Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 18. jan 2017, 13:31

Billede

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 18. jan 2017, 13:36

Han har tidligere været på lån i Belgisk fodbold, for St. Truiden og Standard Liege... Men det ligner ikke en spiller, som vi skal forvente at se i klubben længe.
Iøvrigt har han samme agent som Flores...

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 18. jan 2017, 13:37

Gaarde6 skrev:Til de folk herinde, som maner til ro og mener vi ikke skal panike fordi der stadig er 14 dage tilbage af vinduet. Jeg kan anbefale dem at høre mediano special med Peter Sørensen. Man kan også høre Riddersholm (hvis man man holde ud og høre på ham)
Her kommer de netop ind på hvor vigtigt det er at have truppen på plads så tidligt som muligt!
I Silkeborgs tilfælde fikan de 2 point i de første 7 kampe. Peter Sørensen mente selv de havde være for sent ude i vinduet og var ikke spillet ordentligt sammen.

Må jeg minde om at vores første 5 kampe i ligaen er med kniven for struben?! Vi har fandme ikke tid til at holdet lige skal spilles sammen! Vi skal præstere fra dag 1 !! Derfor synes jeg at det er kritisk at truppen ikke allerede er på plads! Specielt med tanke på at vi spillede et elendigt efterår og nu kom der ovenikøbet en ny træner ind som spillerene også skal vænne sig til.
Det er jo så åbenlyst at selv Peter Sørensens kone har fået det banket ind i knolden. Jo mere forberedelse, jo bedre.

Jeg synes det har i allerhøjeste grad højere prioritet at det er de rette der kommer ind fremfor et par ugers ekstra forberedelse.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 18. jan 2017, 13:42

FIDEL skrev:Han har tidligere været på lån i Belgisk fodbold, for St. Truiden og Standard Liege... Men det ligner ikke en spiller, som vi skal forvente at se i klubben længe.
Hans agentfirma, der for øvrigt også repræsentere Flores, har lavet en salgsvideo https://www.youtube.com/watch?v=NyMyJg7j2HM

Umiddelbare konklusioner:
- Har Peter Møller statur
- Kan heade men mest som opspilsstation
- Åbenbart så få highlights, at agenten har været i gang med hjemmevideoer fra lilleput-tiden
- Vi skal ikke hente målmænd i Sydamerika, hvor de åbenbart alle har for korte arme og svigtende finmotorik.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. jan 2017, 13:49

Vi skal i det hele taget ikke have for mange spillere hos samme agent og slet ikke udenlandske. Det sætter os alt for svagt overfor agenten. Det lugter lidt, at der umiddelbart efter der har været heftige rygter om Flores's exit at der så dukker endnu en peruvianer op.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 18. jan 2017, 13:50

Jakobsen skrev:Vi skal i det hele taget ikke have for mange spillere hos samme agent og slet ikke udenlandske. Det sætter os alt for svagt overfor agenten. Det lugter lidt, at der umiddelbart efter der har været heftige rygter om Flores's exit at der så dukker endnu en peruvianer op.
Hvorfor?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. jan 2017, 13:52

N skrev:
Gaarde6 skrev:Til de folk herinde, som maner til ro og mener vi ikke skal panike fordi der stadig er 14 dage tilbage af vinduet. Jeg kan anbefale dem at høre mediano special med Peter Sørensen. Man kan også høre Riddersholm (hvis man man holde ud og høre på ham)
Her kommer de netop ind på hvor vigtigt det er at have truppen på plads så tidligt som muligt!
I Silkeborgs tilfælde fikan de 2 point i de første 7 kampe. Peter Sørensen mente selv de havde være for sent ude i vinduet og var ikke spillet ordentligt sammen.

Må jeg minde om at vores første 5 kampe i ligaen er med kniven for struben?! Vi har fandme ikke tid til at holdet lige skal spilles sammen! Vi skal præstere fra dag 1 !! Derfor synes jeg at det er kritisk at truppen ikke allerede er på plads! Specielt med tanke på at vi spillede et elendigt efterår og nu kom der ovenikøbet en ny træner ind som spillerene også skal vænne sig til.
Det er jo så åbenlyst at selv Peter Sørensens kone har fået det banket ind i knolden. Jo mere forberedelse, jo bedre.

Jeg synes det har i allerhøjeste grad højere prioritet at det er de rette der kommer ind fremfor et par ugers ekstra forberedelse.
Så du hopper også på mediernes dækning af kone sagen. Så kunne du ha en endnu bedre grund til at høre programmet.
Det var såmænd også bare for at folk kunne få et indblik i hvad transfer vinduet har at sige i klubberne, fortalt med af en træner som står med truppen hver dag.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. jan 2017, 13:59

Gaarde6 skrev:
N skrev:

Så du hopper også på mediernes dækning af kone sagen. Så kunne du ha en endnu bedre grund til at høre programmet.
Det var såmænd også bare for at folk kunne få et indblik i hvad transfer vinduet har at sige i klubberne, fortalt med af en træner som står med truppen hver dag.
Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Lindvang
2. div
2. div

Indlæg af Lindvang » 18. jan 2017, 14:04

Det sikrede Iván Bulic en kontrakt med O’Higgins F.C. i den stærkere chilenske liga, men her har det knebet med gennemslagskræften
Lyder da i det mindste ret positivt - for ham.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 18. jan 2017, 14:08

Rams skrev:
FIDEL skrev:Han har tidligere været på lån i Belgisk fodbold, for St. Truiden og Standard Liege... Men det ligner ikke en spiller, som vi skal forvente at se i klubben længe.
Hans agentfirma, der for øvrigt også repræsentere Flores, har lavet en salgsvideo https://www.youtube.com/watch?v=NyMyJg7j2HM

- Åbenbart så få highlights, at agenten har været i gang med hjemmevideoer fra lilleput-tiden
- Vi skal ikke hente målmænd i Sydamerika, hvor de åbenbart alle har for korte arme og svigtende finmotorik.
I følge bold.dk scorede han ikke et eneste mål for O'Higgins i den netop overståede sæson i Chile. Håber sørme at Gaarde også render rundt og laver andet i disse dage...

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 18. jan 2017, 14:12

Yankee skrev:
Søgaard skrev: Ja, og hvis Børsting, Basso og Pohl også bliver skadet så har vi lige pludselig ingen offensiv...... Hvis og hvis. Meilinger er på træningsbanen igen i næste uge siger de. Er Ene meldt ude hele foråret? Hiv nu lige luft ind. Ryger Flores, så bliver der nok også hentet en ny.

Vi kommer aldrig til at være stærkt besat, hvis du hiver vores 3 største offensiv-kort ud af truppen. Hvis du hiver 3 mand ud af mester-holdet ved vinterpausen (AK, Kusk, Thomsen) så får du Spalvis (48 minutter, 0 mål på det tidspunkt), Jönsson (halv-skadet), Due, Curth, Wichmann, Ando..
Det er jo netop ikke "hvis og hvis". Vi ved at Enevoldsen har problemer. Vi ved at Ahlmann har problemer. Det er uansvarligt hvis vi satser på at de kan spille 90 minutter uge efter uge - hvilket jo i praksis er hvad vi gør når vi ikke garderer f.eks. venstrebacken med en ordentlig reserve.

Jeg taler ikke engang om at vi kan få yderligere skader - det ville nemlig være "hvis og hvis". Jeg taler om de skader vi har lige nu, som efterlader os i en særdeles presset situation når vi sandsynligvis skal ud og spille nedrykningsspil i foråret.
Hvad så med Meilinger du nævner? Jojo, de to er næppe til at stole på til 90 min uge efter uge. Men det var de heller ikke i efteråret. Alt andet lige kan det vel nærmest ikke blive værre?

Og Flores er ikke solgt endnu. Ham kan det næsten også kun blive bedre med, både i spil og spilletid, hvis han bliver.

Altså, jeg er enig i, at det har været rigtig skidt i efteråret, især med alle de problemer vi har oplevet. Men det er forbi nu, efteråret. Vi skal ikke løse problemer i bakspejlet, fordi vi HAR været ramt.
Skulle vi have haft en venstreback for 2 år siden? Ja. Skal vi have en nu? Tja, hvis ikke Bytyqi er ved at være klar til at vikariere og Ahlmann stadig ikke ser ud til at være klar til 90 min..
Skulle vi have haft en mere rutineret angriber i efteråret til at supplere de unge og nye? Ja. Skal vi have en angriber til at supplere i foråret? Det kommer an på Ene's status (både mht. skade og transfer) og om man tror på at Flores kan bidrage mere samt om der er nogle af de unge der er længere fremme end i sommers. Plus har vi angribere til at supportere, hvordan MW vil spille.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 18. jan 2017, 14:23

Fra Nordjyske:
Ifølge sportsdirektør Allan Gaarde er der ikke tale om nogen decideret prøvetræning. Mere at parterne ser hinanden an.
Hvad er forskellen? Skal man se det som, at man gerne vil have manden, samt at han også gerne vil til Aalborg?
Umiddelbart virker det da som en prøvetræning.
Et Hjerte - En Klub

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 18. jan 2017, 14:28

Ham der Emil skrev:Fra Nordjyske:
Ifølge sportsdirektør Allan Gaarde er der ikke tale om nogen decideret prøvetræning. Mere at parterne ser hinanden an.
Hvad er forskellen? Skal man se det som, at man gerne vil have manden, samt at han også gerne vil til Aalborg?
Ja jeg forstår det heller ikke helt. Er det en vennetjeneste i forhold til en agent? Er han ven med Flores? Skal han til andre prøvetræninger i Europa og så kunne han lige nå forbi os først? Jeg er som altid positiv for prøve/ikke prøvetræninger, og vi har tidligere haft Cacas bror samt en ung amerikaner jeg har glemt navnet på til at træne med i længere tid, som vennetjenester, hvilket også lidt var tilfældet med de to afrikanere i sommers(det var i hvertfald hvad Gaarde fortalte).
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 18. jan 2017, 14:30

Martino skrev:
Ja jeg forstår det heller ikke helt. Er det en vennetjeneste i forhold til en agent? Er han ven med Flores? Skal han til andre prøvetræninger i Europa og så kunne han lige nå forbi os først? Jeg er som altid positiv for prøve/ikke prøvetræninger, og vi har tidligere haft Cacas bror samt en ung amerikaner jeg har glemt navnet på til at træne med i længere tid, som vennetjenester, hvilket også lidt var tilfældet med de to afrikanere i sommers(det var i hvertfald hvad Gaarde fortalte).
Forskellen er, at han ikke prøver at gøre det godt under sit ophold i det nordjyske, men forsøger.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. jan 2017, 14:30

Martino skrev:
Det ligner åbenlyst en ordinær prøvetræning men EB mener at vide at man har en lejeaftale i sigte og at han er/har været i vores top 3 blandt kandidater af spillere vi har forsøgt at hente. Mærkelig transfer hvis den går igennem.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6495954
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jan 2017, 14:32

Det virker godt nok som noget ordkløveri haha.

Et bud kan være, at de kender hans spillemæssige kvaliteter bedre end en alm. prøvespiller, men at begge parter godt lige vil se, hvordan han finder sig til rette på holdet og i omgivelserne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. jan 2017, 14:35

Hanga skrev:
Det virker godt nok som noget ordkløveri haha.

Et bud kan være, at de kender hans spillemæssige kvaliteter bedre end en alm. prøvespiller, men at begge parter godt lige vil se, hvordan han finder sig til rette på holdet og i omgivelserne.
Efter Gaardes ankomst har flere formuleringer virket mærkelige. Denne samt både ansættelsen af Lars Søndergaard og Morten Wieghorst hvor man i begge tilfælde har benyttet "uopsigelige kontrakter". Noget vi aldrig tidligere har oplevet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 18. jan 2017, 14:37

Forza skrev:
Martino skrev:
Det ligner åbenlyst en ordinær prøvetræning men EB mener at vide at man har en lejeaftale i sigte og at han er/har været i vores top 3 blandt kandidater af spillere vi har forsøgt at hente. Mærkelig transfer hvis den går igennem.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6495954
Det giver god mening. Så har Flores en at fordrive fritiden med og som taler samme sprog. De kan rejse frem og tilbage til Peru når landshold, ferie, bryllupper og fødselsdage kalder. Plus de kan være skadet sammen, når de vender tibage. Win-win.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jan 2017, 14:37

Forza skrev:
Efter Gaardes ankomst har flere formuleringer virket mærkelige. Denne samt både ansættelsen af Lars Søndergaard og Morten Wieghorst hvor man i begge tilfælde har benyttet "uopsigelige kontrakter". Noget vi aldrig tidligere har oplevet.
Det giver nu fint mening og er begyndt at blive anvendt mere og mere rundt omkring.

Hvis kontrakten er uopsigelig i 2 år betyder det blot, at der er tale om en 2-årig kontrakt hvor træneren efterfølgende overgår til en funktionærkontrakt, hvor han ved den "gamle model" vil skulle have forhandlet ny kontrakt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. jan 2017, 14:38

Rams skrev:

Hej.
Videoen, du refererer til, er lavet sommeren 2012. Dengang var den unge mand lige blevet 19 år, så det har sikkert været småt med materiale, der ikke var fra diverse ynglingehold.

Her er en mere nutidig video:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Låst