Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 13:53

Trickster skrev:
Forza skrev:
iloveaab4ever skrev:
Forza skrev:
Kempes skrev:Defensivt skal Blåbjerg nok stå distancen og i kampen mod Strømgodset synes jeg han viste gode offensive takter som Venstre Back. (og så scorede han altså 2 mål i træningskampen i Frederikshavn :)

Derfor må jagten på en backup til Ahlmann være afblæst - i det mindste i dette transfervindue.
det ville være det ideelle men omvendt skræmmer det mig at han aldrig fik chancen i sidste sæson når Ahlmann var ude. Har ikke det store kendskab til Blåbjergs kvaliteter, så ved ikke hvad han reelt indeholder.
Due var reserve for Ahlmann, og gjorde det fremragende. Derudover mener jeg der var en kamp i foråret hvor PK var meget tvivlsom, og Ahlmann var ude, hvor, hvis PK havde manglet, Blåbjerg skulle have spillet venstre back, og Due højre.
Gjorde Due det fremragende på VB? Det er vist kun slutningen af sæsonen du har set så. Due var af nød reserve ja. Havde han været "fremragende" på denne position havde de uden tvivl også forlænget med ham.

Due var god da vi vandt 2-3 i Herning. Han assisterede blandt andet Spalvis' sejrsmål. Han var til gengæld knap så god, da vi tabte 0-2 hjemme mod Esbjerg et par uger senere. Det er vel de to eneste gang han har vikarieret for Ahlmann?

Jeg tvivler på AaB overhovedet var interesseret i at forlænge med Duen, habil backup for Ahlmann eller ej. Han var jo ikke ligefrem en billig spiller at have siddende på bænken.
Præcis. De har også testet ham på reserveholdet og i flere testkampe på positionen og det var uden tvivl mere af nød end glæde at han spillede et par kampe på den position.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 13:55

Trickster skrev:
Forza skrev:
iloveaab4ever skrev:
Forza skrev:
Kempes skrev:Defensivt skal Blåbjerg nok stå distancen og i kampen mod Strømgodset synes jeg han viste gode offensive takter som Venstre Back. (og så scorede han altså 2 mål i træningskampen i Frederikshavn :)

Derfor må jagten på en backup til Ahlmann være afblæst - i det mindste i dette transfervindue.
det ville være det ideelle men omvendt skræmmer det mig at han aldrig fik chancen i sidste sæson når Ahlmann var ude. Har ikke det store kendskab til Blåbjergs kvaliteter, så ved ikke hvad han reelt indeholder.
Due var reserve for Ahlmann, og gjorde det fremragende. Derudover mener jeg der var en kamp i foråret hvor PK var meget tvivlsom, og Ahlmann var ude, hvor, hvis PK havde manglet, Blåbjerg skulle have spillet venstre back, og Due højre.
Gjorde Due det fremragende på VB? Det er vist kun slutningen af sæsonen du har set så. Due var af nød reserve ja. Havde han været "fremragende" på denne position havde de uden tvivl også forlænget med ham.

Due var god da vi vandt 2-3 i Herning. Han assisterede blandt andet Spalvis' sejrsmål. Han var til gengæld knap så god, da vi tabte 0-2 hjemme mod Esbjerg et par uger senere. Det er vel de to eneste gang han har vikarieret for Ahlmann?

Jeg tvivler på AaB overhovedet var interesseret i at forlænge med Duen, habil backup for Ahlmann eller ej. Han var jo ikke ligefrem en billig spiller at have siddende på bænken, og han er i sin karrieres efterår.
Forresten; ved du hvad han fik i løn? sidst de forlængede med ham var han reserve for AaB og slugte en ordentlig lønnedgang, så det er jeg ikke så sikker på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 10. jul 2014, 13:55

Mogens skrev:Fint nok, at du nævner SF, som på ingen måde har imponeret længere fremme på banen, hvor han nok ellers har sine forcer. Jeg synes bare, at det klinger noget hult at bruge ham som emne der, medmindre du ved noget, som vi andre ikke ved, om hans kvaliteter som back?
SF imponerer ingen steder på banen pt.. Men han er der, som i, at vi ikke kan tillade os at hente en 2. rangs reserve til venstre back. Så har vi en spiller, der trods alt har et vist niveau, til at dække ind til nød. Dalsgaard og PK startede heller ikke med at imponere mig på backen.

Yankee skrev:Det er jo lidt en smagssag. Jeg synes i hvert fald behovet for en rutineret stopper er meget udtalt. Vi skal spille 25-30 kampe på fire måneder, og vi er trods alt nødt til at være klar med en plan B hvis KEP eller Thelander skulle blive alvorligt skadet.

Offensivt har vi virkelig mange kort at spille ud, og medmindre vi sælger Thomsen synes jeg en ny lejeaftale med Jönsson vil være overkill. Der skal også være spilletid til Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn, som begge ser utroligt spændende ud. Ellers havner vi i en dårlig spiral hvor talenterne ikke får chancen og vi derfor hele tiden er nødt til at erstatte en lejesvend med en ny lejesvend, hvilket hverken fungerer sportsligt eller økonomisk. Vi har altså 12 midtbanespillere og 6 angribere. Det er for mange, også selvom vi kan tynde lidt ud fra bunden af truppen i form af Rye og Toft.

Især når vi kun har seks spilleklare forsvarere, hvoraf to endnu ikke har rundet 10 seniorkampe. Henrik Dalsgaard har praktisk talt ikke spillet fodbold siden december 2013 og Augustinussen har været rystende dårlig de gange jeg har set ham i centerforsvaret i Reserveligaen. Det er meget tyndt - især når man ser hvad vi har at skyde med offensivt. Løsningen er jo endda meget simpel - Lasse Nielsen. Han løser problemet centralt og på højre back og vil ligesom Ene og Nicklas kunne gå lige ind på holdet.
Ja, det er en smagssag. Ellers var der ikke noget at diskutere. Jeg mener at Kasper P. er plan B. Hvorfor skulle vi ellers have ham? Eller Blåbjerg, hvorfor skulle han ikke kunne få chancen? Ellers må vi søge markedet, såfremt en af de to førnævnte skulle blive langtidsskadede og de andre ikke står distancen. Men hvorfor skulle vi pludselig stoppe, med at stole på vores talenter?

Jeg så også gerne Lasse tilbage. Så snakker vi en kvalitet, som jeg ikke mener vi kan sige nej til. Men nogle snakker om bredden i forsvaret, og det er der jeg argumenterer for at vi har nok. Det vi har brug for, er nogle der kan gå ind foran i køen talentmæssigt eller kvalitetsmæssigt. Og der mener jeg kun at et decideret backtalent ville være smart - da vi har nul og niks på højre back og Blåbjerg som hellere vil centralt på venstre. Med Dalsgaard på vej tilbage med angiveligt nul smerter, så synes jeg venstre back er mest udsat.

Men som med Lasse, så er er Jönsson også af en kvalitet vi ikke kan sige nej til ifølge mig, hvis det er økonomisk fornuftigt. Er dog enig i det ikke holder med leje - det skal være en transfer, så vi har muligheden for at sælge ham igen. Med Ene i fremgang, er vi fint dækket ind der, går ud fra Helle eller Jönsson er i spil til en fløjplads ligeledes.

Jeg synes vi er rigeligt dækket ind, som situationen er nu. Vi kan ikke forvente at have Lasse siddende som reserve på bænken, bare fordi vi lige har vundet et mesterskab - det skal være fordi, det økonomisk er tåbeligt at sige nej, som med Ene og Helenius - og som det bør være, hvis vi henter Jönsson. Så meget kvalitet kommer vi sjældent i nærheden af. Vi har 17 SL-kampe og 4 i Europa plus en pokal eller to mod muligvis lavt rangerede modstandere, som vi ikke behøver gå op i, hvis vi er i europa gr.spil. Det er 23. Ikke 30. Ryger vi i gruppespil - enig - så skal vi nok have en forsvarer mere. Men som situationen er nu, så skal der skæres noget fedt af truppen først, som jeg nævnte til at starte med - SF ryger til vinter, så kan vi flytte den del af lønbudgettet over på en decideret back-backup.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jul 2014, 14:08

Er jeg den eneste, som trykker f5 for at se nyt om Kusk?

Spændende at se, hvornår han evt. Tiltræder. Det er jo ikke ulovligt først at tiltræde om 1-1 1/2 måned. AaB kunne jo lokke med en ret stor bonus ved cl-kval.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 10. jul 2014, 14:25

Forza skrev:
Trickster skrev:
Forza skrev:
iloveaab4ever skrev:
Forza skrev:

Jeg tvivler på AaB overhovedet var interesseret i at forlænge med Duen, habil backup for Ahlmann eller ej. Han var jo ikke ligefrem en billig spiller at have siddende på bænken, og han er i sin karrieres efterår.
Forresten; ved du hvad han fik i løn? sidst de forlængede med ham var han reserve for AaB og slugte en ordentlig lønnedgang, så det er jeg ikke så sikker på.

Nej, jeg har ikke dokumentation for min påstand, men har det ikke altid været kendt, at Due og Curth var nogle af de højest lønnede i truppen trods tjans som reserver? I hvert fald før nogle af de unge fra startopstillingen forlængede deres kontrakt i løbet af netop overståede sæson. Jeg kan dog godt huske, både Curth og Due åd en lønnedgang af de større.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. jul 2014, 14:28

FlæskeFrank skrev:Er jeg den eneste, som trykker f5 for at se nyt om Kusk?

Spændende at se, hvornår han evt. Tiltræder. Det er jo ikke ulovligt først at tiltræde om 1-1 1/2 måned. AaB kunne jo lokke med en ret stor bonus ved cl-kval.
Kan du ikke lige hurtigt opsummere for mig hvilke fordele Twente vil have ved at undvære deres nye spiller i hele optaktsfasen til den nye sæson i æresdivisionen og Europa.

Vil du synes det var fedt hvis vi købte en ny spiller nu, men som først kom slut august fordi han skulle spille noget Europa kval for sin gamle klub.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 10. jul 2014, 14:29

Tja, det bliver vel bekræftet senere i dag eller senest i morgen, hvis der ikke opstår et eller andet problem.

Du kan vist godt skyde en hvid pil efter at Kusk spiller CL-kval med AaB. Hvis Twente køber Kusk nu, så vil de selvfølgelig have ham i truppen med det samme for at forberede sig på sæsonen bedst muligt.
Hair is not a right: it´s a privilege!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 10. jul 2014, 14:36

Gaarde... Luk handlen ved at sige de kan få Kusk GRATIS hvis han først starter 1. januar 2015

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 10. jul 2014, 14:52

Kusk er jo solgt så lad ham nu komme afsted hurtigt så vi har mere tid til at få en ny kørt ind!
Løbet er kørt for os så kan ikke se hvorfor folk -ved mange er ironiske- vil have ham til alt muligt med CL osv.
Det da bedre at få en ny kørt ind på positionen der får CL erfaring og som stiger i værdi. JA TAK!

PS
Kusk.: Tusind tak for alle de go' kampe og spændende bold du har tilført holdet, du bliver savnet!

Brugeravatar
Mini-p
Landshold
Landshold
Geografisk sted: NEW YORK

Indlæg af Mini-p » 10. jul 2014, 15:16

Så kommer der forhåbentligt en ny man of the match på stadion , eller en anden som alle børnene stemmer på hver eneste gang !
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 10. jul 2014, 15:28

Mini-p skrev:Så kommer der forhåbentligt en ny man of the match på stadion , eller en anden som alle børnene stemmer på hver eneste gang !
Er du okay?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. jul 2014, 15:39

Søgaard skrev: Jeg synes vi er rigeligt dækket ind, som situationen er nu. Vi kan ikke forvente at have Lasse siddende som reserve på bænken, bare fordi vi lige har vundet et mesterskab - det skal være fordi, det økonomisk er tåbeligt at sige nej, som med Ene og Helenius - og som det bør være, hvis vi henter Jönsson. Så meget kvalitet kommer vi sjældent i nærheden af. Vi har 17 SL-kampe og 4 i Europa plus en pokal eller to mod muligvis lavt rangerede modstandere, som vi ikke behøver gå op i, hvis vi er i europa gr.spil. Det er 23. Ikke 30. Ryger vi i gruppespil - enig - så skal vi nok have en forsvarer mere. Men som situationen er nu, så skal der skæres noget fedt af truppen først, som jeg nævnte til at starte med - SF ryger til vinter, så kan vi flytte den del af lønbudgettet over på en decideret back-backup.
Jeg synes bestemt ikke vi er rigeligt dækket ind. Kasper Pedersen har spillet seks Superliga-kampe - Jacob Blåbjerg kun én. Dalsgaard spillede 1½ kampe i marts og er altså ikke med på træningslejren. Sålænge vi er igang med vinduet er jeg enig i, at vi kan se tiden an.

Men hvis der er penge til så løntung en spiller som Rasmus Jönsson bør vi overveje om de penge ikke var bedre brugt på en forsvarsspiller.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 10. jul 2014, 15:52

Yankee skrev:
Søgaard skrev: Jeg synes vi er rigeligt dækket ind, som situationen er nu. Vi kan ikke forvente at have Lasse siddende som reserve på bænken, bare fordi vi lige har vundet et mesterskab - det skal være fordi, det økonomisk er tåbeligt at sige nej, som med Ene og Helenius - og som det bør være, hvis vi henter Jönsson. Så meget kvalitet kommer vi sjældent i nærheden af. Vi har 17 SL-kampe og 4 i Europa plus en pokal eller to mod muligvis lavt rangerede modstandere, som vi ikke behøver gå op i, hvis vi er i europa gr.spil. Det er 23. Ikke 30. Ryger vi i gruppespil - enig - så skal vi nok have en forsvarer mere. Men som situationen er nu, så skal der skæres noget fedt af truppen først, som jeg nævnte til at starte med - SF ryger til vinter, så kan vi flytte den del af lønbudgettet over på en decideret back-backup.
Jeg synes bestemt ikke vi er rigeligt dækket ind. Kasper Pedersen har spillet seks Superliga-kampe - Jacob Blåbjerg kun én. Dalsgaard spillede 1½ kampe i marts og er altså ikke med på træningslejren. Sålænge vi er igang med vinduet er jeg enig i, at vi kan se tiden an.

Men hvis der er penge til så løntung en spiller som Rasmus Jönsson bør vi overveje om de penge ikke var bedre brugt på en forsvarsspiller.
Hvad er det for en forsvarsspiller du vil hente ind? Altså typemæssigt, hvem er dine drømmesignings her. Det handler da ikke om hvor mange kampe de har spillet - men hvor mange de har potentiale til at spille i næste sæson. Thelander havde heller ikke spillet ret mange kampe før han tog over for Lasse.
Aalborg BK 1885!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 10. jul 2014, 16:02

Yankee skrev:

Synes han har vidst i alle de kampe han er har spillet er klar til at steppe op... vi så endda en kamp som pokalfinalen, hvor de 2 unge Thelander og Pedersen holder FCK nede.
Det er ikke i centerforsvaret vi har behov for hente noget ind...

JoeBlack
Miniput
Miniput

Indlæg af JoeBlack » 10. jul 2014, 16:28

Daniel Christensen - populært kaldet "konditorens søn" - på vej til AGF...

http://www.bold.dk/nyt/avis-agf-henter- ... hristensen" onclick="window.open(this.href);return false;

Der røg den potentielle backup for Ahlmann på venstrekanten...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jul 2014, 17:30

Trickster skrev:

Tja, det bliver vel bekræftet senere i dag eller senest i morgen, hvis der ikke opstår et eller andet problem.

Du kan vist godt skyde en hvid pil efter at Kusk spiller CL-kval med AaB. Hvis Twente køber Kusk nu, så vil de selvfølgelig have ham i truppen med det samme for at forberede sig på sæsonen bedst muligt.
Nu bestemmer Kusk jo også noget. Han kan jo rette sige, at jeg har ventet i 1 måned på jer. Økonomiproblemer, så må I også vente lidt på mig.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2014, 19:10

Bestyrelsen afventer sikkert resultatet af de forhåbentlig kommende europæiske kampe. Ender det med at vi kvalificerer os til det ene eller andet gruppespil mon så ikke, at der bliver frigivet ressourcer til at forstærke truppen hvor behovet er størst (primært forsvaret).
Lynge kan jo tydeliggøre for bestyrelsen hvad der skete i efteråret 2008 samt henlede opmærksomheden på Esbjergs problemer sidste efterår.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. jul 2014, 19:15

Søgaard skrev:Hvad er det for en forsvarsspiller du vil hente ind? Altså typemæssigt, hvem er dine drømmesignings her.
Lasse Nielsen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 10. jul 2014, 19:33

Yankee skrev:
Søgaard skrev:Hvad er det for en forsvarsspiller du vil hente ind? Altså typemæssigt, hvem er dine drømmesignings her.
Lasse Nielsen.
De er fristende med Lasse, men jeg tror det er et problem hvis vi henter for mange af vores gamle drenge ind. Nogle gange er det også sundt med noget nyt energi udefra og vi har allerede hentet Ene og Helenius af vores egne. Bevares jeg er sådan set for vi laver vores egen lokale Athletic Bilbao ifht. spillernes oprindelse, men tror også vi kan risikere ikke at få noget nyt ind.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 10. jul 2014, 20:45

Yankee skrev:
Lasse Nielsen.
Jeg må sige vi har lidt forskellige forventninger til hvilke back-ups vi kan forvente i AaB, Yankee. En Lasse Nielsen tror jeg ikke er billig, og så vil det enten være KEP, Thelander eller Lasse som backup. Det tror jeg ikke harmonien bliver god af i truppen, når det gælder en plads man meget sjældent skifter ud på frivilligt. Jeg må indrømme jeg også ser Kasper P. som en fin og billig backup der, hvilket også matcher fint med den udvikling klubben har taget de senere år.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Låst