Ranegie virker urealistisk, han har spillet ok med kampe for Udine. Hallenius ser ud til at være et godt bud, skulle der hentes en i Italien. Det er ikke mange chancer han har fået i Genoa.melleren skrev:Hmm, reservespillere i Italien. Så kunne det måske være en af disse to, hvor leje nok er mest realistisk.
Mathias Ranégie
http://en.wikipedia.org/wiki/Mathias_Ran%C3%A9gie" onclick="window.open(this.href);return false;
Linus Hallenius
http://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Hallenius" onclick="window.open(this.href);return false;
Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Aalborg BK 1885!
Han var der i 18 måneder fra oktober 2000 og frem.Poker-One-Kenobi skrev:Hvor lang tid var Gaarde egentig i Italien? En forlænget weekend, eller husker jeg forkert?hje1980 skrev:Ja der er måske kommet et helt nyt marked, med de relationer Gaarde har fra tiden I Udinese... og mon ikke der går et par spillere rundt som nr. 31 og 32 i Seria A og B klub som kunne tænke sig et nordisk eventyr...
Og han var skadet i 12 af de måneder han var i Udinese. Og muligvis har Gaarde kontakter dernede, og det kan blive spændende for jeg kan ikke huske en eneste dansk klub, der har hentet spillere i Italien.
Og det lyder faktisk realistisk, for Gaarde oplevede at klubberne i Italien havde trupper på cirka 30 spillere, hvor det kun var de 20 bedste der blev brugt, og man kunne da sagtens forestille sig at en angriber, der ikke blev brugt dernede, kunne se en chance i Danmark - lidt i stil med når halvdårlige danskere tager til Færøerne og bliver stjerner deroppe.
Spørgsmålet er så om en "halvdårlig" italiener er bedre end Lukas Spalvis
- og om italieneren kan kommunikere med de danske spillere/trænere, og med litauiske Spalvis.
Nu er der vel også masser af spillere i Italien udenfor de første 20, som ikke er Italienske. Der er da som regel en god slat skandinaver dernede og afrikanere ligeså. Det var jo f.eks. i Italien, at vi fandt Nomvethe.Dissing skrev:Han var der i 18 måneder fra oktober 2000 og frem.Poker-One-Kenobi skrev:Hvor lang tid var Gaarde egentig i Italien? En forlænget weekend, eller husker jeg forkert?hje1980 skrev:Ja der er måske kommet et helt nyt marked, med de relationer Gaarde har fra tiden I Udinese... og mon ikke der går et par spillere rundt som nr. 31 og 32 i Seria A og B klub som kunne tænke sig et nordisk eventyr...
Og han var skadet i 12 af de måneder han var i Udinese. Og muligvis har Gaarde kontakter dernede, og det kan blive spændende for jeg kan ikke huske en eneste dansk klub, der har hentet spillere i Italien.
Og det lyder faktisk realistisk, for Gaarde oplevede at klubberne i Italien havde trupper på cirka 30 spillere, hvor det kun var de 20 bedste der blev brugt, og man kunne da sagtens forestille sig at en angriber, der ikke blev brugt dernede, kunne se en chance i Danmark - lidt i stil med når halvdårlige danskere tager til Færøerne og bliver stjerner deroppe.
Spørgsmålet er så om en "halvdårlig" italiener er bedre end Lukas Spalvis
- og om italieneren kan kommunikere med de danske spillere/trænere, og med litauiske Spalvis.
Sjov info, kan se på transfermarkt at Nomvethe faktisk spillede i Udinese samtidig med Gaarde. Så kom bare med en lignendethomasjn skrev: Nu er der vel også masser af spillere i Italien udenfor de første 20, som ikke er Italienske. Der er da som regel en god slat skandinaver dernede og afrikanere ligeså. Det var jo f.eks. i Italien, at vi fandt Nomvethe.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
Uden at kende det store til økonomien, så vil jeg gætte på at det kan vi ikke. De fleste klubber i Serie-B spiller trodsalt stadig for små 20.000 hver uge. Selvom økonomien ikke er den bedste i Italien, så vil jeg gætte på at den matcher superligaen fuldt ud.Søgaard skrev:Sjov info, kan se på transfermarkt at Nomvethe faktisk spillede i Udinese samtidig med Gaarde. Så kom bare med en lignendethomasjn skrev: Nu er der vel også masser af spillere i Italien udenfor de første 20, som ikke er Italienske. Der er da som regel en god slat skandinaver dernede og afrikanere ligeså. Det var jo f.eks. i Italien, at vi fandt Nomvethe.Det skal dog siges at Nomvethe var omkring Djurgården og Sydafrika igen, inden han kom til AaB. Men ændrer ikke på at der sagtens kan løbe noget fornuftigt rundt, nede i deres trup-periferier i Serie A. Tænker bare på om vi er i nærheden af at kunne matche eksempelvis serie B-løn?
/Søgaard
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Måske heller ikke nødvendig... men der skal slåes på at vi kan tilbyde spilletid, fremfor andenholdskampe i I Italien...Søgaard skrev:Sjov info, kan se på transfermarkt at Nomvethe faktisk spillede i Udinese samtidig med Gaarde. Så kom bare med en lignendethomasjn skrev: Nu er der vel også masser af spillere i Italien udenfor de første 20, som ikke er Italienske. Der er da som regel en god slat skandinaver dernede og afrikanere ligeså. Det var jo f.eks. i Italien, at vi fandt Nomvethe.Det skal dog siges at Nomvethe var omkring Djurgården og Sydafrika igen, inden han kom til AaB. Men ændrer ikke på at der sagtens kan løbe noget fornuftigt rundt, nede i deres trup-periferier i Serie A. Tænker bare på om vi er i nærheden af at kunne matche eksempelvis serie B-løn?
/Søgaard
-
AalborgTrendies
Der kommer, ifølge svenske medier, en afklaring på Linus Hallenius' fremtid i de nærmeste dage. Dermed kan vi sandsynligvis strege ham fra listen - desværre.
Han er for dyr for Hammarby, der har forsøgt at hente ham. Men det siger heller ikke så meget, da deres lønniveau ligger markant under vores.
Han er for dyr for Hammarby, der har forsøgt at hente ham. Men det siger heller ikke så meget, da deres lønniveau ligger markant under vores.
http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-traener-med-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Gilli sørensen nogen der ved noget om ham?
http://www.youtube.com/watch?v=LlcS7r9npfg" onclick="window.open(this.href);return false;
udemærket kasse han laver her
http://www.youtube.com/watch?v=LlcS7r9npfg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
AalborgTrendies
Det er Hallurs gode ven, så han er næppe andet end en gæstespiller.juul77 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-traener-med-i-AaB
Åhh stop nu med de færinge, de har ikke niveauet. Ved godt det er et hårdt stempel, men vi har haft nogle stykker efterhånden og de har altid været ligegyldige fyldspillere.juul77 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-traener-med-i-AaB
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
ok jeg har heller ikke den største fidus til, at gå efter færøske spiller, frem for vores egne talenter.
lige nøjagtigtHanga skrev:Åhh stop nu med de færinge, de har ikke niveauet. Ved godt det er et hårdt stempel, men vi har haft nogle stykker efterhånden og de har altid været ligegyldige fyldspillere.juul77 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-traener-med-i-AaB
AaB gør meget ud af at fortælle at der ikke er tale om prøvetræning (Kasper Risgård) , men mange gange ser man alligevel det så ender med en kontrakt , han behøver jo ikke tage til nordjylland for at holde formen ved lige , det kunne han jo ligeså godt have gjort i silkeborg f.eks hvis det var det det handlede om
Tror jeg bestemt ikke du skal sætte næsen op efter. Det altoverskyggende behov er for en angriber. Vores centrale "defensive" midtbane er ikke perfekt, men vi er dækket ind og en ekstra spiller til pladsen er derfor ikke dræbende nødvendigt, men mere i kategorien nice to have. Med AaBs få penge in mente er det bestemt ikke der det lægger først for at bruge pengene.nj27 skrev:AaB gør meget ud af at fortælle at der ikke er tale om prøvetræning (Kasper Risgård) , men mange gange ser man alligevel det så ender med en kontrakt , han behøver jo ikke tage til nordjylland for at holde formen ved lige , det kunne han jo ligeså godt have gjort i silkeborg f.eks hvis det var det det handlede om
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
juul77 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-traener-med-i-AaB
Gilli er Hallurs meget gode ven fra hans tid i Aberdeen. Forskellen på disse to er bare, at Hallur er en ganske fin fodboldspiller. Du ved også godt selv, at vi ikke leder efter en færing der i sidste sæson scorede et mål i fjorten kampe i den færøske liga. Han er ikke engang inde omkring deres landshold, hvilket Hallur istedet er. Når det er sagt, så håber jeg på lidt flere prøve- og gæstespillere :-)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
thomasjn skrev:Tror jeg bestemt ikke du skal sætte næsen op efter. Det altoverskyggende behov er for en angriber. Vores centrale "defensive" midtbane er ikke perfekt, men vi er dækket ind og en ekstra spiller til pladsen er derfor ikke dræbende nødvendigt, men mere i kategorien nice to have. Med AaBs få penge in mente er det bestemt ikke der det lægger først for at bruge pengene.nj27 skrev:AaB gør meget ud af at fortælle at der ikke er tale om prøvetræning (Kasper Risgård) , men mange gange ser man alligevel det så ender med en kontrakt , han behøver jo ikke tage til nordjylland for at holde formen ved lige , det kunne han jo ligeså godt have gjort i silkeborg f.eks hvis det var det det handlede om
jeg er da helt enig i at angriber er 1. priotet , men jeg mener bare at man tit ser at når spillere vælger at holde formen vedlige i en klub , så ender det mange gange med en kontrakt , , som jeg skrev i det tidligere indlæg , så kunne han jo ligeså godt holde formen ved lige et andet sted ,silkeborg f.eks hvor han spillede sidst ,så en eller anden årsag som vi ikke kender til er der nu nok , jeg tror ikke det bare er for gammel venskabs skyld
og så mener jeg da nok man kunne bruge en som Kasper , især når man har wurtz og augo ude med skader og karentæner
så hvis eller man kan finde et rimligt økonomisk grundlag så ville det ikke være så tosset , men selvfølgelig skal vi have angriber på plads først , det da helt klart og så må vi se hvad der er at gøre godt med der efter
- 0542
- Landshold

- Favoritspiller: RADE!!!
- Geografisk sted: Houston, Tx
Ridgård udtalte for et par dage siden at han og SIF var blevet enige om at han ikke skulle træne med sammen med i Silkeborg - simpelthen fordi man nu havde besluttet at stoppe samarbejdet.nj27 skrev:AaB gør meget ud af at fortælle at der ikke er tale om prøvetræning (Kasper Risgård) , men mange gange ser man alligevel det så ender med en kontrakt , han behøver jo ikke tage til nordjylland for at holde formen ved lige , det kunne han jo ligeså godt have gjort i silkeborg f.eks hvis det var det det handlede om
Så nej: jeg tror ikke du skal ligge noget i at han holder formen ved lige på AaB's anlæg.
Mvh
0542
0542
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Selvfølgelig er en angriber førsteprioritet, men jeg håber nu, at vi får en breddekantspiller ind, da jeg synes at vi også er lidt tynde her. Her kunne man godt kigge på FCNs overskudslager. Andreas Laudrup er vel i overskud og ikke voldsom dyr. Han vil ikke true Kusk, men vil kunne aflaste. Tilsvarende er Toutoh i FCK spændende, men de har vel snart tyndet truppen så meget, at de skal have nogle ind, før andre må gå ud.
Men hvis Andreas Bruhn er den mand, så kan vi selvfølgelig kun kigge på angriberen, men truppen er for tynd, hvis vi skal spille 20 SL kampe, op til 12 EL kampe og 2-3 pokalkampe. Det ender i skader.
Men hvis Andreas Bruhn er den mand, så kan vi selvfølgelig kun kigge på angriberen, men truppen er for tynd, hvis vi skal spille 20 SL kampe, op til 12 EL kampe og 2-3 pokalkampe. Det ender i skader.
- FlæskeFrank
-
Kjeldgaard
- 2. div

Mener A. Laudrup kunne være en kanon spille at få ind. Ingen tvivl om at Kusk snart sælges, og A. Laudrup ville være ideal som erstatning. Det kunne være dejligt for en gang skyld at være fremadsynet og have spilleren klar til at lukke hullet. Syntes begge spillere minder om hinanden i spillestil....tror det ville være rigtig godt.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... ns-stryger" onclick="window.open(this.href);return false;
Ak ja. Det er helt vildt som FC Brixtofte powershopper, men nu har svindelklubben fra Farum selvfølgelig også økonomien til det.
Tænk at vi til sammenligning skal være tilfredse hvis der er råd til at hente én angriber i dette transfervindue, det er ret absurd så stor økonomisk forskel der er blevet mellem AaB og FC Brixtofte (det er ikke mere end nogle få år siden at AaB økonomisk var langt stærkere end Farum klubben, men AaBs økonomiske deroute og Farums vellykkede strategi har mere end ændret dette).
Jeg tror at Farum bliver mestre i den kommende sæson. De har handlet godt ind og har en stor bredde i truppen. Det er vigtigt i forhold til skader, karantæner, formnedgang og træningsniveauet.
Back to topic. Det lader ikke til at den nye angriber er op over, hvorfor vi desværre må klare os med SF og Curth i sæsonstarten, da de lader til at være KNs foretrukne angrebsduo i mangel af bedre. På en måde kan jeg godt forstå at AaB er noget henholdende, da det kan være fornuftigt at give sig god tid. På den anden side er det altså noget af en gambling, da det er vigtigt at komme godt fra start både i superligaen og i Europa League kvalifikationen.
Det kan gå hen og blive meget dyrt at vente. Holdet har i optakten haft problemer med det offensive spil, hvilket delvis skyldes at Kusk har manglet, men derudover er det dybt problematisk at vi er så tyndt besat offensivt. Vores offensiv er utrolig sårbar hvis Kusk bliver solgt, skadet eller ikke rammer niveau. Jeg håber virkelig at der snart præsenteres en ny angriber, hvis ikke kan jeg godt frygte at vi får en elendig sæsonstart. Ét angreb bestående af SF og Curth holder ikke.
Ak ja. Det er helt vildt som FC Brixtofte powershopper, men nu har svindelklubben fra Farum selvfølgelig også økonomien til det.
Tænk at vi til sammenligning skal være tilfredse hvis der er råd til at hente én angriber i dette transfervindue, det er ret absurd så stor økonomisk forskel der er blevet mellem AaB og FC Brixtofte (det er ikke mere end nogle få år siden at AaB økonomisk var langt stærkere end Farum klubben, men AaBs økonomiske deroute og Farums vellykkede strategi har mere end ændret dette).
Jeg tror at Farum bliver mestre i den kommende sæson. De har handlet godt ind og har en stor bredde i truppen. Det er vigtigt i forhold til skader, karantæner, formnedgang og træningsniveauet.
Back to topic. Det lader ikke til at den nye angriber er op over, hvorfor vi desværre må klare os med SF og Curth i sæsonstarten, da de lader til at være KNs foretrukne angrebsduo i mangel af bedre. På en måde kan jeg godt forstå at AaB er noget henholdende, da det kan være fornuftigt at give sig god tid. På den anden side er det altså noget af en gambling, da det er vigtigt at komme godt fra start både i superligaen og i Europa League kvalifikationen.
Det kan gå hen og blive meget dyrt at vente. Holdet har i optakten haft problemer med det offensive spil, hvilket delvis skyldes at Kusk har manglet, men derudover er det dybt problematisk at vi er så tyndt besat offensivt. Vores offensiv er utrolig sårbar hvis Kusk bliver solgt, skadet eller ikke rammer niveau. Jeg håber virkelig at der snart præsenteres en ny angriber, hvis ikke kan jeg godt frygte at vi får en elendig sæsonstart. Ét angreb bestående af SF og Curth holder ikke.