Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Dalbjerg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Dalbjerg » 30. dec 2022, 09:34

Har også umiddelbart svært ved at se at den handel flytter noget (andet end hvis det er et tegn på, at det er RB som man forhandler med ang. selve klubben :P )

Hvis man skulle hente en spiller på den position (og med en lejekontrakt) , så havde jeg nok regnet med en erfaren keeper, som var blevet i overskud uden egen skyld, og dermed klar til at levere fra dag 1..
En 22årig med få reelle kampe..
Selv hvis han er god, så tager det kampe at få ham i omdrejninger og kommunikationen med forsvaret skal også gerne sidde der fra dag 1..

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 30. dec 2022, 09:40

donjuul84 skrev:
30. dec 2022, 09:32
lyder interessant fandt lige dette klip hvor han holde clean sheat mod liverpool https://www.youtube.com/watch?v=1gJnTx9rlC8
Der er et par fine redninger, men jeg ser også et par sekvenser, hvor han slår bolden direkte ud og er heldig med, at der ikke står en Liverpool-spiller.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 30. dec 2022, 09:45

Proppen skrev:
30. dec 2022, 09:30
Reyad skrev:
30. dec 2022, 09:24
Synes den her signing stinker af alt det vi ikke har brug for.
Uerfaren, usikkert kort og ikke på en position jeg ville prioritere. Synes kun den signing giver mening, hvis man ved Theo eller Posavec er på vej ud. Og selv der er jeg skeptisk.

Erfaringen med tyske u-landsholdsspillere er heller ikke fantastisk (Ochs, Ludewig)
Det er jo i hvert fald næppe en målmand, som løfter os tilbage i retning af det niveau, vi havde med Rinne, hvor Posavec var det mislykkede bud på det. Og dermed heller ikke en målmand, som bringer os tilbage bare på det niveau, vi havde i sommers (som vel at mærke ikke var prangende med en ufattelig lang stribe af nederlag under Friis).

Hvis det er fordi, de er ved at sælge Sander, er det fint at få en anden ung reserve ind, men der skal vel stadig findes en ny klassemålmand som førstemålmand.
Du mener simpelthen at vi stadig skal ud og finde en ny målmand? Uanset om Theo smutter eller ej, så kommer vi selvfølgelig ikke til at hente flere målmænd.
Vi har vist alle fattet at du er utilfreds, men gas nu ned..

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 30. dec 2022, 10:03

Ingen købsoption må betyde han blot er hentet ind som backup i første omgang, da man ikke forventer han skal være med efter sommerferien, men man er nok usikker på hvornår Posavec er klar eller man i det mindste er sikret på posten hvis der kommer et stort nok bud på Theo. Det er sku fornuftigt nok det her. Man binder sig ikke mere end de 6 mdr og han har erfaring fra en stor klub.

Målet må sku nok være at enten Theo eller Posavec kan ryge i dette vindue (hvis Posavec er klar fra skade ellers er han hentet ind fordi han ikke bliver helt klar). Så er man sikret, som man ikke var ved Ross, i god tid og er ikke presset. Så ryger Makaric, Nadrani, Hagelskjær (han har gjort det godt i Norge og det øger hans værdi) og Forssum nok også. Så bliver der midler til at hente en højre back, en central midtbane (Måske endda 2) og en angriber.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 30. dec 2022, 10:04

Spændende og se hvad han kan bringe til truppen 👍.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. dec 2022, 10:52

Signingen af Mantl kan ikke bringe mig meget mere end et “Nå” da jeg ikke ved nol og hans CV er svært at vurdere så meget ud fra.

I bedste fald er han allerede så god, at han kan forvise Posavec til tredjevalg, men det kan være lige så vel være fordi man har vurderet at Theo var overeksponeret som første reserve/potentiel starter.

Jeg drømme om han er et kæmpe talent der kan blive starter, men mere realistisk er han nok bare fyld.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. dec 2022, 10:57

Det er desværre lidt kommet dertil hvor jeg ikke engang rigtigt interesserer mig for de spillere der kommer til klubben. Endnu en fyldspiller uden den nødvendige klasse, og som formentlig bliver en meget lille parentes i klubbens historie.

Det er jo nok nødvendigt med en ny keeper, hvis man har vurderet at Posavec er for ringe, men det lugter ikke af en målmand der kommer til at redde point for os ene mand.

Kom nu med en central midt. Det er den absolut vigtigste position, og hvis vi går ind i et forår uden at have adresseret positionen igen, så kan vi lige så godt booke billetterne ned med det samme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 30. dec 2022, 11:30

Folks manglende interesse i nye spillere til klubben, er det et udtryk for "i modgang og medgang" kun er for rigtige supportere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. dec 2022, 11:39

For en gangs skyld er jeg nok mere positiv end de fleste.

Argumenterne om tyske u21 kampe kan vi ikke rigtig bruge til det store, det hørte vi også med Ludewig og Ochs. Til gengæld har han været den regulære reserve i Salzburg. Fik således 3 ligakampe sidste sæson og lader til at stå deres cup kampe. Hvis jeg skal stole på min FM kollega der har med Salzburg at gøre, så er der ikke ret stor forskel i niveau på deres to keepere, og hans niveau er generelt vurderet ret pænt, og er mere på niveau med Rinne end med Posavec. Jeg ved at nogle vil vende øjne over at sætte sin lid til dette, men det er fordi man ikke har helt forståelse for hvor grundigt dataarbejdet er, og min erfaring er det slår sjældent helt fejl med europæiske spillere.

Når han søger væk på leje skyldes det formentlig at hverken han eller Salzburg kan være tilfredse med reserverollen, i en tid hvor han gerne skulle udvikle sig yderligere med fast spilletid i en fornuftig liga.

Til gengæld ville det have været rart at høre om en mulig købsoption.

Slutteligt må man sige, at det ligner en opgivelse af Posavec. Sikke et flop.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 30. dec 2022, 11:44

Endnu end RB-gut.

Nå. Jeg er fortrøstningsfuld. Det er vel som førstemand foran Theo. Mon ikke Posavec får lov at kigge sig omkring.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 30. dec 2022, 11:47

Hanga skrev:
30. dec 2022, 11:39
For en gangs skyld er jeg nok mere positiv end de fleste.

Argumenterne om tyske u21 kampe kan vi ikke rigtig bruge til det store, det hørte vi også med Ludewig og Ochs. Til gengæld har han været den regulære reserve i Salzburg. Fik således 3 ligakampe sidste sæson og lader til at stå deres cup kampe. Hvis jeg skal stole på min FM kollega der har med Salzburg at gøre, så er der ikke ret stor forskel i niveau på deres to keepere, og hans niveau er generelt vurderet ret pænt, og er mere på niveau med Rinne end med Posavec. Jeg ved at nogle vil vende øjne over at sætte sin lid til dette, men det er fordi man ikke har helt forståelse for hvor grundigt dataarbejdet er, og min erfaring er det slår sjældent helt fejl med europæiske spillere.

Når han søger væk på leje skyldes det formentlig at hverken han eller Salzburg kan være tilfredse med reserverollen, i en tid hvor han gerne skulle udvikle sig yderligere med fast spilletid i en fornuftig liga.

Til gengæld ville det have været rart at høre om en mulig købsoption.

Slutteligt må man sige, at det ligner en opgivelse af Posavec. Sikke et flop.
Der er ingen option siger Bælum til bold.dk, så det ligner kun en kortsigtet løsning. Min mavefornemelse siger at Sander nok snart sælges.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. dec 2022, 11:56

san skrev:
30. dec 2022, 11:30
Folks manglende interesse i nye spillere til klubben, er det et udtryk for "i modgang og medgang" kun er for rigtige supportere.
Nærmere at det er som at høre pizzamanden er kommet mens hele huset står i flammer, og brandmændene ikke er på vej. Pizza er jo fint nok, men en ringe trøst når huset er ved at brænde ned.

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 30. dec 2022, 13:24

RicoBR02 skrev:
30. dec 2022, 09:45
Proppen skrev:
30. dec 2022, 09:30
Reyad skrev:
30. dec 2022, 09:24
Synes den her signing stinker af alt det vi ikke har brug for.
Uerfaren, usikkert kort og ikke på en position jeg ville prioritere. Synes kun den signing giver mening, hvis man ved Theo eller Posavec er på vej ud. Og selv der er jeg skeptisk.

Erfaringen med tyske u-landsholdsspillere er heller ikke fantastisk (Ochs, Ludewig)
Det er jo i hvert fald næppe en målmand, som løfter os tilbage i retning af det niveau, vi havde med Rinne, hvor Posavec var det mislykkede bud på det. Og dermed heller ikke en målmand, som bringer os tilbage bare på det niveau, vi havde i sommers (som vel at mærke ikke var prangende med en ufattelig lang stribe af nederlag under Friis).

Hvis det er fordi, de er ved at sælge Sander, er det fint at få en anden ung reserve ind, men der skal vel stadig findes en ny klassemålmand som førstemålmand.
Du mener simpelthen at vi stadig skal ud og finde en ny målmand? Uanset om Theo smutter eller ej, så kommer vi selvfølgelig ikke til at hente flere målmænd.
Vi har vist alle fattet at du er utilfreds, men gas nu ned..
Vi kan ikke købe en én-til-én-erstatning for Rinne, men målet med hvert transfervindue skal være, at vi går styrket ud af det, men de sidste 2-3 år har hvert vindue været et skridt tilbage. Posavec har jo ikke klassen til superligaen, så det skal løses, uanset at det, vi henter, måske ikke er helt på niveau med Rinne. Men det er jo en nøgleposition, hvor det ikke skal tages chancer. Og så kan Sander fint udvikle sig lidt som reserve. Men mon ikke han er på vej væk med tyskerens entré.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 30. dec 2022, 13:43

Jeg er nok lidt skeptisk over denne her målmandssigning. Ligner alt for meget noget af det, vi har set siden 2020. Gode spillere erstattes af knap så gode.

Men hvem vil egentlig forpligte sig på 1.division, så måske er det sådan noget, vi kan få.

Håber Prosavec afhændes, ham får vi slet ikke råd til at have på mål i foråret

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 30. dec 2022, 14:49

Remark skrev:
30. dec 2022, 13:43
Jeg er nok lidt skeptisk over denne her målmandssigning. Ligner alt for meget noget af det, vi har set siden 2020. Gode spillere erstattes af knap så gode.

Men hvem vil egentlig forpligte sig på 1.division, så måske er det sådan noget, vi kan få.

Han koster formentlig næsten ingenting. Reelt skal man bruge tre målmænd, en til at spille, en til bænken og en som back up.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. dec 2022, 15:20

Freddie skrev:
30. dec 2022, 14:49
Remark skrev:

Han koster formentlig næsten ingenting. Reelt skal man bruge tre målmænd, en til at spille, en til bænken og en som back up.
Det er der vel ingen superligaklubber, minus FCK, der har. Reelt skal vi bruge en klassekeeper, og så en nogenlunde reserve der sagtens kan være et ungt talent.

Tror aldrig vi har haft tre målmænd i truppen, hvor den ene ikke har været U19 målmand.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 30. dec 2022, 16:39

Han skulle angiveligt være god. Jeg kan sagtens se ham i buret, både foran Theo og Posavec. Det kan være med til at tage presset lidt af Theo, der nok først slår rigtig til senere i karrieren.
Det kan også åbne for et salg af Posavec. Synes aldrig vi har været for heldige med folk fra østeuropa anyway.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 30. dec 2022, 17:51

jonas386 skrev:
30. dec 2022, 15:20
Freddie skrev:
30. dec 2022, 14:49
Remark skrev:

Det er der vel ingen superligaklubber, minus FCK, der har. Reelt skal vi bruge en klassekeeper, og så en nogenlunde reserve der sagtens kan være et ungt talent.

Tror aldrig vi har haft tre målmænd i truppen, hvor den ene ikke har været U19 målmand.
Det har AaB heller ikke denne gang. Theo Sander er jo netop U19.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 30. dec 2022, 18:13

Thelander på plads
Keeper på plads ( og jeg er sikker på han er ny 1. keeper)
Hvad mangler vi?

ja afhænger jo af systemet - men uden tvivl bliver det med 3 nede bagi. Jeg tænker.
HWB
8er
9er

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 30. dec 2022, 18:14

Foelgende SL klubber har officielt 3 eller flere maalmaend i deres foersteholdstrup:

Broendy har 3: Mads Hermansen, Thomas MIkkelsen, Jonathan Aegidius
FCK har 5: Kamil Grabara, Karl-Johan Johnsson, Johan Guadagno, Andreas Dithmer, Mathew Ryan
FCM har 3: Jonas Lossl, Elias Olafsson, Mark Ugboh
FCN har 3: Andreas Hansen, Emmanuel Ogura, Andreas Gulstorff
OB har 3: Martin Hansen, Hans Christian Bernat, Magnus Nielsen
Randers har 3: Patrik Carlgren, Alexander Nybo, Aleksandar Stankovic
Silkeborg har 3: Nicolai Larsen, Oscar Hedvall, Aske Andresen
AaB har 3: Josip Posavec, Theo Sander, Nico Mantl

givet nogle er U19 der er registreret i truppen naturligvis, men er dog registreret none the less.
har det fra superstats.dk og superliga.dk
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Låst