ikke set det siden foråret 2020, og det er snart 6 år siden.
EDIT: Og så er det selvfølgelig Jakob Friis der var træner i den AGF-kamp.