Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2021, 15:04

"udenlandske klubber" er godt nok også et vidt begreb. Det dækker så alt fra den maltesiske 2. Division til Barcelona eller Manchester City
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. apr 2021, 15:11

Brodernumsi skrev:
16. apr 2021, 14:58
Julgranen skrev:
16. apr 2021, 13:24
KlaskmyggenNoah skrev:
16. apr 2021, 11:12
Så nu må vi bruge mediernes udtalelser som argument for en god handel, det overrasker mig lige netop du kommer med det :).

Jeg fandt allerede ved hans signing med AaB udtalelser på Twitter fra svenske fan's der kaldte ham ugenkendelig i hans kampe i Rusland, hvis vi nu kan bruge fan argumentet som du bruger omkring Patrik Olsens "forfejlede" skifte til AGF.

Hvor længe vil du give Gaarde skylden for tingenes tilstand i AaB?, Jeg tænker at hvis Inge virkelig var det tranfer geni han blev udråbt til, og Cifuentes en geniale træner, så burde vi se små krusninger på overfladen der indikerede forbedringer og dem ser jeg bare ikke....

Jeg har heldigvis taget fejl før og det håber jeg også jeg gør her, men jeg frygter at AaB er på vej til at miste sin nordjyske identitet (ja det går jeg op i), samtidig med at vores resultater og spil bare ikke bliver bedre af det..

Jeg forstår også på stemningen her at flere tror at man nærmest automatisk bliver en mere dedikeret fodboldspiller af at være vokset op i Serbien, end hvis man kommer fra Sæby, og den præmis køber jeg bare ikke, der løber ikke mange totalt oversete talenter rundt i fodboldverdenen anno 2021', så vores rekruttering af talenter fra andre steder skal jo betinges af at vores scouts og adgang til data er bedre end andres, og hvorfor skulle vi tro det?

Jeg bed også mærke i at Inge i "købmændenes klub" kaldte nordjyske fodbold spillere for dyre, og jeg er ret overbevist om at i denne globale fodbold verden så er lønniveauet ikke kunstigt højt her i det nordjyske, jeg er dog helt med på at hvis de nordjyske drenge tænker at de skal have 30% mere fordi de er nordjyder, så skal de have lov til at forsøge sig andre steder, det bringer dem jo bare tilbage til mors kødgryder i Aalborg.

Når min skepsis nu er luftet, så håber jeg virkelig at sommervinduet viser at Inge forstår at navigere på transfermarkedet i forhold til den opgave han har her i AaB kontra det han gjorde i Stabæk, som jeg stadig ikke mener ligner det han står overfor nu...

Det handler ikke om at man bliver mere dedikeret i Serbien.
Det handler om at Serbien eksporterer 4. flest spillere af alle, trods at landet kun er marginalt større end Danmark. Kun Argentina, Brasilien og Frankrig har flere spillere i udenlandske klubber end Serbien. Røde Stjernes akademi er et af de bedste i Europa, og det måske bedste på de breddegrader.
Derfor rates deres talenter, både af klubber og scouts, langt højere, og de kommer i øvrigt fra et miljø der er langt mere kompetitivt end ditto hos AaB, fordi talentmassen er så meget større. Alene det at man er kommet gennem nåleøjet hos Røde Stjerne er et kvalitetsstempel.
Derfor er der ræson i at hente spillere fra Røde Stjerne Beograd.

Det er da godt nok, at springe til konklusioner. At de eksporterer meget, siger da intet om kvalitet. Deres landshold ligger 15 pladser efter det danske, om de adresser deres spillere spiller på, er godt nok ikke imponerende sammenlignet med de danske.
Tjek evt CIES listen. Deres hovedeksportdestinationer tæller bl.a er Bosnien, Montenegro, og Kasakhstan. Men jeg er oprigtigt talt heller ikke sikker på hvad julgranens pointe var må jeg indrømme.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 16. apr 2021, 16:05

Brodernumsi skrev:
16. apr 2021, 14:58
Det er da godt nok, at springe til konklusioner. At de eksporterer meget, siger da intet om kvalitet. Deres landshold ligger 15 pladser efter det danske, om de adresser deres spillere spiller på, er godt nok ikke imponerende sammenlignet med de danske.
Det er da et faktum at Røde Stjernes akademi er klasser over AaB's. Hvis man påstår andet, så kender man simpelthen for lidt til international fodbold.

De har pt. 26 tidligere akademi-spillere, der er vurderet til 1 mio. euro eller derover på transfermarkt. 6 eller 7 over 10 mio. euro.

FCK har 8. AaB har 4. København og Beograd er lige store.

Det var også bare for at understrege, at det selvfølgelig giver mening at hente spillere fra akademier, der er langt stærkere end vores eget.
På U21 niveau har de kun én spiller pt., som i øvrigt spillede sammen med Prijovic i feeder-klubben, Graficar. De har en ret sløj årgang, hvilket også afspejler sig på 1. holdet. Men de har 6 spillere på U19 landsholdet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 16. apr 2021, 16:19

KlaskmyggenNoah skrev:
16. apr 2021, 14:19
Buzz Killington skrev:
16. apr 2021, 14:13
KlaskmyggenNoah skrev:
16. apr 2021, 11:12
Julgranen skrev:
15. apr 2021, 16:19
KlaskmyggenNoah skrev:
15. apr 2021, 16:09
Inge har haft jobbet over et år...det må være fair nok at lave en mellemregning i det mindste.
Ændringerne i talentarbejdet og ændringerne i organisationen viser sig næppe på et år.
Indkøb og salg - ja, måske, men han skal også af med dødvægten fra Gaarde, og har ikke foretaget et eneste dyrt indkøb, udover Hiljemark som ret beset er den mest profilerede spiller uden AaB-fortid vi har lokket til siden Andreas Johansson.
At han så blev skadet, so be it, men det ændrer ikke på at alle medier meldte om et scoop fra AaB's side.
Så nu må vi bruge mediernes udtalelser som argument for en god handel, det overrasker mig lige netop du kommer med det :).

Jeg fandt allerede ved hans signing med AaB udtalelser på Twitter fra svenske fan's der kaldte ham ugenkendelig i hans kampe i Rusland, hvis vi nu kan bruge fan argumentet som du bruger omkring Patrik Olsens "forfejlede" skifte til AGF.

Hvor længe vil du give Gaarde skylden for tingenes tilstand i AaB?, Jeg tænker at hvis Inge virkelig var det tranfer geni han blev udråbt til, og Cifuentes en geniale træner, så burde vi se små krusninger på overfladen der indikerede forbedringer og dem ser jeg bare ikke....

Jeg har heldigvis taget fejl før og det håber jeg også jeg gør her, men jeg frygter at AaB er på vej til at miste sin nordjyske identitet (ja det går jeg op i), samtidig med at vores resultater og spil bare ikke bliver bedre af det..

Jeg forstår også på stemningen her at flere tror at man nærmest automatisk bliver en mere dedikeret fodboldspiller af at være vokset op i Serbien, end hvis man kommer fra Sæby, og den præmis køber jeg bare ikke, der løber ikke mange totalt oversete talenter rundt i fodboldverdenen anno 2021', så vores rekruttering af talenter fra andre steder skal jo betinges af at vores scouts og adgang til data er bedre end andres, og hvorfor skulle vi tro det?

Jeg bed også mærke i at Inge i "købmændenes klub" kaldte nordjyske fodbold spillere for dyre, og jeg er ret overbevist om at i denne globale fodbold verden så er lønniveauet ikke kunstigt højt her i det nordjyske, jeg er dog helt med på at hvis de nordjyske drenge tænker at de skal have 30% mere fordi de er nordjyder, så skal de have lov til at forsøge sig andre steder, det bringer dem jo bare tilbage til mors kødgryder i Aalborg.

Når min skepsis nu er luftet, så håber jeg virkelig at sommervinduet viser at Inge forstår at navigere på transfermarkedet i forhold til den opgave han har her i AaB kontra det han gjorde i Stabæk, som jeg stadig ikke mener ligner det han står overfor nu...
Lige præcis mht. til scouting er det noget af det netop et af de steder man mener man er i stand til at overtrumfe konkurrenterne på. Så hvis man køber den præmis, så ændrer det jo regnestykket en del. Så bliver nordjylland hurtigt et meget lille sted.
Vi burde bare være eksperter på nordjyske talenter og have et forspring her, det har vi ikke i Serbien eller andre steder for den sags skyld, og nej jeg køber ikke den med at vi har et helt specielt scouting koncept bare fordi vi henter Pedro, dertil er der for mange fejlskud blandt de øvrige Inge har hentet.
Vi skal selvfølgelig være mestre i at opdyrke vores egen baghave. Men det udelukker da ikke at man samtidig henter spillere udefra for at øge konkurrencen.

Mht. scouting, så er det jo en af de der langsigtede ting hvor vi bare må se tiden an. Jeg er personligt stor optimist.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. apr 2021, 16:20

Buzz Killington skrev:
16. apr 2021, 16:19
Mht. scouting, så er det jo en af de der langsigtede ting hvor vi bare må se tiden an. Jeg er personligt stor optimist.
Vi har jo investeret kraftigt i det, så man må formode at det er noget vi satser på. Jeg tænker da også det kun er positivt, at vi ikke længere skal udlicitere klubbens scouting til Erik Larsen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. apr 2021, 16:24

Julgranen skrev:
16. apr 2021, 16:20
Buzz Killington skrev:
16. apr 2021, 16:19
Vi har jo investeret kraftigt i det, så man må formode at det er noget vi satser på. Jeg tænker da også det kun er positivt, at vi ikke længere skal udlicitere klubbens scouting til Erik Larsen.
Jeg er nu bekymret for datatilgangen. Muligvis har vi et lille forspring når man sammenligner med tilsvarende klubber, men den slags teknologiske forspring er flygtige, og udover dataene ramte fuldstændig plet med Pedro, så ligner det ikke at vi har gjort andre scoop den vej endnu. I den sidste ende er det samme historie som altid. Jo flere penge man kaster efter data, scouting etc. desto større sandsynlighed for at ramme rigtigt. Det er åbenlyst rigtig at vu har skruet op for den del, men det er ikke sikkert at det er nok til at gøre en mærkbar forskel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. apr 2021, 16:30

Pastorius skrev:
16. apr 2021, 16:24
Jeg er nu bekymret for datatilgangen. Muligvis har vi et lille forspring når man sammenligner med tilsvarende klubber, men den slags teknologiske forspring er flygtige, og udover dataene ramte fuldstændig plet med Pedro, så ligner det ikke at vi har gjort andre scoop den vej endnu. I den sidste ende er det samme historie som altid. Jo flere penge man kaster efter data, scouting etc. desto større sandsynlighed for at ramme rigtigt. Det er åbenlyst rigtig at vu har skruet op for den del, men det er ikke sikkert at det er nok til at gøre en mærkbar forskel.
Nu isolerer du den til køb - jeg relaterer den i lige så høj grad til salg.
Altså, at vi bruger data til at se på hvilke spillere der over- og underpræsterer, og derfor bedre kan sammensætte truppen i fremtiden. Bruger data til se om vores ungdomsspillere har de forventede udviklingskurver osv.

For AaB tror jeg det er mindst ligeså vigtigt, at man bruger data til (som man også påstår at man har gjort senest) udligne nogle af skævhederne i truppen.

Daniel Granli - pasningsspillet ud fra forsvar.
Pedro Ferreira - alle de punkter hvor Magnus ikke har Superliga-niveau. Erobringsspil, tempo i boldomgang osv.
Nu var det Friis der ønskede Nkada, så den må han jo stå for. Men der gjaldt det fart og dybdeløb som eneste spidskompetence.

Udvidede data skal ikke kun bruges til køb, men også til at skibe spillerne afsted på de rigtige tidspunkter, kunne registrere udviklingen bedre hos unge spillere og i det hele taget sørge for en bedre trupsammensætning.

Bocajunior1
Junior
Junior
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af Bocajunior1 » 16. apr 2021, 16:37

Hvad hjælper det, at Granli måske er pasnings stærk, men ikke evner at forsvare/positionere sig ?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. apr 2021, 17:10

Julgranen skrev:
16. apr 2021, 16:30
Pastorius skrev:
Altså, at vi bruger data til at se på hvilke spillere der over- og underpræsterer, og derfor bedre kan sammensætte truppen i fremtiden. Bruger data til se om vores ungdomsspillere har de forventede udviklingskurver osv.

For AaB tror jeg det er mindst ligeså vigtigt, at man bruger data til (som man også påstår at man har gjort senest) udligne nogle af skævhederne i truppen.

Pedro Ferreira - alle de punkter hvor Magnus ikke har Superliga-niveau. Erobringsspil, tempo i boldomgang osv.
Nu var det Friis der ønskede Nkada, så den må han jo stå for. Men der gjaldt det fart og dybdeløb som eneste spidskompetence.

Udvidede data skal ikke kun bruges til køb, men også til at skibe spillerne afsted på de rigtige tidspunkter, kunne registrere udviklingen bedre hos unge spillere og i det hele taget sørge for en bedre trupsammensætning.
Det er sådan set ligegyldigt. HVis vi skal have en fordel ift vores konkurrenter så skal vi have bedre data end de har - og det får vi kun på sigt, hvis vi har lige så mange ressourcer som de har.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 16. apr 2021, 17:19

Bocajunior1 skrev:
16. apr 2021, 16:37
Hvad hjælper det, at Granli måske er pasnings stærk, men ikke evner at forsvare/positionere sig ?
Fuldstændig enig, han er ik god nok.

Granli er flere niveauer under Okore!!
Mangler ham i det 3 mands forsvar.
Der var han VIRKELIG på sin rette hylde :-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 16. apr 2021, 17:20

Pastorius skrev:
16. apr 2021, 17:10
Julgranen skrev:
Pastorius skrev:

Det er sådan set ligegyldigt. HVis vi skal have en fordel ift vores konkurrenter så skal vi have bedre data end de har - og det får vi kun på sigt, hvis vi har lige så mange ressourcer som de har.
Og her er det så samarbejdet med netcompany og AaU er interessant. De er meget tys tys omkring hvad samarbejdet går ud på og hvor mange resurser de poster i projektet. Men, hvis Inge har ret, så er det i en størrelsesorden hvor vi kan se frem til at selve analyseplatformen bliver vores største salgsvare indenfor en kort tidshorisont.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2021, 17:25

Pastorius skrev:
16. apr 2021, 17:10

Jeg er som sådan enig, men der kan være noget at vinde i den måde man behandler data på. Hvis de fleste "data-afdelinger" (i Superligaen) i bund og grund bare er 1 eller 2 mand der sidder med en WyScout acc og nogle andre data, så er der masser af muligheder for at finde noget som andre har overset.

Jeg blev noget overrasket da Inge eller Bælum i forbindelse med NetCompany aftalen snakkede om, at samarbejdet på længere sigt skulle kunne fortælle hvilke spillere der havde rykket sig mest i en periode, eller at man på en eller anden måde fik en notifikation, når en spiller i en-eller-anden liga pludselig begyndte at præstere markant bedre end tidligere. Det der overrasker mig er, at det ikke allerede er standarden, at data-afdelingerne på en eller anden måde inkluderer noget machine-learning der kan spotte interessante spillere udelukkende ud fra deres data og forandringer.

Hvis det er noget vi kommer i mål med, så er det ikke et spørgsmål om at have flest ressourcer, men om at have den bedste algoritme. Her har vi nogle fordele i vores samarbejde med NetCompany og hvis man ville, så kunne man sikkert også lave et rimelig bredt samarbejde med AAU hvor der er ingeniører og dataloger i overflod.

* Jeg vil sige at jeg ikke selv er overbevist om, at det (datavejen) skulle være en skudsikker metode at finde spillere på, men hvis man har troen, så er fremtidens scouts nogle helt andre typer end vi har været vant til tidligere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. apr 2021, 18:11

Julgranen skrev:
Pastorius skrev:

Hvor har du set at det var Friis der ønskede Nkada? Mig bekendt havde Inge allerede et øje på ham inden AaB og Friis havde nævnt at han ønskede fart i forreste kæde, men ikke en konkret spiller.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. apr 2021, 18:31

Forza skrev:
16. apr 2021, 18:11
Hvor har du set at det var Friis der ønskede Nkada? Mig bekendt havde Inge allerede et øje på ham inden AaB og Friis havde nævnt at han ønskede fart i forreste kæde, men ikke en konkret spiller.
Han ønskede en type som Nkada. En dybdeløber med fart og ikke en dyt andet. Formodentlig blot for at have muligheden. Fart uden bold er ikke lige det vi har mest af i forreste kæde...

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. apr 2021, 18:32

Mr Gold skrev:
16. apr 2021, 17:19
Granli er flere niveauer under Okore!!
Mangler ham i det 3 mands forsvar.
Der var han VIRKELIG på sin rette hylde :-)
Han koster også 1/3 af Okore, så skal vi ikke satse på at AaB med tiden finder en forsvarsprofil igen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 16. apr 2021, 18:36

Julgranen skrev:
16. apr 2021, 18:31
Forza skrev:
Han ønskede en type som Nkada. En dybdeløber med fart og ikke en dyt andet. Formodentlig blot for at have muligheden. Fart uden bold er ikke lige det vi har mest af i forreste kæde...
Stop nu med det vås, er sgu så irriterende at læse. Link venligst til ét eneste interview, hvor Friis udtaler dette.

Mon ikke mere, det har noget at gøre med, at det passer bedre ind i din virkelighed, at det ikke er IAO, der står bag den fejltransfer.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. apr 2021, 18:37

Brodernumsi skrev:
16. apr 2021, 18:36
Stop nu med det vås, er sgu så irriterende at læse. Link venligst til ét eneste interview, hvor Friis udtaler dette.

Mon ikke mere, det har noget at gøre med, at det passer bedre ind i din virkelighed, at det ikke er IAO, der står bag den fejltransfer.
Det er det da, men det var Friis der ønskede spillertypen.

Hvis han ville have andet end en lottokupon havde han nok ønsket det. Og det skal man jo huske på i det her - det er næppe sportschefen alene der foretager alle indkøb. Så der er mere end én om at tage skraldet.

Bocajunior1
Junior
Junior
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af Bocajunior1 » 16. apr 2021, 18:42

Der skal noget af skraldebil til, for tage det skrald, som Inge har købt.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. apr 2021, 18:44

Boca/dobbeltbruger, du er forlængst røget på ignorer, så jeg kan af gode grunde ikke se hvad du skriver. God kamp.

Kom så de røde! :aabfan:

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. apr 2021, 18:59

Julgranen skrev:
16. apr 2021, 18:31
Forza skrev:
Helt enig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst