ALF skrev: ↑8. feb 2026, 09:19
Vil gerne gå lidt mod strømmen og postulere at vi er kommet styrket gennem vinduet - hvis vi skræller følelser omkring AaBere af egen avl væk, og kun ser på fakt ift. produktion som offensiv spiller ser min kalkule således ud.
Fodbold handler om output, og ser vi på de offensive KPI’er i denne sæsons Betinia Liga, er tallene for vores profiler uomtvistelige:
- Mads Bomholt: 18 kampe, 0 mål, 3 assists.
- Oliver Ross: 17 kampe, 3 mål, 3 assists.
Det er en samlet produktion på 9 målpoint i 35 kampe. For spillere i de mest kampafgørende positioner i AaB er det et for lavt afkast på den tillid og spilletid, de har fået i denne sæson. Man rykker ikke op på "potentiale" – man rykker op på faktisk produktion.
- Frederik Kubel: Kommer med et momentum, der er i en helt anden liga. Han har i denne sæson alene leveret 11 målpoint (5 mål og 6 assists) for Aarhus Fremad. Han har altså leveret mere output alene, end Ross og Bomholt har præsteret tilsammen.
Konklusion: Vi har byttet to spillere, der har leveret 9 målpoint i 35 kampe, ud med én mand, der har leveret 11 målpoint i langt færre minutter. Det er ikke en svækkelse – det er en opgradering af vores offensive effektivitet.
Tænker og er enig i skuffelsen over vi ikke hentede en decideret 8’er og en 6’er. Har set første træningskamp, og der så den defensive konstellation solid ud - ikke mindst sekser delen foran det centrale forsvar fungerede super, og mit indtryk er at det samme gjorde sig gældende mod Sønderjyske på trods af de tre scoringer. Så måske er vurderingen man i Bonde, Jasson har et par der virker solidt.
Bomholt har været et af de første navne på holdkortet når startopstillingen skulle stilles. Hans form har været for svingende her i efteråret, ingen tvivl om det, men forventeligt af en 19årig. Selvom Ross så afgjort ikke har udviklet sig som håbet, så har han stadig været en ok pålidelig spiller der i alle sæsoner har leveret mere på statistikkerne end man skulle tro, især ift. chancer skabt.
Mathias Kubel kommer ganske rigtigt med et helt andet momentum men det skal blive spændende om han kan videreføre det i AaB. Jeg har set for lidt til ham til at bedømme, men med kun et halvt år i 1 division og ellers kun 2. division som højeste niveau, synes jeg det er svært at sige hvad man skal forvente. Man skal heller ikke glemme, at en god del af hans mål og assist kom mod netop AaB, og mod os har alle jo kunnet se gode ud

Forhåbentlig viser han sig pengene værd.
Set isoleret på transfervinduet så synes jeg i hvert fald ikke vi står stærkere. Men der er forhåbentlig masser af mere at hente i det hold vi allerede har. Måske er det ikke så skidt, at der denne gang ikke er sket stor udskiftning.