Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
- BBS
- Allstar

- Favoritspiller: Dennis Marshall
- Geografisk sted: Midtbyen
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Fredrik Holster
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Holster" onclick="window.open(this.href);return false;
Målfarlig midtbanespiller, god alder og transferfri.
Edward Ofere
http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Ofere" onclick="window.open(this.href);return false;
En stor sort angriber, transferfri efter et ikke helt vellykket ophold i Italien.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Holster" onclick="window.open(this.href);return false;
Edward Ofere
http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Ofere" onclick="window.open(this.href);return false;
En stor sort angriber, transferfri efter et ikke helt vellykket ophold i Italien.
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

Nogen der ved om Avdic er leje eller eje?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.
Jeg må indrømme jeg efterhånden er blevet lun nok på Avdic, ham ser jeg sgu gerne egentlig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Når man skriver "stor og sort" kommer den ene halvdelen af debatsiden i bukserne mens den anden halvdel beskylder en for at være racist. Jeg tilhører førstnævnte kategori : KØB!BBS skrev:Fredrik Holster
Edward Ofere
Janteloven eksisterer IKKE!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Erstatningen for Helenius bliver en rettesnor for klubbens økonomi.
At vi i vinters kunne hente Søren Frederiksen var meget positivt (og overraskende for mig). Kan vi hente Denni Avdic eller Rasmus Jönsson osv. her i sommers, så tyder det på, at de mørkeste år er bag os. Henter vi Dalgaard, så er vi ikke kommet ud af mørket - uden at kommentere de enkelte spilleres kvaliteter - kun deres prisleje.
At vi i vinters kunne hente Søren Frederiksen var meget positivt (og overraskende for mig). Kan vi hente Denni Avdic eller Rasmus Jönsson osv. her i sommers, så tyder det på, at de mørkeste år er bag os. Henter vi Dalgaard, så er vi ikke kommet ud af mørket - uden at kommentere de enkelte spilleres kvaliteter - kun deres prisleje.
- FlæskeFrank
Altså hvis man nu vurderer Dalgaard til bedre, som type, at passe ind i det spil vi vil spille så siger det vel ikke så meget. Der err jo heller ingen grund til man bruger penge bare fordi man har dem.
Kender dog ingen af dem som type, jeg vil bare gerne have en der kan score nogle mål og samtidig kan lidt med fødderne. Og allerhelst en spiller vi kan få tilknyttet fast, og ikke bare på leje. Forstået på den måde at jeg hellere vil have Dalgaard fast end Avdic på en lejeaftale. Kontinuitet er vigtigt. Især hvis vi gerne vil i Europa igen.
Kender dog ingen af dem som type, jeg vil bare gerne have en der kan score nogle mål og samtidig kan lidt med fødderne. Og allerhelst en spiller vi kan få tilknyttet fast, og ikke bare på leje. Forstået på den måde at jeg hellere vil have Dalgaard fast end Avdic på en lejeaftale. Kontinuitet er vigtigt. Især hvis vi gerne vil i Europa igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Jeg er også klart at finde i den første kategori!Køllen I Møllen skrev:Når man skriver "stor og sort" kommer den ene halvdelen af debatsiden i bukserne mens den anden halvdel beskylder en for at være racist. Jeg tilhører førstnævnte kategori : KØB!BBS skrev:Fredrik Holster
Edward Ofere
Jeg er mere i den kategori at spillere fra Allsvenskan ikke kan bruges. Det er godtnok længe siden at en spiller fra Allsvenskan har overrasket positivt i Superligaen
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Sambaman skrev:Jeg er også klart at finde i den første kategori!Køllen I Møllen skrev:Når man skriver "stor og sort" kommer den ene halvdelen af debatsiden i bukserne mens den anden halvdel beskylder en for at være racist. Jeg tilhører førstnævnte kategori : KØB!BBS skrev:Fredrik Holster
Edward Ofere
Kan vi ikke holde Køllen og andres seksuelle præferencer udenfor vurderingen af spillere, og istedet få en beskrivelse af spillerens evner, altså på banen? Hvad gjorde hans ophold i Italien mislykket, til eksempel?
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Avdic har været ude med skade et stykke tid, og havde også problemer med skader i Werder. Han er sikkert billig at købe men spørgsmålet er, ligesom med Fall, om han gider at gå voldsomt ned i løn, og om han stadig er sulten. Dalgaard er heller ikke noget safe bet og er notorisk doven men formentlig billig i løn. Det er en svær mission Gaarde er sent ud på.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Nando Rafael har været rygtet til fcv, det lyder en anelse urealistisk. Hvis han ikke kræver silly money kunne han også være en interessant spiller. Men som jeg husker historien, så var Nando meget dyr i løn for Agf.
-
Rextherunt
- Landshold

- Geografisk sted: Østjylland
Som jeg husker ham så viste han i glimt at han bestemt er en dygtig fodboldspiller. Utrolig kropsstærk og også ret giftig... der var altid fare på færde i boxen når han havde bolden... desværre havde han ret mange små skader... men det er ret typisk for spillerene i AGF. Han lavede vist 12 mål i 36 kampe så det er egentligt ok.
Hvis vi kan få styr på ham og han kan undgå skader så tror jeg han kunne være en glimrende spiller at hive til AaB. Hvis FCV har råd til ham så har vi også og vi må uanset være mere attraktiv end FCV. Problemet i AGF var at de var på røven økonomisk... mere end AaB... de kunne derfor ikke holde på ham.
Sååå... ind med ham... asap
Hvis vi kan få styr på ham og han kan undgå skader så tror jeg han kunne være en glimrende spiller at hive til AaB. Hvis FCV har råd til ham så har vi også og vi må uanset være mere attraktiv end FCV. Problemet i AGF var at de var på røven økonomisk... mere end AaB... de kunne derfor ikke holde på ham.
Sååå... ind med ham... asap
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Den kategori er jeg også i, og den kan næsten udvides til også at omfatte Tippeligaen. Selv FCK må efterhånden være trætte af at betale store millionbeløb for nulbonner fra vores nabolande.Yankee skrev:Jeg er mere i den kategori at spillere fra Allsvenskan ikke kan bruges. Det er godtnok længe siden at en spiller fra Allsvenskan har overrasket positivt i Superligaen
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Eisenhower
- 2. div

- Geografisk sted: Albuquerque
Tja, på papiret vil han jo nok være noget af en fangst, men virkeligheden har vist ikke helt kunne følge med hans teoretiske talent. 11 kampe i hele sidste sæson og 33 i de to foregående til sammen. Bevares han har en helt pæn scoringsfrekvens når han endelig spiller, men hvis der er noget AaB ikke har råd til lige nu, så er det da et dyrt 29 årigt talent, med glasben? Det må da være definitionen på en lottokupon?Gentleman Finn skrev:Nando Rafael har været rygtet til fcv, det lyder en anelse urealistisk. Hvis han ikke kræver silly money kunne han også være en interessant spiller. Men som jeg husker historien, så var Nando meget dyr i løn for Agf.
Men på den anden side, så er det vel bedre end Denni Avidc som alle af en eller anden grund er helt oppe og ringe over? En mand der har scoret 34 mål i henholdsvis Allsvenskan og en klub fra den nederste halvdel af Æreslivisionen i løbet af de sidste syv (7) sæsoner. Fordelt over 147 kampe (heraf 7 i Bundesligaen og 12 i Tysk Regionalliga Nord). Hvordan nogen kan betragte det som, at "han har bevist sit værd, på højeste niveau", går simpelthen over min forstand. Det der gør ham interessant, er vel at en Bundesliga klub har købt ham. Pågældende klub har desværre også efterfølgende fundet ham for let, endda til deres andethold. Så jeg tillader mig at være skeptisk.
Mht. Dalgaard er der også masser anker. Begrænset toperfaring, 31 kampe og 10 mål for Randers i Suppen/Pokalen (5/2 i 1. div.), ry for dårlig træningsindsats og rationalet: Hvis han var god, så burde han som 29 årig allerede have slået igennem.
Med AaBs budget, vil alle muligheder jo desværre være kompromiser. Jeg er dog ikke i tvivl om, at billig driftsikkerhed vægter højere for mig, end uforløst potentiale. Hvis vi kan få en angriber, der spiller hver gang og scorer i ca. hver tredie kamp og kan betragtes som et røverkøb, så vil jeg mene at Gaarde/Lynge har gjort det rigtig godt. I det perspektiv synes jeg Dalgaard ligner den mest oplagte kandidat.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Du glemmer at Avdic i starten ikke var spidsangriber i Elfsborg. Derfor er det naturligt at han ikke scorede så mange mål i starten. Derudover scores der generelt få mål i Allsvenskan, da de svenske hold prioriterer "at stå godt på banen". Det er rigtigt at han ikke slog til i Werder Bremen, men nu er Bundesligaen heller ikke det nemmeste sted at slå til. Opholdet i Zwolle derimod var en rimelig succes.budo skrev:Tja, på papiret vil han jo nok være noget af en fangst, men virkeligheden har vist ikke helt kunne følge med hans teoretiske talent. 11 kampe i hele sidste sæson og 33 i de to foregående til sammen. Bevares han har en helt pæn scoringsfrekvens når han endelig spiller, men hvis der er noget AaB ikke har råd til lige nu, så er det da et dyrt 29 årigt talent, med glasben? Det må da være definitionen på en lottokupon?Gentleman Finn skrev:Nando Rafael har været rygtet til fcv, det lyder en anelse urealistisk. Hvis han ikke kræver silly money kunne han også være en interessant spiller. Men som jeg husker historien, så var Nando meget dyr i løn for Agf.
Men på den anden side, så er det vel bedre end Denni Avidc som alle af en eller anden grund er helt oppe og ringe over? En mand der har scoret 34 mål i henholdsvis Allsvenskan og en klub fra den nederste halvdel af Æreslivisionen i løbet af de sidste syv (7) sæsoner. Fordelt over 147 kampe (heraf 7 i Bundesligaen og 12 i Tysk Regionalliga Nord). Hvordan nogen kan betragte det som, at "han har bevist sit værd, på højeste niveau", går simpelthen over min forstand. Det der gør ham interessant, er vel at en Bundesliga klub har købt ham. Pågældende klub har desværre også efterfølgende fundet ham for let, endda til deres andethold. Så jeg tillader mig at være skeptisk.
Mht. Dalgaard er der også masser anker. Begrænset toperfaring, 31 kampe og 10 mål for Randers i Suppen/Pokalen (5/2 i 1. div.), ry for dårlig træningsindsats og rationalet: Hvis han var god, så burde han som 29 årig allerede have slået igennem.
Med AaBs budget, vil alle muligheder jo desværre være kompromiser. Jeg er dog ikke i tvivl om, at billig driftsikkerhed vægter højere for mig, end uforløst potentiale. Hvis vi kan få en angriber, der spiller hver gang og scorer i ca. hver tredie kamp og kan betragtes som et røverkøb, så vil jeg mene at Gaarde/Lynge har gjort det rigtig godt. I det perspektiv synes jeg Dalgaard ligner den mest oplagte kandidat.
Én af de primære årsager til at jeg gerne ser at Gaarde henter Avdic hvis det økonomisk er muligt er fordi, at Avdic ud over at score mål også kan indgå i spillet. Efter at vi har mistet Lucas og Helenius har vi altså brug for en angriber, der også kan bidrage teknisk og i det chanceskabende spil.
Dalgaard er afhængig af at blive sat i scene. Hvis vi kommer til primært at spille med en midtbane bestående af Würtz, Augu, Kusk og Due kan jeg godt frygte for det chanceskabende spil. Det er kun Kusk der er kreativ og måske Due i glimt. Der kommer næsten intet kreativt fra Würtz og Augu, derfor er det altafgørende at backs, kanter og angriberne kan stå for det chanceskabende spil. I perioder i foråret sled holdet voldsomt med at skabe chancer især imod etablerede forsvar (tydeligst i udekampen i Esbjerg).
Nando Rafael. Det kan blive fugl eller fisk. Han gjorde det egentlig ok i AGF, men som andre også har skrevet har han et skrøbeligt bentøj.
-
AalborgTrendies
De afhænder ellers langt flere spillere til de store og mellemstore ligaer end Superligaen gør...Yankee skrev:Jeg er mere i den kategori at spillere fra Allsvenskan ikke kan bruges. Det er godtnok længe siden at en spiller fra Allsvenskan har overrasket positivt i Superligaen
Allsvenskan-holdene klarede sig desuden noget bedre end de danske hold i Europa sidste sæson.
Klart at fodbolden spilles anderledes end her, men de skaber stadig langt flere spillere der kan begå sig internationalt end vi gør.
Så det handler nok lige så meget om de spillere danske klubber har hentet.
Og i øvrigt... Hedinsson kom fra Allsvenskan.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Helt uenig. Det skyldes jo nok at de gode svenske spillere ikke har interesse i at komme til Danmark.Yankee skrev:Jeg er mere i den kategori at spillere fra Allsvenskan ikke kan bruges. Det er godtnok længe siden at en spiller fra Allsvenskan har overrasket positivt i Superligaen
Janteloven eksisterer IKKE!
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Så er du vel i princippet kun delvis uenig?Køllen I Møllen skrev:Helt uenig. Det skyldes jo nok at de gode svenske spillere ikke har interesse i at komme til Danmark.Yankee skrev:Jeg er mere i den kategori at spillere fra Allsvenskan ikke kan bruges. Det er godtnok længe siden at en spiller fra Allsvenskan har overrasket positivt i Superligaen
Det er en helt korrekt observation, Kølle. Det er ikke udtryk for, at Allsvenskan er løbet tør for salgsemner, men snarere at danske klubber ikke har råd til dem.Køllen I Møllen skrev:Helt uenig. Det skyldes jo nok at de gode svenske spillere ikke har interesse i at komme til Danmark.Yankee skrev:Jeg er mere i den kategori at spillere fra Allsvenskan ikke kan bruges. Det er godtnok længe siden at en spiller fra Allsvenskan har overrasket positivt i Superligaen
I gamle dage kunne AaB købe en sub-landsholdsspiller som Martin Ericsson, men det er ikke tilfældet i dag. Transfermarkt.de vurderer den aktuelle samlede salgsværdi af spillerne i Allsvenskan til Euro 132.845.000, mens det tilsvarende for Superligaen er Euro 137.800.000. Forskellen er ikke imponerende, hvis man tager DK's skattemæssige konkurrencefordele i betragtning.
Samlet set er Allsvenskan stadig en talentpool uden lige, og har alene i 2012-2013 solgt spillere som Ranegie (Udinese), Larsson (Valladolid), Majeed Waris (Spartak), Johnsson (NEC), Hiljemark (PSV), Sana (Ajax), Eriksson (Cagliari), Ajdarevic (Standard Liege), Bangura (Celtic). Bortset fra Bangura, er der ingen af dem, der er faldet igennem i deres nye klubber.Og hvis ikke Pär Hansson (Helsingborg), Ivo Pekalski (Malmö), Jiloan Hamad (Malmö), Richardinho (Malmö) og May Mahlangu (Helsingborg) ryger i dette transfervindue, vil det være stærkt mærkværdigt. Fælles for dem er, at ingen af disse spillere er for dygtige til at kunne have spillet i superligaen. I de bedre økonomiske tider havde de fleste af dem tilbragt 2-3 sæsoner i DK, inden de blev solgt videre.
Hvordan går det så egentlig med eksporten fra DK, når nu vi åbenbart er så milevidt bedre end Allsvenskan, at ingen af spillerne derfra ville kunne forstærke selv en i øjeblikket desværre ret middelmådig klub som AaB?
I 2012/13 solgtes/udlejedes Adu (Brügge), Laudrup (flop i Saint Etienne), Bjelland (Twente), Mikkelsen (überflop i Fürth), Beckmann (Cypern), Gamboa (Rosenborg), N'Doye (Mockba), Oviedo (Everton), Poulsen (Monaco), Johansson (AZ), Lucas Andersen (Ajax), Traore (Sochaux), Djemba-Djemba (Israel), Rieks (NEC).
Anes der et mønster? Samtlige af de danske spillere er floppet eller mangler gennembruddet. Resten af eksportprodukterne er spillere, der da blev hentet blev betragtet som ukendte, lottokuponer og fra obskure mellemamerikanske lande eller franske 2. divisionsklubber. De tilsvarende eksportvarer fra Superligaen i det nuværende transfervindue er indtil videre Okore og Helenius (engelsk bundklub), Albæk (fransk bundklub), Vibe (svensk klub!), Rommedahl (ustavelig hollandsk klub), Högh (norsk klub) og Ousted (Canada).
Vi må da håbe det bedste for Helenius og Okore, men historien tyder ikke på at de slår igennem. Min påstand er, at niveauet superligaen ikke er så meget bedre, at en solid spillere fra anden hylde i Allsvenskan sagtens vil kunne gå ind i AaB's startopstilling. Stærkere er vi ikke og stærkere er superligaen ikke.
This Heaven Gives Me Migraine