Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af baresi » 23. jun 2022, 14:51

jayC skrev:
23. jun 2022, 14:16
Ja det bliver spændende :)

@Moen @baresi
Har I hørt mere spændende omkring tilgange ? Og ved i om A. Poulsen stadig er tæt på?
Same Same herfra.
AaB ude efter en ung (start 20) spændende nordmand til midten.
Andreas Poulsen har selv efter sigende tilvalgt AaB i konkurrence mod tyske, hollandske og et efter hvad jeg hører italiensk bud. Det er det kontraktlige med Gladback der skal udredes helt inden det kan komme på plads.

Og nu siger jeg det lige igen. Bliv ikke for overrasket hvis der inden transfer deadline står en ny angriber - ved man er i marken.

Men kæft hvor er jeg fan af makaric som type. total cool altså og tror han kan shine i et nyt spilsystem hvor han kan blive mere i boksen.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 23. jun 2022, 15:00

sørgeligt hvis vi ikke får noget til højre back :'( :'( :'( :'(
AaB AaB AaB AaB

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 23. jun 2022, 15:01

hit666 skrev:
23. jun 2022, 15:00
Så hellere man prioritere andre steder hvor vi trænger MERE og har mulighed for at hente kvalitet.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 23. jun 2022, 15:03

baresi skrev:
23. jun 2022, 14:51
jayC skrev:
23. jun 2022, 14:16
Ja det bliver spændende :)

@Moen @baresi
Har I hørt mere spændende omkring tilgange ? Og ved i om A. Poulsen stadig er tæt på?
Same Same herfra.
AaB ude efter en ung (start 20) spændende nordmand til midten.
Andreas Poulsen har selv efter sigende tilvalgt AaB i konkurrence mod tyske, hollandske og et efter hvad jeg hører italiensk bud. Det er det kontraktlige med Gladback der skal udredes helt inden det kan komme på plads.

Og nu siger jeg det lige igen. Bliv ikke for overrasket hvis der inden transfer deadline står en ny angriber - ved man er i marken.

Men kæft hvor er jeg fan af makaric som type. total cool altså og tror han kan shine i et nyt spilsystem hvor han kan blive mere i boksen.
Kommer der en angriber så håber jeg det er på bekostning af Høgh og Ementa... Jeg er også big fan af Makaric. Og man ser i de kampe hvor han bliver serviceret med kvalitet, så sender han sgu bolden i kassen inde i boksen.
Så det afhænger jo af hvordan man ønsker at spille - omstilling eller kontrol på bolden omkring feltet.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 23. jun 2022, 15:08

Rinne er ude, og erstatning er erhvervet - Erstatningen tænker jeg er ok, når man tænker på AaB´s størrelse = Godkendt.

Thelander er ude, og erstatning er erhvervet - Eftersigende en ok signing, og man kunne ikke forvente en på Thelanders niveau, så ok = Godkendt.

Jeg håber man endegyldigt siger farvel til Magnus C og Kakeeto. Og så er jeg mere lunken overfor Jeppe P, Klitten og Hannesbo, ingen af dem har jo brændt deres ligaer af i laverestående klubber? Er de gode nok til AaB? Jeg tvivler - Så mere fart og fidus til Gedsted, men det ville man ikke satse på?

Hvis Fossum ryger, så skal der handles ind til den centrale midt, ellers er den ok, om end noget tyndtbesat.

Kanter/angriber har vi Kusk (HÅBER FANDME DER FORLÆNGES), Sousa, Prip, evt. unge Ross - Det tænker jeg rækker - Så også ok, så længe der ikke sælges ud?!

Striker- Makaric og evt. unge Ross og Ementa som supplement, hvis han lige får lidt mere styr på stylterne - Her er vi lidt tyndt besatte, hvis Makaric går i stykker/karantæne.

Så ok trup som den ser ud nu.

Kritik: Vi er lidt tyndt besatte og har en højre back bare skal væk!!! Der er ikke mange pladser hvor man skal kæmpe for sin plads, hvilket ikke er godt, og så mangler vi fart i både forsvar og angreb. Det vil kræve 4 signings yderligere, hvilket ikke sker.

Men start 11- eren ser rigtig god ud. :aabfan: :aabfan:

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. jun 2022, 15:47

Bugatti1 skrev:
23. jun 2022, 15:08
Rinne er ude, og erstatning er erhvervet - Erstatningen tænker jeg er ok, når man tænker på AaB´s størrelse = Godkendt.

Thelander er ude, og erstatning er erhvervet - Eftersigende en ok signing, og man kunne ikke forvente en på Thelanders niveau, så ok = Godkendt.

Jeg håber man endegyldigt siger farvel til Magnus C og Kakeeto. Og så er jeg mere lunken overfor Jeppe P, Klitten og Hannesbo, ingen af dem har jo brændt deres ligaer af i laverestående klubber? Er de gode nok til AaB? Jeg tvivler - Så mere fart og fidus til Gedsted, men det ville man ikke satse på?

Hvis Fossum ryger, så skal der handles ind til den centrale midt, ellers er den ok, om end noget tyndtbesat.

Kanter/angriber har vi Kusk (HÅBER FANDME DER FORLÆNGES), Sousa, Prip, evt. unge Ross - Det tænker jeg rækker - Så også ok, så længe der ikke sælges ud?!

Striker- Makaric og evt. unge Ross og Ementa som supplement, hvis han lige får lidt mere styr på stylterne - Her er vi lidt tyndt besatte, hvis Makaric går i stykker/karantæne.

Så ok trup som den ser ud nu.

Kritik: Vi er lidt tyndt besatte og har en højre back bare skal væk!!! Der er ikke mange pladser hvor man skal kæmpe for sin plads, hvilket ikke er godt, og så mangler vi fart i både forsvar og angreb. Det vil kræve 4 signings yderligere, hvilket ikke sker.

Men start 11- eren ser rigtig god ud. :aabfan: :aabfan:
Men hvad er en ok trup??? Er det en 9. plads? Er det en 4. plads?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 23. jun 2022, 15:48

Mephisto2 skrev:
23. jun 2022, 14:19
bonanza skrev:
23. jun 2022, 13:20
Rent politisk er Ungarn ikke det fedeste sted at flytte hen. Jeg forestiller mig at den politiske situation er mere eller mindre ligegyldigt som udenlandsprofessionel.

Mon ikke han får en pakke hos Ferencvaros der i højere grad udfylder hans sportslige ambitioner, ønsket om at prøve udlandet igen og ønsket om at optimere indtjening i de sidste år af karrieren.
Budapest er meget i opposition til Orban - så ikke det store problem lige der.
En bruger på bold.dk skrev at klubejeren er VP i Orbans parti. Jeg har ikke faktatjekket den.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. jun 2022, 15:48

hje1980 skrev:
23. jun 2022, 15:01
hit666 skrev:
Så hellere man prioritere andre steder hvor vi trænger MERE og har mulighed for at hente kvalitet.
Er der nogen steder, vi trænger mere?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 23. jun 2022, 15:53

Kokkefar skrev:
23. jun 2022, 15:48
Mephisto2 skrev:
bonanza skrev:
Rent politisk er Ungarn ikke det fedeste sted at flytte hen. Jeg forestiller mig at den politiske situation er mere eller mindre ligegyldigt som udenlandsprofessionel.

Mon ikke han får en pakke hos Ferencvaros der i højere grad udfylder hans sportslige ambitioner, ønsket om at prøve udlandet igen og ønsket om at optimere indtjening i de sidste år af karrieren.
En bruger på bold.dk skrev at klubejeren er VP i Orbans parti. Jeg har ikke faktatjekket den.
Den ser ud til at være god nok: https://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%A1bor_Kubatov

Thelander kan forhåbentlig bare koncentrere sig om at spille fodbold. Ellers skal han være velkommen herhjemme.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 23. jun 2022, 16:28

hje1980 skrev:
23. jun 2022, 15:01
hit666 skrev:
vi mangler da ikke en angriber mer en højre back :o
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 23. jun 2022, 16:39

Med det vi ved om truppen nu vil jeg også mene at højre back er svageste punkt både hvad angår bredde og kvalitet i startopstillingen.

Vi er også for smalle på central midt og vi mangler en spiller og gerne en der topper holdet, men højre back er vores svageste led.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

AndersTK
Lilleput
Lilleput

Indlæg af AndersTK » 23. jun 2022, 16:49

AndersTK skrev:
22. jun 2022, 08:55
Tror i Thelander har været i Ungarn før?
Nu er den ihvertfald sikker ;)

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. jun 2022, 17:35

Dennis Nielsen skrev:
21. jun 2022, 17:47
baresi skrev:
21. jun 2022, 16:19
Kramer - et scoop synes jeg - 22 årig aggressiv forsvarer der også kan bruge fødderne i opspillet.
sousa - tror han kommer til at shine i Friis nye system og spillestil
Posavec - det er altså en målmand der har stået fast i en fuld sæson i serie A - og stået overfor de bedste afsluttere - må kunne noget.

Alle 3 på Fri transfer - thumbs up

Andreas Poulsen - hvis jeg hører rigtigt mangler der kun ophævelse med gladbach. OG hvis han virkelig ender i AaB, så synes jeg det er en stærk igen transferfri spiller - der bør kunne gå i start 11eren. Så er AaB valgt for at få en karriere på ret køl fremfor penge i udlandet. sgu flot.

Best case kunne være yderligere ny højre back + en central midt.

Den centrale midt - her har jeg lyttet mig til en nordmand i start 20erne som AaB har bud ude efter.
Men man er vist ved at kigge mod balkan igennem et netværk, hvor både makaric og målmanden er scoutet (trajkovski også jaja i know)

Fossum - tror han ryger
kusk, prip og højholt, tror alle bliver.
Der var tidligere en del polemik ift iao, men såfremt Poulsen bliver lukket om et øjeblik, så må det være et af de mere imponerende vinduer, når vi tænker på, at det udelukkende er frie transfers.

Skal vi gå fra 10 til et 13 tal på den gamle skala, så sælger vi fossum og får 2 nye ind til midten. Gerne et talent og en mere etableret type.
Hvad skal man først og fremmest vurdere det på - om transfervinduet har været en succes? Jeg tænker det må være om truppens styrke er blevet svagere, status quo eller den er forstærket.
Det kan være svært at sige inden vi er et godt stykke inde i den nye sæson, men jeg er ikke der hvor jeg tænker i et 10 tal eller højere.

Du siger vi har fået nogen ind på fri transfer, det er jo sandt nok. Den samlede omkostning i kontraktperioden er jo nok omtrent det samme, ellers er det elendigt arbejde af deres agenter.
De erstatter de to største profiler der har forladt AaB netop på frie transfers.

Jeg er ikke ekstatisk endnu. Jeg mangler en tilgang hvor jeg tænker; okay det her det kommer til at rykke noget. Og Andreas Poulsen er ikke den spiller, i mine øjne.

Bottom line: AaB skal i top-4 for at forbedre sidste sæsons resultat og der syntes jeg slet ikke truppen er endnu. Så for mig bliver det en "rutinepræget præstation" der kun giver en mellemkarakter. Det kan naturligvis flytte sig.

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland » 23. jun 2022, 17:49

Patmand skrev:
23. jun 2022, 17:35
Dennis Nielsen skrev:
baresi skrev:
Kramer - et scoop synes jeg - 22 årig aggressiv forsvarer der også kan bruge fødderne i opspillet.
Posavec - det er altså en målmand der har stået fast i en fuld sæson i serie A - og stået overfor de bedste afsluttere - må kunne noget.

Andreas Poulsen - hvis jeg hører rigtigt mangler der kun ophævelse med gladbach. OG hvis han virkelig ender i AaB, så synes jeg det er en stærk igen transferfri spiller - der bør kunne gå i start 11eren. Så er AaB valgt for at få en karriere på ret køl fremfor penge i udlandet. sgu flot.

Den centrale midt - her har jeg lyttet mig til en nordmand i start 20erne som AaB har bud ude efter.
Men man er vist ved at kigge mod balkan igennem et netværk, hvor både makaric og målmanden er scoutet (trajkovski også jaja i know)

Fossum - tror han ryger
Der var tidligere en del polemik ift iao, men såfremt Poulsen bliver lukket om et øjeblik, så må det være et af de mere imponerende vinduer, når vi tænker på, at det udelukkende er frie transfers.

Skal vi gå fra 10 til et 13 tal på den gamle skala, så sælger vi fossum og får 2 nye ind til midten. Gerne et talent og en mere etableret type.
Hvad skal man først og fremmest vurdere det på - om transfervinduet har været en succes? Jeg tænker det må være om truppens styrke er blevet svagere, status quo eller den er forstærket.
Det kan være svært at sige inden vi er et godt stykke inde i den nye sæson, men jeg er ikke der hvor jeg tænker i et 10 tal eller højere.

Du siger vi har fået nogen ind på fri transfer, det er jo sandt nok. Den samlede omkostning i kontraktperioden er jo nok omtrent det samme, ellers er det elendigt arbejde af deres agenter.
De erstatter de to største profiler der har forladt AaB netop på frie transfers.

Jeg er ikke ekstatisk endnu. Jeg mangler en tilgang hvor jeg tænker; okay det her det kommer til at rykke noget. Og Andreas Poulsen er ikke den spiller, i mine øjne.

Bottom line: AaB skal i top-4 for at forbedre sidste sæsons resultat og der syntes jeg slet ikke truppen er endnu. Så for mig bliver det en "rutinepræget præstation" der kun giver en mellemkarakter. Det kan naturligvis flytte sig.
Elsker når folk oprigtig tror på AaB har så stort et navn ude i den store Verden at vi kan skalte og valte mellem de bedste spiller.

Hvis vi kan tiltrække de bedste spiller på B-hylden så skal vi være glade, og der bør Anders Poulsen hvis han forløser hans talent nok ligge, i min verden. Han vælger trods alt os frem for tyske og Hollandske klubber.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 23. jun 2022, 17:54

Mephisto2 skrev:
bonanza skrev:

Men ejeren af Ferencvaros er VP i Orbans parti

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 23. jun 2022, 17:55

FIDEL skrev:
23. jun 2022, 09:04
jonas386 skrev:
23. jun 2022, 09:01
Eksil skrev:
23. jun 2022, 08:09
I BTs podcast transfervinduet havde et meget løst fra en AaB fan: AaB skulle signe en norsk landsholdsmidt.

Baseret på noget hurtig googleri er de eneste realistiske kandidater Kristian Thorstvedt (Gent), Mats Møller Daehli (Nuremberg) eller Sondre Tronstad (DM, Vitesse, 1 år tilbage).
Hvis det samtidig skal passe med start-20'erne (jf. et par andre rygter herinde), så er Thorsvedt et virkelig godt bud. Men også en spiller jeg havde troet var urealistisk. Det er vel samme hylde som Fossum da vi hentede ham. Siger dog meget gerne ja tak. Men er han ikke fast mand i Gent og en spiller der er på vje videre til større adresser?
Han har kontraktudløb i 2025. Tror ikke det er ham eller de 2 andre nævnte.
Kunne det være hugo vetlesen, passer vel rimlig med alder, mener han er først i 20 erne eller er han for dyr i drift

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 23. jun 2022, 18:04

nj27 skrev:
23. jun 2022, 17:55
FIDEL skrev:
jonas386 skrev:
Eksil skrev:
I BTs podcast transfervinduet havde et meget løst fra en AaB fan: AaB skulle signe en norsk landsholdsmidt.

Baseret på noget hurtig googleri er de eneste realistiske kandidater Kristian Thorstvedt (Gent), Mats Møller Daehli (Nuremberg) eller Sondre Tronstad (DM, Vitesse, 1 år tilbage).
Hvis det samtidig skal passe med start-20'erne (jf. et par andre rygter herinde), så er Thorsvedt et virkelig godt bud. Men også en spiller jeg havde troet var urealistisk. Det er vel samme hylde som Fossum da vi hentede ham. Siger dog meget gerne ja tak. Men er han ikke fast mand i Gent og en spiller der er på vje videre til større adresser?
Kunne det være hugo vetlesen, passer vel rimlig med alder, mener han er først i 20 erne eller er han for dyr i drift
Fast mand for Bodø, så kan ikke være ham..

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. jun 2022, 18:07

Himmerland skrev:
23. jun 2022, 17:49
Patmand skrev:
23. jun 2022, 17:35
Dennis Nielsen skrev:
baresi skrev:

Fossum - tror han ryger

Elsker når folk oprigtig tror på AaB har så stort et navn ude i den store Verden at vi kan skalte og valte mellem de bedste spiller.

Hvis vi kan tiltrække de bedste spiller på B-hylden så skal vi være glade, og der bør Anders Poulsen hvis han forløser hans talent nok ligge, i min verden. Han vælger trods alt os frem for tyske og Hollandske klubber.
Det er ikke et svar på mit indlæg?

Du forholder dig overhovedet ikke til hvad jeg skriver, nemlig om truppen indtil nu er blevet forstærket eller svækket. Er det ikke det der er succeskriteriet for en sportschef?

Og så har AaB og IAO et mål om at komme i top-4, ja IAO har ved flere lejligheder udtalt at så kan man jo lige så godt sigte efter medaljer.

Så jeg valgte at forholde mig til en karaktergivning som jeg syntes er for høj, men vinduet er jo ikke lukket.

Lad mig spørge dig; med den nuværende trup hvilken placering tror du omtrent AaB vil opnå?

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 23. jun 2022, 18:07

bedstefar skrev:
23. jun 2022, 18:04
nj27 skrev:
23. jun 2022, 17:55
FIDEL skrev:
jonas386 skrev:
Eksil skrev:

Fast mand for Bodø, så kan ikke være ham..
Der bliver kun delt et rygte om, at vi skulle have budt på en norsk midtbanespiller, så det er noget af en stramning af rygtet herinde...

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. jun 2022, 18:45

bonanza skrev:
23. jun 2022, 17:54
Mephisto2 skrev:
bonanza skrev:

Men ejeren af Ferencvaros er VP i Orbans parti
Hvilket er tilfældet for 11 af 12 klubber i ligaen ifølge the Guardian. Ungarn generelt præget af højrenationalistisk politik og derfor tilsvarende hooligans, som man også så til EM 2020 hvor de kørte rundt i hooliganhits som racisme, homofobi og almindelig vold. Trælst præsident og land, men tror ikke den klub er meget bedre eller værre end gennemsnittet.

Besvar