I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8723
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 7. maj 2026, 14:38
FIDEL skrev: ↑7. maj 2026, 13:27
Det absolut vigtigste i sommerens vindue bliver at holde på vores bedste spiller; Normann. Er ret sikker på, at der kommer bud på ham, og det kan jo være svært at afvise, når man er en klub i økonomisk krise + man sikkert har lovet ham at hjælpe ham videre til en større klub i udlandet. Men en køber skal vel op i 15 mill. kr., før det bliver interessant for AaB - afhængigt af Normanns kontraktforhold naturligvis. Isoleret set er det fremragende hentet af John Møller og Co.
Ang. hvilke spillere fra U19, der rykkes op i 1. holdstruppen, så bliver det angiveligt kun Benjamin Pihl. William Thomsen kan afhængigt af truppens størrelse osv. også komme på tale, men han kæmper med at følge med tempoet til træning - på trods af hans flotte indhop.
Jeg synes i øvrigt AaB bør forlænge med Helenius. Det er en no-brainer imo.
Fuldstændig enig. Jeg frygter dog, at de ser sig nødsaget til at sælge til sommer, da han har 2 år tilbage af kontrakten der, og derfor har mest markedsværdi.
Af den grund hader jeg også når de henter spillere på 3 årige aftaler.
Men hvis vi skal gøre os nogle forhåbninger om at rykke op, så skal han blive. Det må simpelthen have en højere værdi end hans salgsværdi til sommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Funky
- Allstar

- Indlæg: 16010
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Indlæg
af Funky » 8. maj 2026, 08:39
FIDEL skrev: ↑7. maj 2026, 13:27
Jeg synes i øvrigt AaB bør forlænge med Helenius. Det er en no-brainer imo.
Enig. Alderen kan ikke være et issue, når AGF er snublende tæt på at vinde DM med en 36-årig Patrick Mortensen på holdet. Helenius har færdighederne, og jeg er også sikker på, han har indstillingen. Men han kan selvfølgelig være anderledes slidt i kroppen, og det må han og lægestaben jo forholde sig til sammen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Funky
- Allstar

- Indlæg: 16010
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Indlæg
af Funky » 8. maj 2026, 08:40
Forza skrev: ↑7. maj 2026, 14:38
FIDEL skrev: ↑7. maj 2026, 13:27
Det absolut vigtigste i sommerens vindue bliver at holde på vores bedste spiller; Normann. Er ret sikker på, at der kommer bud på ham, og det kan jo være svært at afvise, når man er en klub i økonomisk krise + man sikkert har lovet ham at hjælpe ham videre til en større klub i udlandet. Men en køber skal vel op i 15 mill. kr., før det bliver interessant for AaB - afhængigt af Normanns kontraktforhold naturligvis. Isoleret set er det fremragende hentet af John Møller og Co.
Ang. hvilke spillere fra U19, der rykkes op i 1. holdstruppen, så bliver det angiveligt kun Benjamin Pihl. William Thomsen kan afhængigt af truppens størrelse osv. også komme på tale, men han kæmper med at følge med tempoet til træning - på trods af hans flotte indhop.
Jeg synes i øvrigt AaB bør forlænge med Helenius. Det er en no-brainer imo.
Fuldstændig enig. Jeg frygter dog, at de ser sig nødsaget til at sælge til sommer, da han har 2 år tilbage af kontrakten der, og derfor har mest markedsværdi.
Af den grund hader jeg også når de henter spillere på 3 årige aftaler.
Men hvis vi skal gøre os nogle forhåbninger om at rykke op, så skal han blive. Det må simpelthen have en højere værdi end hans salgsværdi til sommer.
Det med de 3-årige kontrakter, det er vel skattebonussen, som dikterer det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Reyad
- Allstar

- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Indlæg
af Reyad » 8. maj 2026, 08:54
Funky skrev: ↑8. maj 2026, 08:39
FIDEL skrev: ↑7. maj 2026, 13:27
Jeg synes i øvrigt AaB bør forlænge med Helenius. Det er en no-brainer imo.
Enig. Alderen kan ikke være et issue, når AGF er snublende tæt på at vinde DM med en 36-årig Patrick Mortensen på holdet. Helenius har færdighederne, og jeg er også sikker på, han har indstillingen. Men han kan selvfølgelig være anderledes slidt i kroppen, og det må han og lægestaben jo forholde sig til sammen.
Når Helenius er i form, er der ingen tvivl om, at han er en gave til AaB. Men hans forløb er simpelthen for ujævne til, at vi kan bygge særlig meget op omkring ham. Hvis han forlænger, bør det ikke være med ambitionen om, at han skal være første-angriber.
Dalsgaard, Mortensen, Jesper Hansen, Zanka, Mike Jensen og hvad der ellers er af alderspræsidenter rundt omkring har den store fordel, at de praktisk talt ikke er skadet. Også bliver de et sikkert holdepunkt. Det kunne Helenius være - men fysikken er ikke til det. Jeg tror, han stopper karrieren og får forhåbentlig en rolle på akademiet.
-
FIDEL
- Allstar

- Indlæg: 6605
- Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
- Favoritspiller: Milan Makaric
Indlæg
af FIDEL » 8. maj 2026, 10:22
Reyad skrev: ↑8. maj 2026, 08:54
Funky skrev: ↑8. maj 2026, 08:39
FIDEL skrev: ↑7. maj 2026, 13:27
Jeg synes i øvrigt AaB bør forlænge med Helenius. Det er en no-brainer imo.
Enig. Alderen kan ikke være et issue, når AGF er snublende tæt på at vinde DM med en 36-årig Patrick Mortensen på holdet. Helenius har færdighederne, og jeg er også sikker på, han har indstillingen. Men han kan selvfølgelig være anderledes slidt i kroppen, og det må han og lægestaben jo forholde sig til sammen.
Når Helenius er i form, er der ingen tvivl om, at han er en gave til AaB. Men hans forløb er simpelthen for ujævne til, at vi kan bygge særlig meget op omkring ham. Hvis han forlænger, bør det ikke være med ambitionen om, at han skal være første-angriber.
Dalsgaard, Mortensen, Jesper Hansen, Zanka, Mike Jensen og hvad der ellers er af alderspræsidenter rundt omkring har den store fordel, at de praktisk talt ikke er skadet. Også bliver de et sikkert holdepunkt. Det kunne Helenius være - men fysikken er ikke til det. Jeg tror, han stopper karrieren og får forhåbentlig en rolle på akademiet.
Helenius har stadig masser af kvalitet. Ja, han er ofte skadet, men i klubbens usikre situation, så mener jeg ikke, at man kan og bør vinke farvel til en så rutineret og dygtig spiller. Man ved hvad man får med ham på banen. Højer virker også glad for ham, og jeg mener ikke tiden er til at eksperimentere mere end højst nødvendigt, for hvad er alternativet? En ny lottokupon? Kelvin John? Bertram Skovgaard? Ikke godt nok.
Og nåå ja, han er vores topscorer i denne sæson. Om ikke andet, så kan han få en masse indhop fremadrettet, hvis vi skal jagte mål.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Indlæg: 6756
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Indlæg
af FlæskeFrank » 8. maj 2026, 10:32
Det springende punkt for Helenius er prisen på grisen. Selv jeg ville gerne have ham i truppen, men hvis vi skal være økonomisk ansvarlig, så er en spiller, som kun spiller 60% af tiden jo ikke en, som skal være øverst i lønhierarkiet. Uanset hans mål.
- FlæskeFrank
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 949
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Indlæg
af haghdk » 8. maj 2026, 11:01
FlæskeFrank skrev: ↑8. maj 2026, 10:32
Det springende punkt for Helenius er prisen på grisen. Selv jeg ville gerne have ham i truppen, men hvis vi skal være økonomisk ansvarlig, så er en spiller, som kun spiller 60% af tiden jo ikke en, som skal være øverst i lønhierarkiet. Uanset hans mål.
Helenius' værdi ligger vel ikke udelukkende i antallet af mål. Han er jo absurd vigtig for holdet med hans erfaring og professionalisme og hvad han kræver af de andre spillere.
-
AnyFellow
- Superliga

- Indlæg: 624
- Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
- Geografisk sted: Viborg
Indlæg
af AnyFellow » 8. maj 2026, 11:08
haghdk skrev: ↑8. maj 2026, 11:01
FlæskeFrank skrev: ↑8. maj 2026, 10:32
Det springende punkt for Helenius er prisen på grisen. Selv jeg ville gerne have ham i truppen, men hvis vi skal være økonomisk ansvarlig, så er en spiller, som kun spiller 60% af tiden jo ikke en, som skal være øverst i lønhierarkiet. Uanset hans mål.
Helenius' værdi ligger vel ikke udelukkende i antallet af mål. Han er jo absurd vigtig for holdet med hans erfaring og professionalisme og hvad han kræver af de andre spillere.
Periodevis kan jeg være enig, men der har også være perioder med opgivende attitude, negativ attitude overfor alt og alle, osv.
Hvis vi skal bruge lønkroner på ham, skal der være en præstationskontrakt, der sikrer vi ikke skal betale det store i løn, hvis han er skadet.
-
AlbertE
- Superliga

- Indlæg: 696
- Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
- Favoritspiller: Ingen
Indlæg
af AlbertE » 8. maj 2026, 12:23
AnyFellow skrev: ↑8. maj 2026, 11:08
haghdk skrev: ↑8. maj 2026, 11:01
FlæskeFrank skrev: ↑8. maj 2026, 10:32
Det springende punkt for Helenius er prisen på grisen. Selv jeg ville gerne have ham i truppen, men hvis vi skal være økonomisk ansvarlig, så er en spiller, som kun spiller 60% af tiden jo ikke en, som skal være øverst i lønhierarkiet. Uanset hans mål.
Helenius' værdi ligger vel ikke udelukkende i antallet af mål. Han er jo absurd vigtig for holdet med hans erfaring og professionalisme og hvad han kræver af de andre spillere.
Periodevis kan jeg være enig, men der har også være perioder med opgivende attitude, negativ attitude overfor alt og alle, osv.
Hvis vi skal bruge lønkroner på ham, skal der være en præstationskontrakt, der sikrer vi ikke skal betale det store i løn, hvis han er skadet.
Helt enig, en præstationsbetinget kontrakt ville være ideel men tvivler på han vil det. Han er for usikkert et kort og smide for mange lønkroner efter, Han er desværre alt for meget ude med skader, men uden tvivl skulle han forlænges for næsten enhver pris hvis han var fit for fight.
Kan han acceptere en lønnedgang/præstationsbetinget kontrakt så ja tak, han er en leder i truppen og dem har vi nærmest ingen af
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Indlæg: 6756
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Indlæg
af FlæskeFrank » 8. maj 2026, 14:48
Jeg har aldrig hørt ordet "leder" og "Helenius" i samme sætning. Erfaren ja, men vil på ingen måde opfatte ham som leder.
- FlæskeFrank
-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6735
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 8. maj 2026, 14:53
FlæskeFrank skrev: ↑8. maj 2026, 14:48
Jeg har aldrig hørt ordet "leder" og "Helenius" i samme sætning. Erfaren ja, men vil på ingen måde opfatte ham som leder.
Han var da anfører i SIF så vidt jeg husker.
RAUS RAUS SSE!
-
baresi
- Allstar

- Indlæg: 4091
- Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
- Favoritspiller: baresi
Indlæg
af baresi » 8. maj 2026, 16:03
Jakobsen skrev: ↑8. maj 2026, 14:53
FlæskeFrank skrev: ↑8. maj 2026, 14:48
Jeg har aldrig hørt ordet "leder" og "Helenius" i samme sætning. Erfaren ja, men vil på ingen måde opfatte ham som leder.
Han var da anfører i SIF så vidt jeg husker.
jeg synes helenius går forrest i kampene. han guider de unge. Han fortæller og stiller krav. Jeg synes han gør det godt på det punkt. Og så synes jeg vi har en tendens herinde til at snakke om de er for dyre eller hvis økonomien holder osv. tror man skal anskue det modsat. AaB vil enten beholde ham eller slippe ham. Slipper de ham er det for at gøre noget andet de mener er bedre. Vil du beholde ham er det på vilkår AaB kan være med til og så kan Helenius finde ud af om det passer ham :-) Jeg tror ikke det er så svært faktisk. MEN jeg tror ikke han får forlænget desværre, det er så noget helt andet.
-
AlbertE
- Superliga

- Indlæg: 696
- Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
- Favoritspiller: Ingen
Indlæg
af AlbertE » 8. maj 2026, 16:45
FlæskeFrank skrev: ↑8. maj 2026, 14:48
Jeg har aldrig hørt ordet "leder" og "Helenius" i samme sætning. Erfaren ja, men vil på ingen måde opfatte ham som leder.
Der kan da umuligt være tvivl om han er en af lederne på det her hold...
-
baresi
- Allstar

- Indlæg: 4091
- Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
- Favoritspiller: baresi
Indlæg
af baresi » 8. maj 2026, 21:02
oprykning bliver ikke et tema dertil er holdet simpelthen ALT for langt væk. Men nu må man få noget lederskab ind. nogle der kan gå forrest og som kan tåle et skub og noget modgang.
start med
N. larsen på mål
dalsgaard som nu anfører og stopper
og rømer på den centrale
så er vi igang med at skabe en kultur igen.
og så må man lede efter en 9er derude.
-
AlbertE
- Superliga

- Indlæg: 696
- Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
- Favoritspiller: Ingen
Indlæg
af AlbertE » 8. maj 2026, 21:04
baresi skrev: ↑8. maj 2026, 21:02
oprykning bliver ikke et tema dertil er holdet simpelthen ALT for langt væk. Men nu må man få noget lederskab ind. nogle der kan gå forrest og som kan tåle et skub og noget modgang.
start med
N. larsen på mål
dalsgaard som nu anfører og stopper
og rømer på den centrale
så er vi igang med at skabe en kultur igen.
og så må man lede efter en 9er derude.
Jeg gad godt man fandt på noget andet end Rømer, jeg ser virkeligt ikke noget i ham.
-
baresi
- Allstar

- Indlæg: 4091
- Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
- Favoritspiller: baresi
Indlæg
af baresi » 8. maj 2026, 21:09
AlbertE skrev: ↑8. maj 2026, 21:04
baresi skrev: ↑8. maj 2026, 21:02
oprykning bliver ikke et tema dertil er holdet simpelthen ALT for langt væk. Men nu må man få noget lederskab ind. nogle der kan gå forrest og som kan tåle et skub og noget modgang.
start med
N. larsen på mål
dalsgaard som nu anfører og stopper
og rømer på den centrale
så er vi igang med at skabe en kultur igen.
og så må man lede efter en 9er derude.
Jeg gad godt man fandt på noget andet end Rømer, jeg ser virkeligt ikke noget i ham.
han er heller ingen stjerne overhovet. men han kommer med bund i det han gør. er stabil og så kommer han med det der mangler. vilje og lederskab. møller og alle de andre giver jeg ikke meget for endnu. de skal have lov at vokse, også fysisk faktisk. de gør ingen modstand. . . de er kun gode i medgang. . .
-
AlbertE
- Superliga

- Indlæg: 696
- Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
- Favoritspiller: Ingen
Indlæg
af AlbertE » 8. maj 2026, 21:16
baresi skrev: ↑8. maj 2026, 21:09
AlbertE skrev: ↑8. maj 2026, 21:04
baresi skrev: ↑8. maj 2026, 21:02
oprykning bliver ikke et tema dertil er holdet simpelthen ALT for langt væk. Men nu må man få noget lederskab ind. nogle der kan gå forrest og som kan tåle et skub og noget modgang.
start med
N. larsen på mål
dalsgaard som nu anfører og stopper
og rømer på den centrale
så er vi igang med at skabe en kultur igen.
og så må man lede efter en 9er derude.
Jeg gad godt man fandt på noget andet end Rømer, jeg ser virkeligt ikke noget i ham.
han er heller ingen stjerne overhovet. men han kommer med bund i det han gør. er stabil og så kommer han med det der mangler. vilje og lederskab. møller og alle de andre giver jeg ikke meget for endnu. de skal have lov at vokse, også fysisk faktisk. de gør ingen modstand. . . de er kun gode i medgang. . .
hmm ja det har du ret i, han er helt sikkert bedre end hvad vi har nu om det overhovedet er realistisk han vil til AaB i vores nuværende forfatning er så et andet spørgsmål.. gælder egentlig også de andre to, der må helt sikkert bedre klubber der vil give dem en kontrakt end AaB, Dalsgaard er en af de bedste spillere på superligaens bedste hold, og Larsen uden tvivl en af de bedste samt en leder på Silkeborgs hold.
-
Runschen
- 2. div

- Indlæg: 180
- Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06
Indlæg
af Runschen » 8. maj 2026, 21:45
Første punkt er kapital - og ændring i ejerskabsstrukturen med tyskerne om bord, som blinde passagerer.
Nedenstående transferønsker for næste sæson er med udspring i at der er kommet penge til at handle for. Det er ligesom en forudsætning.
Har forsøgt at være “realistisk” i forhold til hvor uatraktive vi er som klub. Derudover har jeg fokuseret på danskere.
-Dels fordi jeg ikke kender nok til ukendte udlændinge, men os fordi jeg tror det er vejen frem.
Nedenstående trup vil vi nok ikke rykke direkte op med, men kan formentlig gøre, at vi spiller med om det, som må være første skridt på en ualmindelig lang vej retur til SL.
Indkøb:
Nicolai Larsen
Anders Bærtelsen
Tobias Klysner
Andre Rømer
Patrick Olsen
Sebastian Grønning
Opstilling:
Nicolai Larsen (Bertil banker på)
Klysner - Tiedemann (Olsson / Noel banker på) - Bærtelsen - Marc Nielsen
Andre Rømer - Håpnes (Bonde banker på)
Patrick Olsen (Valdemar banker på)
Kubel (William Thomsen banker på) - S. Grønning - Normann
Bænk / Trup / Bredde:
Bertil
Kallesøe
Maarup
Olsson
Noel
Tcacenco
Børsting
Bonde
V. Møller
William Thomsen
Kelvin John
Helenius (forlæng)
“Salg / Transfer”:
Vincent Müller
Kaasa
Andres Jasson
Makolli
Opsigelse:
Rody De Boer
Amankwaa
Adam Andersson
Adedeji
Amar Diagne
Træner situationen: Omend jeg synes, at Højer har skuffet, så tror jeg at en fyring af ham og endnu en dumpet træner på lønningslisten er for tidligt.
-
Gamling
- Superliga

- Indlæg: 716
- Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Indlæg
af Gamling » 9. maj 2026, 09:39
Totalt urealistisk at forvente 6 tilgange. Og salg/transfers kommer nok mere til at ske fra toppen af talentmassen (Møller, bonde, Grønkjær og kelvin John) end fra “tyndt øl” delen af truppen (jasson, kaasa, Maarup mv). Og de overbetalte som Müller og de Boer tager nok ingen steder hen.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
-
Jimmy1
- 2. div

- Indlæg: 213
- Tilmeldt: 2. jun 2022, 14:22
- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Indlæg
af Jimmy1 » 9. maj 2026, 15:22
Gamling skrev: ↑9. maj 2026, 09:39
Totalt urealistisk at forvente 6 tilgange. Og salg/transfers kommer nok mere til at ske fra toppen af talentmassen (Møller, bonde, Grønkjær og kelvin John) end fra “tyndt øl” delen af truppen (jasson, kaasa, Maarup mv). Og de overbetalte som Müller og de Boer tager nok ingen steder hen.
Ambitionen er 8 ud og 4 ind. Spændende om de seneste kampe har ændret på planen….