Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 2. jun 2016, 12:43

Kunji skrev:Manden har været en gigantisk succes for AaB indtil nu.
Gigantisk succes ligefrem... Han har foretaget ét dyrt indkøb, og det var fejlslagent. Han er ikke lykkedes med at forlænge med et par afgørende spillere + en træner - umuligt at spå om, hvorvidt det har været ønsket eller ej.
Klart, at han har været offer for fortidens synder ifht. kontraktforholdene for enkelte spillere, men det virker lettere bombastisk at kalde ham en gigantisk succes.

Gaarde's største opgave hidtil bliver et succesfuldt transfervindue denne sommer.
Det ser fint ud, at han har hentet et par spillere tidligt, og kvaliteten af den må vi så vurdere når vi har set dem i kamp, men det er den største rokade i flere år. Dernæst er han nødt til at være lydhør overfor bekymringen omkring træningsniveauet, med et så højt antal af relativt uprøvede spillere i truppen.

Vi har ingen pejling på det her vindue, før vi har set de nye spillere i kamp - lige nu er det hverken fugl eller fisk, med en skandinav hentet i den lettere kaotiske cypriotiske liga, og en kantspiller fra en falmet østrigsk storklub der har været en skuffelse i hans tid der.

Gamen

Indlæg af Gamen » 2. jun 2016, 13:47

Eksil skrev:
Gamen skrev:
Så er det sandt, at vi er meget tilbageholdende på løn- og transfersiden, men det ændrer ikke på at vi KAN skrue op for blusset hvis vi ser os nødsaget til det.
Hej,

Fin gennemgang af Norden, er nogenlunde enig, men vi diskuterer to forskellige ting. Jeg taler om faktisk forbrug og du taler om potentielt forbrug. Det er rigtigt at flere svenske klubber kører på pumperne og at Brøndby gør ligeså, men det betyder også, at indtil de bryder sammen (og Brøndby laver snart flere penge), så er vi stadig ikke blandt de store drenge. AaB kunne sagtens knække pengetanken og handle ind, men det er jo signaleret klart at det vil de ikke. Man har lovet dem der smed penge i klubben (igen, igen), at man balancerer indtægter og udgifter, kedeligt som det her. Ydremere, så er der en del anlæg omkring klubben som krævede og kræver der hældes penge i dem. Det kunne være fedt med en sponsor som Brøndby eller AGF, men det har klubben ikke, så vi må nøjes med det faktiske og se langt efter det potentielle. I den optik er AaB nok ikke i top 6-8 i Norden.
Vi kan rykke på noget, hvis vi vil. Det er ikke potentielt forbrug. Det er en afvejning af hvad der skal til for at vi kan opfylde vores målsætning. Og der kan vi sagtens byde både Randers og FCN op til dans på de spillere der er interessante for os begge. Og AGF også for den sags skyld, der mestendels har hentet spillere på leje.
Så er vi nede på (max.) 3-4 klubber i DK der kan mere end os, 1 klub i Sverige og 2 i Norge. Det er mig bekendt top 6-8 i Norden.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. jun 2016, 14:07

Gamen skrev: Vi kan rykke på noget, hvis vi vil. Det er ikke potentielt forbrug. Det er en afvejning af hvad der skal til for at vi kan opfylde vores målsætning.
Det her er ikke sproghjørnet på P1, men hvis det er noget vi ikke gør, men kan, så er det potentielt. AaB kunne have et langt større forbrug, på linje med FCM, men vælger ikke at gøre det, da de ikke har indtægter til at dække det.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. jun 2016, 15:19

Kunji skrev:
Hovedet skrev: Vi scorer omtrent 18 millioner kr. på salgene af Spalvis og Thomsen og kan uden at blinke geninvestere dem i nye spillere. Vi har en likvid pengetank på 75 millioner kr. (helt uhørt i dansk fodbold), vi har ingen gæld overhovedet (ligeså uhørt) og dermed ingen huller at dække ind. Det er så korrekt, at vi ikke har en rigmand i baghånden, og at vores suverænt vigtigste udfordring over de kommende år bliver at skabe vækst i forretningen, hvad der er lige så tvingende nødvendigt som besparelserne var før 2014.
Men de 18 millioner vil jo også blive geninvesteret? Dels i spillere og dels i aktiviteter i klubben, der kan hæve det sportslige niveau og indtægtsgrundlaget. For 6 måneder siden sad alle og klappede over, hvordan vi endnu engang var ved at tage røven på alle. Det er så ekstremt latterligt, at et pauvert forår gør, at nu skal vi droppe alt, hvad der har været en succes de sidste år for hurtig succes.

Jeg synes også, vi skal investere i holdet, men det er for pokker da også planen. Der er allerede investeret mere, end hvad vi har været vant til. Hvor den her groteske mistillid til Gaarde kommer fra, fatter jeg simpelthen ikke. Manden har været en gigantisk succes for AaB indtil nu.
Der ligger bestemt ingen grotesk mistillid eller for den sags skyld mistillid til Gaarde i mit indlæg. Hvor læser du det henne? Jeg synes, at han har gjort et glimrende job i AaB under vanskelige vilkår i de første tre transfervinduer, og jeg kan ikke se, hvem der skulle have gjort det bedre.

Mit indlæg var mest for at gøre opmærksom på, at de dage, hvor vi ikke havde en reje at gøre godt med, i den grad er ovre, og at AaB på baggrund af salgene af Spalvis og Thomsen faktisk har meget at skyde med uden at gå i gang med den enorme likvide egenkapital.

Jeg vil stadig holde på - og det er vel heller ikke særlig kontroversielt - at spillerbudgettet skal øges over tid, hvis vi skal spille med, hvor det er spændende. Talentsatsningen har sine begrænsninger.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. jun 2016, 15:45

[lineup-4-4-1-1][/lineup-4-4-1-1]
jernskjorten skrev:
Hovedet skrev: Lad os nu droppe den her malplacerede fattiggårdsretorik, der fastholder et AaB anno 2012. Gaardes "lille klub i Nordjylland" er efterhånden ved at blive selvopfyldende, hvad der meget vel kommer til at afspejle sig i antallet af sæsonkort til den kommende sæson. AaB får næppe behov for at ansætte yderligere administrativt personale til at håndtere den sag...
Men med al respekt - man skal da være tonedøv for ikke at kunne høre, hvad AaB siger igen og igen i forhold til vores økonomi. Det er selvfølgelig tilladt at anfægte, at skibet sejler i den rigtige retning, men jeg savner stadig, at man forholder sig til, hvordan et finansielt sats skal sælges over for de investorer, der har reddet vores røv.
Det var nu heller ikke så meget AaB, jeg var ude efter. Det var mere den generelle retorik om mådehold, der i kombination med et særdeles skuffende forår kan virke kontraproduktivt og få klubben til at fremstå handlingslammet og uambitiøs - hvad der ikke trækker folk af huse. Jeg tror nu også, at der findes en gylden middelvej mellem "finansielt sats" og spareiver.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2016, 16:24

Hovedet skrev:Det var nu heller ikke så meget AaB, jeg var ude efter. Det var mere den generelle retorik om mådehold, der i kombination med et særdeles skuffende forår kan virke kontraproduktivt og få klubben til at fremstå handlingslammet og uambitiøs - hvad der ikke trækker folk af huse. Jeg tror nu også, at der findes en gylden middelvej mellem "finansielt sats" og spareiver.
Hvem er det som prædiker mådehold ? Nu ved jeg ikke om det er mig, som du havde i tankerne. Men vi er vel nogle, som konstaterer, at AaB har lagt en plan og den vil de følge.

Jeg prædikerer gerne en forventningsafstemning, nemlig at vi ikke i en længere periode har hentet, som vi gør nu, og derfor måske ikke kan tillade os at forvente endnu mere/flere spillere. Jeg forventer dog stadig en spiller ind, plus eventuel Thomsen-erstatning(eller indkøb) i dette vindue, men påpeger blot at vi allerede har fået mere end vi kunne forvente ift. tidligere transfervinduer.

Men hvad skal AaB gøre, hvis de ligesom os havde regnet med europæisk deltagelse. Og i den forbindelse udset sig bestemte emner, f.eks. Okotie. Okotie vil ikke til AaB, hvis der ikke er europæisk deltagelse. Skal de så hente en angriber svarende til de allerede har i truppen i dag(fordi det er den eneste type, som kan hentes) eller ? Det er langtfra pengene, som gør udslaget. Spillerne vil også have sportslig udfordring og sålænge vi ikke kan komme et trin op, hvor der regelmæssig Europa-deltagelse, så er det ikke kun pengene, som afgør spillernes valg af AaB.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jun 2016, 16:39

FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Det var nu heller ikke så meget AaB, jeg var ude efter. Det var mere den generelle retorik om mådehold, der i kombination med et særdeles skuffende forår kan virke kontraproduktivt og få klubben til at fremstå handlingslammet og uambitiøs - hvad der ikke trækker folk af huse. Jeg tror nu også, at der findes en gylden middelvej mellem "finansielt sats" og spareiver.
Og i den forbindelse udset sig bestemte emner, f.eks. Okotie. Okotie vil ikke til AaB, hvis der ikke er europæisk deltagelse.
Det var en røverhistorie. Hvorfor brygge videre på den?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 2. jun 2016, 17:10

Det mest positive er at vi er kommet væk fra alt det lejefis. Det sagt så skal en klub som AaB selvfølgelig uden at blinke kunne hente spillere i lejet 3-5 mio. Kr.
Ellers bør vores forventninger ikke være europæisk. Men med 3-5 mio kr kan vi også hente kvalitetsspillere.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. jun 2016, 17:28

Okay gaarde jeg ved du læser med, her er hvad vi skal bruge til den nye sæson, også er medaljerne i hus.

Janus Drachmann som Wurtz back-up.
Kristoffer peterson erstatter Jönne.
Christoffer Remmer til højrebacken.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 2. jun 2016, 17:29

Villafane, en højreback/wingback som tidligere spillede for FCM skulle have tilbud fra Skandinaviske klubber. Er han et emne i AaB måske? Han er argentiner så vidt jeg husker.
Jeg savner Winsnes

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 2. jun 2016, 17:30

Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:
Og i den forbindelse udset sig bestemte emner, f.eks. Okotie. Okotie vil ikke til AaB, hvis der ikke er europæisk deltagelse.
Det var en røverhistorie. Hvorfor brygge videre på den?
Jeg tror ikke, at ret mange fodboldspillere fravælger klubber pga manglende deltagelse i Europa. Spillere kigger først og fremmest på løn, dernæst penge og så lidt økonomi. Hvis en klub, der ikke er i Europa, betaler mere end en, der er, har den større chancer for at hente spillere. Jeg tror, at os tilhængere har det med at overvurdere spillernes sportslige drømme og undervurdere deres behov for at tjene penge.

Der er selvfølgelig undtagelser, men selv hvis Okotie skulle have været aktuel (hvilket jeg ikke tror) tvivler jeg stærkt på, at det er den manglende deltagelse i Europa, der fik ham til at sige nej tak. Så vigtige er et par kvalrunder og en lille chance for et gruppespil vist ikke sammenlignet med det, der går ind på kontoen en gang om måneden.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2016, 18:11

sulakvelidze skrev:Jeg tror ikke, at ret mange fodboldspillere fravælger klubber pga manglende deltagelse i Europa. Spillere kigger først og fremmest på løn, dernæst penge og så lidt økonomi. Hvis en klub, der ikke er i Europa, betaler mere end en, der er, har den større chancer for at hente spillere. Jeg tror, at os tilhængere har det med at overvurdere spillernes sportslige drømme og undervurdere deres behov for at tjene penge.

Der er selvfølgelig undtagelser, men selv hvis Okotie skulle have været aktuel (hvilket jeg ikke tror) tvivler jeg stærkt på, at det er den manglende deltagelse i Europa, der fik ham til at sige nej tak. Så vigtige er et par kvalrunder og en lille chance for et gruppespil vist ikke sammenlignet med det, der går ind på kontoen en gang om måneden.
Ligesom mange ikke vælger at bosætte sig i udkantsDK, fordi jobmulighederne er begrænset, det er nok også for fodboldspillere. Hvis det var sådan som du beskriver, så ville Zlatan være ligeglad om CL og stærk liga, hvis bare AaB betalte en million mere. Sæt i gang Gaarde.

Hvis FCK tilbød en spiller 100.000 kr. om måneden og drømme om CL, titler mm. Hvor meget mere om måneden tror du AaB skulle tilbyde ham ?

Selvfølgelig kan han vægte større chance for fast spilletid hos os, men det er jo ikke anderledes end en spiller som kan vægte europæiske kampe hos dem(de kan ofte være springbrættet til noget større).

Vi snakker ikke om spillere, som hvis, de ikke vælger AaB må gå fra hus og hjem.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlæg af kkoldsoe » 2. jun 2016, 19:00

Martino skrev:Villafane, en højreback/wingback som tidligere spillede for FCM skulle have tilbud fra Skandinaviske klubber. Er han et emne i AaB måske? Han er argentiner så vidt jeg husker.
Det kunne sagtens være en spiller Gaarde har kig på. Kan huske jeg var meget begejstret og en smule jaloux, da Santi skrev med FCM. Jeg kendte ham godt lidt fra FM bl.a. :/ . Han var et kæmpe talent i Argentina og blev da også signet af Real Madrid, uden den store succes. Dog synes jeg, at han faldt meget igennem i FCM og var da egentligt også ret skuffet over ham. Men det kan være, at han er blevet bedre. :) Han spiller både midterforsvar og back.

Ikke den mest imponerende reklame for manden, efter min mening :p

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af emil_kj » 2. jun 2016, 19:43

Hold øje med bold.dk i morgen tidlig.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 2. jun 2016, 20:20

emil_kj skrev:Hold øje med bold.dk i morgen tidlig.
Ok, bliver det pænt vildt?

Eller bare så'n..."bob bob - ja okay"?

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af emil_kj » 2. jun 2016, 20:33

Patmand skrev:
emil_kj skrev:Hold øje med bold.dk i morgen tidlig.
Ok, bliver det pænt vildt?

Eller bare så'n..."bob bob - ja okay"?

Det bliver i Zlatan-klassen. Eller bare: "Hvis Thomsen ryger, vil vi da sondere markedet"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 2. jun 2016, 21:18

FlæskeFrank skrev:
sulakvelidze skrev:Jeg tror ikke, at ret mange fodboldspillere fravælger klubber pga manglende deltagelse i Europa. Spillere kigger først og fremmest på løn, dernæst penge og så lidt økonomi. Hvis en klub, der ikke er i Europa, betaler mere end en, der er, har den større chancer for at hente spillere. Jeg tror, at os tilhængere har det med at overvurdere spillernes sportslige drømme og undervurdere deres behov for at tjene penge.

Ligesom mange ikke vælger at bosætte sig i udkantsDK, fordi jobmulighederne er begrænset, det er nok også for fodboldspillere. Hvis det var sådan som du beskriver, så ville Zlatan være ligeglad om CL og stærk liga, hvis bare AaB betalte en million mere. Sæt i gang Gaarde.

Hvis FCK tilbød en spiller 100.000 kr. om måneden og drømme om CL, titler mm. Hvor meget mere om måneden tror du AaB skulle tilbyde ham ?

Selvfølgelig kan han vægte større chance for fast spilletid hos os, men det er jo ikke anderledes end en spiller som kan vægte europæiske kampe hos dem(de kan ofte være springbrættet til noget større).

Vi snakker ikke om spillere, som hvis, de ikke vælger AaB må gå fra hus og hjem.
Nu er der forskel på Zlatan, Paris SG, Chanpions League og den påståede kontakt mellem AaB og Okotie, som jeg kommenterer på. Når Zlatan rygtes til AaB, og nogen påstår, at det gik i vasken pga manglende Europa, kan vi bruge dine eksempler.

Spørgsmålet er, om Okotie fravalgte AaB pga manglende Europa eller ej. Det har jeg svært ved at tro, for så meget betyder udsigten til et par kvalrunder og en lille chance for et gruppespil nok ikke for ham. Og sådan tror jeg, at mange spillere har det. Lønnen er vigtigere end udsigten til Europa. Nomvethe og Prica kunne nok også have fundet en klub med europæiske kampe på programmet dengang i 2006 i stedet for AaB, som så (dengang) bare var i stand til at betale en god løn. Jeg er med på, at Zlatan og Messi nok ser anderledes på det, men jeg havde sgu ikke lige set det komme, at de var relevante i en transfersnak om AaB.

Men uanset hvad er det jo bare gisninger. Du tror, at Okotie fravalgte AaB, fordi AaB alligevel ikke skulle spille imod Ilves Tampere og Lada United. Det tror jeg ikke. Og din opfattelse er lige så fair som min, men selvfølgelig bare helt forkert. :aabfan:

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. jun 2016, 21:59

sulakvelidze skrev:
FlæskeFrank skrev:

Nu er der forskel på Zlatan, Paris SG, Chanpions League og den påståede kontakt mellem AaB og Okotie, som jeg kommenterer på. Når Zlatan rygtes til AaB, og nogen påstår, at det gik i vasken pga manglende Europa, kan vi bruge dine eksempler.

Spørgsmålet er, om Okotie fravalgte AaB pga manglende Europa eller ej. Det har jeg svært ved at tro, for så meget betyder udsigten til et par kvalrunder og en lille chance for et gruppespil nok ikke for ham. Og sådan tror jeg, at mange spillere har det. Lønnen er vigtigere end udsigten til Europa. Nomvethe og Prica kunne nok også have fundet en klub med europæiske kampe på programmet dengang i 2006 i stedet for AaB, som så (dengang) bare var i stand til at betale en god løn. Jeg er med på, at Zlatan og Messi nok ser anderledes på det, men jeg havde sgu ikke lige set det komme, at de var relevante i en transfersnak om AaB.

Men uanset hvad er det jo bare gisninger. Du tror, at Okotie fravalgte AaB, fordi AaB alligevel ikke skulle spille imod Ilves Tampere og Lada United. Det tror jeg ikke. Og din opfattelse er lige så fair som min, men selvfølgelig bare helt forkert. :aabfan:
Jeg er helt enig - tvivler på, eller finder det fuldstændigt usandsynligt at nogen spillere skulle fravælge danske klubber pga manglende euro league fodbold.
Som du skriver så er udsigten til to kval runder og en 40 pct for gruppespil og derefter 30 pct for videre avancement hvor efter det 100 pct er forbi, ikke noget der definerer et valg for nogen.
Jeg forstår sagtens argumentet ifbm fx engelske klubber at man u. Og Liverpools manglende cl deltagelse kan koste muligheden for at tiltrække verdensklasse spillere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2016, 23:52

Maglau skrev:
sulakvelidze skrev:Nu er der forskel på Zlatan, Paris SG, Chanpions League og den påståede kontakt mellem AaB og Okotie, som jeg kommenterer på. Når Zlatan rygtes til AaB, og nogen påstår, at det gik i vasken pga manglende Europa, kan vi bruge dine eksempler.

Jeg er helt enig - tvivler på, eller finder det fuldstændigt usandsynligt at nogen spillere skulle fravælge danske klubber pga manglende euro league fodbold.
Som du skriver så er udsigten til to kval runder og en 40 pct for gruppespil og derefter 30 pct for videre avancement hvor efter det 100 pct er forbi, ikke noget der definerer et valg for nogen.
Jeg forstår sagtens argumentet ifbm fx engelske klubber at man u. Og Liverpools manglende cl deltagelse kan koste muligheden for at tiltrække verdensklasse spillere.
Nu har jeg ikke sagt, at Okotie fravalgte AaB pga, manglende Europa. Jeg brugte Okotie som et eksempel, hvor europæisk kunne være en parameter. Nogle vælger jo også 2. bundesliga, fordi de forventer mere opmærksom fra Bundesligaen end der er i superligaen. Og når I selv er inde på, at det måske gælder for Zlatan, så kommer det jo på et eller andet tidspunkt for mange spillere uanset niveau.
FCK udtalte for 5-8 år siden, at de faktisk havde svært ved at tiltrække gode nok spillere. Spillere, som kunne bringe dem langt i Europa, men som godt gad spille i superligaen. Det var ikke det økonomiske som var barrieren, men det sportslige. Og som du selv er inde på, så har Liverpool oplevet den mur(på et lidt andet niveau).

Jeg er ret sikker på, at det ikke betyder så meget, hvis vi henter spillere i Hobro. Men jeg er ret sikker på, at henter vi f.eks. Mads Fenger i Randers, så betyder det noget.

Og vi er på et niveau, hvor vi skal have flyttet os et sportslig hak op. Hvor vi er top af SL og regelmæssige Europa Cup. Eksempel fra i år kunne være Pione Sisto - har spillet af lort til - men de to kampe mod Man U gør at han måske stadig kan sælges for 30 mio kr. Den lotteriseddel vil alle spillere gerne have, også selvom der ikke er gevinst på alle lodder.
- FlæskeFrank

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af emil_kj » 3. jun 2016, 09:35

Endelig lidt klar melding fra Gaarde. http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... erkninger/

Låst