Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af raekkeettre » 18. maj 2017, 13:10

Gamen skrev:Hverken Kasper P. eller Blåbjerg har flyttet sig 1 mm. det seneste halvandet år - de hører ikke til i en startopstilling på et top-6 hold.

At OB er vokset efter en lidt tumultarisk start for Kent, hænger nok især sammen med at deres talenter er væsentligt bedre end vores. Både Desler, Greve og JJ Thomasen har offensivt drive og teknik, og passer perfekt til Kents måde at spille fodbold på. Samtidig har et par af deres signings oppet sig - Tingager lignede en katastrofe det første halve år, men ser bedre ud nu. Det samme med Izunna.

Jeg er fuldstændig uenig, når man klassificerer MC som en kommende god Würtz-erstatning - lige nøjagtig på den plads skal der hentes kvalitet. En stor del af problemet for vores offensiv er jo også at bolden ikke bliver flyttet hurtigt nok rundt, og med høj nok kvalitet. Vi har masser af boldbesiddelse, men skaber ingen åbninger. Bedst illustreret ved Silkeborg-kampen, hvor Magnus Christensen i 1. halvleg 5-6 gange spiller bolden tilbage mod egne centerforsvarere i en situation hvor vi har fået os etableret på modstandernes banehalvdel. Det giver modstanderne tid til at flytte presset op, og så kan vi starte forfra. Masser af bold, men ingen dynamik og al for meget ligegyldigt småspil uden at der er en modstander i nærheden. Vi skal have en 6'er med pondus, gennemslagskraft, god pasningsfod og opryddergen - og på 6'er pladsen på vi så enten se om vi kan omskole nogen med held, eller købe i et af de kommende vinduer. Vi er død og pine nødt til at få noget kreativitet ind på den midtbane.
Jeg er slet ikke enig med MC - jeg kan se ham som en KANON "6'er", hans touch på bolden er meget bedre en Pølsen, og hans afleveringer er også bedre (Jeg kan høre du synes Pølsen er meget bedre fremadrettet?) - der hvor han mangler noget er hans fysisk og forståelse for spillets tempo, derudover finder du ikke en bedre pres spiller end Wurtz, og derfor kan han selvfølgelig heller ikke være med der - men hans hovedspil er bedre end Wurtz nu...så lad ham holde den positive kurve han har gang i - og skaf så nogle spillere som kan løbe i de rigtige positioner, som kan sætte folk af og skabe overtal - for jeg synes det er helt klart der vi mangler noget. Altså ud over forsvaret som jeg tror vi alle er enig I - plus en 8'er efter Risgaard...

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 13:21

raekkeettre skrev: Jeg er slet ikke enig med MC - jeg kan se ham som en KANON "6'er", hans touch på bolden er meget bedre en Pølsen, og hans afleveringer er også bedre (Jeg kan høre du synes Pølsen er meget bedre fremadrettet?) - der hvor han mangler noget er hans fysisk og forståelse for spillets tempo, derudover finder du ikke en bedre pres spiller end Wurtz, og derfor kan han selvfølgelig heller ikke være med der - men hans hovedspil er bedre end Wurtz nu...så lad ham holde den positive kurve han har gang i - og skaf så nogle spillere som kan løbe i de rigtige positioner, som kan sætte folk af og skabe overtal - for jeg synes det er helt klart der vi mangler noget. Altså ud over forsvaret som jeg tror vi alle er enig I - plus en 8'er efter Risgaard...
Nej, Rasmus Würtz har sjældent været dygtig fremadrettet, men han har så mange andre egenskaber. Tager ofte de rigtige beslutninger, placerer sig godt, er en dygtig presspiller, en god indpisker. Han er en leder! Han ville sikkert ikke fungere i de fleste andre klubber, fordi han spillemæssigt ikke er nogen åbenbaring, men han har så meget der gør op for hans manglende fart. Det har Magnus Christensen altså ikke. Hans evige spillen-tilbage irriterer mig i en sjældent uhørt grad, fordi det er enerverende at vi bliver ved med at opfostre centrale midtbanespillere der ikke har skyggen af offensive kvaliteter. Jeg synes ikke han skiller sig særligt meget ud fra mange af de andre centrale midtbanespillere, der er kommet på kontrakt og hurtigt har forladt klubben igen fordi de ikke var gode nok. Modsat de andre har han så bare været heldig at ramme et tidspunkt hvor Risgård konsekvent har været ude, Sloth er blevet frosset ud og konkurrenterne på midtbanen ikke holder Superliga-niveau.

AaB kan og SKAL finde en bedre arvtager for Würtz. Ellers så falder holdet sammen, det har vi set i de fleste kampe hvor han ikke har haft sin læremester på linien.

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 13:26

Daniel Høegh render rundt i Basel uden særlig meget spilletid, og kan meget vel komme længere ud i kulden næste sæson. Måske han kan lejes ind til det historisk tynde midterforsvar.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. maj 2017, 13:41

Gamen skrev:Daniel Høegh render rundt i Basel uden særlig meget spilletid, og kan meget vel komme længere ud i kulden næste sæson. Måske han kan lejes ind til det historisk tynde midterforsvar.
I princippet kan jeg godt leve med lejekontrakter. I sær hvis vi snakker store navne, hvor vi ikke har en chance ellers.
Og så mener jeg også det kan være smart med en lejeaftale, hvis man har en ung spiller som skal køres ind på pladsen lige så stille og roligt. I løbet af den tif hvor lejeaften med spilleren løber.
Ingen af delene synes jeg gør sig gældende her.
Om et år (eller hvor længe aftalen skulle løbe) står vi i præcis samme situation som nu. Blåbjerg og Kasper P kommer aldrig til at blive faste startere på et top 6 i superligaen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. maj 2017, 13:42

Gamen skrev:Daniel Høegh render rundt i Basel uden særlig meget spilletid, og kan meget vel komme længere ud i kulden næste sæson. Måske han kan lejes ind til det historisk tynde midterforsvar.
Jeg ved ikke rigtig. Jeg plejede at sige at vi altid havde en chance mod OB, så længe de stillede med Daniel Høgh. Jeg synes han var meget overvurderet. Indrømmet, han spillede en god sæson som han blev solgt på, men inden da sejlede han altid rundt, i hvert fald mod os.

Der er mange gode emner til midterforsvaret som kan sikres på permanent kontrakt, så synes absolut ikke vi skal ud i leje her... Så skal det være som forsvars forstærkning nr. 2.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 13:44

Gaarde6 skrev: I princippet kan jeg godt leve med lejekontrakter. I sær hvis vi snakker store navne, hvor vi ikke har en chance ellers.
Og så mener jeg også det kan være smart med en lejeaftale, hvis man har en ung spiller som skal køres ind på pladsen lige så stille og roligt. I løbet af den tif hvor lejeaften med spilleren løber.
Ingen af delene synes jeg gør sig gældende her.
Om et år (eller hvor længe aftalen skulle løbe) står vi i præcis samme situation som nu. Blåbjerg og Kasper P kommer aldrig til at blive faste startere på et top 6 i superligaen.
I princippet enig, men når man ikke kan finde en forsvarsstyrmand, selvom man har et halvt år til det, så har jeg endnu mindre tiltro til at der kommer en spiller med høj kvalitet til det midterforsvar i løbet af de næste par måneder. Medmindre vi beslutter os for at bruge en god sum penge på det.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 18. maj 2017, 13:57

Jeg spiller også selv centerforsvar og er fortiden klubløs. Det gør mig ikke nødvendigvis til en mulighed i AaB, selvom vores forsvar er skidt.

Daniel Høegh var ringe i OB og superligaen. Bestemt ikke bedre, end det vi har.

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 13:59

BoT skrev: Jeg spiller også selv centerforsvar og er fortiden klubløs. Det gør mig ikke nødvendigvis til en mulighed i AaB, selvom vores forsvar er skidt.

Daniel Høegh var ikke særlig god den første tid, men spillede sig væsentligt op. Han er god på låget, og relativt hurtig. Han er væsentligt bedre end vores egne "forsvarstalenter", der nu efter 2-3 år stadig ikke er i nærheden af noget der minder om et gennembrud.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 18. maj 2017, 14:07

Gamen skrev:
BoT skrev: Jeg spiller også selv centerforsvar og er fortiden klubløs. Det gør mig ikke nødvendigvis til en mulighed i AaB, selvom vores forsvar er skidt.

Daniel Høegh var ikke særlig god den første tid, men spillede sig væsentligt op. Han er god på låget, og relativt hurtig. Han er væsentligt bedre end vores egne "forsvarstalenter", der nu efter 2-3 år stadig ikke er i nærheden af noget der minder om et gennembrud.
Daniel Høegh er simpelthen så ringe, og han er tilmed langsom. Stort nej tak. Derudover synes jeg du tager fejl med Magnus, hvilket man også kunne se igår i de perioder AaB spillede med bevægelse. Han ser åbningerne, og han tør vende på lidt plads og det er kun hans første sæson som senior.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 18. maj 2017, 14:23

Gamen skrev:

Jeg synes han alt for ofte havde store placeringsvanskeligheder og at det desuden virkede til, at han blev meget hurtigt påvirket af den negative stime, som OB befandt sig i, da han spillede fast. Jeg ser ham ikke som væsentligt bedre end Kasper P, selvom det måske er nogle lidt forskellige kompetencer, de repræsenterer.

Det er dog generelt svært at spå om, hvem der kan blive solide midterforsvarere. Hvem havde fx troet, at Søren Reese i Viborg skulle blive en af forårets stærkeste forsvarsspillere? Eller at Jonas Bager skulle holde Mads Fenger ude af Randers' midterforsvar?

Det vi har brug for er dels en forsvarsstyrmand og dels en af de anonyme forsvarsspillere a la Reese, der bare kan forsvare stabilt i hver eneste kamp. Jeg tror stadig på, at Kasper P kan blive den anonyme, stabile forssvarsspiller på niveau med Reese - måske ikke allerede i næste sæson, men kort efter. Blåbjerg er en fin backup på venstre back, men ikke mere end det.

Holgersson har for meget fårlig historie med sig fra denne sæson til at klare sig og kan desuden ikke udvikle sig mere. Han må videre.

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 14:28

BoT skrev:
Det er dog generelt svært at spå om, hvem der kan blive solide midterforsvarere. Hvem havde fx troet, at Søren Reese i Viborg skulle blive en af forårets stærkeste forsvarsspillere? Eller at Jonas Bager skulle holde Mads Fenger ude af Randers' midterforsvar?

Det vi har brug for er dels en forsvarsstyrmand og dels en af de anonyme forsvarsspillere a la Reese, der bare kan forsvare stabilt i hver eneste kamp. Jeg tror stadig på, at Kasper P kan blive den anonyme, stabile forssvarsspiller på niveau med Reese - måske ikke allerede i næste sæson, men kort efter. Blåbjerg er en fin backup på venstre back, men ikke mere end det.

Holgersson har for meget fårlig historie med sig fra denne sæson til at klare sig og kan desuden ikke udvikle sig mere. Han må videre.
Men Kasper P. har haft 3 år til at vise det - uden fremskridt. Jeg tror simpelthen ikke på at han løfter sig yderligere.

Jonas Bager har nu ikke holdt Fenger ude - han har spillet alle kampe indtil han blev skadet, og efterfølgende har man så valgt at prioritere spilletid til den spiller der også er i klubben efter ferien.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2017, 14:28

Søren Reese er iøvrigt også heroppefra. Der var hvertfald en del fra mit gymnasium der kender/kendte ham. Dengang spillede han vist i Jetsmark. Måske et emne til midterforsvaret.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 18. maj 2017, 14:36

Gamen skrev: Men Kasper P. har haft 3 år til at vise det - uden fremskridt. Jeg tror simpelthen ikke på at han løfter sig yderligere.
Han er dog stadig ung - især for en midterforsvarer. Desuden han det meste af hans voksentid været på et hold, der ikke har fungeret optimalt. Giv ham en stærk, stabil makker igennem et par år, så tror jeg du har en Reese-type.

Men indtil da skal vi have kvalitet ind. Helst to nye centerforsvarere. Hvis Okore på nogen måde er realistisk, vil jeg mene, det er en no-brainer. Der er altså stor forskel på at se dårlig ud i en afgørende europæisk kamp på Amsterdam Arena over for Dolberg, og så at spille over for diverse sløje superligaangribere hver weekend.

Men er han en ledertype? Næppe. Det bliver den sværeste signing i år!

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 14:38

Nå, hvis vi ellers skal kigge lige på spillere igen...

Det er ingen hemmelighed, at jeg gerne ser en erstatning til den defensive midtbane der kan mere end Magnus Christensen eller andre alternativer. Når man ved at Gaarde efter sigende var i Belgien for at tage et kig på Westerlo.

Westerlo's Khaleem Hyland har kontraktudløb til sommer, og kunne være en mulighed. Har 6 gode sæsoner i Belgien bag sig og spiller landsholdsfodbold for Trinidad & Tobago.

Carlos Strandberg er pt. udlånt fra Club Brügge til Westerlo - var forrygende på leje i AIK sidste sæson, hvorefter Brügge købte ham fri fra CSKA. Med Club Brügge's tendens til at kun at spille med en decideret angriber skal Strandberg måske lejes ud igen.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. maj 2017, 14:40

Jeg tror godt vi kan droppe alle tanker om Okore:

FCM finder ham stadig interessant. De har væsentligt mere at tilbyde i løn og kan tilbyde ham en plads på et tophold.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nteressant
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. maj 2017, 14:54

Forza skrev:Jeg tror godt vi kan droppe alle tanker om Okore:

FCM finder ham stadig interessant. De har væsentligt mere at tilbyde i løn og kan tilbyde ham en plads på et tophold.

Præcis som jeg spåede.
Kanon løn i FCK og der kan vi ikke være med.
Plus FCM kan tilbyde mere end os, både pengemæssigt (Så længe det varer) og sportsligt (Så længe det varer)

Kan kun se Okore kan blive AaB spiller, hvis han er villig til at gå endnu længere ned i løn og, hvis han ønsker et samarbejde med Wieghorst igen.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 18. maj 2017, 15:29

Gaarde6 skrev:
Forza skrev:Jeg tror godt vi kan droppe alle tanker om Okore:

Præcis som jeg spåede.
Kanon løn i FCK og der kan vi ikke være med.
Plus FCM kan tilbyde mere end os, både pengemæssigt (Så længe det varer) og sportsligt (Så længe det varer)

Kan kun se Okore kan blive AaB spiller, hvis han er villig til at gå endnu længere ned i løn og, hvis han ønsker et samarbejde med Wieghorst igen.
Samt han nok er tættere på en fast plads hos end FCM... og ja. Man skal heller ikke undervurdere vigtigheden af den træner han skal have...

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 18. maj 2017, 19:35

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6671957

Uden tvivl en dygtig spiller der har nogle af de kreative kvaliteter vi godt kunne bruge.

Meget uheldige episoder i Randers, der er dog altid to sider i sådan en sag, og med Gravgaard som sportsdirektør ved man aldrig hvad der er forgået bag kulissen.

Man kunne godt liste et forsigtigt bud ind igen!

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 18. maj 2017, 19:37

troelsh skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6671957

Uden tvivl en dygtig spiller der har nogle af de kreative kvaliteter vi godt kunne bruge.

Meget uheldige episoder i Randers, der er dog altid to sider i sådan en sag, og med Gravgaard som sportsdirektør ved man aldrig hvad der er forgået bag kulissen.

Man kunne godt liste et forsigtigt bud ind igen!
Nej

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 18. maj 2017, 21:14

Ved ikke om det er relevant i denne tråd, men jeg bar til et arrangement på stadion i dag, hvor Wieghorst blandt andet fortalte lidt, og stillede op til spørgsmål. Jeg spurgte om hvor vidt Børsting havde kvaliteterne til at blive en god HB i AaB's system, og svaret var lidt kryptisk, men kan bedst oversættes til at det arbejdes der med, og at han umiddelbart havde de rigtige kompetencer.
Jeg ser ham ikke som målfarlig nok til at være angriber, ikke kreativ nok til at være fløj og ikke disciplineret nok til en cm. Han er løbestærk, god til at tackle, og kan snyde en mand, så back i vores system kunne godt gå an. Eneste der taler imod er at han måsle ikke er eksplosiv nok.

Låst