Hvad er problemet? Børsting og Maarup er en del af AaBs 1. divisions trup og er derfor relevante. Vi er kun 2-3 fibersprængninger væk fra at begge to starter inde. Jeg tror på at begge kan løfte niveauet, og indtage en biddragende rolle. Vi kan ikke blive ved med at græde over at vi ikke har en Eriksen type, der bare deler ud af sukkerboldene. Heldigvis er der også andre aspekter og mulige taktiske konstellationer i fodbold, der ikke gør det til en absolut forudsætning at have en playmaker eller en "der skræller igennem" på midtbanen, hvad end det så betyder eller vurderes på...R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2026, 10:30Bare dét, at man overhovedet nævner Børsting og Maarup som et bud på nogen, der overhovedet kan spille nogen som helst rolle, sætter eb fed streg under, hvor langt denne klub er røget bagud af dansen. Det er jo horribelt.bonanza skrev: ↑3. feb 2026, 09:39Du påstår bare en masse ting. Der er ikke rigtig noget der underbygger dine argumenter. Lyngby har på papiret et godt hold, og vi må se om de kan præsterer til de forventninger. Jeg vil ikke mene, at det har en langt bedre midtbane kæde end de 6-7 spillere vi har i AaB. Uanset hvad, er det en tom diskussion, vi kan vente på konklusionen når forårs sæsonen starter.Sønderhof skrev: ↑2. feb 2026, 23:40Ingen af de midtbanespiller der vil kunne komme på hold i Lyngby, Horsens eller for den sags skyld Vejle.bonanza skrev: ↑2. feb 2026, 23:23I forhold til antal spillere mangler vi ikke nogen. Helenius, John, Kubel, Adededji, Møller, Diagne, Normann til de 3 forreste pladser.Hanga skrev: ↑2. feb 2026, 22:38Salget af Ross kommer til at se lidt skidt ud når vi ikke får en erstatning ind - mest fordi vi i forvejen er ret tyndt besat på de offensive positioner. Her kunne man måske have gjort som Brøndby, dvs. betinget afgangen af at man også fik noget på plads den anden vej. Vi har lavet salget af Bomholt og det er ikke de 3,7 mio. kr. for Ross der gør en kæmpe forskel.
Midtbanen er Jasson, Håpnes, Bonde, Kaasa, Børsting, Maarup,
Altså vi har rigeligt med spillere, ifht den spilletid der er at fordele.
3 keepere, 10 forsvarsspillere, 6-7 midtbanespillere og 6-7 angribere. Afhængigt af hvem man mener er angriber og hvem man mener er midtbane.
26 mand i truppen, er nærmere lidt i overkanten end i underkanten.
Hvem kan tage ansvar på kuglen, når vi skal sætte et angreb op? Hvis Helenius ikke er med, hvem kan så modtage og lægge en bold af oppe foran?
Det er fair nok man har tillid til Møller og Højer, men den spillestil man ønsker at praktisere har man slet slet ikke spillerne til.
Hvem kan tage ansvar på kuglen, når vi skal sætte et angreb op? Et hurtigt bud er Kaasa, Jasson, Håpnes, Børsting, Bonde og Maarup. Hvis Helenius ikke er med, hvem kan så modtage og lægge en bold af oppe foran? Et bud er Kubel, et andet bud er at vi skal spille igennem modstanderens kæder eller i bagrummene, så vi ikke har en dybdeliggende angriber eller en der overvejende spiller med ryggen mod mål.
Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Er det Kasaa? Jeg tror nu også han nok skal blive en fin spiller for os, men det siger jo (igen igen igen) en hel masse om niveauet i den norske liga at du kan gå direkte fra toppen af Eliteserien til at have svært ved at komme på holdet i 1. division. Både Brann og Bodø kom blæsende fra den næstbedste række i Norge og gik direkte i toppen. Viking der lige er blevet mestre kommer også fra en nedrykkersæson for en håndfuld år siden og gik direkte ind og blev et sub-top hold. Deres topscorer i den netop overståede sæson er Peter Christiansen som ikke havde niveauet til superligaen, men var en solid 1. divisionsangriber.BoT skrev: ↑3. feb 2026, 15:14Prøv at tænk, hvis vi havde været et sted, hvor vi kunne hente en rutineret midtbanespiller fra de seneste 3 års sølvvindere i en historisk stærk Eliteserie i Norge. En, der havde erfaring fra europæiske turneringer, hvor han både scorede mål og lavede assist.
Nå hov, ham hentede vi jo i efteråret.
Det kan godt være at niveuaet i eliteserien er historisk højt, men flere af de største profiler er stadigvæk superliga-rejects.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
tommas jensen
- Landshold

- Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
- Geografisk sted: Brønderslev
Man køber 1 der måske kan gøre en forskel. Man ville tynde ud i truppen havde måske forventet at det var fra bunden ikke 2 ud af 3 fra start 11
i 361 minuter for AaB har han så vist nul og niksBoT skrev: ↑3. feb 2026, 15:14Prøv at tænk, hvis vi havde været et sted, hvor vi kunne hente en rutineret midtbanespiller fra de seneste 3 års sølvvindere i en historisk stærk Eliteserie i Norge. En, der havde erfaring fra europæiske turneringer, hvor han både scorede mål og lavede assist.
AaB AaB AaB AaB
Altså, du var da selv ret kritisk efter sidste transfervindue og mente, at vi burde have hentet adskillige flere spillere med det samme - og påpegede, at vi også skulle have et stærkt januarvindue. Siden har vi fået Andersson og Kubel, og vi har solgt Bomholt og Ross + udlejet Skovgaard.bonanza skrev: ↑3. feb 2026, 15:34Der er gået mode i at indtage et kritisk standpunkt overfor alting på debatsiden. Det er en forsvarsmekanisme der følger de seneste års udvikling, samt en tydeligt manglende justering af selvforståelsen. Den der indtagede holdning med hvem der er god nok, er fuldstændig forskruet. Det underkender alle aspekter af udvikling, og efterlader et indtryk af at folk enten ikke ser eller forstår fodbold. Man må forstå at det er nuanceret, og de der har den bedste forudsætning for at vurdere individuelle niveauer og fodboldmæssige kompetencer blandt AaB spillere, til dagligt alle har deres gang på Hornevej, i kæmpe kontrast til Karens hær, der gennem de seneste år har vundet frem på debatsiden.BoT skrev: ↑3. feb 2026, 15:14Prøv at tænk, hvis vi havde været et sted, hvor vi kunne hente en rutineret midtbanespiller fra de seneste 3 års sølvvindere i en historisk stærk Eliteserie i Norge. En, der havde erfaring fra europæiske turneringer, hvor han både scorede mål og lavede assist.
Der kan være store gevinster at hente i kontinuitet og udvikling. Men jeg er i tvivl, om det er nok for os. Men jeg synes, det er dejligt, at andre har større tiltro til truppen - det giver mig lidt håb om, at jeg selv tolker det forkert.
Men der er altså ikke noget odiøst i, at der er forskellige syn på en sag på en hjemmeside kaldet debatside.dk. Og hurra for det - der har længe været ret dødt herinde. Men vi kan hurtigt blive helt enige om, at forskellige standpunkter ikke altid leveres på en særlig god måde herinde.
-
R Rosenberg
- Allstar

Problemet? Hvis du ikke selv kan se det, så lad mig da endelig uddybe:bonanza skrev: ↑3. feb 2026, 15:37Hvad er problemet? Børsting og Maarup er en del af AaBs 1. divisions trup og er derfor relevante. Vi er kun 2-3 fibersprængninger væk fra at begge to starter inde. Jeg tror på at begge kan løfte niveauet, og indtage en biddragende rolle. Vi kan ikke blive ved med at græde over at vi ikke har en Eriksen type, der bare deler ud af sukkerboldene. Heldigvis er der også andre aspekter og mulige taktiske konstellationer i fodbold, der ikke gør det til en absolut forudsætning at have en playmaker eller en "der skræller igennem" på midtbanen, hvad end det så betyder eller vurderes på...R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2026, 10:30Bare dét, at man overhovedet nævner Børsting og Maarup som et bud på nogen, der overhovedet kan spille nogen som helst rolle, sætter eb fed streg under, hvor langt denne klub er røget bagud af dansen. Det er jo horribelt.bonanza skrev: ↑3. feb 2026, 09:39Du påstår bare en masse ting. Der er ikke rigtig noget der underbygger dine argumenter. Lyngby har på papiret et godt hold, og vi må se om de kan præsterer til de forventninger. Jeg vil ikke mene, at det har en langt bedre midtbane kæde end de 6-7 spillere vi har i AaB. Uanset hvad, er det en tom diskussion, vi kan vente på konklusionen når forårs sæsonen starter.Sønderhof skrev: ↑2. feb 2026, 23:40Ingen af de midtbanespiller der vil kunne komme på hold i Lyngby, Horsens eller for den sags skyld Vejle.bonanza skrev: ↑2. feb 2026, 23:23I forhold til antal spillere mangler vi ikke nogen. Helenius, John, Kubel, Adededji, Møller, Diagne, Normann til de 3 forreste pladser.Hanga skrev: ↑2. feb 2026, 22:38Salget af Ross kommer til at se lidt skidt ud når vi ikke får en erstatning ind - mest fordi vi i forvejen er ret tyndt besat på de offensive positioner. Her kunne man måske have gjort som Brøndby, dvs. betinget afgangen af at man også fik noget på plads den anden vej. Vi har lavet salget af Bomholt og det er ikke de 3,7 mio. kr. for Ross der gør en kæmpe forskel.
3 keepere, 10 forsvarsspillere, 6-7 midtbanespillere og 6-7 angribere. Afhængigt af hvem man mener er angriber og hvem man mener er midtbane.
Hvem kan tage ansvar på kuglen, når vi skal sætte et angreb op? Hvis Helenius ikke er med, hvem kan så modtage og lægge en bold af oppe foran?
Det er fair nok man har tillid til Møller og Højer, men den spillestil man ønsker at praktisere har man slet slet ikke spillerne til.
Hvem kan tage ansvar på kuglen, når vi skal sætte et angreb op? Et hurtigt bud er Kaasa, Jasson, Håpnes, Børsting, Bonde og Maarup. Hvis Helenius ikke er med, hvem kan så modtage og lægge en bold af oppe foran? Et bud er Kubel, et andet bud er at vi skal spille igennem modstanderens kæder eller i bagrummene, så vi ikke har en dybdeliggende angriber eller en der overvejende spiller med ryggen mod mål.
At vi er nået til et sted i hullet, hvor vi overhovedet taler om, at to pivelendige spillere overhovedet kan have en rolle. Fordi det er realiteterne.
Ædruelighedens stemme
Maarup og Børsting. Altså som i så mange andre klubber har vi spillere i udkanten af vores trup, som ikke er lige så gode som dem der starter inde og vi kan også snildt blive enig om, at Maarup er et mega fejlkøb og ldit en af dem, hvor man kunne se det på forhånd, men nu er det breddespillere. I øvrigt så er Maarup til Norge jo stadig en mulighed som det har været meldt op hele tiden.R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2026, 16:31Problemet? Hvis du ikke selv kan se det, så lad mig da endelig uddybe:bonanza skrev: ↑3. feb 2026, 15:37Hvad er problemet? Børsting og Maarup er en del af AaBs 1. divisions trup og er derfor relevante. Vi er kun 2-3 fibersprængninger væk fra at begge to starter inde. Jeg tror på at begge kan løfte niveauet, og indtage en biddragende rolle. Vi kan ikke blive ved med at græde over at vi ikke har en Eriksen type, der bare deler ud af sukkerboldene. Heldigvis er der også andre aspekter og mulige taktiske konstellationer i fodbold, der ikke gør det til en absolut forudsætning at have en playmaker eller en "der skræller igennem" på midtbanen, hvad end det så betyder eller vurderes på...R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2026, 10:30Bare dét, at man overhovedet nævner Børsting og Maarup som et bud på nogen, der overhovedet kan spille nogen som helst rolle, sætter eb fed streg under, hvor langt denne klub er røget bagud af dansen. Det er jo horribelt.bonanza skrev: ↑3. feb 2026, 09:39Du påstår bare en masse ting. Der er ikke rigtig noget der underbygger dine argumenter. Lyngby har på papiret et godt hold, og vi må se om de kan præsterer til de forventninger. Jeg vil ikke mene, at det har en langt bedre midtbane kæde end de 6-7 spillere vi har i AaB. Uanset hvad, er det en tom diskussion, vi kan vente på konklusionen når forårs sæsonen starter.Sønderhof skrev: ↑2. feb 2026, 23:40Ingen af de midtbanespiller der vil kunne komme på hold i Lyngby, Horsens eller for den sags skyld Vejle.bonanza skrev: ↑2. feb 2026, 23:23
I forhold til antal spillere mangler vi ikke nogen. Helenius, John, Kubel, Adededji, Møller, Diagne, Normann til de 3 forreste pladser.
At vi er nået til et sted i hullet, hvor vi overhovedet taler om, at to pivelendige spillere overhovedet kan have en rolle. Fordi det er realiteterne.
RAUS RAUS SSE!
Nogen som kan give en update på Japaneren vi har til prøvetræning?
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Kan vi ikke lige blive fri for de der stråmænd! Det er så frygteligt enerverende og har ikke noget at gøre i en debat.Bundgaard skrev: ↑3. feb 2026, 11:05Hmm ja måske kattejammer men nu kan vi ikke allesammen gå rundt og være jubel idioter, jeg mener det her er et tydelig signal om at man ikke satser på superliga og man sparet op til en nyt ophold i 1div. Når man har solgt for små 20 millioner burde der og være økonomi til den 6 er der kan styre den midtbane og ha Bonde til oplæring når vi spiller med 2 6er, syntes det er et kæmpestort ansvar og ligge på de unges skullere, men naturligvis kommer jeg hvergang og støtter holdet, selvom man ikke altid er tilfredsReyad skrev: ↑3. feb 2026, 09:01Det er klart, at sortsynet sætter sig hos AaB-fans. Men hold nu kæft en gang kattejammer. Man skal høre meget før ørene falder af, men måske man ikke skal opgive hele sæsonen, fordi man har solgt et par spillere og købt en anden.
Jeg ville da også ønske, at AaB havde hevet lidt mere i land. Men derfra også til at opgive hele sæsonen og sige man har kapituleret er jo for åndssvagt. Nogle spillere vokser, når andre forlader skuden. Det er set før - og det kommer vi forhåbentlig til at se igen. Måske Møller/Kaasa eller en tredje får os til at glemme Bomholt. Måske Kubel får os til at glemme alt om Ross.
Måske vi rent faktisk får allermest ud af, at vi får noget træning, koncept og kontinuitet i truppen.
Der er ingen, der mener, at AaB har haft et perfekt transfervindue, eller at vi er sikre på oprykning.
Men vi er nogle, der mener, at al snak om potentiel nedrykning er latterlig, og at at vi nu må vente og se, hvad vintertræningen har kastet af sig, i stedet for at male fanden på væggen, allerede inden forårssæsonen er begyndt.
Jeg er helt med på, at holdningerne på yderpolerne er “sjovest” i en debat - de er bare også langt, langt oftest for unuancerede og forkerte.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Altså Uche Brian Seo NwadikeDarkHorse9000 skrev: ↑3. feb 2026, 21:57Nej, men han spiller her med nummer ni:
https://www.youtube.com/live/FFOThfD_yp ... d0BL12KBrd
Alene muligheden for at stille med Brian og John i angreb gør ham interessant.andrii skrev: ↑3. feb 2026, 23:09Altså Uche Brian Seo NwadikeDarkHorse9000 skrev: ↑3. feb 2026, 21:57Nej, men han spiller her med nummer ni:
https://www.youtube.com/live/FFOThfD_yp ... d0BL12KBrd![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
RufusTheDog
- 2. div

Han hedder Jan Klåååde. Det er fransk.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Fandme tak ska do ha!
Hmm jeg har da ikke nævnt noget om vi rykker ned, og i øvrigt hvad er der unuancerede og forkert ved jeg skriver at jeg syntes det er et signal om at man ikke går 100 procent efter oprykning og tørre ansvaret af på de ungeAaBWanKenobi skrev: ↑3. feb 2026, 18:30Kan vi ikke lige blive fri for de der stråmænd! Det er så frygteligt enerverende og har ikke noget at gøre i en debat.Bundgaard skrev: ↑3. feb 2026, 11:05Hmm ja måske kattejammer men nu kan vi ikke allesammen gå rundt og være jubel idioter, jeg mener det her er et tydelig signal om at man ikke satser på superliga og man sparet op til en nyt ophold i 1div. Når man har solgt for små 20 millioner burde der og være økonomi til den 6 er der kan styre den midtbane og ha Bonde til oplæring når vi spiller med 2 6er, syntes det er et kæmpestort ansvar og ligge på de unges skullere, men naturligvis kommer jeg hvergang og støtter holdet, selvom man ikke altid er tilfredsReyad skrev: ↑3. feb 2026, 09:01Det er klart, at sortsynet sætter sig hos AaB-fans. Men hold nu kæft en gang kattejammer. Man skal høre meget før ørene falder af, men måske man ikke skal opgive hele sæsonen, fordi man har solgt et par spillere og købt en anden.
Jeg ville da også ønske, at AaB havde hevet lidt mere i land. Men derfra også til at opgive hele sæsonen og sige man har kapituleret er jo for åndssvagt. Nogle spillere vokser, når andre forlader skuden. Det er set før - og det kommer vi forhåbentlig til at se igen. Måske Møller/Kaasa eller en tredje får os til at glemme Bomholt. Måske Kubel får os til at glemme alt om Ross.
Måske vi rent faktisk får allermest ud af, at vi får noget træning, koncept og kontinuitet i truppen.
Der er ingen, der mener, at AaB har haft et perfekt transfervindue, eller at vi er sikre på oprykning.
Men vi er nogle, der mener, at al snak om potentiel nedrykning er latterlig, og at at vi nu må vente og se, hvad vintertræningen har kastet af sig, i stedet for at male fanden på væggen, allerede inden forårssæsonen er begyndt.
Jeg er helt med på, at holdningerne på yderpolerne er “sjovest” i en debat - de er bare også langt, langt oftest for unuancerede og forkerte.
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
Og det er præcis min pointe. Folk herinde råber og skriger på nye spillere, men faktum er, at selv spillere med flotte cv'er ikke nødvendigvis er forstærkninger fra day one. Havde vi i dette vindue købt en spiller med samme meritter som Kaasa, ville pøblen have jublet.hit666 skrev: ↑3. feb 2026, 16:15i 361 minuter for AaB har han så vist nul og niksBoT skrev: ↑3. feb 2026, 15:14Prøv at tænk, hvis vi havde været et sted, hvor vi kunne hente en rutineret midtbanespiller fra de seneste 3 års sølvvindere i en historisk stærk Eliteserie i Norge. En, der havde erfaring fra europæiske turneringer, hvor han både scorede mål og lavede assist.
Jeg har sagt det før, og siger det nu igen: de største forstærkninger er at få de spillere, vi allerede har, til at præstere bedre. Inklusiv Kaasa, som jeg tror kan blive en nøglespiller i foråret.
Præcis!! Både ham og håpnes kan vise sig at blive enormt vigtige og jeg tror på dem begge. Med kubel, Normann og John i angrebet sammen tror jeg også vi har fået en temmelig stærk offensiv. Jeg er som altid positiv..BoT skrev: ↑4. feb 2026, 08:10Og det er præcis min pointe. Folk herinde råber og skriger på nye spillere, men faktum er, at selv spillere med flotte cv'er ikke nødvendigvis er forstærkninger fra day one. Havde vi i dette vindue købt en spiller med samme meritter som Kaasa, ville pøblen have jublet.hit666 skrev: ↑3. feb 2026, 16:15i 361 minuter for AaB har han så vist nul og niksBoT skrev: ↑3. feb 2026, 15:14Prøv at tænk, hvis vi havde været et sted, hvor vi kunne hente en rutineret midtbanespiller fra de seneste 3 års sølvvindere i en historisk stærk Eliteserie i Norge. En, der havde erfaring fra europæiske turneringer, hvor han både scorede mål og lavede assist.
Jeg har sagt det før, og siger det nu igen: de største forstærkninger er at få de spillere, vi allerede har, til at præstere bedre. Inklusiv Kaasa, som jeg tror kan blive en nøglespiller i foråret.
......Vi har ingen 9´ere, udover en lettere langsom Helenius, der ikke kan spille 90 minutter. Hverken John, Normann eller Kubel er 9´ere. Vi havde Skovgård og til dels Ross, men nu har vi ingen der kan være 9´er - Både John, Kubel og Normann er lettere/mere vævre spillere der nemt bliver spist af diverse forsvar - Det virker ikke super ambitiøst - Der ud over havde vi en gang også en anden Ross der heller ikke blev hentet en erstatning for, ligesom nu med Bomholt - Og vi ved jo godt hvordan det gik!
Jeg havde mere tro på John Møller, men forarbejdet virker til at være dårligt. Kan godt være hans 1, 2 og 3. prioritet vendte tommelen ned, da AaB henvendte sig, men så må man jo fortsætte sin søgning. De har nu knap fået 20 mio ind på kontoen - Så der har været lidt penge at gøre godt med!
Jeg havde mere tro på John Møller, men forarbejdet virker til at være dårligt. Kan godt være hans 1, 2 og 3. prioritet vendte tommelen ned, da AaB henvendte sig, men så må man jo fortsætte sin søgning. De har nu knap fået 20 mio ind på kontoen - Så der har været lidt penge at gøre godt med!
Ross er intet tab på 9'er pladsen i hvert fald. Det har vi set før ikke gik. Altså hvis der er en klar indarbejdet plan for at spille med de tre hurtige spillere fremme så er det altså også en mulighed. Det er langt fra alle hold der spiller med klassisk 9'er længere selvom det indrømmet da også er den måde jeg primært tænker pladsen på.Bugatti1 skrev: ↑4. feb 2026, 10:01......Vi har ingen 9´ere, udover en lettere langsom Helenius, der ikke kan spille 90 minutter. Hverken John, Normann eller Kubel er 9´ere. Vi havde Skovgård og til dels Ross, men nu har vi ingen der kan være 9´er - Både John, Kubel og Normann er lettere/mere vævre spillere der nemt bliver spist af diverse forsvar - Det virker ikke super ambitiøst - Der ud over havde vi en gang også en anden Ross der heller ikke blev hentet en erstatning for, ligesom nu med Bomholt - Og vi ved jo godt hvordan det gik!
RAUS RAUS SSE!
Men en halvstor stærk 9´er, tænker jeg er super relevant, specielt til dødbolde og hovedstød efter indlæg og hjørne - Nu kan alle forsvar "blot" koncentrere sig om små spillere de hurtigt vifter væk og "spiser". Og jo ikke fordi AaB vinder deres kampe pga. gode dødboldssituationer?