Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Legum Magister » 3. aug 2021, 18:28

Julgranen skrev:
3. aug 2021, 17:51
McMark skrev:
3. aug 2021, 17:46
Hvor får du 10 millioner svenske fra? Jeg kan kun læse, at der står, de kræver et millionbeløb for ham. Kan selvfølgelig være du har nogle kilder eller noget. Aner intet om spilleren, men han har udløb i slutningen af 2022 og kan dække begge wings umiddelbart.
Står i originalartiklen. Han vil have mere end de fik for sidste sæsons anfører og topscorer Selmani, hvilket var knap 10 mio. sv.kr.
Fotboldirekt.se skriver ikke (i hvert fald ikke længere, de kan have redigeret artiklen) at man vil have mere; end man fik for Selmani. Der står blot at man heller ikke har tænkt sig at sælge Matthews billigt.
Inför säsongen såldes Astrit Selmani från Varberg för uppemot tio miljoner kronor. Under sommaren lämnade Albin Mörfelt för, enligt FD:s uppgifter, mellan tre och fyra miljoner.

Klart är att Varberg inte tänkt sälja sig billigt nu heller, när det gäller Tashreeq Matthews.

– Nej, varför ska vi? Vi ser andra klubbar sälja spelare för ännu mer pengar, bara för att klubbarna heter något annat, säger Pringle och tillägger:

– Vi vill ha marknadsmässiga priser för våra spelare.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 3. aug 2021, 18:38

Legum Magister skrev:
3. aug 2021, 18:28

Fotboldirekt.se skriver ikke (i hvert fald ikke længere, de kan have redigeret artiklen) at man vil have mere; end man fik for Selmani. Der står blot at man heller ikke har tænkt sig at sælge Matthews billigt.
Inför säsongen såldes Astrit Selmani från Varberg för uppemot tio miljoner kronor. Under sommaren lämnade Albin Mörfelt för, enligt FD:s uppgifter, mellan tre och fyra miljoner.

Klart är att Varberg inte tänkt sälja sig billigt nu heller, när det gäller Tashreeq Matthews.

– Nej, varför ska vi? Vi ser andra klubbar sälja spelare för ännu mer pengar, bara för att klubbarna heter något annat, säger Pringle och tillägger:

Det står nu sort på hvidt i linien nedenunder:

Selmani blev en dyr övergång med allsvenska mått mätt. Tror du det blir något liknande för Matthews?

– Ja, herregud. Om inte mer till och med.

Legum Magister
Landshold
Landshold

Indlæg af Legum Magister » 3. aug 2021, 18:53

Julgranen skrev:
3. aug 2021, 18:38
Legum Magister skrev:
3. aug 2021, 18:28

Det står nu sort på hvidt i linien nedenunder:

Selmani blev en dyr övergång med allsvenska mått mätt. Tror du det blir något liknande för Matthews?

– Ja, herregud. Om inte mer till och med.
Du har fuldkommen ret! Mit svensk/min evne til at læse hele artiklen igennem slog ikke til.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 3. aug 2021, 18:58

Legum Magister skrev:
3. aug 2021, 18:53
Du har fuldkommen ret! Mit svensk/min evne til at læse hele artiklen igennem slog ikke til.
Cujusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare ;)

Bottom line er i hvert fald, at han ikke bør være et emne for os med det prisskilt - potentiale eller ej.

Legum Magister
Landshold
Landshold

Indlæg af Legum Magister » 3. aug 2021, 19:40

Julgranen skrev:
3. aug 2021, 18:58
Legum Magister skrev:
3. aug 2021, 18:53
Cujusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare ;)

Bottom line er i hvert fald, at han ikke bør være et emne for os med det prisskilt - potentiale eller ej.
Helt enig, det er en vanvittig pris, selvom jeg godt kunne længes efter den næste Nomvethe.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 3. aug 2021, 19:50

Nå, det lugter ikke af Zekhnini til AaB.

https://twitter.com/CheGiaevara/status/ ... 72164?s=20

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 3. aug 2021, 21:28

Viktor Torp virker meget langt nede i hierarkiet hos FCM.
Gjorde det rigtig godt for Lyngby. God 8’er i min optik med fremragende spark og godt blik for spillet. Ikke en lederskikkelse fra day one. Men kunne blive stor profil.

Om FCM vil sælge til en realistisk pris aner jeg ikke.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 3. aug 2021, 21:31

Reyad skrev:
3. aug 2021, 21:28
Gjorde det rigtig godt for Lyngby. God 8’er i min optik med fremragende spark og godt blik for spillet. Ikke en lederskikkelse fra day one. Men kunne blive stor profil.

Har de ikke stadig ret stor fidus til ham?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. aug 2021, 21:31

Reyad skrev:

Helt enig, dygtig spiller ham så jeg gerne i AaB, hvis fcm da vil sælge

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 3. aug 2021, 21:42

Julgranen skrev:
3. aug 2021, 21:31
Reyad skrev:

Har de ikke stadig ret stor fidus til ham?
Det burde de. Men virker langt væk fra spilletid. Også efter salg af Cajuste og Onyeka. Selv med corona og skader får han, indtil jeg slukkede, ikke spilletid mod PSV.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2021, 23:37

Jeg synes virkelig alt taler imod Thomsen

1. Han er ikke den spillertype vi mangler. Han er hverken en stærk spillende 6'er, en 8'er der bryder kæderne, en kant eller offensiv midt der kan noget selv/gør de andre bedre, eller en bedre wingback end Pallesen
2. Han er startet inde i 6 Superligakampe de sidste to sæsoner og har spillet 582 minutter i alt, hvilket svarer til 6½ hel kamp.
3. Thomsen har is i maven og venter på det der er en helt rigtig (oplevelse) jf. hvad har var været fremme i bl.a. transsfervinduet. Hvis AaB og Aalborg var det han ville havde han nok sagt. Jeg er med på, at spillere over AaBs niveau vil afsøge bedre klubber, men jeg kan ikke se at Thomsen anno 2021 er over AaBs niveau og derudover virker han ikke som en der er sulten for at være en del af projektet. Jeg ser ham som en dyr investering som ikke er særligt sulten. Så nej tak
4. Ville Thomsen være et tema, hvis det ikke var for hans meritter i AaB? Det kan jeg helt ærligt ikke se og derfor bør han ikke signes.

Jeg har ingen forsmåethed over at tage Thomsen tilbage fordi han valgte FCK selvom jeg synes det er lidt vattet at give op og tage hjem til Danmark efter et halvt år ude og med de udtalelser han havde gjort inden. Jeg kan bare ikke se, at det er en spiller der er andet end et navn og en dyr løncheck med lav sult.
RAUS RAUS SSE!

Legum Magister
Landshold
Landshold

Indlæg af Legum Magister » 4. aug 2021, 00:03

Jakobsen skrev:
3. aug 2021, 23:37

1. Han er ikke den spillertype vi mangler. Han er hverken en stærk spillende 6'er, en 8'er der bryder kæderne, en kant eller offensiv midt der kan noget selv/gør de andre bedre, eller en bedre wingback end Pallesen
2. Han er startet inde i 6 Superligakampe de sidste to sæsoner og har spillet 582 minutter i alt, hvilket svarer til 6½ hel kamp.
3. Thomsen har is i maven og venter på det der er en helt rigtig (oplevelse) jf. hvad har var været fremme i bl.a. transsfervinduet. Hvis AaB og Aalborg var det han ville havde han nok sagt. Jeg er med på, at spillere over AaBs niveau vil afsøge bedre klubber, men jeg kan ikke se at Thomsen anno 2021 er over AaBs niveau og derudover virker han ikke som en der er sulten for at være en del af projektet. Jeg ser ham som en dyr investering som ikke er særligt sulten. Så nej tak
4. Ville Thomsen være et tema, hvis det ikke var for hans meritter i AaB? Det kan jeg helt ærligt ikke se og derfor bør han ikke signes.

Jeg har ingen forsmåethed over at tage Thomsen tilbage fordi han valgte FCK selvom jeg synes det er lidt vattet at give op og tage hjem til Danmark efter et halvt år ude og med de udtalelser han havde gjort inden. Jeg kan bare ikke se, at det er en spiller der er andet end et navn og en dyr løncheck med lav sult.
Jeg ville også ønske, at AaB holdt op med at hente tidligere spillere tilbage, som af den ene eller anden årsag ikke har kunnet få etableret den karriere andetsteds, som de drømte om. Det er bagudskuende og navlepillende og uden strategisk ambition. Og klubben burde være kommet videre fra den tid, hvor det gav mening at hente Würtz og Risgård hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. aug 2021, 00:41

Legum Magister skrev:
4. aug 2021, 00:03
Jakobsen skrev:
3. aug 2021, 23:37

Jeg ville også ønske, at AaB holdt op med at hente tidligere spillere tilbage, som af den ene eller anden årsag ikke har kunnet få etableret den karriere andetsteds, som de drømte om. Det er bagudskuende og navlepillende og uden strategisk ambition. Og klubben burde være kommet videre fra den tid, hvor det gav mening at hente Würtz og Risgård hjem.
Med Lucas som undtagelsen.
Og så kunne jeg i øvrigt snildt leve med, at man hev Spalvis ind på en særdeles præstationsbetinget aftale.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
The Double
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kasper Kusk

Indlæg af The Double » 4. aug 2021, 01:29

McMark skrev:
3. aug 2021, 18:27
Patmand skrev:
3. aug 2021, 18:20
McMark skrev:
3. aug 2021, 17:47
vi skal gerne have ham ned i 125.000, før jeg finder rentabelt.
Altså cirka det halve af bænkevarmeren Kusk. Jeg kunne godt se ideen med Thomsen og Prip på venstre og højre fløj, men jeg tror desværre Kusk nægter at forlade AaB og sin guldrandede kontrakt, og så tror jeg egentlig ikke Thomsen nogensinde genfinder sin gamle form.
På den facon deler han skæbne med Kasper Kusk.

Jeg syntes det er lidt småt med salgsobjekter. Indenfor 1-1,5 år udløber flere af spillernes kontrakter, så måske er det ikke i dette vindue der sker det helt store.
Jeg kan slet ikke se Thomsen spille kant i vores system. Dertil er han blevet for langsom. Kan måske se ham spille på den centrale midtbane, men det er mest fordi, at vi er så ringe besat dernede. Men igen kun hvis han accepterer en kæmpe lønnedgang og vi er beredte på at det tager laaaang tid at få ham i form igen.
og det er vi forhåbentlig ikke for det er nu vi skal bruge noget ikke 6-12 måneder
Kasper Kusk er Gud

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 4. aug 2021, 04:17

aaballday skrev:
Flirten med Thomsen er genoptaget.

Hvor har du hørt / fået bekræftet at flirten med Thomsen er blevet mere aktuel? (Altså endda de rygter der allerede svirrede i sidste uge?)

Synes stadig IAO’s svar i Transfervinduer lød så tilpas politisk korrekt at jeg mere tolkede det som en afvisning i stil med Dalsgaard-sagaen..

Apropos Tashreeq Matthews fra Varbergs BoIS, så var AaB faktisk langt fremme og med i kapløbet om Astrit Selmani, men blev overhalet indenom af Hammerby.. Blot en lille tilføjelse ifht Inge’s tidligere forsøg på at nå i mål med den klubs sportsdirektør..

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. aug 2021, 05:46

aaballday skrev:
Flirten med Thomsen er genoptaget.
Der er ikke meget fodboldspiller tilbage i den mand. Han har været alt for tilfreds med reservetjansen og hipster livet. Og den position han havde, dengang han spillede fodbold, passer ikke ind på vores hold.

Derudover bryder jeg mig ikke om hans store kærlighedserklæring til FCK og livet derovre og den plastik københavnermentalitet han har gravet frem.

Desuden har han ikke ligefrem givet udtryk for, at han brænder for at vende retur til AaB og Aalborg, tværtimod er Lyngby og 1. Div inde i billedet fordi han gerne vil blive i København.

Den mands fodboldkarriere er ovre. Håber IAO holder sig fra ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 4. aug 2021, 07:54

Runschen skrev:
4. aug 2021, 04:17
Apropos Tashreeq Matthews fra Varbergs BoIS, så var AaB faktisk langt fremme og med i kapløbet om Astrit Selmani, men blev overhalet indenom af Hammerby.. Blot en lille tilføjelse ifht Inge’s tidligere forsøg på at nå i mål med den klubs sportsdirektør..
Hammarby*

Hvor har du læst det?

Meget ærgerligt, han er en spiller der har mange af de dyder vi godt kunne bruge :-) Har næse for mål. Weekendens mål var et tydeligt eksempel herpå, med et flot løb.
Headet fri af en anden spiller vi burde have forsøgt os på, Bjørn Paulsen, der har et tydeligt ledergen og enorm nærkamps- og hovedspils-styrke. Har været på rundens hold de første to kampe efter han kom hjem fra Tyskland, og både scoret og assisteret.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 4. aug 2021, 08:15

Ikke noget jeg har læst, men info fra en bekendt, der er tæt inde omkring klubben.

Bjørn Paulsen havde været en fed tilføjelse - helt enig!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. aug 2021, 08:59

Legum Magister skrev:
4. aug 2021, 00:03
I hvert fald skal man være klar på at det er et genopbygningsprojekt. Det betyder to ting - man skal være meget sikker på spillerens motivation og man skal have tålmodighed.

Lucas bliver nævnt som et godt eksempel på sådan en case, men Rasmus Thelander er jo endnu bedre. Han spiller hver gang og det er efterhånden sjældent at han ikke er kampens bedste AaB'er. Men for begge gælder det også at det tog dem cirka et halvt år at komme i omdrejninger. Da Thelander blev hentet i august 2019 måtte vi altså vente til december måned før han var klar til at spille 90 minutter. Og han ramte først sit velkendte niveau efter nytår. Lucas Andersen var jo heller ikke god i efteråret 2018 hvis vi ser bort fra den famøse Jacob Friis-kamp i Esbjerg.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 4. aug 2021, 09:18

Yankee skrev:
4. aug 2021, 08:59
I hvert fald skal man være klar på at det er et genopbygningsprojekt. Det betyder to ting - man skal være meget sikker på spillerens motivation og man skal have tålmodighed.

Lucas bliver nævnt som et godt eksempel på sådan en case, men Rasmus Thelander er jo endnu bedre. Han spiller hver gang og det er efterhånden sjældent at han ikke er kampens bedste AaB'er.
Ja, helt enig.

Og der er chancer at tage ved alle, uanset hvilke spillere vi henter - derfor er det lidt enerverende med alle de meldinger i transfertråden på dén og dén der ikke kan blive en succes, fordi... Vi er et midterhold i Superligaen, og kan ikke hente garanterede successer, medmindre de har et tilhørsforhold til klubben eller bliver gjort til lønførende.

Vi kan tage chancen med potentiale, men selv dér er der en enorm ubekendt.
Vi kan tage chancen med mere rusten rutine, men også dér er der ubekendte.

Det er klart at Nicolaj Thomsen ikke på nogen måde kommer til at være lønførende i AaB - IAO er en benhård forhandler. Hvis han kommer hjem, så bør det være på en præstationsbaseret kontrakt, hvor incitamentet i ligeså høj grad er på spillerens side.

Og ja, i al snakken om vores ringe forsvar glemmer man bl.a. hvor stor betydning Rasmus Thelander har fået. Han er ikke en ørn med bolden, men han er en fantastisk forsvarsspiller og har ikke været skadet siden starten af sidste sæson.

Låst