Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af ContractManager » 7. jul 2014, 13:51

frederikshavneren skrev:Det kommer vel an på om Kusk og Thomsen snart bliver solgt. Kusk tror jeg godt at vi kan afskrive, men hvis Thomsen også ryger så frigiver det forhåbentlig midler til nye spillere (angriber samt en stærk kantspiller).
Jeg tror ikke på, at Thomsen ryger i dette vindue. Det ville overraske mig meget. :aabfan:
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben

Indlæg af ContractManager » 7. jul 2014, 13:53

Så er der nyt omkring Thrane.. Velkommen til ham!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... i-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 7. jul 2014, 13:54

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... i-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Så kom Thrane på plads før træningslejren. Glæder mig til at se ham i AaB, især nu når Thomsen og Kusk sikkert ryger!
Velkommen til de danske mestre!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 13:59

Aabwibz skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... i-AaB.aspx

Så kom Thrane på plads før træningslejren. Glæder mig til at se ham i AaB, især nu når Thomsen og Kusk sikkert ryger!
Thrane tiltræder næste mandag, hvilket betyder at han ikke skal med på træningslejren. Umiddelbart kan det måske lyde lidt underligt, men det må hænge sammen med at Thrane kun har haft en ganske kort sommerpause da 2. division sluttede noget senere end Superligaen.

Spændende signing om ikke andet. Springet fra 2. division til suppen er stort.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 7. jul 2014, 14:03

Det betyder vel også, at Kent ikke regner med, at han skal have den helt store rolle fra sæsonstarten.
frederikshavneren skrev:
Thrane tiltræder næste mandag, hvilket betyder at han ikke skal med på træningslejren. Umiddelbart kan det måske lyde lidt underligt, men det må hænge sammen med at Thrane kun har haft en ganske kort sommerpause da 2. division sluttede noget senere end Superligaen.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 7. jul 2014, 14:04

frederikshavneren skrev:

Havde jeg ikke lige set, men er da ærgeligt.
Det bliver dog spændende at se om han kan spille sig ind til en startsplads i sæsonen når nu Thomsen og Kusk desværre ryger. Ellers må man håbe vi henter Jønsson til at spille kant og Helenius til toppen.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 14:08

Freddie skrev:Det betyder vel også, at Kent ikke regner med, at han skal have den helt store rolle fra sæsonstarten.
frederikshavneren skrev:

Der er vel næppe nogen der forventer at Thrane går direkte ind i startopstillingen. Gaarde udtaler også at Thrane i første ombæring er med til at sikre bredden i truppen.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 7. jul 2014, 14:09

Er det virkelig så sikkert at Thomsen ryger? Det eneste vi vel ved er at AaB har afslået et bud på 13 millioner? I teorien kunne Bastia jo egentlig godt have sagt at det var maksbeløbet de ville betale og hvis det ikke blev accepteret er forhandlingerne brudt sammen og genoptages ikke.

Eller har jeg misset et link eller to?

seamann

Indlæg af seamann » 7. jul 2014, 14:09

En to årig kontrakt - vel udtryk for at man er usikker på om talentet holder.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 7. jul 2014, 14:13

Fik ikke set AaB mod godset, men er Thrane ikke venstrefodet? Jeg ved ikke hvor jeg har fået det klare indtryk, for nu ser jeg folk kommentere på ham som højrefodet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 14:14

frederikshavneren skrev:
ContractManager skrev:Er der nogen der ligger inde med insider omkring Helenius? Jeg tænker at der snart bør komme en afklaring omkring ham, hvis han altså skal havne i AaB. Frygter at enten FCK eller Brøndby render med ham, hvis ikke vi vil give den pris, Villa forlanger.
Det kommer vel an på om Kusk og Thomsen snart bliver solgt. Kusk tror jeg godt at vi kan afskrive, men hvis Thomsen også ryger så frigiver det forhåbentlig midler til nye spillere (angriber samt en stærk kantspiller).
Jeg er sikker på, at der skal et bud i 20 mio. klassen, før vi sælger Nikolaj Thomsen. Det er virkelig fornuftigt!
http://www.bold.dk/nyt/avis-fransk-klub ... aj-thomsen" onclick="window.open(this.href);return false;

I forhold til Mathias Thrane så er det en fantastisk transfer. Han skal nok vise sit værd og blive en succes, hvis han kan holde sig skadesfri. Han har alle de rigtige kompetencer og dyder, som passer ind i vores spillekoncept. Den 2-årige kontrakt sandsynligvis om, at han skal vænne sig til kulturen og spille sig tættere ind på holdet. Når han er gjort det, så kan vi forlænge med yderligere 3 år og få en mulig stor transfersum. Nu gælder det alle sejl mod Jönsson og Helenius samt en venstreback, som også kan spille kant. Jeg er sikker på, at Gaarde laver et meget flot transfervindue igen :cheers:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jul 2014, 14:24

Velkommen til Thrane, det skal nok blive godt!

Han kommer selvfølgelig ikke til at gå direkte ind i startopstillingen, så at man ikke tager ham med på træningslejren, som vel først og fremmest har fokus på CHL kampene, er vel logisk nok.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 14:39

En 2-årig lyder umiddelbart passende. Springet fra 2. div er stort og derfor kan man se hinanden an og er potentialet så stort som det umiddelbart ser ud til så kan man senere hen lave forlængelsen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 7. jul 2014, 14:44

Ganske enig med de øvrige kommentarer.

En fin længde på kontrakten og umiddelbart en fin breddespiller til AaB. Thrane vil få alle chancer i verden for at slå igennem i AaB - Nu skal han selv indfrie dem.

Økonomien må formodes at være rigtig fornuftig for AaB.

Solid signing, som forsætter i den nye AaB stil, hvor økonomien er meget afgørende.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2014, 15:26

Jeg er VILD med den signing!
Ja det kan godt være han ikke er tiltænkt en fast plads her og nu.
Men tror nu han kommer til at byde sig til forholdsvis hurtigt!

Jeg synes han var banens bedste mod Strømsgodset.
Samtidig skal vi tænke på at vi p.t snakker salg af både Kusk OG Thomsen lige i øjeblikket.
Hvilken erfaring og baggrund havde de inden de spillede sig på holdet ?

Velkommen Thrane :aabfan:

johnfrank
2. div
2. div

Indlæg af johnfrank » 7. jul 2014, 15:42

Har ikke helt styr på hvor mange de mener de bør have i truppen. De seneste par år kunne de nyoprettede talenter være rimeligt sikre på at komme til at spille kampe. Nu er der noget mere konkurrence og det er vel egentlig en positiv ting. Reelt går Thrane ind og konkurrerer med børsting og Bruun om spilletid, og jeg har ganske store forventninger til begge hvis de får spilletid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. jul 2014, 15:58

Lige nu har vi 27 mand i truppen hvis vi tæller Morten Bisgård med. Dermed har vi faktisk 2 mand for meget til CL-truppen - men flere af spillerne kan komme på B-listen, så det er ikke noget problem. Vi kommer heller ikke ligefrem i karambolage med reglerne om 4 Association-trained og 4 Club-trained!

Nicolai Larsen (AT), Carsten Christensen (AT), Morten Bisgård (CT)

Patrick Kristensen (CT), Kenneth Emil Petersen (AT), Rasmus Thelander (AT), Jakob Ahlmann (CT), Jakob Blåbjerg (CT), Kasper Pedersen (CT), Henrik Dalsgaard (AT)

Rasmus Würtz (AT), Thomas Augustinussen (CT), Kasper Kusk (CT), Kasper Risgård (CT), Nicolaj Thomsen (CT), Mathias Thrane (AT), Thomas Enevoldsen (CT), Andreas Bruhn (CT), Mathias Wichmann (CT), Christian Rye (CT), Gilli Sørensen, Frederik Børsting (CT)

Lukas Spalvis (CT), Anders K. Jacobsen (AT), Rolf Toft (CT), Søren Frederiksen (AT), Viktor Ahlmann (CT)

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 16:04

Yankee skrev:Lige nu har vi 27 mand i truppen hvis vi tæller Morten Bisgård med. Dermed har vi faktisk 2 mand for meget til CL-truppen - men flere af spillerne kan komme på B-listen, så det er ikke noget problem. Vi kommer heller ikke ligefrem i karambolage med reglerne om 4 Association-trained og 4 Club-trained!

Patrick Kristensen (CT), Kenneth Emil Petersen (AT), Rasmus Thelander (AT), Jakob Ahlmann (CT), Jakob Blåbjerg (CT), Kasper Pedersen (CT), Henrik Dalsgaard (AT)

Rasmus Würtz (AT), Thomas Augustinussen (CT), Kasper Kusk (CT), Kasper Risgård (CT), Nicolaj Thomsen (CT), Mathias Thrane (AT), Thomas Enevoldsen (CT), Andreas Bruhn (CT), Mathias Wichmann (CT), Christian Rye (CT), Gilli Sørensen, Frederik Børsting (CT)

Lukas Spalvis (CT), Anders K. Jacobsen (AT), Rolf Toft (CT), Søren Frederiksen (AT), Viktor Ahlmann (CT)
Træner Morten Bisgaard med truppen?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 7. jul 2014, 16:19

Yankee skrev:Lige nu har vi 27 mand i truppen hvis vi tæller Morten Bisgård med. Dermed har vi faktisk 2 mand for meget til CL-truppen - men flere af spillerne kan komme på B-listen, så det er ikke noget problem. Vi kommer heller ikke ligefrem i karambolage med reglerne om 4 Association-trained og 4 Club-trained!

Hvad er det nu kriterierne er for B-listen? At de først fylder 21 i år?

Edit: fandt denne fra for 2 år siden, så det må være efter 01-01-1993.

18.17 A player may be registered on List B if he is born on or after 1 January 1991
and has been eligible to play for the club concerned for any uninterrupted
period of two years since his 15th birthday by the time he is registered with
UEFA. Players aged 16 may be registered on List B if they have been
registered with the participating club for the previous two years without
interruption.

Så det må blive Thomsen, Børsting, Rye, V. Ahlmann, Bruhn, Blåbjerg, Spalvis, Bisgård og Kasper P.

Vi har rigeligt plads i truppen...

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 7. jul 2014, 18:24

Gaarde6 skrev:Jeg er VILD med den signing!
Ja det kan godt være han ikke er tiltænkt en fast plads her og nu.
Men tror nu han kommer til at byde sig til forholdsvis hurtigt!

Jeg synes han var banens bedste mod Strømsgodset.
Samtidig skal vi tænke på at vi p.t snakker salg af både Kusk OG Thomsen lige i øjeblikket.
Hvilken erfaring og baggrund havde de inden de spillede sig på holdet ?

Velkommen Thrane :aabfan:
Jeg er helt enig, jeg er også sikker på han for succes i AaB, han virker meget ivrig for at bide sig fast og kampen mod Strømsgodset var han klart den bedste! Og passet virkelig ind i systemet!

Låst