Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DobbeltA
1. div
1. div
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 26. jun 2017, 08:09

Gamen skrev:Thelander møder ind i morgen til fysiske tests efter sommerpausen, men er en del af en gruppe på 7 spillere som umiddelbart ikke rejser med Panathinaikos på træningslejr i Holland om 10 dage. Der er åbnet for at enkelte af dem vil blive revurderet under den første uge af opstarten. Men om ti dage ved vi nok, hvorvidt han kan være en reel mulighed for AaB.

Et andet forsvarsbud kunne være den finske landsholdsspiller Sauli Väisanen. Har ikke har ønsket at forlænge sin kontrakt med AIK, såvidt jeg kan læse. Han har startet inde i denne sæson, og været en del af et centerforsvar der kun har lukket 7 mål ind i de 10 kampe han har medvirket i. Fik sin debut på det finske landshold sidste år, og tiltrak sig bl.a. interesse fra Serie A.
Var kaptajn på det finske U21-landshold, spiller centralt og kan til nøds også spille højre back. Det er en spiller som Hans Backe var enormt begejstret for - han gav ham landsholdsdebut og sammenlignede ham med Sami Hyypiä. Meget duelstærk spiller, der har et sublimt hovedspil.

Jeg vil dog gerne smide et andet målmandsnavn i puljen. Jacob Rinne, reservemålmand på det svenske landshold, og hjemmehørende i Gent. Han stod i starten af sæsonen, blev så småskadet og mistede pladsen. Meget talentfuld keeper, som FCM også forhørte sig på inden de hentede Jesper Hansen.
Og til dem der siger at vi ikke må diskutere målmandssituationen, så lyder det til at der er en gentleman-aftale Larsen og AaB imellem om at han får lov til at skifte denne sommer. Han nævner det gentagne gange i interviews tilbage fra starten af sidste sæson - at han regner med at skifte i sommeren 2017.
Enig med situationen om NL. Mener at AaB tidligere blokerede for et salg til RedBull og derfor er der indgået en gentleman-aftale, således at han får mulighed for et udlandsophold. Det kan dog vise sig svært med ham, da sæsonen ikke har været prangende.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 26. jun 2017, 08:14

Gamen skrev: Og til dem der siger at vi ikke må diskutere målmandssituationen, så lyder det til at der er en gentleman-aftale Larsen og AaB imellem om at han får lov til at skifte denne sommer. Han nævner det gentagne gange i interviews tilbage fra starten af sidste sæson - at han regner med at skifte i sommeren 2017.
Selvfølgelig vil AaB gerne af med Nicolai. Hans kontrakt udløber jo om et år. Gaarde vil selvfølgelig have en transfer for ham. Men så længe Nicolai er på lønningslisten skal du ikke regne med, at en ny målmand bliver signet. Det kan evt. blive en lejeaftale, hvem ved?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. jun 2017, 08:32

AalBoyeBK skrev:
RaeveFar skrev:
Jagtet og jagtet - det har jeg ikke rigtig set bevis på, skulle være vanvittigt troværdigt.

Og i fodbold genererer toppositioner penge. Det er en helt normalt afledt effekt af at være et permanent tophold, at man har større indtægter. Det være sig i form af TV-penge, transferindtægter, sponsorater, UEFA-penge, etc. Fodbold er som al anden forretning et spørgsmål om at turde satse, satse klogt, og dermed turde vinde på den lange bane, også økonomisk. Det mod ville jeg gerne se mere af fra klubben, for med den nuværende filosofi kommer AaB aldrig i nærheden af at være et permanent top 4-hold.
Vi får se.

Det er simpelthen alt for let at sige at det handler om at satse, og så kommer der afledte effekter deraf. Det ville være det mest håbløse i klubbens historie, hvis man gik ud og øgede budgettet så markant at man var afhængig af at skulle spille europæisk fodbold hver sæson. FCM og BIF er jo lysende klare eksempler på, at hvis du ikke spiller Champions League med relativt jævne mellemrum, så kan det på ingen måde køre rundt at køre med sådanne budgetter i Superligaen. Esbjerg er et eksempel på samme uansvarlige metode, som du foreslår, og som har sendt dem i 1. division.

Selvfølgelig kan og skal man øge budgettet, når man har en stærk økonomi. Men at tro at indtægterne bare følger med når man hæver udgifterne er utopi, og der er intet der bakker den påstand op. Heldigvis er folkene i klubben også lidt mere fornuftige end det.
Nu nævner du Esbjerg, deres største problem er vel ikke nødvendigvis at de har øget budgettet. Problemet er derimod at de har brug pengene på et utal af lortespillere og derudover har slingret totalt ifht. hvem der skal være cheftræner i den klub og hvilken linje der skal køres. AaB er nødt til at øge budgetet for vi kan ikke hver heldige hver gang og ramme en flok super gode unge der kan sikre klubbens målsætninger eller overgå dem. Så handler det så selvfølgelig lige så meget om, at vores sportsdirektør formår at bruge pengene rigtigt og det tvivler jeg efterhånden på; Flores, Meilinger, Holger, Sylvestr, Ratiala, Sloth, Blomqvist og to venner af huset som ikke var i en tilstand, hvor de kunne bidrage med noget som helst.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jun 2017, 08:36

Freddie skrev:Men så længe Nicolai er på lønningslisten skal du ikke regne med, at en ny målmand bliver signet. Det kan evt. blive en lejeaftale, hvem ved?
Det er bare så hamrende dumt. Vi har jo masser af penge og vi ved, at vi får brug for en målmand, så lad os dog være på forkant med situationen. Ellers står vi og skal køre en ny (sikkert udenlandsk) målmand ind midt i sæsonen.

Nu står Nicolai og hans agent jo med alle kortene på hånden og venter til allersidst i vinduet, hvor AaB så står med aben. Hvis vi havde været på forkant og købt en målmand allerede nu, ville vi også have presset dem til at finde ham en ny klub, så vi kunne komme videre i teksten. I stedet skal vi nu gå og have tyndskid over pludselig at mangle en målmand weekend efter weekend hvis Nicolai pludselig bliver solgt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. jun 2017, 08:55

Yankee skrev:
Freddie skrev:Men så længe Nicolai er på lønningslisten skal du ikke regne med, at en ny målmand bliver signet. Det kan evt. blive en lejeaftale, hvem ved?
Det er bare så hamrende dumt. Vi har jo masser af penge og vi ved, at vi får brug for en målmand, så lad os dog være på forkant med situationen. Ellers står vi og skal køre en ny (sikkert udenlandsk) målmand ind midt i sæsonen.

Nu står Nicolai og hans agent jo med alle kortene på hånden og venter til allersidst i vinduet, hvor AaB så står med aben. Hvis vi havde været på forkant og købt en målmand allerede nu, ville vi også have presset dem til at finde ham en ny klub, så vi kunne komme videre i teksten. I stedet skal vi nu gå og have tyndskid over pludselig at mangle en målmand weekend efter weekend hvis Nicolai pludselig bliver solgt.
Præcis, vær dog proaktive. Vi får ikke mange basører for Nicolai anyway med det spil han har vist så lad os få den nye keeper ind og så kan Oberhausen eller hvem pokker der nu vil tage chancen med Nicolai få lov at købe ham for en million eller deromkring sidst i vinduet.
RAUS RAUS SSE!

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 08:58

Yankee skrev:
Er altså ikke sikker på at det er rigtigt. Søren Sorgenfri, som IMO har de bedste vandrør i DK, skrev at AaB arbejdede med en forsvarspiller, en midtbanespiller og en målmand. Larsen er trods alt en relativt ung og erfaren målmand der mest af alt trænger til at se nye ramme (lige hvad AaB leder efter) og et mere troværdigt forsvar foran sig. Kan ikke tro at han er svær at afsætte og Gaardes problem er hvert fald ikke at han er en dårlig sælger.

RaeveFar
Drenge
Drenge

Indlæg af RaeveFar » 26. jun 2017, 09:22

AalBoyeBK skrev:
RaeveFar skrev:
AalBoyeBK skrev:
RaeveFar skrev:
Jagtet og jagtet - det har jeg ikke rigtig set bevis på, skulle være vanvittigt troværdigt.

Og i fodbold genererer toppositioner penge. Det er en helt normalt afledt effekt af at være et permanent tophold, at man har større indtægter. Det være sig i form af TV-penge, transferindtægter, sponsorater, UEFA-penge, etc. Fodbold er som al anden forretning et spørgsmål om at turde satse, satse klogt, og dermed turde vinde på den lange bane, også økonomisk. Det mod ville jeg gerne se mere af fra klubben, for med den nuværende filosofi kommer AaB aldrig i nærheden af at være et permanent top 4-hold.
Vi får se.

Det er simpelthen alt for let at sige at det handler om at satse, og så kommer der afledte effekter deraf. Det ville være det mest håbløse i klubbens historie, hvis man gik ud og øgede budgettet så markant at man var afhængig af at skulle spille europæisk fodbold hver sæson. FCM og BIF er jo lysende klare eksempler på, at hvis du ikke spiller Champions League med relativt jævne mellemrum, så kan det på ingen måde køre rundt at køre med sådanne budgetter i Superligaen. Esbjerg er et eksempel på samme uansvarlige metode, som du foreslår, og som har sendt dem i 1. division.

Selvfølgelig kan og skal man øge budgettet, når man har en stærk økonomi. Men at tro at indtægterne bare følger med når man hæver udgifterne er utopi, og der er intet der bakker den påstand op. Heldigvis er folkene i klubben også lidt mere fornuftige end det.
Jeg synes du, måske fordi din argumentation ikke er så veludviklet, tegner er ganske sort/hvidt billede op, som jeg på ingen måde har plæderet for.
Hvis vi skal kunne debattere emnet (som ret beset ikke hører til i denne tråd), må du fremover både øve dig i og koncentrere dig om ikke at tage et argument og tømme det for nuancer, som du gør her. På den måde umuliggør du debat og dialog.
Hvilke nuancer er det der mangler? Det kunne måske være en start. Mine uenigheder med dig: 1) AaB har økonomi til at investere således de bliver en fast del af top 4. Det er jo en påstand du fremførte, og der var vel ikke mange nuancer i den. Jeg påpeger at det er urealistisk, hvis man ser på AaB's nuværende situation.
2) At fodbold er et spørgsmål om at satse, og at der fører nogle afledte effekter med, der gør at det kan betale sig at investere mere. Igen siger jeg - at det er der ikke noget belæg for hos andre klubber i Superligaen, og derfor er jeg uenig med dig. Selvfølgelig er der afledte effekter, men ikke i et omfang, hvor AaB kan hæve deres budget voldsomt.
Øgede udgifter i det omfang det vil kræve at ende fast i top 4, tror jeg ikke på kan forenes med et AaB der kører med fornuftige regnskaber. Hvis ikke det er lykkedes for nogle andre, hvorfor så os?

Dermed siger jeg ikke at man ikke skal ud og investere i spillere, for selvfølgelig skal man det. Men at investere i det omfang det kræver for at sikre sig en fast plads i top 4, det synes jeg ikke man bør. Hvis ikke du mener man skal det, så beklager jeg, men sådan opfatter jeg stadig det du skrev i dit første indlæg.

Men nuancer er ikke altid lige let på 4 linjer. Det er du også selv et godt eksempel på, så måske vi kan øve os sammen?

Eks: "Jeg håber bare ikke, at AaB deler dine ambitioner, for så bliver det ikke et mesterskab eller en pokaltitel i ny og næ, men en top 6 i ny og næ." Ret unuanceret, og et godt eksempel på det du beskylder mig for.

"Og jo, AaB har økonomien til at være med i toppen af dansk fodbold, men hvis man fortsat hellere vil sy pengene ind i madrassen eller udbetale til aktionærerne, så må fansene jo leve med, at vores fremtidige topbrag bliver med Randers og Horsens om at komme i top 6."

Igen stråmand. Jeg har aldrig sagt at man skulle gemme pengene. Og det er jo heller ikke det AaB gør i øjeblikket.

Nå, vi må hellere smutte fra denne tråd, når folk ikke mener det handler om transfers. Det synes jeg nu ellers nok at det gør.
Der er vel ingen, der har påstået, at det skal ske over en nat? Jeg har i hvert fald ikke. Så ingen har vist noget at lade den anden høre mht. stråmænd. Det er en proces, og en proces, som AaB aldrig er kommet i gang med pga diverse benspænd såsom college, basketball, håndbold, ishockey, etc. Man har, de gange man har haft råd, forsømt muligheden for at investere i truppen mhp. at bygge mere og mere ovenpå år efter år. I stedet har man afhændet ved toppræstationer, for derefter at begynde forfra igen. Det er set efter hvert mesterskab fx.
Så når jeg mener et permanent medlemsskab af top 4, så mener jeg, at man skal påbegynde processen derhen imod. AaB er det mest succesfulde hold i provinsen de seneste 20 år, og der er masser at bygge på, men det betyder også en kontinuerlig investering i truppen, så der konstant kan bygges ovenpå sæson efter sæson i stedet for at holde brandudsalg efter hver succes.
Og jeg mener, at lige nu står AaB i en situation, hvor man måske burde være en smule mere visionære (og ja, fx bruge 4 mio. på en klassekeeper i stedet for at rende og være nærig), hvilket jeg ikke synes, at Reese og Pallesen er et udtryk for, hvis man skulle lande dem.

Og nu må vi vel hellere gøre, hvad administratorerne påbyder.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jun 2017, 09:26

De Fem skrev:
Yankee skrev:
Er altså ikke sikker på at det er rigtigt. Søren Sorgenfri, som IMO har de bedste vandrør i DK, skrev at AaB arbejdede med en forsvarspiller, en midtbanespiller og en målmand. Larsen er trods alt en relativt ung og erfaren målmand der mest af alt trænger til at se nye ramme (lige hvad AaB leder efter) og et mere troværdigt forsvar foran sig. Kan ikke tro at han er svær at afsætte og Gaardes problem er hvert fald ikke at han er en dårlig sælger.
I hvert fald må vi konstatere at vi har taget hul på træningskampene uden at vores kommende førstemålmand spiller med. Det er langt fra optimalt.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 09:32

Yankee skrev:
De Fem skrev:
Yankee skrev:
I hvert fald må vi konstatere at vi har taget hul på træningskampene uden at vores kommende førstemålmand spiller med. Det er langt fra optimalt.
Jeg må indrømme at der også klør i F5 fingeren hos mig. Ville vildt gerne se en signing eller to meget snart.

På den anden side så vil jeg også nødigt have metervare spillere som Meilinger og Holgersen igen, så er villig til at vente lidt, selvom det gipper. I virkeligheden synes jeg det mest akutte behov lige pt. er på højre back hvor PK og Bardhec Bytyqi tilsammen knapt er godt nok til en første div klub. Der må være en nordmand derude som kan smides derned.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jun 2017, 09:42

De Fem skrev:
Yankee skrev:
De Fem skrev:
Yankee skrev:
Jeg må indrømme at der også klør i F5 fingeren hos mig. Ville vildt gerne se en signing eller to meget snart.

På den anden side så vil jeg også nødigt have metervare spillere som Meilinger og Holgersen igen, så er villig til at vente lidt, selvom det gipper. I virkeligheden synes jeg det mest akutte behov lige pt. er på højre back hvor PK og Bardhec Bytyqi tilsammen knapt er godt nok til en første div klub. Der må være en nordmand derude som kan smides derned.
Ikke enig. PK kan sagtens stå en højre back, hvis han har et solidt centerforsvar+målmand, som han kan stole på.

Vi har hårdt brug for en højre back, men det er langt mere kritisk at få styr på midteraksen, hvis du spørger mig.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 09:47

Yankee skrev: Ikke enig. PK kan sagtens stå en højre back, hvis han har et solidt centerforsvar+målmand, som han kan stole på.

Vi har hårdt brug for en højre back, men det er langt mere kritisk at få styr på midteraksen, hvis du spørger mig.
Tja, måske PK kan "stå" positionen, men han bidrager med intet offensivt og er også et problem defensivt. Kent beskrev ham perfekt som en tre-i-en da han kan skiftes ind næsten over alt, men det betyder også lidt at hans bedste position er på bænken.

I midten skal der dog også en mand ind. Tror på at henter man klasse ind der, så løser makkeren sig mellem Blåbjerg, Pedersen og find Holger.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2017, 09:50

Yankee skrev:
De Fem skrev:
Yankee skrev:
De Fem skrev:
Yankee skrev:

Ikke enig. PK kan sagtens stå en højre back, hvis han har et solidt centerforsvar+målmand, som han kan stole på.

Enig. Det er essentielt at vi får styrket de centrale positioner først. Vi er nødt til at hente 2 CBs, 1 CM, en 10´er (medmindre Flores bruges derinde) og 1 angriber. Derefter kan vi evt. hente Masango, Pallesen.
Tror det er utroligt vigtigt, at vi får tilført noget erfaring og klasse centralt på midtbanen, hvor Risgård konstant er skadet eller på skånekost, og hvor Würtz mangler hjælp fremad banen. Sloth var ikke sagen.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 26. jun 2017, 09:54

Nogen rygter om, hvad BIF har givet for Fisker?

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 10:00

Stærkt køb af BIF. Enormt kreativ, hårdtarbejdende spiller der har en udtalt evne til at score mål. Kan spille de fleste offensive positioner. Passer perfekt til Zornigers system.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 26. jun 2017, 10:04

Gamen skrev:Stærkt køb af BIF. Enormt kreativ, hårdtarbejdende spiller der har en udtalt evne til at score mål. Kan spille de fleste offensive positioner. Passer perfekt til Zornigers system.
Ja det er et flot prestigekøb af bif... Og lidt af en win-win for os, da Randers svækkes og Brøndby styrkes, så der er bedre chancer for at fcm ikke tager guldet... :cheers: fordi fcm har godt nok også oprustet.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 26. jun 2017, 10:11

Sidste superligasæson: Kasper Fisker: 34 kampe, 2 mål.

I de foregående superligasæsoner har han scoret 3, 1 hhv. 2 mål.

Så behøves vi vist heller ikke overdrive hans målfarlighed.

"Stærkt køb" - ved du, hvad BIF gav for ham?

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 26. jun 2017, 10:19

Gamen skrev:Stærkt køb af BIF. Enormt kreativ, hårdtarbejdende spiller der har en udtalt evne til at score mål. Kan spille de fleste offensive positioner. Passer perfekt til Zornigers system.
Alt efter prisen vil jeg også kalde det et godt køb. Dygtig spiller som virkelig kan styre en midtbane, hvis han ikke bliver lukket ned. Det positive er at Randers nok ikke finder en ligeså god spiller i dette transfervindue, så de må alt andet lige blive svækket.
Jeg savner Winsnes

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 26. jun 2017, 10:21

FIDEL skrev:
Enig. Det er essentielt at vi får styrket de centrale positioner først. Vi er nødt til at hente 2 CBs, 1 CM, en 10´er (medmindre Flores bruges derinde) og 1 angriber. Derefter kan vi evt. hente Masango, Pallesen.
Tror det er utroligt vigtigt, at vi får tilført noget erfaring og klasse centralt på midtbanen, hvor Risgård konstant er skadet eller på skånekost, og hvor Würtz mangler hjælp fremad banen. Sloth var ikke sagen.
Du glemte målmanden. Men helt ærligt har du alle tiders chance for at blive dybt skuffet. Det kommer ikke til at ske.

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 10:23

Martino skrev:
Alt efter prisen vil jeg også kalde det et godt køb. Dygtig spiller som virkelig kan styre en midtbane, hvis han ikke bliver lukket ned. Det positive er at Randers nok ikke finder en ligeså god spiller i dette transfervindue, så de må alt andet lige blive svækket.
De har købt en eller anden ung østeuropæisk kant og det kan også hive Absalonsen ind for en sæson, hvis der mangler erfaring.

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 10:23

KJ skrev:Sidste superligasæson: Kasper Fisker: 34 kampe, 2 mål.

I de foregående superligasæsoner har han scoret 3, 1 hhv. 2 mål.

Så behøves vi vist heller ikke overdrive hans målfarlighed.

"Stærkt køb" - ved du, hvad BIF gav for ham?
Skabe mål, mente jeg :-) Spillede en formidabel sidste sæson, hvor han skabte mål og chancer for sine medspillere på samlebånd. Har virkelig udviklet sig siden Hobro-tiden.

Nej, men jeg gætter på at alt over 4 mio. er alt for dyrt?

Han er uanset hvad et super køb, da han udenfor hovedstaden måske er den mest kreative midtbanespiller i ligaen. Derudover arbejder han som en hest! Han var den spiller der løb 3. mest i hele ligaen sidste år - til sammenligning har vi ikke én eneste i top 20.

Låst