Jeg tænker, at du lægger lidt noget andet end jeg i ordet.Jakobsen skrev: ↑30. dec 2021, 17:02Synes det der med de “ballsy” spillertyper hurtigt går hen og bliver sort-hvidt og lidt noget fis. Se på hvor lidt en mand som Tøfting egentlig vandt i hans karriere og på trods af at AGF brander sig på alt det macho noget har de haft mindre succes end os i moderne fodbold.R Rosenberg skrev:Jeg synes, siden min spæde AaB-fan-tid for mange år siden, at det har været et tema mere eller mindre altid. Senere husker jeg det også livligt debatteret på fx Asian.jonas386 skrev: ↑30. dec 2021, 14:40Det er vel desværre et generelt problem med vores egne drenge. Spillere som Lucas, Kusk og Ahlmann (der vel er de mest markante AaB-drenge i truppen) er alle fine fodboldspillere med de tekniske værktøjer i orden, men det er ikke ligefrem lederskikkelser med markante personligheder, modsat eksempelvis Risgaard, Enevoldsen og Würtz fra den forrige generation af AaB'ere - altså spillere man fornemmer kan løfte resten af holdet ved deres blotte tilstedeværelse, eller i det mindste modvirke at holdet bare kollapser. Det er efterhånden længe siden vi har fået en sådan type op igennem ungdomsarbejdet - faktisk kan jeg ikke på stående fod komme i tanker om nogen senere end Thomas Enevoldsen, men jeg har sikkert også glemt et par stykker.R Rosenberg skrev: ↑30. dec 2021, 14:22
Samt ikke mindst en vokal lederskikkelse. Det er jo ikke, fordi vores midtbane vælter rundt i store boller.
Jeg kan huske, at vi dengang altid snakkede om, at AaB generelt skaber fine spillere, men også meget flinke og velfriserede spillere. At der mangler hårdhed i talentarbejdet, for meget vat.
Udover dem, du nævner, synes jeg næsten alle ballsy spillere i AaB er folk hentet udefra. Således også i nuværende trup, hvor jeg ikke rigtig kan komme på andre med de egenskaber end Thelander og Rinne og måske Ross (som så er undtagelsen, der bekræfter).
Derudover er der jo masser af spillere der er robuste, ihærdige og giver 110% selvom de ikke har behov for at puste sig op til hanekamp. Dermed ikke sagt, at jeg ikke har savnet noget af det hos AaB somme tider, men det bliver hurtigt noget tom snak.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Men @jonas386 nævner nogle fine eksempler i Würtz og Risgaard. Man kan også nævne KEP. Af andre kan nævnes Ståle og Hiljemark. Eller endnu længere tilbage Kosten og Søren Larsen og Thorst.
Ingen af dem er de typer, du forbinder med ordet, men typer, der skyder brystet frem, ikke render og gemmer sig og hiver de andre med.
Det er længe siden, AaB har produceret den slags.
Og jeg synes faktisk ikke, at det er tom snak, for de gange AaB reelt har vundet noget, har der netop været én eller flere af den slags på holdet.