Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamling » 1. jun 2016, 21:31

Tag jer nu sammen. Vi kommer til at nøjes med Holgersson og Meilinger og de 7 nyoprykkede drengerøve. Hvis det går vildt til får vi en lottokupon ind som erstatning for Thomsen. Lige nok til måske at holde os i top 6 :cheers:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamen

Indlæg af Gamen » 1. jun 2016, 21:45

FlæskeFrank skrev: Nu skal vi jo altid vise vores værd på transfermarkedet uanset størrelsen af pengene. Vi kan blot forvente denne sæson, at de fleste, som bliver hentet kan gå ind i startopstillingen.

Henter vi f.eks. Mayron George, så kan man mene hvad man vil om det, men så henter vi en profil i en anden superligaklub, hvilket vi ikke har gjort siden KEP. Og forhistorien skal man have i baghovedet inden man kritiserer AaBs valg af spiller.

AaB er kommet på den anden side, men økonomien buldrer ikke frem endnu. Derfor kan man ikke forvente AaB ligger 3 mio kr. for Lerager, for at have en reserve til Würtz og Risgaard. Jeg forventer dog, at AaB stort set fra nu vil hente en spiller i hvert transfervindue til enten startopstilling eller lige udenfor. Så jeg har også store forventninger til økonomien, men vi må ikke glemme de sidste 5-7 vinduer, hvor vi blot frygtede hvor mange forsvinder og ikke hvem kommer ind...
Øh, nej. Der er da væsentlig forskel på at skulle erstatte 4 stamspillere og have pengene til det, og så til at have 200.000 til at leje to nobodies.

Vi henter en semi-profil i en nedrykkerklub... Så kan vi ligeså godt beholde Helenius, end hente en spiller med en scoringsstatistik der er betydeligt ringere end Jeppe Curths ditto.

AaB er altså blandt de 6-8 stærkeste klubber i Skandinavien rent økonomisk. Det nytter ikke noget at blive ved med at tale økonomien ned.

Hvorfor skal vi ikke glemme de sidste 5-7 vinduer, hvor vi taler en helt anden virkelighed? Og hvad med årene før det, hvor vores lønbudget var 25 mio. højere? Det nytter ikke noget at sammenligne.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. jun 2016, 21:59

Gamen skrev: AaB er altså blandt de 6-8 stærkeste klubber i Skandinavien rent økonomisk. Det nytter ikke noget at blive ved med at tale økonomien ned.
Hvor har du det fra? Tror at der alene i DK er 6 klubber med flere penge at købe ind og lønne for (FCK, FCM, Brøndby, OB, Randers, FCN?), dertil kommer en god håndfuld svenske klubber især i Stockholm og Göteborg og samt et par norske.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 1. jun 2016, 22:01

Hvor f... har du fået den ide fra at vi er top 6-8 i Skandinavien mht Økonomi. I dk alene har vi 5-6 klubber der er stærkere end os.

AaB er en skræmt mus, der i en enkelt sæson har været heldig med en kompromisløs satsning på egne talenter. Den er så ikke gået i se 2 seneste sæsoner.

Det burde give anledning til ar lempe denne strategi en smule og hente 2-3 topspillere mere ind, men gør det desværre ikke. Så de næste par sæsoner kommer vi til ar slås med Randers, agf og FCN om 5-8 pladsen :thumbsup:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. jun 2016, 22:02

raekkeettre skrev:Pis....nu røg Leager. Damn...hvem skal jeg nu snakke om til den centrale midt...argh. Havde virkelig udset mig ham som Wurtz afløser.
Tja, personligt så jeg jo helst en rutineret fyr, såsom James Holland, som jeg foreslog tidligere i tråden.
Men skal vi hente en billigere løsning, ja så kunne vi jo hente den næste Lukas Lerager. Jeg tror det var Yankee, der oprindeligt foreslog Bjarke Jacobsen. Han har en fin fodboldopdragelse fra Nordsjælland og AB, har haft en fin sæson i Vendsyssel, er kun 22 år, men er i mine øjne bedre end Abildgaard og lysår foran Kakeeto
Jeg kunne sagtens forestille mig at Viborg kunne finde på at gå efter ham som direkte afløser for Lerager.
Ulempen er at Vendsyssel købte ham relativt dyrt i AB, og at han har kontrakt til udgangen af 2017. Men mon ikke et par millioner og evt. Gilli til Vendsyssels færøske samling og måske Bruhn kunne gøre Krueger mør.
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jun 2016, 22:12

Gamen skrev:Øh, nej. Der er da væsentlig forskel på at skulle erstatte 4 stamspillere og have pengene til det, og så til at have 200.000 til at leje to nobodies.

Vi henter en semi-profil i en nedrykkerklub... Så kan vi ligeså godt beholde Helenius, end hente en spiller med en scoringsstatistik der er betydeligt ringere end Jeppe Curths ditto.

AaB er altså blandt de 6-8 stærkeste klubber i Skandinavien rent økonomisk. Det nytter ikke noget at blive ved med at tale økonomien ned.

Hvorfor skal vi ikke glemme de sidste 5-7 vinduer, hvor vi taler en helt anden virkelighed? Og hvad med årene før det, hvor vores lønbudget var 25 mio. højere? Det nytter ikke noget at sammenligne.
Øh, jo. Du antager, at er AaB er blandt de 6-8 stærkeste klubber i Skandinavien rent økonomisk. Det må du gerne uddybe. Dølle Fjelde Musse var selvfølgelig også Danmarks rigeste klub eller deromkring for 15-20 år siden, selvom de rodede rundt i Lollandsserien. Det har ikke noget med økonomiske muskler at gøre. Jeg har også et par millioner i pensionsopsparing, men det giver mig ikke mulighed for et luksus i dag.

AaBs transferbudget er det, det er og det er nok ikke i top6-8 i Skandinavien.

Mht. erstatte fire stamspillere og have penge til det. Vi har mistet før uden at erstatte det. Men du kan selvfølgelig tvivle på Poul-Erik Andreasens evne til at spotte unge talenter og erstatninger, men vil tro, at han har en del disciple på siden, så det er nok et skidt karrierevalg.

Hvad er det vi har penge til ? Det ved du og jeg ikke, men du plejer gerne at kloges i hvad fire stamspillere koster, jeg tror bare ikke et standard AaB-budget anno sommeren 2016 har til fire stamspillere. Hvis vi har, er det på grund af et rigtig god salg af Spalvis og Thomsen. Og Thomsen har vi altså ikke solgt endnu, mens visse sortemænd tvivler på at Spalvis-prisen var meget over 10 mio kr.

Jeg vidste godt, at du ville hidse dig op over Mayron George, da han ikke er fin nok for dig, men det ændrer ikke ved at han vil være en profil med sine 9 mål, når status skal gøres op. Han har også brændt mange chancer, men Thomsen var satme også uskarp i 1-1½ år, hvor en del fans mente han var en profil.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. jun 2016, 23:44

FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:Hvis vi kommer af med Helenius, bliver der vel tale om at ophæve kontrakten eller højst et symbolsk transferbeløb. Hvem er dog interesseret i at give gode penge for en angriber, som ikke har vist noget videre i meget lang tid.
Nu er han heller ikke dårligere, 4 mål i 14 kampe i 2.bundesliga. Endda for et bundhold.
Og et af dem er en perle;-)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. jun 2016, 01:10

Eksil skrev:
Gamen skrev: AaB er altså blandt de 6-8 stærkeste klubber i Skandinavien rent økonomisk. Det nytter ikke noget at blive ved med at tale økonomien ned.
Hvor har du det fra? Tror at der alene i DK er 6 klubber med flere penge at købe ind og lønne for (FCK, FCM, Brøndby, OB, Randers, FCN?), dertil kommer en god håndfuld svenske klubber især i Stockholm og Göteborg og samt et par norske.
Nu talte jeg økonomi - mest for at opponere mod den der fattiggårdsretorik, hvor nogen fastholder at AaB stadig er nødt til at leve af talenter, fordi de ikke har råd til andet. AaB's velpolstrede økonomi gør dem vel blandt de 6-8 stærkeste i Norden, hvis vi ser udelukkende på bundlinjen. Så er det sandt, at vi er meget tilbageholdende på løn- og transfersiden, men det ændrer ikke på at vi KAN skrue op for blusset hvis vi ser os nødsaget til det.
At påstå at klubber i Stockholm og Göteborg, og Sverige generelt, skulle have bedre økonomi end AaB er decideret dumt. Der er umiddelbart bedømt én klub i Sverige som har bedre økonomi end AaB, og det er Malmö. Langt de fleste Allsvenskan-klubber kører dobbelt så risikobetonet som de fleste klubber herhjemme, pga. 51/49 reglen som gør det meget svært at tiltrække ekstern kapital. De kan ikke holde på deres bedste spillere.
IFK Göteborg pungede ud big time forrige år, men på trods af salg af Vibe og to stjerner til, måtte de sælge hele deres træningsanlæg til egne investorer for at holde skindet på næsen og leverede et katastrofalt årsresultat. Stort set alle svenske klubber, undtagen Malmö, kæmper med dårlig økonomi. Når selv Hammarby, med 16.000 solgte sæsonkort og over 25.000 tilskuere i snit (samt markant øgede sponsorindtægter) knap nok kan hente profilerede spillere til Stockholm, så fortæller det lidt om de svenske klubbers udfordringer.

FCK er i en klasse for sig økonomisk, men både FCM og Brøndby balancerer på et knivsæg, hvor de ikke kan tage særlig mange forkerte beslutninger før korthuset vælter. Brøndby er begyndt at gå efter spillere, som i realiteten ligeså godt kunne være hentet af AaB. Endnu en klub der er nødt til at tage foden af pedalen løn-mæssigt.
Randers har en mindre egenkapital end os, og bruger sjældent penge på spillere - stort set altid spillere på fri transfer.

Jeg mener bestemt, at vi er blandt de 6-8 stærkeste klubber i Norden rent økonomisk. I Norge mener jeg kun at Rosenborg og Molde kan følge med. Og herhjemme anser jeg hverken Randers eller FCN for at være specielt stærke økonomisk. FCN kørte indtil for 2 år siden med et lønloft, og efter fiaskoen med bl.a. dyrt indkøbte Moberg Karlsson så har man da også været langt mere tilbageholdende end ellers.
OB's muligheder består også i, at de har fået ryddet ud i dyrt betalte spillere (Emil Larsen, Vadocz, Gislason, Espen Ruud, Reginiussen, Andreas Johansson og dyre lejeaftaler som med Marcus Pedersen) og dermed har frigjort mange penge på lønsiden. Igen - se på de spillere de har hentet det seneste halvandet år. El Makrini, Edmundsson, Oliver Lund, Lasse Nielsen, Hallgrimur Jonasson. Det er spillere hvor AaB sagtens havde kunnet være med, hvis de ville.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. jun 2016, 01:33

FlæskeFrank skrev:
Øh, jo. Du antager, at er AaB er blandt de 6-8 stærkeste klubber i Skandinavien rent økonomisk. Det må du gerne uddybe. Dølle Fjelde Musse var selvfølgelig også Danmarks rigeste klub eller deromkring for 15-20 år siden, selvom de rodede rundt i Lollandsserien. Det har ikke noget med økonomiske muskler at gøre. Jeg har også et par millioner i pensionsopsparing, men det giver mig ikke mulighed for et luksus i dag.

AaBs transferbudget er det, det er og det er nok ikke i top6-8 i Skandinavien.

Mht. erstatte fire stamspillere og have penge til det. Vi har mistet før uden at erstatte det. Men du kan selvfølgelig tvivle på Poul-Erik Andreasens evne til at spotte unge talenter og erstatninger, men vil tro, at han har en del disciple på siden, så det er nok et skidt karrierevalg.

Hvad er det vi har penge til ? Det ved du og jeg ikke, men du plejer gerne at kloges i hvad fire stamspillere koster, jeg tror bare ikke et standard AaB-budget anno sommeren 2016 har til fire stamspillere. Hvis vi har, er det på grund af et rigtig god salg af Spalvis og Thomsen. Og Thomsen har vi altså ikke solgt endnu, mens visse sortemænd tvivler på at Spalvis-prisen var meget over 10 mio kr.

Jeg vidste godt, at du ville hidse dig op over Mayron George, da han ikke er fin nok for dig, men det ændrer ikke ved at han vil være en profil med sine 9 mål, når status skal gøres op. Han har også brændt mange chancer, men Thomsen var satme også uskarp i 1-1½ år, hvor en del fans mente han var en profil.
Det har jeg uddybet i mit seneste svar.

Vi har mistet før uden at erstatte det, men frygten for at vi er ramt af det samme som Midtjylland er da til stede. Jeg henviser her til Midtjyllands panikhandler forrige vindue, da det stod klart at de stod med 1-2 ungdomsårgange uden nævneværdige profiler, hvilket ville skabe et hul i fødekæden til førsteholdet. Nu har de så et par enormt spændende årgange på vej, men indtil da har de måttet købe spillere for at holde fast i et slagkraftigt hold. Det samme kan blive tilfældet i AaB, blot i langt, langt mindre skala. AaB kan ikke have en førsteholdstrup hvor 30-40 % af spillerne ikke har niveau til Superligaen. Ikke hvis man vil i top 6. Derfor er det også helt tåbeligt, at man bruger penge på at forlænge med V. Ahlmann der kun kan garne fra straffesparkspletten i 2. div. og ellers ikke rigtig har vist at han har niveau til mere.

Det er dig, og ikke mig, der har foreslået intetsigende 1. divisionsspillere om og om igen herinde det sidste halvandet år. Jeg tager afsæt i at AaB vil være en klub der vil spille europæisk fodbold. Så erstatter man ikke en leder (og vice-anfører) med et nul fra Vejle Boldklub, der i øvrigt (hvis man lytter til Vejle-fansene) har haft en sæson fyldt med personlige fejl og dårligt spil.
AaB SKAL være mere ambitiøse end at gå efter de samme spillere som Silkeborg og Lyngby - krummerne fra de (knap så) riges bord.
Mayron George passer efter min bedste overbevisning slet ikke ind i AaB's spillestil.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. jun 2016, 08:16

Gamen skrev:
Så er det sandt, at vi er meget tilbageholdende på løn- og transfersiden, men det ændrer ikke på at vi KAN skrue op for blusset hvis vi ser os nødsaget til det.
Hej,

Fin gennemgang af Norden, er nogenlunde enig, men vi diskuterer to forskellige ting. Jeg taler om faktisk forbrug og du taler om potentielt forbrug. Det er rigtigt at flere svenske klubber kører på pumperne og at Brøndby gør ligeså, men det betyder også, at indtil de bryder sammen (og Brøndby laver snart flere penge), så er vi stadig ikke blandt de store drenge. AaB kunne sagtens knække pengetanken og handle ind, men det er jo signaleret klart at det vil de ikke. Man har lovet dem der smed penge i klubben (igen, igen), at man balancerer indtægter og udgifter, kedeligt som det her. Ydremere, så er der en del anlæg omkring klubben som krævede og kræver der hældes penge i dem. Det kunne være fedt med en sponsor som Brøndby eller AGF, men det har klubben ikke, så vi må nøjes med det faktiske og se langt efter det potentielle. I den optik er AaB nok ikke i top 6-8 i Norden.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 2. jun 2016, 11:00

Gamen skrev: Vi har mistet før uden at erstatte det, men frygten for at vi er ramt af det samme som Midtjylland er da til stede. Jeg henviser her til Midtjyllands panikhandler forrige vindue, da det stod klart at de stod med 1-2 ungdomsårgange uden nævneværdige profiler, hvilket ville skabe et hul i fødekæden til førsteholdet. Nu har de så et par enormt spændende årgange på vej, men indtil da har de måttet købe spillere for at holde fast i et slagkraftigt hold. Det samme kan blive tilfældet i AaB, blot i langt, langt mindre skala. AaB kan ikke have en førsteholdstrup hvor 30-40 % af spillerne ikke har niveau til Superligaen. Ikke hvis man vil i top 6. Derfor er det også helt tåbeligt, at man bruger penge på at forlænge med V. Ahlmann der kun kan garne fra straffesparkspletten i 2. div. og ellers ikke rigtig har vist at han har niveau til mere.
Hvis jeg har forstået det rigtigt, står vi lige nu med et luxusproblem, fordi 7-8 unge spillere vurderes at kunne rykke op i superligatruppen. Så i hvert fald i år er fødekæden teoretisk set på plads. Jeg synes, vi skal holde fast i vores profil, hvor vi lader talenterne få chancen og dermed også må acceptere flere udfald i resultaterne.

Der hvor man for alvor kan stille spørgsmålstegn er jo desværre i kvaliteten af vores bærende profiler. Jeg vil meget, meget gerne have en rigtig god højre back ind. PK har fået en halvsæson og han er ikke løsningen. Bliver Nikolaj Thomsen solgt vil vi også få brug for en ny venstre kant, hvis det altså ikke er ham østrigeren vi har købt.

Angrebet burde til gengæld ikke være så problematisk. Pohl har vist gode takter. Vi må (og skal) have Helenius i gang igen og Enevoldsen sidder også tungt på sin plads. Måske kunne man argumentere for, at vi skal købe en konkurrent til Wurtz og Risgård. Det kan godt give mening, men jeg synes nu ikke Abildgård har været så dårlig, i de kampe han har fået, og vi skal mindst have en der er bedre end ham.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. jun 2016, 11:04

Klaus skrev: Hvis jeg har forstået det rigtigt, står vi lige nu med et luxusproblem, fordi 7-8 unge spillere vurderes at kunne rykke op i superligatruppen. Så i hvert fald i år er fødekæden teoretisk set på plads. Jeg synes, vi skal holde fast i vores profil, hvor vi lader talenterne få chancen og dermed også må acceptere flere udfald i resultaterne.
Det er fedt, at der kommer massere af talenter der vurderes gode nok til førsteholdstruppe. Dog viser erfaringerne, at vi ikke skal vente meget de første 1-2 år fra talenterne, med mindre de er i Lucas Andersen klassen og den slags hype har vi ikke set endnu.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 2. jun 2016, 11:50

Til jer der savner en ægte boksspiller:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... gt/6107787

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. jun 2016, 12:07

Kokkefar skrev:Til jer der savner en ægte boksspiller:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... gt/6107787
Oksathan!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. jun 2016, 12:16

Eksil skrev:
Klaus skrev: Hvis jeg har forstået det rigtigt, står vi lige nu med et luxusproblem, fordi 7-8 unge spillere vurderes at kunne rykke op i superligatruppen. Så i hvert fald i år er fødekæden teoretisk set på plads. Jeg synes, vi skal holde fast i vores profil, hvor vi lader talenterne få chancen og dermed også må acceptere flere udfald i resultaterne.
Det er fedt, at der kommer massere af talenter der vurderes gode nok til førsteholdstruppe. Dog viser erfaringerne, at vi ikke skal vente meget de første 1-2 år fra talenterne, med mindre de er i Lucas Andersen klassen og den slags hype har vi ikke set endnu.
Vores ungdomsafdeling ikke produceret en profil siden Nikolaj Thomsen tilbage i 2011. Det vildeste siden dengang har heddet Frederik Børsting og Oliver Abildgaard, og ingen af de 2 har slået igennem for alvor på hhv. 2 og 1 år og ligner mest af alt hæderlige breddespillere.

Det er fint selv at producere breddespillere i stedet for at hente dem i f.eks. Brasilien, som vi gjorde en overgang under Hamrén. Det skal der bestemt også være plads til. Det er dog meget lidt, når man i den grad vil slå sig op på talentudvikling, hvorfor jeg har svært ved at klappe i hænderne over nu yderligere 6 ungdomsspillere. Om 2 år kan det meget vel vise sig at være 1 breddespiller og 5 udlejninger til jyske 2. divisionsklubber, og vi har altså stærkt behov for noget her-og-nu-kvalitet snarere end en stadig mere diffus ungdomssatsning.

Lad os nu droppe den her malplacerede fattiggårdsretorik, der fastholder et AaB anno 2012. Gaardes "lille klub i Nordjylland" er efterhånden ved at blive selvopfyldende, hvad der meget vel kommer til at afspejle sig i antallet af sæsonkort til den kommende sæson. AaB får næppe behov for at ansætte yderligere administrativt personale til at håndtere den sag...

Vi scorer omtrent 18 millioner kr. på salgene af Spalvis og Thomsen og kan uden at blinke geninvestere dem i nye spillere. Vi har en likvid pengetank på 75 millioner kr. (helt uhørt i dansk fodbold), vi har ingen gæld overhovedet (ligeså uhørt) og dermed ingen huller at dække ind. Det er så korrekt, at vi ikke har en rigmand i baghånden, og at vores suverænt vigtigste udfordring over de kommende år bliver at skabe vækst i forretningen, hvad der er lige så tvingende nødvendigt som besparelserne var før 2014.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 2. jun 2016, 12:20

Hovedet skrev: Vi scorer omtrent 18 millioner kr. på salgene af Spalvis og Thomsen og kan uden at blinke geninvestere dem i nye spillere. Vi har en likvid pengetank på 75 millioner kr. (helt uhørt i dansk fodbold), vi har ingen gæld overhovedet (ligeså uhørt) og dermed ingen huller at dække ind. Det er så korrekt, at vi ikke har en rigmand i baghånden, og at vores suverænt vigtigste udfordring over de kommende år bliver at skabe vækst i forretningen, hvad der er lige så tvingende nødvendigt som besparelserne var før 2014.
Men de 18 millioner vil jo også blive geninvesteret? Dels i spillere og dels i aktiviteter i klubben, der kan hæve det sportslige niveau og indtægtsgrundlaget. For 6 måneder siden sad alle og klappede over, hvordan vi endnu engang var ved at tage røven på alle. Det er så ekstremt latterligt, at et pauvert forår gør, at nu skal vi droppe alt, hvad der har været en succes de sidste år for hurtig succes.

Jeg synes også, vi skal investere i holdet, men det er for pokker da også planen. Der er allerede investeret mere, end hvad vi har været vant til. Hvor den her groteske mistillid til Gaarde kommer fra, fatter jeg simpelthen ikke. Manden har været en gigantisk succes for AaB indtil nu.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. jun 2016, 12:30

Hovedet skrev: Vores ungdomsafdeling ikke produceret en profil siden Nikolaj Thomsen tilbage i 2011. Det vildeste siden dengang har heddet Frederik Børsting og Oliver Abildgaard, og ingen af de 2 har slået igennem for alvor på hhv. 2 og 1 år og ligner mest af alt hæderlige breddespillere.

Det er fint selv at producere breddespillere i stedet for at hente dem i f.eks. Brasilien, som vi gjorde en overgang under Hamrén. Det skal der bestemt også være plads til. Det er dog meget lidt, når man i den grad vil slå sig op på talentudvikling, hvorfor jeg har svært ved at klappe i hænderne over nu yderligere 6 ungdomsspillere. Om 2 år kan det meget vel vise sig at være 1 bredde spiller og 5 udlejninger til jyske 2. divisionsklubber, og vi har altså stærkt behov for noget her-og-nu-kvalitet snarere end en stadig mere diffus ungdomssatsning.

Lad os nu droppe den her malplacerede fattiggårdsretorik, der fastholder et AaB anno 2012. Gaardes "lille klub i Nordjylland" er efterhånden ved at blive selvopfyldende, hvad der meget vel kommer til at afspejle sig i antallet af sæsonkort til den kommende sæson. AaB får næppe behov for at ansætte yderligere administrativt personale til at håndtere den sag...

Vi scorer omtrent 18 millioner kr. på salgene af Spalvis og Thomsen og kan uden at blinke geninvestere dem i nye spillere. Vi har en likvid pengetank på 75 millioner kr. (helt uhørt i dansk fodbold), vi har ingen gæld overhovedet (ligeså uhørt) og dermed ingen huller at dække ind. Det er så korrekt, at vi ikke har en rigmand i baghånden, og at vores suverænt vigtigste udfordring over de kommende år bliver at skabe vækst i forretningen, hvad der er lige så tvingende nødvendigt som besparelserne var før 2014.
(1) Det er godt nok tidligt du har afskrevet spillere som Pohl (20), Børsting (21), Abilgaard (19), Blåbjerg (21) som alle er på eller omkring 21u landsholdet. Ikke alle brager igennem dagen efter de blilver 18 år.

(2) AaB er ikke fattige, men ingen bliver rigere af at tabe penge. Bare ring til regnskabsafdelingen i Herning og hør.

(3) Tvivler på, at vi er færdige med at handle ind. Regner med at der kommer to mand mere ind. En til midten og en offensivspiller mere. Frygter de holder fast i de to elendige højrebacks.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2016, 12:34

Hovedet skrev:Vores ungdomsafdeling ikke produceret en profil siden Nikolaj Thomsen tilbage i 2011. Det vildeste siden dengang har heddet Frederik Børsting og Oliver Abildgaard, og ingen af de 2 har slået igennem for alvor på hhv. 2 og 1 år og ligner mest af alt hæderlige breddespillere.
Modsiger du ikke lidt dig selv ? Vi har ikke produceret en profil siden Thomsen i 2011. Altså ham, som først i 2015-2016 faktisk begyndte at lave mål ? 5 år efter vi havde produceret ham ?

Så hælder du Børsting og Abildgaard ud efter henholdsvis 1-2 år. Hvornår blev Thomsen en profil ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 2. jun 2016, 12:36

Hovedet skrev: Lad os nu droppe den her malplacerede fattiggårdsretorik, der fastholder et AaB anno 2012. Gaardes "lille klub i Nordjylland" er efterhånden ved at blive selvopfyldende, hvad der meget vel kommer til at afspejle sig i antallet af sæsonkort til den kommende sæson. AaB får næppe behov for at ansætte yderligere administrativt personale til at håndtere den sag...
Men med al respekt - man skal da være tonedøv for ikke at kunne høre, hvad AaB siger igen og igen i forhold til vores økonomi. Det er selvfølgelig tilladt at anfægte, at skibet sejler i den rigtige retning, men jeg savner stadig, at man forholder sig til, hvordan et finansielt sats skal sælges over for de investorer, der har reddet vores røv.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 2. jun 2016, 12:37

Rams skrev:Tidligere omsværmet af superligaklubber. Valgte Twente, hvor han efter to år ikke fik sig etableret som andet end en marginalspiller. Nu balancere Twente på kanten af tvangsnedrykning, så mon ikke de skal have tyndet ud i truppen. Torgeir Börven er fortsat kun 24 år,måske AaB kunne være stedet at sparke liv i karrieren igen.

http://www.transfermarkt.de/torgeir-bor ... ler/129236

I forhold til styrkelse af den centrale midtbane kunne én af følgende to nedrykkede spillere fra 2. Bundesligaen måske være en mulighed:
James Holland rykkede ud med Duisburg og er transferfri. Er 27 år med erfaring fra hollandsk og østrigsk fodbold og inde omkring Australiens landshold. Er primær en balancespiller.
http://www.transfermarkt.de/james-holla ... eler/43158

Østrigske Kevin Stöger rykkede ned med Paderborn og har efterfølgende fået revet sin oprindelige 3-årige kontrakt i stykker. Han er et tidligere stortalent, der dog har manglet det sidste for at folde det ud. Er nu blevet 22 år, men har tidligere været i Stuttgart og Kaiserslautern. Rygtes dog også tilbage til Kaiserslautern. Er en typisk playmaker type, der er teknisk meget stærk og kan sætte kanterne og angriberne i scene. Har spillet en del U-21 landsholdskampe for Østrig. Måske Søndergaard og Meilinger kunne lokke ham til Aalborg. Har desuden brug for gennembruddet, så er måske parat til at slå vejen forbi Aalborg. Han havde ingen stor sæson i Paderborn, men igen det var der faktisk ikke rigtigt nogen der havde udover Moritz Stoppelkamp.

http://www.transfermarkt.de/kevin-stoge ... ler/106872

Uanset hvad skal Gaarde have muldvarpen frem.
Så kan Stöger slettes fra listen. Han fortsætter i 2. BL hos Bochum http://www.vfl-bochum.de/site/_home/akt ... umvflp.htm
In verbis simus faciles

Låst