Håber på en lejeaftale med et mere etableret navn, ikke flere lottokuponerDalbjerg skrev: ↑1. sep 2024, 09:17Har du glemt at klubben har meldt ud at de skulle have 30 mio ind i transfer i dette vindue..Dennis Nielsen skrev: ↑1. sep 2024, 07:05Det er ikke kun den løn, men også Højholts + transfer derfra. Hvis T skifter til Silkeborg som påstået, bør vi have info om det og fået en bedre deal. Det er trods alt I alles interesse, at han får et skifte.
Vi SKAL have en skarp 6'r. Alt andet.er groft uansvarligt.
Det har de så ændret holdning til, men det er jo ikke lig med, at Højholt tranferpengene er tilgængelig for sportsdirektøren.
Så de penge skal du ikke regne med er andre sted end i det hul, som de hele tiden har meldt ud skal fyldes!
Og Højholts kontrakt var ikke en guldrandet en af slagsen, da det vel reelt er hans første rigtigd senionkontrakt, som han var på.
Men der giver selvfølgelig en mulighed for, at vi kan få en 6er.. Helt enig..
Men det bliver en gratis en af slagsen, og der er de frigjorte lønkroner er ikke nok i sig selv, hvis vi drømmer om noget der ligner en etableret 6er
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Sidst vi forlængede med Højholt var han også eftertragtet - så lønnen var næppe helt smal.Dalbjerg skrev: ↑1. sep 2024, 09:17Har du glemt at klubben har meldt ud at de skulle have 30 mio ind i transfer i dette vindue..Dennis Nielsen skrev: ↑1. sep 2024, 07:05Det er ikke kun den løn, men også Højholts + transfer derfra. Hvis T skifter til Silkeborg som påstået, bør vi have info om det og fået en bedre deal. Det er trods alt I alles interesse, at han får et skifte.
Det har de så ændret holdning til, men det er jo ikke lig med, at Højholt tranferpengene er tilgængelig for sportsdirektøren.
Så de penge skal du ikke regne med er andre sted end i det hul, som de hele tiden har meldt ud skal fyldes!
Og Højholts kontrakt var ikke en guldrandet en af slagsen, da det vel reelt er hans første rigtigd senionkontrakt, som han var på.
Men det bliver en gratis en af slagsen, og der er de frigjorte lønkroner er ikke nok i sig selv, hvis vi drømmer om noget der ligner en etableret 6er
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Det bedste for AaB og forhåbentlig også for T. Håber han får spilletid, hvis næste stop bliver SIlkeborg.
Tak for en stor karrierre i den rød/hvide trøje!
Han har taget et ordentlig hop den gang, men trods alt også fra en talentkontrakt..Forza skrev: ↑1. sep 2024, 10:05Sidst vi forlængede med Højholt var han også eftertragtet - så lønnen var næppe helt smal.Dalbjerg skrev: ↑1. sep 2024, 09:17Har du glemt at klubben har meldt ud at de skulle have 30 mio ind i transfer i dette vindue..Dennis Nielsen skrev: ↑1. sep 2024, 07:05Det er ikke kun den løn, men også Højholts + transfer derfra. Hvis T skifter til Silkeborg som påstået, bør vi have info om det og fået en bedre deal. Det er trods alt I alles interesse, at han får et skifte.
Men man kan da håbe, at vi nu ihvertfald har lønsummen til lidt mere end en ung lottokupon..
Han kunne have siddet kontrakten ud, ja, men det havde så haft nogle andre omkostninger. Sikkert ikke sjovt at gå på arbejde på Hornevej to år endnu uden udsigt til spilletid og reelt ikke en del af truppen. Han kunne også være fortsat på AaB løn og være lejet ud til Silkeborg, således at klubben kunne have nedbragt deres lønomkostninger. I stedet er der nu lavet en aftale om ophævelse, hvilket også giver T. andre muligheder, fx. får han afregnet fra AaB med det samme og vil være fri til at indkassere et signon fee andre steder. Dernæst er det jo heller ikke en umulighed, at klubben kunne indkassere en fremtidig transfer for et fremtidigt salg, fx. til Cypern eller Norge. Den mulighed afskriver AaB også nu, samtidig med at han altså bliver helt fritstillet. Det skal han betale for i sådan en aftale.Dalbjerg skrev: ↑1. sep 2024, 09:10Jeg ved reelt ikke mere end dig!, men...Raptorr skrev: ↑1. sep 2024, 07:04Jeg tror ikke på, at ledelsen har fritstillet ham eller rettere ophævet kontrakten imod at betale 80 procent af hans løn i den resterende del af kontraktperioden. Det er alt for meget. Ingen af os ved det selvfølgelig, men jeg gætter på, at han har fået omkring 6-8 måneders løn for at ophæve nu, hvilket svarer til, at AaB reducerer deres udgift med 60-70 procent. Eller sagt på en anden måde, så er der fra marts-april næste sparet 200.000, om måneden i løn. Han har 22 måneder tilbage af sin kontrakt, og han har selv skullet betale noget for at komme ud af den. Til gengæld kan han nu satse på spilletid, sandsynligvis under Kent.
Logisk set tænker jeg, at det er meget naivt (i mangel af bedre ord), at tro at en spiller har ophævet en guldrandet kontrakt mod at få mellem 30-40 procent.. Silkeborg har ikke et lønniveau som kommer i nærheden af det lønniveau, som AaB kørte med for 1,5 år siden.
Prøv at sætte dig i Ts sted.. Med samme alder og dermed meget få år tilbage af karrieren..
Han har helt sikkert ikke accepteret 30-40 procent.. AaB skal være glad, hvis de har ramt 70 %, og tror det nærmere er 80 %, fordi økonomisk set er det AaB som har haft problemet.
Og ja, T vil gerne spille fodbold igen, men reelt vil de tal som du foreslår svare til, at han vil være den spiller i DK, som betaler det største "kontingent" for at spille fodbold.
På den baggrund tror jeg ikke på, at han har fået 70-80 procent af de næste to års løn med sig. Men jeg ved ikke ikke, gætter bare.
Et salg til udlandet?Raptorr skrev: ↑1. sep 2024, 11:25Han kunne have siddet kontrakten ud, ja, men det havde så haft nogle andre omkostninger. Sikkert ikke sjovt at gå på arbejde på Hornevej to år endnu uden udsigt til spilletid og reelt ikke en del af truppen. Han kunne også være fortsat på AaB løn og være lejet ud til Silkeborg, således at klubben kunne have nedbragt deres lønomkostninger. I stedet er der nu lavet en aftale om ophævelse, hvilket også giver T. andre muligheder, fx. får han afregnet fra AaB med det samme og vil være fri til at indkassere et signon fee andre steder. Dernæst er det jo heller ikke en umulighed, at klubben kunne indkassere en fremtidig transfer for et fremtidigt salg, fx. til Cypern eller Norge. Den mulighed afskriver AaB også nu, samtidig med at han altså bliver helt fritstillet. Det skal han betale for i sådan en aftale.Dalbjerg skrev: ↑1. sep 2024, 09:10Jeg ved reelt ikke mere end dig!, men...Raptorr skrev: ↑1. sep 2024, 07:04Jeg tror ikke på, at ledelsen har fritstillet ham eller rettere ophævet kontrakten imod at betale 80 procent af hans løn i den resterende del af kontraktperioden. Det er alt for meget. Ingen af os ved det selvfølgelig, men jeg gætter på, at han har fået omkring 6-8 måneders løn for at ophæve nu, hvilket svarer til, at AaB reducerer deres udgift med 60-70 procent. Eller sagt på en anden måde, så er der fra marts-april næste sparet 200.000, om måneden i løn. Han har 22 måneder tilbage af sin kontrakt, og han har selv skullet betale noget for at komme ud af den. Til gengæld kan han nu satse på spilletid, sandsynligvis under Kent.
Logisk set tænker jeg, at det er meget naivt (i mangel af bedre ord), at tro at en spiller har ophævet en guldrandet kontrakt mod at få mellem 30-40 procent.. Silkeborg har ikke et lønniveau som kommer i nærheden af det lønniveau, som AaB kørte med for 1,5 år siden.
Prøv at sætte dig i Ts sted.. Med samme alder og dermed meget få år tilbage af karrieren..
Han har helt sikkert ikke accepteret 30-40 procent.. AaB skal være glad, hvis de har ramt 70 %, og tror det nærmere er 80 %, fordi økonomisk set er det AaB som har haft problemet.
Og ja, T vil gerne spille fodbold igen, men reelt vil de tal som du foreslår svare til, at han vil være den spiller i DK, som betaler det største "kontingent" for at spille fodbold.
På den baggrund tror jeg ikke på, at han har fået 70-80 procent af de næste to års løn med sig. Men jeg ved ikke ikke, gætter bare.
Beklager, men jeg finder dine rationaler fuldstændig urealistiske..
Igen: Du konkluderer, at en 33 årig fodboldspiller villig til at betale 6-7 cifret beløb for at spille fodbold, uden udsigt til at kunne få pengene "tilbage"..
Så skal man godt nok være glad for at være backup i SIF, vel vidende at man lige om lidt er færdig som fodboldspiller. Eller sagt på en anden måde: Man skal være træt af penge.
En lejeaftale giver heller ikke mening at nævne, når det drejer sig om en spiller som klubben aldrig ønsker tilbage, og som aldrig vil kunne kaste en transfer af sig.
Det som SIF ville give i tilskud til AaB for en lejeaftale, ja det er formentlig tæt på det samme beløb, som T nu giver afkald på.
SIF er villig til at give flere penge i direkte løn til T end de vil give som tilskud til AaB, fordi det tilskud styrker en konkurrent..
Og Ts nuværende løn er minimum 2 x højere end den som tjener mest i SIF lige nu. Det var de klar meldinger, da Helenius skiftede, at han var tæt på at få 3 x gange den løn, som han var tilbudt i SIF.
Men jepjep, vi er helt klart vildt forskellige steder i forhold til, hvad vi mener er logisk.. Jeg bliver overrasket gang på gang, hvad folk tror de kan opnå i en "handel", samtidigt med at de aldrig selv ville acceptere den handel, hvis de sad på den anden side af bordet..
Men fred være med det..
Jeg kan ikke forstå at journalisterne på Nordjyske forekommer en kende overrasket over, at Thelander bliver betalt ud af sin kontrakt i dette transfervindue.
Det er noget af det mest oplagte i flere år i AaB.
Tyskerne fortsætter udrensningen og vi får nogle floskler fra James Gow. Business as usual.
De har travlt med at nedbringe udgifterne, udover det oplagte at de ikke ønsker at bløde penge, så skal AaB også hurtigst muligt gøres klar til salg.
Jeg syntes forandringer var nødvendige, men jeg savner nok nogle ejere der bringer nogle lidt mere interessante visioner, udover bare at gennemføre en hestekur og så hente middelmådige spillere fra øst og vest.
Det kunne de nordjyske aktionærer lige så vel have gennemført for flere år siden.
Jeg skrev flere gange at det var skørt med kontrakter som den med Kasper Kusk, der kostede i omegnen af 20 mio. kroner. Jeg var også tydelig omkring, at der ikke var nogen fremtid i at hente gamle koryfæer på meget dyre kontrakter. Kontrakten med Hiljemark hører også under den kategori.
Det sjove er, at dem der i dag deler voksen skældud herinde, når nogle giver udtryk for at SSE22 kunne prøve at hente spillere med lidt kvalitet, hvor var jeres opbakning til mine synspunkter dengang?
Det har været åbenlyst i årevis, at man i AaB ikke kunne fortsætte på den måde, men det er først nu at stemningen er vendt 180 grader.
Hvorfor syntes I ikke dengang, at det var uholdbart, at hente den ene gamle spiller efter den anden, og udstyre dem med en kæmpe kontrakt?
Det er da ikke først nu, at det er blevet tydeligt, at hvis man skal lave nogle gode salg, så sker det næsten udelukkende når man sælger yngre spillere.
Det er noget af det mest oplagte i flere år i AaB.
Tyskerne fortsætter udrensningen og vi får nogle floskler fra James Gow. Business as usual.
De har travlt med at nedbringe udgifterne, udover det oplagte at de ikke ønsker at bløde penge, så skal AaB også hurtigst muligt gøres klar til salg.
Jeg syntes forandringer var nødvendige, men jeg savner nok nogle ejere der bringer nogle lidt mere interessante visioner, udover bare at gennemføre en hestekur og så hente middelmådige spillere fra øst og vest.
Det kunne de nordjyske aktionærer lige så vel have gennemført for flere år siden.
Jeg skrev flere gange at det var skørt med kontrakter som den med Kasper Kusk, der kostede i omegnen af 20 mio. kroner. Jeg var også tydelig omkring, at der ikke var nogen fremtid i at hente gamle koryfæer på meget dyre kontrakter. Kontrakten med Hiljemark hører også under den kategori.
Det sjove er, at dem der i dag deler voksen skældud herinde, når nogle giver udtryk for at SSE22 kunne prøve at hente spillere med lidt kvalitet, hvor var jeres opbakning til mine synspunkter dengang?
Det har været åbenlyst i årevis, at man i AaB ikke kunne fortsætte på den måde, men det er først nu at stemningen er vendt 180 grader.
Hvorfor syntes I ikke dengang, at det var uholdbart, at hente den ene gamle spiller efter den anden, og udstyre dem med en kæmpe kontrakt?
Det er da ikke først nu, at det er blevet tydeligt, at hvis man skal lave nogle gode salg, så sker det næsten udelukkende når man sælger yngre spillere.
Hvor har du fra at klubben skal sælges hurtigst muligt?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Nu har klubben jo selv sagt, at der ikke skal sælges for x antal kroner i dette vindue. Hvor får du de 30 fra? Jeg synes kun at have læst 20..Dalbjerg skrev: ↑1. sep 2024, 09:17Har du glemt at klubben har meldt ud at de skulle have 30 mio ind i transfer i dette vindue..Dennis Nielsen skrev: ↑1. sep 2024, 07:05Det er ikke kun den løn, men også Højholts + transfer derfra. Hvis T skifter til Silkeborg som påstået, bør vi have info om det og fået en bedre deal. Det er trods alt I alles interesse, at han får et skifte.
Dernæst - Højholt skibbet videre på en semi profil kontrakt. T videre. + transfer penge fra Højholt.
Jeg forventer ikke, at det hele bruges, men jeg regner da bestemt med, at vi bruger nogle af pengene på.en etableret 6er.
Jeg spørger. Nu skriver du igen at missionen er at gøre AaB salgsklar. Så hvor har du det fra?
Læste egentlig også lidt din formulering som noget der skulle ske på den korte bane og ikke det mere langsigtede. De har jo købt klubben for at bevise deres model i det lange seje træk virker så jeg vil også først forvente et salg nogle år ude i fremtiden.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Det er søndag og jeg er ikke helt udhvilet…
Du vil simpelthen have mig til at forklare det helt åbenlyse?
Ja for fanden! Missionen for en brugtvognsforhandler er at bilerne tager sig bedst muligt ud, så det mindste er at give dem en vask mv.
Hvorfor stiller du sådan et spørgsmål???
-
R Rosenberg
- Allstar

Patten har jo ret. Han siger jo ikke noget om, at et salg er lige oppe over, men at geare butikken, pudse facaden og udskifte varelageret til noget mere rentabelt kunne man jo sagtens tolke henad et salg, når det rigtige bud kommer.Jakobsen skrev: ↑1. sep 2024, 12:51Læste egentlig også lidt din formulering som noget der skulle ske på den korte bane og ikke det mere langsigtede. De har jo købt klubben for at bevise deres model i det lange seje træk virker så jeg vil også først forvente et salg nogle år ude i fremtiden.
Man skal ikke, som med de nordjyske pingere, gøre sig nogen illusioner om, at SSE22 er her af kærlighed eller for deres blå øjne skyld. Det er ren business, og kan de få deres penge 2-3-4 gange igen, så gør de naturligvis det.
Det er da også derfor, de har sat sig på alle grene af magten i klubben, så de kan gøre det NØJAGTIGT, som de i deres lukkede kreds har besluttet.
Ædruelighedens stemme
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Tjaa, "...så skal AaB også hurtigst muligt gøres klar til salg."R Rosenberg skrev: ↑1. sep 2024, 12:59Patten har jo ret. Han siger jo ikke noget om, at et salg er lige oppe over, men at geare butikken, pudse facaden og udskifte varelageret til noget mere rentabelt kunne man jo sagtens tolke henad et salg, når det rigtige bud kommer.Jakobsen skrev: ↑1. sep 2024, 12:51Læste egentlig også lidt din formulering som noget der skulle ske på den korte bane og ikke det mere langsigtede. De har jo købt klubben for at bevise deres model i det lange seje træk virker så jeg vil også først forvente et salg nogle år ude i fremtiden.
Man skal ikke, som med de nordjyske pingere, gøre sig nogen illusioner om, at SSE22 er her af kærlighed eller for deres blå øjne skyld. Det er ren business, og kan de få deres penge 2-3-4 gange igen, så gør de naturligvis det.
Det er da også derfor, de har sat sig på alle grene af magten i klubben, så de kan gøre det NØJAGTIGT, som de i deres lukkede kreds har besluttet.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.
AaB er en turnaround case, er vi enige så langt?Jakobsen skrev: ↑1. sep 2024, 12:51Læste egentlig også lidt din formulering som noget der skulle ske på den korte bane og ikke det mere langsigtede. De har jo købt klubben for at bevise deres model i det lange seje træk virker så jeg vil også først forvente et salg nogle år ude i fremtiden.
Det skal ende ud i, at de sælger deres AaB aktier med fortjeneste. Selvfølgelig er de interesseret i hurtigst muligt at gøre AaB bare lidt mere appetitlig.
Det er f.eks. ekstremt tydeligt, at de har et meget stort ønske om at nedbringe lønudgifterne. Så tager de hellere en afskrivning nu på nogle dyre kontrakter, så evt. underskud i år 2 og år 3 er væsentligt mindre.
Der er ikke ret mange der er interesseret i en kæmpe underskudsforretning.
Jeg tænker det er naivt at tro, at alt hvad de kommunikerer er den helt objektive sandhed.
Under alle omstændigheder, så giver det mening at de forbereder sig på en exit.
Netop!R Rosenberg skrev: ↑1. sep 2024, 12:59Patten har jo ret. Han siger jo ikke noget om, at et salg er lige oppe over, men at geare butikken, pudse facaden og udskifte varelageret til noget mere rentabelt kunne man jo sagtens tolke henad et salg, når det rigtige bud kommer.Jakobsen skrev: ↑1. sep 2024, 12:51Læste egentlig også lidt din formulering som noget der skulle ske på den korte bane og ikke det mere langsigtede. De har jo købt klubben for at bevise deres model i det lange seje træk virker så jeg vil også først forvente et salg nogle år ude i fremtiden.
Hvorfor vil nogen have det til at fremstå kontroversielt, det jeg skriver?
SSE22 er ikke et filantropisk foretagende.
-
R Rosenberg
- Allstar

Fordi man som fan er følelser og tror, at alle elsker AaB som os. Modsat udenlandske forretningsfolk...Patmand skrev: ↑1. sep 2024, 13:17Netop!R Rosenberg skrev: ↑1. sep 2024, 12:59Patten har jo ret. Han siger jo ikke noget om, at et salg er lige oppe over, men at geare butikken, pudse facaden og udskifte varelageret til noget mere rentabelt kunne man jo sagtens tolke henad et salg, når det rigtige bud kommer.Jakobsen skrev: ↑1. sep 2024, 12:51Læste egentlig også lidt din formulering som noget der skulle ske på den korte bane og ikke det mere langsigtede. De har jo købt klubben for at bevise deres model i det lange seje træk virker så jeg vil også først forvente et salg nogle år ude i fremtiden.
Hvorfor vil nogen have det til at fremstå kontroversielt, det jeg skriver?
Ædruelighedens stemme
Det er jo fint nok, at det er dit eget gæt. Forstår ikke du bliver så defensiv over et rimelig simpelt spørgsmål.Patmand skrev: ↑1. sep 2024, 12:58Det er søndag og jeg er ikke helt udhvilet…
Du vil simpelthen have mig til at forklare det helt åbenlyse?
Ja for fanden! Missionen for en brugtvognsforhandler er at bilerne tager sig bedst muligt ud, så det mindste er at give dem en vask mv.
Hvorfor stiller du sådan et spørgsmål???
Når det så er sagt, så tror jeg ærlig talt, at det er en dårlig forretningside at flippe fodboldklubber i nød, som var det et håndværkertilbud på Frederiksberg. Jeg har heller ikke set noget der indikerer, at det skulle være tyskernes tilgang.
I øvrigt forstår jeg heller ikke at du mener jeg læser dit første indlæg som fanden læser bibelen, når du bliver ved med at påstå klubben skal sælges når det kan lade sig gøre. Hvad er det du mener jeg misforstår?