Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 2. jun 2014, 10:17

Trickster skrev:Da jeg så interviewet på fotbollskanalen.se, så forstod jeg det sådan, at han gerne vil videre fra Wolfsburg. Og ikke nødvendigvis en udelukkelse af AaB.

Jeg forstår ualmindeligt lidt svensk, men hør og bedøm selv.

http://www.fotbollskanalen.se/andra-lig ... got-annat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Enig. Nu har jeg set interviewet, og han siger jo intet, som kan udlægges som en afvisning af AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jun 2014, 10:25

Funky skrev:
Søgaard skrev:Så kan vi vist godt pakke Jönsson diskussionen væk herinde:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ra ... oget-andet

..og koncentrere os om Helenius, hvis vi skal have noget permanent, på samme niveau. Og det er såmænd også fint med mig :)

Tak for denne gang Jönsson - en fremragende boldspiller, hvis han kunne blive skadesfri kan han sagtens få succes i bundesligaen.

/Søgaard
Jeg kan ikke læse den artikel anderledes end at han siger, at han vil prøve noget andet - end Wolfsburg. Jeg kan slet ikke se nogen kategorisk afvisning af AaB i det, han er citeret for.

Her er orginal kilden til artiklen:
http://www.fotbollskanalen.se/andra-lig ... got-annat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Horribelt interview, tåkrummende.
– Det är väldigt oklart. Ett år kvar på mitt kontrakt där (i Wolfsburg). Det är inte bara upp till mig. Som det känns nu är jag sugen på något annat.
Det er tydeligt det er Wolfsburg han taler om.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. jun 2014, 10:27

Provst i Brovst skrev:
Funky skrev:
Søgaard skrev:Så kan vi vist godt pakke Jönsson diskussionen væk herinde:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ra ... oget-andet

..og koncentrere os om Helenius, hvis vi skal have noget permanent, på samme niveau. Og det er såmænd også fint med mig :)

Tak for denne gang Jönsson - en fremragende boldspiller, hvis han kunne blive skadesfri kan han sagtens få succes i bundesligaen.

/Søgaard
Jeg kan ikke læse den artikel anderledes end at han siger, at han vil prøve noget andet - end Wolfsburg. Jeg kan slet ikke se nogen kategorisk afvisning af AaB i det, han er citeret for.

Her er orginal kilden til artiklen:

Horribel interview, tåkrummende.
Jo, men han gør det heller ikke nemt for den stakkels journalist.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jun 2014, 12:03

At Jönsson ikke ser nogen fremtid i Wolfsburg, gør vel nærmest bare chancerne større for endnu en tur i den rød/hvide. Hvilke andre klubber tør satse på en spiller som ikke har spillet sammenhængende perioder længe? Jeg er helt klart stadig på den med at en lejeaftale frem til nytår er en realistisk mulighed... og enig med Provsten i at det langt fra udelukker en Helenius aftale.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. jun 2014, 12:37

Jesper Schmidt skrev:At Jönsson ikke ser nogen fremtid i Wolfsburg, gør vel nærmest bare chancerne større for endnu en tur i den rød/hvide. Hvilke andre klubber tør satse på en spiller som ikke har spillet sammenhængende perioder længe? Jeg er helt klart stadig på den med at en lejeaftale frem til nytår er en realistisk mulighed... og enig med Provsten i at det langt fra udelukker en Helenius aftale.
Herfra kunne jeg godt forestille mig at Wolfsburg frigiver ham, da han så kun har 6 måneder tilbage af sin kontrakt... lad og krydse fingre for at en aftale kommer på plads, og operationen gør Jönsson skadesfri.
Tør da ikke tænke på hans niveau når han er 100% skadesfri og kan spille fuld tid hver gang... av av av :thumbsup:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. jun 2014, 12:48

hje1980 skrev:
Jesper Schmidt skrev:At Jönsson ikke ser nogen fremtid i Wolfsburg, gør vel nærmest bare chancerne større for endnu en tur i den rød/hvide. Hvilke andre klubber tør satse på en spiller som ikke har spillet sammenhængende perioder længe? Jeg er helt klart stadig på den med at en lejeaftale frem til nytår er en realistisk mulighed... og enig med Provsten i at det langt fra udelukker en Helenius aftale.
Herfra kunne jeg godt forestille mig at Wolfsburg frigiver ham, da han så kun har 6 måneder tilbage af sin kontrakt... lad og krydse fingre for at en aftale kommer på plads, og operationen gør Jönsson skadesfri.
Tør da ikke tænke på hans niveau når han er 100% skadesfri og kan spille fuld tid hver gang... av av av :thumbsup:
Du mener du kan se et vist potentiale i Ene + Jönsson som erstatning for Kusk + Thomsen? :thumbsup:

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 2. jun 2014, 13:17

At hente både Ene, Jönsson og Helenius ser jeg som overkill.
Det er ikke tro mod AaBs ånd om at udvikle egne talenter, og virker som et økonomisk oversats, hvor man risikerer at falde tilbage til gamle tiders overforbrug.
Det er klart, det vil også hænge sammen med, hvorvidt Kusk og Thomsen sælges, om end jeg ville foretrække, at begge blev. Det har de vel for så vidt også hentydet, at de er interesseret i, for at komme ud og spille europæisk med AaB. Hvis Kusk og Thomsen bliver og Ene, Helenius og Jönsson kommer hjem, har AaB praktisk talt et luksusproblem med for mange gode spillere, som potentielt kan stoppe udviklingen hos spillere såsom Spalvis, AK, Wichmann og andre yngre kræfter.

Såsåfremt både Kusk og Thomsen bliver er det rigeligt at få enten Helenius eller Jönsson - ikke begge to. Ene kunne man hente på en lejeaftale, hvorved bredden forøges, om end det efter min mening, ikke er noget man bør priotere synderligt.
Hvis både Kusk og Thomsen smutter, ser billedet naturligvis noget anderledes ud.

Men denne trup vandt the double, så hvorfor skal man hente en masse spillere og lave om på hele konceptet? Dette AaB-hold vil også næste år spille med i toppen.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 2. jun 2014, 13:20

Provst i Brovst skrev:
Klaus skrev:En skadesfri Enevoldsen vil være en drøm at få til AaB. Havde han været totalt fit for fight, havde vi aldrig haft en chance for at få fat i ham. Nu er chancen der, og så skal den naturligvis tages såfremt økonomien er fornuftig. Jeg ser Enevoldsen som en direkte afløser for Due, dog med den tilføjelse, at Ene kan bruges på begge kanter. Vi vil med statsgaranti miste Kusk og/eller Thomsen. Bliver det ikke i dette vindue, bliver det i det næste. Med Ene i truppen vil vi blive langt mindre sårbar.. Tilbage står så at finde en gardering på venstre back, gerne af en person, der om nødvendigt også kan spille i centerforsvaret, samt en god angriber Jønsson, Helenius eller en helt tredje. Så ser det ikke så tosset ud til den nye sæson :-)
Patrick kan spille venstre back. Han eller Dalsgaard er for gode til kun at kunne vikariere på højre back.
Jeg synes Patrick har gjort det godt på højre back. Men han er efter min mening ikke god på venstre. Jeg ved godt, at man siger, han kan spille alle pladser. Det kan han muligvis også, men venstre back er ikke en af dem, der ligger bedst til ham. Patrick og Dalle må slås om højresiden, hvor en af dem samtidigt kan rykkes frem, hvis Kusk bliver solgt...

Efter min mening er Dalles speed stadigvæk så vigtig en faktor, at han umiddelbart vil være førstevalg på pladsen....

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 2. jun 2014, 13:25

dyhrmaN skrev: Men denne trup vandt the double, så hvorfor skal man hente en masse spillere og lave om på hele konceptet? Dette AaB-hold vil også næste år spille med i toppen.
Enig, men der er også noget, der hedder rettidig omhu. Enevoldsen er ledig nu. Hvis han ikke kommer "hjem", får han måske en treårig kontakt i Holland. Så kan vi ikke lige hente ham, når Kusk og Thomsen bliver solgt. Derfor synes jeg Ene vil være en fantastisk signing, og så vil en enkelt angriber samt en venstre back pynte. Jeg så gerne Helenius i truppen igen, hvad angår forsvarsspilleren har jeg ikke noget oplagt bud.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. jun 2014, 13:40

dyhrmaN skrev:At hente både Ene, Jönsson og Helenius ser jeg som overkill.
Det er ikke tro mod AaBs ånd om at udvikle egne talenter, og virker som et økonomisk oversats, hvor man risikerer at falde tilbage til gamle tiders overforbrug.
Det er klart, det vil også hænge sammen med, hvorvidt Kusk og Thomsen sælges, om end jeg ville foretrække, at begge blev. Det har de vel for så vidt også hentydet, at de er interesseret i, for at komme ud og spille europæisk med AaB. Hvis Kusk og Thomsen bliver og Ene, Helenius og Jönsson kommer hjem, har AaB praktisk talt et luksusproblem med for mange gode spillere, som potentielt kan stoppe udviklingen hos spillere såsom Spalvis, AK, Wichmann og andre yngre kræfter.

Såsåfremt både Kusk og Thomsen bliver er det rigeligt at få enten Helenius eller Jönsson - ikke begge to. Ene kunne man hente på en lejeaftale, hvorved bredden forøges, om end det efter min mening, ikke er noget man bør priotere synderligt.
Hvis både Kusk og Thomsen smutter, ser billedet naturligvis noget anderledes ud.

Men denne trup vandt the double, så hvorfor skal man hente en masse spillere og lave om på hele konceptet? Dette AaB-hold vil også næste år spille med i toppen.
Så vi skal altså vente med at reagere til det næsten uundgåelige sker at Thomsen og Kusk forlader os.
Jeg forstår virkelig ikke den angst for at truppen pludselige skulle blive for stærk. Hvis vi får muligheden for at tilknytte Helenius, Ene og Jönsson som umiddelbare erstatninger for Curth og Due så er det da et monster fantastisk bytte.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. jun 2014, 13:46

Maglau skrev:

Så vi skal altså vente med at reagere til det næsten uundgåelige sker at Thomsen og Kusk forlader os.
Jeg forstår virkelig ikke den angst for at truppen pludselige skulle blive for stærk. Hvis vi får muligheden for at tilknytte Helenius, Ene og Jönsson som umiddelbare erstatninger for Curth og Due så er det da et monster fantastisk bytte.
Der er godt nok langt mellem dem der er angste for at truppen bliver for staerk (?). Det lyder mere til at vaere et spoersmaal om penge og fremtidig strategi. Vil vi have styr paa oekonomien eller satse klubbens overlevelse paa CL? Vil vi vaere kendt som et alderdomshjem eller et sted hvor unge spiller faar chancen og slaar igennem?

Ja, det er sat paa spidsen, og jeg tror personligt der er plads til at hente et par moderate profiler til klubben. Men igen, til de rigtige penge, og paa pladser vi pt. har mangler, eller faar det i loebet af kort tid.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. jun 2014, 13:52

Men tidligere tiders overforbrug havde ikke noget med fodbolden at gøre; det udspillede sig på alle andre dele af den vildtvoksende koncern, herunder håndbold, ishockey, butikskæder og ikke mindst de berømte bygninger. Sigende var det, da AaB i forårstransfervinduet 2009 - efter at fodbolden havde scoret et 3-cifret millionbeløb på mesterskab, CL, UEFA Cup og diverse spillersalg - præsenterede en lejeaftale med Luton Shelton fra norske Vålerenga ...

Det er dén slags, der meget gerne skulle være fortid i AaB, nu hvor der ikke er huller her, der og allevegne. Når dét så er sagt, er Enevoldsen, Jönsson og Helenius måske lige i overkanten, hvis ikke vi mister spillere. Men økonomisk ansvarlighed er også evnen til at foretage rettidige investeringer, og selv om vi ikke kender resultatet af den forestående aktieemission, er tiden moden til, at vi skruer lidt op for det sportslige blus.

JoeBlack
Miniput
Miniput

Indlæg af JoeBlack » 2. jun 2014, 14:22

Hvis jeg ikke husker helt forkert, spillede Rasmus Jönsson vel nærmest samme position som K. Kusk på det Helsingborg mandskab, som han var med til at gøre til svenske mestre, umiddelbart inden han blev solgt til Bundesligaen - altså som en målfarlig og meget kombinationsstærk mand i offensivens højre side!

Kunne han evt. ses som en afløser for K. Kusk, mens Helenius kunne afløse Curth - og Enevoldsen afløse Due?

Det ville godt nok være en giftig offensiv at indlede det europæiske eventyr og næste sæsons Superliga med- og et eksempel på noget helt nyt i AaB: "Rettidig omhu"...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. jun 2014, 14:41

Rettidig omhu? Nej, det vil ikke være særligt omhyggeligt at brænde mindst 3-4 millioner af i årsløn til sådan tre topspillere. Det vil heller ikke være særlig omhyggeligt at købe dybt skadesplaget svensk angriber til at spille venstre midtbane. Endelig vil det være meget uomhyggeligt at sætte en højrebenet spiller som Jønsson til direkte at erstatte en venstrebenet.

Enevoldsen og Jacob Barrett vil være et utrolig flot udbytte af dette transfervindue klubbens situation taget i betragtning.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 2. jun 2014, 14:48

Klaus skrev:
dyhrmaN skrev: Men denne trup vandt the double, så hvorfor skal man hente en masse spillere og lave om på hele konceptet? Dette AaB-hold vil også næste år spille med i toppen.
Enig, men der er også noget, der hedder rettidig omhu. Enevoldsen er ledig nu. Hvis han ikke kommer "hjem", får han måske en treårig kontakt i Holland. Så kan vi ikke lige hente ham, når Kusk og Thomsen bliver solgt. Derfor synes jeg Ene vil være en fantastisk signing, og så vil en enkelt angriber samt en venstre back pynte. Jeg så gerne Helenius i truppen igen, hvad angår forsvarsspilleren har jeg ikke noget oplagt bud.
Nu er der også et velkendt fænomen som hedder metaltræthed, som især rammer hold som ikke er vant til at vinde trofæer... AaB har de økonomiske forudsætninger taget i betragtning sensationelt vundet The Double i den netop overståede sæson, men historien viser også at når AaB har vundet guldet så har de haft store problemer i den efterfølgende sæson. Niels Chr. Holmstrøm havde nok en god pointe da han i efteråret 2008 udtalte at vi var gode til at feste i Aalborg (underforstået havde svært ved at få armene ned efter mesterskabet og fokusere på den kommende sæson, som startede rædderligt med Rioch ved roret).
Derudover er det også sundt med udskiftning i en trup så der kommer nye impulser til udefra. Det er fantastisk at vi er klar til CL kval., men vi må nok også være forberedt på at de europæiske kampe kommer til at koste i ligaen (Esbjerg viste i sidste efterår med al tydelighed hvor meget det koster at spille europæisk med en smal trup).

Ang. øvrige transferemner som er nævnt så gennemsyres mange af indlæggene af et romantisk syn på de tidligere AaB spillere. Ene, Helenius, Lucas og Barrett må udgøre top 4 over de ønskede transferemner her på sitet. Jeg kan ikke forstå hvorfor så mange har et så brændende ønske om, at få tidligere spillere tilbage til klubben. De har alle af forskellige årsager problemer i deres respektive udenlandske klubber, men der er altså mange faldgruber ved at hente en tidligere spiller hjem. Risgård har været en stor succeshistorie, men der er altså også eksempler på det modsatte (Beck, Augu som jeg synes har skuffet siden returen fra Salzburg, Würtz har ikke imponeret bortset fra denne sæson mv.)

Fodbold er følelser, men fodbold på dette plan er big business hvor det er resultaterne som tæller. Hvis vi kan opnå bedre resultater ved at spille med 11 albanere fremfor det nuværende hold med mange lokale spillere så siger jeg bare go for it!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 2. jun 2014, 14:54

Yankee skrev:Rettidig omhu? Nej, det vil ikke være særligt omhyggeligt at brænde mindst 3-4 millioner af i årsløn til sådan tre topspillere. Det vil heller ikke være særlig omhyggeligt at købe dybt skadesplaget svensk angriber til at spille venstre midtbane. Endelig vil det være meget uomhyggeligt at sætte en højrebenet spiller som Jønsson til direkte at erstatte en venstrebenet.

Enevoldsen og Jacob Barrett vil være et utrolig flot udbytte af dette transfervindue klubbens situation taget i betragtning.
Det er primært op til Juve og OB hvad der skal ske med Barrett. Fynboerne har forkøbsret til Barrett og selv om han pt. står til at skulle tilbage til italienerne så har OB bestemt ikke afskrevet Barrett endnu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. jun 2014, 15:02

Yankee skrev:Rettidig omhu? Nej, det vil ikke være særligt omhyggeligt at brænde mindst 3-4 millioner af i årsløn til sådan tre topspillere. Det vil heller ikke være særlig omhyggeligt at købe dybt skadesplaget svensk angriber til at spille venstre midtbane. Endelig vil det være meget uomhyggeligt at sætte en højrebenet spiller som Jønsson til direkte at erstatte en venstrebenet.

Enig - såfremt truppen ellers forbliver intakt, vil én topspiller samt en til to spillere til bredden være et ret godt vindue for os.

Vi skal ikke ud at øge spillerbudgettet voldsomt, blot fordi der endelig er leveret et positivt kvartalsregnskab og vi har en spinkel chance for CL kval.

På sigt er jeg enig med Provsten i, at det ikke er holdbart, at vi har ligaens fjerde mindste budget. Men vi skal sørge for at tilpasse os stille og roligt, fremfor at binde os til store udgifter allerede.

Optimalt set, set ud fra et sportsligt synspunkt, får vi både Ene og Nicklas. Får vi kun én af dem, mener jeg vi mangler sidstnævnte mest.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. jun 2014, 15:20

JoeBlack skrev:Hvis jeg ikke husker helt forkert, spillede Rasmus Jönsson vel nærmest samme position som K. Kusk på det Helsingborg mandskab, som han var med til at gøre til svenske mestre, umiddelbart inden han blev solgt til Bundesligaen - altså som en målfarlig og meget kombinationsstærk mand i offensivens højre side!

Kunne han evt. ses som en afløser for K. Kusk, mens Helenius kunne afløse Curth - og Enevoldsen afløse Due?

Det ville godt nok være en giftig offensiv at indlede det europæiske eventyr og næste sæsons Superliga med- og et eksempel på noget helt nyt i AaB: "Rettidig omhu"...
Jeg synes altså det er værd at medtænke, at Kusk og Thomsen med noget der ligner statsgaranti er væk inden for et år.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 2. jun 2014, 15:24

Jeg håber vi sælger Kusk her i sommer vinduet. Efter the double skal der ny sult og energi ind i truppen. Ene skal have gang i sin karriere igen, og hvilket sted er bedre end hans hjerteklub, han vil komme med en masse sult og energi. Helenius skal vise han stadig er skarp og at Aston Villa tog fejl da de ikke gav ham chancen, derudover vil han helt sikkert gerne vinde noget med AaB, og må være en lille smule bitter over ikke være med i vores double eventyr.

Økonomisk spare vi vel også en del på Due og Curth, samt en lejeaftale med Ene kan vel ikke koste alverden. Selv med tilgang af de to, vil vores trup stadig være smal, og det vil give masser af spilletid til de unge når der er skader og karantæner.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. jun 2014, 20:15

YES SIR... og kan det krydres med at få Jönsson også er det et top 2 vinduer for AaB...

Låst