Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Bisgaard88
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Bisgaard88 » 23. aug 2021, 20:11

Runschen skrev:
23. aug 2021, 09:55
Jeg synes nu PO’s mål-snit hos os viste masser af slutprodukt.

Men altså diskussion er lidt omsonst for jeg kan slet ikke se det ske. Han spiller - omend udskældt - fast for Agf. Han er på sin “karrieres kontrakt”. Altså den 5 årig kontrakt der skal sikre ham økonomisk mange år efter karrieren. Det skal AaB jo aldrig nogensinde tilbyde ham og han vil på ingen måder skifte til os og samtidigt gå mærkbart ned i løn. Igen han spiller jo altså fast..

Er jeg den eneste der stadig ikke helt har opgivet Thom Haye rygtet. Altså kunne man forestille sig, at vi fortsat er inde i billedet, men at han afventer for at se om der pludselig kommer bud fra Æresdivisionen eller lignende..?

Jeg kan ikke forstå hollandsk, men søger man på ham på Twitter er der stadig heftig debat om han bliver hos NAC eller ej.. Han udtaler sig selv igår omkring en mulig transfer, men kan ikke tyde hvad han siger..
Læste lige hollandske nyheder idag og det lyder til at prisen på Thom haye ligger på 2 mil euro

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 23. aug 2021, 20:49

Bisgaard88 skrev:
23. aug 2021, 20:11
Runschen skrev:

Men altså diskussion er lidt omsonst for jeg kan slet ikke se det ske. Han spiller - omend udskældt - fast for Agf. Han er på sin “karrieres kontrakt”. Altså den 5 årig kontrakt der skal sikre ham økonomisk mange år efter karrieren. Det skal AaB jo aldrig nogensinde tilbyde ham og han vil på ingen måder skifte til os og samtidigt gå mærkbart ned i løn. Igen han spiller jo altså fast..

Er jeg den eneste der stadig ikke helt har opgivet Thom Haye rygtet. Altså kunne man forestille sig, at vi fortsat er inde i billedet, men at han afventer for at se om der pludselig kommer bud fra Æresdivisionen eller lignende..?

Jeg kan ikke forstå hollandsk, men søger man på ham på Twitter er der stadig heftig debat om han bliver hos NAC eller ej.. Han udtaler sig selv igår omkring en mulig transfer, men kan ikke tyde hvad han siger..
Læste lige hollandske nyheder idag og det lyder til at prisen på Thom haye ligger på 2 mil euro
Med det cv og kvaliteter der er beskrevet for ham samt god alder er det vel ikke så mærkeligt.
Tænker lynhurtigt en dobbelt Patrick Olsen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 23. aug 2021, 21:03

Maglau skrev:
23. aug 2021, 20:49
Med det cv og kvaliteter der er beskrevet for ham samt god alder er det vel ikke så mærkeligt.
Vil være klubbens 4. største salg nogensinde. De må have slugt søm :thumbsup: Fuldstændig latterligt høj pris, som de aldrig får for Haye.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 23. aug 2021, 21:39

Hanga skrev:
23. aug 2021, 19:40
Kempes skrev:
23. aug 2021, 19:29

Vi kan godt blive enige om at Pallesen aldrig bliver et emne til landsholdet, men han er (blevet) en solid og stabil wingback på et OK superliganiveau.

Vi kan altså ikke klandre ham for ikke at lave assists. Sidste sæson står han noteret for 5 styk og allerede 2 i denne. (Ahlmanns personlige rekord er så vidt jeg kan 3 og Dalsgaards var 4)

Håber der hentes en hurtig højrebenet offensiv spiller, der kan konkurrere med Prip, Kusk og Rufo om pladserne i startelveren.
Jeg har absolut været en af Pallesens kritikere, og fundet det useriøst at han i så mange sæsoner har kunnet tage en fast plads på holdet uden reel konkurrence. Da det var værst var han bænket til fordel for Børsting, der aldrig har været og aldrig bliver en god back.. Men du har helt ret i, at han det seneste års tid har løftet sit niveau markant. Det gavner ham helt tydeligt at komme i en regulær wingback rolle, hvor han ikke skal koncentrere sig ret meget defensivt. Ligeledes er hans effektivitet i de afgørende afleveringer/indlæg absolut blevet bedre, omend det kan forbedres yderligere.

Det er stærkt kæmpet af Palle og godt "kommet tilbage", den ros skal han have herfra. På den måde kan jeg godt erkende, at det måske ikke var helt så oplagt at tage Dalsgaard hjem, som jeg umiddelbart synes tidligere. Jeg ser dog gerne at vi får hentet regulær konkurrence til ham, med mindre man føler at Gested allerede kan udfordre ham... det er bare ikke umiddelbart det indtryk jeg har. Der er mere konkurrence om kantpladserne end der er om back pladserne.

Men jeg er der, hvor vinduet står og falder med den midtbane. Der SKAL ske noget den næste uges tid. Så kan jeg fint leve med, at de andre mindre huller forbliver uløste for nu.
Ok, det var faktisk lidt højere i assists end jeg lige havde indtryk af og jeg kan sagtens se de ting i siger. Det er heller ikke fordi jeg bare vil sidde tilbage som en sur mand der ikke vil give mig, men jeg synes han mangler at kunne skabe den der ubalance hos modstanderen udover at slå et vellykket indlæg. Han skulle være en god portion hurtigere og være noget bedre på bolden ifht, hvor offensiv en wingback det egentlig er han spiller. Vi er enige om, at det er blevet hæderligt og lidt mere, men jeg synes stadig det er top tre i forbedringspunkter forudsat Makaric er en gevinst.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2021, 21:46

Jakobsen skrev:
23. aug 2021, 21:39
Hanga skrev:
23. aug 2021, 19:40
Kempes skrev:
23. aug 2021, 19:29

Vi kan godt blive enige om at Pallesen aldrig bliver et emne til landsholdet, men han er (blevet) en solid og stabil wingback på et OK superliganiveau.

Vi kan altså ikke klandre ham for ikke at lave assists. Sidste sæson står han noteret for 5 styk og allerede 2 i denne. (Ahlmanns personlige rekord er så vidt jeg kan 3 og Dalsgaards var 4)

Håber der hentes en hurtig højrebenet offensiv spiller, der kan konkurrere med Prip, Kusk og Rufo om pladserne i startelveren.
Jeg har absolut været en af Pallesens kritikere, og fundet det useriøst at han i så mange sæsoner har kunnet tage en fast plads på holdet uden reel konkurrence. Da det var værst var han bænket til fordel for Børsting, der aldrig har været og aldrig bliver en god back.. Men du har helt ret i, at han det seneste års tid har løftet sit niveau markant. Det gavner ham helt tydeligt at komme i en regulær wingback rolle, hvor han ikke skal koncentrere sig ret meget defensivt. Ligeledes er hans effektivitet i de afgørende afleveringer/indlæg absolut blevet bedre, omend det kan forbedres yderligere.

Det er stærkt kæmpet af Palle og godt "kommet tilbage", den ros skal han have herfra. På den måde kan jeg godt erkende, at det måske ikke var helt så oplagt at tage Dalsgaard hjem, som jeg umiddelbart synes tidligere. Jeg ser dog gerne at vi får hentet regulær konkurrence til ham, med mindre man føler at Gested allerede kan udfordre ham... det er bare ikke umiddelbart det indtryk jeg har. Der er mere konkurrence om kantpladserne end der er om back pladserne.

Men jeg er der, hvor vinduet står og falder med den midtbane. Der SKAL ske noget den næste uges tid. Så kan jeg fint leve med, at de andre mindre huller forbliver uløste for nu.
Ok, det var faktisk lidt højere i assists end jeg lige havde indtryk af og jeg kan sagtens se de ting i siger. Det er heller ikke fordi jeg bare vil sidde tilbage som en sur mand der ikke vil give mig, men jeg synes han mangler at kunne skabe den der ubalance hos modstanderen udover at slå et vellykket indlæg. Han skulle være en god portion hurtigere og være noget bedre på bolden ifht, hvor offensiv en wingback det egentlig er han spiller. Vi er enige om, at det er blevet hæderligt og lidt mere, men jeg synes stadig det er top tre i forbedringspunkter forudsat Makaric er en gevinst.
Enig, enig. Jeg ønsker mig generelt også en endnu bedre højre back - og mere eksplosiv. Samt én, som også kan fungere i 4-mandsforsvar, så vi har flere taktisk strenge at spille på.
Problemet er bare ikke længere det mest akutte, når nu Pallesen har løftet sit spil, som han har efter 4 års indflyvning af elendigheder.

En central midtbane er alfa og omega, og det kan ikke være andet end røgslør og øregas, hvis Inge påstår det modsatte med vores to absolut dygtigste og mest habile midtbanespillere henholdsvis skadet i knap et år og fodboldinvalid (og den ene kaptajn og den anden øverste chef) .
Ædruelighedens stemme

Bisgaard88
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bisgaard88 » 23. aug 2021, 21:49

Maglau skrev:
23. aug 2021, 20:49
Bisgaard88 skrev:
23. aug 2021, 20:11
Runschen skrev:

Der stod derinde klubben ville sætte prisen højt i håb om at mindske interessen, da de håber på og kan holde på ham vinduet igennem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. aug 2021, 09:28

Det må blive en heftig uges tid på transfermarked for superligaen. Vi skal vel have minimum en ind og helst to.

Nu så jeg lige hans navn, men tænker ikke at det er spilleren, men vi skal vel have en type som Jens Jønsson(tidl. AGF'er) ind. Altså en rutineret midtbanespiller, som kan både være skraldemand og den offensive, men som også kan tåle at havne på bænken en gang imellem. Og så er han niveauet over Hallur Hansson. Om ham Thom Haye er samme type aner vi ikke, men nu vil jeg lige finde en dansker, som type.

Jeg kan godt se, at vi mangler en venstrekant, men er alligevel lidt forundret, hvis vi henter en uden at sælge Fossum. For hvis vi har en ny favorit på venstrekant, og Fossum som Fossum, så skal Rufo, Kusk, Prip tit på bænken. Og det er nogle dyre herrer at sætte på bænken.

Hvis vi spiller 3-5-2, som i Vejle. Så tager Makaric den ene angrebsplads, mens Prip tog den anden. Og Fossum centralt. Rufo og Kusk skadet. Mod Randers spillede vi 3-4-1-2. Igen have vi Prip og Fossum på de to ledige pladser. Rufo skadet.

Mod FCK spillede vi 3-4-3, hvor alle var klar. Fossum tog midtbanepladsen, mens Rufo, Kusk og Prip tog de tre offensive. Men der vil den ene plads gå til Makaric i dag og hvis vi så får en venstrekant, så ryger måske to af dem ud af startopstillingen.

Så jeg kan godt se, at Højholt måske køres blødere ind ved at konkurrere med en bedre konkurrent end i dag, men at indkøbe en spiller, hvor man ved, at man planter to af Rufo, Kusk og Prip hver gang giver ingen mening. Hvis Fossum sælges vil Rufo og Prip vel kunne tage pladsen og så kan der måske komme en ny ind.

Jeg synes ikke puslespillet er helt enkelt.
- FlæskeFrank

JmaN89
Lilleput
Lilleput

Indlæg af JmaN89 » 24. aug 2021, 10:10

Blev Rufo overhovedet hentet ind som en decideret start-11-spiller?
- Jeg er i tvivl

Kusk har vel næsten i hele hans retur til klubben været on/off start-11?
- Jeg ser ikke det store problem i det.

Men helt klart, en ny midtbane til at erstatte Hiljemark.
- Bliver den lukket (med noget kvalitet) så er jeg tilfreds :)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 24. aug 2021, 10:53

JmaN89 skrev:
24. aug 2021, 10:10
- Jeg er i tvivl
Det tvivler jeg stærkt på. 1½ års kontrakt skriger ikke ligefrem på at man satser hele butikken på ham.

Om et år er han glemt og videre til norsk 1.division eller Segunda Div B.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 24. aug 2021, 10:56

JmaN89 skrev:
24. aug 2021, 10:10
- Jeg er i tvivl
Jeg tror heller ikke, at Rufo er så dyr i drift, men var nok heller ikke tænkt som 2.-3. reserve. Vi skal jo også gerne have nogle unge på de pladser.
- FlæskeFrank

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 24. aug 2021, 11:05

Ideelt set henter vi en kant/off midt og en central midtbane.

Kusk er simpelthen for ustabil og med em alder på ca 30, så bliver det næppe bedre.

På den centrale midtbane mangler vi en, der besidder samme type egenskaber som Hilje, men det behøver ikke nødvendigvis være på samme hylde. Et lag lavere ville stadig være en forstærkning.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 24. aug 2021, 11:08

Mon ik Inge stiler ret højt efter forstærkning siden der intet er af rygter. Det bliver nok på sidste dagen hvis der sker noget 🤷🏻‍♂️

Højst sandsynligt noget hvor spillere lige nu afventer det bedste og AaB som plan b

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 24. aug 2021, 11:21

Sjov fact: Vi er det hold i ligaen der aflevere MINDST bagud - kun 12,7%. Vi har anden bedst defensiv i ligaen og vi er Klart dem der afslutter mindst og skaber mindst åbne chancer...

Jeg synes altså ikke vi har brug for spillere til defensiven eller defensive midtbane - vi har brug for nogle der kan lave et slut produkt - ikke nødvendigvis afslutte, men skabe overtal, afdrible en mand, sørge for vi bliver langt mere farlige end vi er. Hvis vi kan få en kanon venstre wing som kan afdrible en mand, løbe i dybden, er hurtig, er højre benet, så ville jeg gerne sende ALLE midler den vej, fordi lige nu er det for mig KLART på den plads, og sådan en type vi mangler mest!

EDIT: Og så med det in mente, at vi også er dem der MINDST forsøger at afdrible en mand i hele ligaen....

Rockafellar
2. div
2. div
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Indlæg af Rockafellar » 24. aug 2021, 11:28

Er komplet enig!
Swing Like God's Own Dick

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 24. aug 2021, 11:41

raekkeettre skrev:
24. aug 2021, 11:21
Sjov fact: Vi er det hold i ligaen der aflevere MINDST bagud - kun 12,7%. Vi har anden bedst defensiv i ligaen og vi er Klart dem der afslutter mindst og skaber mindst åbne chancer...

Jeg synes altså ikke vi har brug for spillere til defensiven eller defensive midtbane - vi har brug for nogle der kan lave et slut produkt - ikke nødvendigvis afslutte, men skabe overtal, afdrible en mand, sørge for vi bliver langt mere farlige end vi er. Hvis vi kan få en kanon venstre wing som kan afdrible en mand, løbe i dybden, er hurtig, er højre benet, så ville jeg gerne sende ALLE midler den vej, fordi lige nu er det for mig KLART på den plads, og sådan en type vi mangler mest!

EDIT: Og så med det in mente, at vi også er dem der MINDST forsøger at afdrible en mand i hele ligaen....
Problemet er at vi har ligaens næstbedste til netop det - men han sidder ude igen igen desværre. (I næste uge er han igen den bedste).
Men ja en med de kvaliteter er meget ønsket
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 24. aug 2021, 11:55

Maglau skrev:
24. aug 2021, 11:41
raekkeettre skrev:

Problemet er at vi har ligaens næstbedste til netop det - men han sidder ude igen igen desværre. (I næste uge er han igen den bedste).
Men Kusk er ikke angriber - han er hverken aggressiv nok i hans offensive eller defensive arbejder. Han er som i 2014 - som nu snart er en menneskealder siden - god når han kan falde ned i banen har 2-3 mand foran sig, og kan drive en bold fremad ud fra et defensivt system, hvor banen er åben. Lige nu vil vi styre kampen med offensiv kvalitet, og bliv meget hurtig farlige når vi når modstanderens felt. Det er ændret fra sidste år, hvor vi forsøgte at være mere defensive i vores udtryk - måske af nød :)

Vi er det hold i ligaen der har MINDST succefulde afleveringer på modstanderens banehalvdel!! Vi er simpelthen bare ALT ALT ALT for nemme at lukke ned når vi når i nærheden af noget farligt - vi er også dem med 3. mindst xG - Modstanderen ved bare: Vi har INGEN der løber i dybden der er hurtige nok, vi har INGEN der kan afdrible en mand - Ergo, vi skal bare skære afleveringerne af når de når vores banehalvdel. Som mod FCM fx - vi Kunne INTET, fordi vi er alt for nemme at aflæse.

MC gør alt hvad han kan med det hold han har, og han gør det pisse godt. Men giv nu for dælen manden en offensive kvalitet der kan skabe noget på egen hånd, så vi ikke er så pisse forudsigelige...:) :cheers:

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 24. aug 2021, 12:28

raekkeettre skrev:
24. aug 2021, 11:55
Maglau skrev:
raekkeettre skrev:

Men Kusk er ikke angriber - han er hverken aggressiv nok i hans offensive eller defensive arbejder. Han er som i 2014 - som nu snart er en menneskealder siden - god når han kan falde ned i banen har 2-3 mand foran sig, og kan drive en bold fremad ud fra et defensivt system, hvor banen er åben. Lige nu vil vi styre kampen med offensiv kvalitet, og bliv meget hurtig farlige når vi når modstanderens felt. Det er ændret fra sidste år, hvor vi forsøgte at være mere defensive i vores udtryk - måske af nød :)

Vi er det hold i ligaen der har MINDST succefulde afleveringer på modstanderens banehalvdel!! Vi er simpelthen bare ALT ALT ALT for nemme at lukke ned når vi når i nærheden af noget farligt - vi er også dem med 3. mindst xG - Modstanderen ved bare: Vi har INGEN der løber i dybden der er hurtige nok, vi har INGEN der kan afdrible en mand - Ergo, vi skal bare skære afleveringerne af når de når vores banehalvdel. Som mod FCM fx - vi Kunne INTET, fordi vi er alt for nemme at aflæse.

MC gør alt hvad han kan med det hold han har, og han gør det pisse godt. Men giv nu for dælen manden en offensive kvalitet der kan skabe noget på egen hånd, så vi ikke er så pisse forudsigelige...:) :cheers:
Er det med vilje, at de fleste af de stats du nævner, er opgivet forkert? Jeg har lige tjekket på superliga.dk, og AaB er hverken det hold der afslutter mindst, skaber mindst åbne chancer eller har mindst afleveringer på modstanderens halvdel.

Jyden
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Jyden » 24. aug 2021, 12:34

Prica22 skrev:
24. aug 2021, 12:28
raekkeettre skrev:
Maglau skrev:
raekkeettre skrev:

Er det med vilje, at de fleste af de stats du nævner, er opgivet forkert? Jeg har lige tjekket på superliga.dk, og AaB er hverken det hold der afslutter mindst, skaber mindst åbne chancer eller har mindst afleveringer på modstanderens halvdel.
Har du checket den rigtige sæson? For det er også det jeg nåede frem til, nemlig at AaB har færrest "antal afslutninger inkl. blokeringer" og færrest antal "chancer skabt".

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 24. aug 2021, 12:47

Jyden skrev:
24. aug 2021, 12:34
Prica22 skrev:
24. aug 2021, 12:28
raekkeettre skrev:
Maglau skrev:
raekkeettre skrev:

Har du checket den rigtige sæson? For det er også det jeg nåede frem til, nemlig at AaB har færrest "antal afslutninger inkl. blokeringer" og færrest antal "chancer skabt".
Fair pointe med de blokerede afslutninger, det er rigtigt nok så. Og åbne chancer vs normale chancer kan også bare være en skrivefejl.

Jeg hæfter mig lidt ved, at vi har så lidt afslutninger udenfor feltet (12. i ligaen). Chancen for at score på dem er ikke særlig stor, men truslen kan åben andre rum. På stats får jeg indtrykket af, at vi gerne vil aflevere den over stregen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 24. aug 2021, 13:27

Vi scorer for få mål. Det har også været Cifuentes problem i Sandefjord, så det er et væsentligt opmærksomhedspunkt. Dog vil jeg sige, at jeg i denne sæson ikke føler, at vi slider med at score modsat nogle sæsoner, hvor vi kunne spille flere uger uden modstander på banen og alligevel ikke score.

Flere chancer giver ikke nødvendigvis flere mål. Udnyttelsesgraden spiller også ind her.

Jeg synes ikke, at vi er letlæselige. Faktisk synes jeg, at modstanderen har svært ved at holde os fra at score. Men det er klart, at FCM og Randers-kampen var noget skrammel. Men umiddelbart har vi de typer, som skal bruge - det kunne måske være rart med en anden central midtbanespiller, som både vil skyde og kan ramme målet(for det kan Ferreira ikke).
- FlæskeFrank

Låst