Enig - plus at gennemsnitsalder alene ikke kan være en KPI. Opnås det ved at hente 11 gange Nkada/Rokkedal kan det da være det samme. Jeg vil hellere have en håndfuld store salgsobjekter end jeg bare vil have ungdomsspillere i metermål.R Rosenberg skrev: ↑22. apr 2021, 15:35Pil lige målmænd ud af det regnestykke, medmindre de er helt enestående talenter.FlæskeFrank skrev: ↑22. apr 2021, 12:23Gennemsnitsalderen i går var 27,5 år. Det er altså meget højt og for højt, hvis vi skal sælge spillere.
Så skal vi ikke kigge på 28+ spillere.
En målmand med erfaring er ekstremt meget værd.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
RAUS RAUS SSE!
Helt enig, Dalsgaard kunne være en lækker signing.FIDEL skrev: ↑22. apr 2021, 14:58Enig. Dog synes jeg stadig, at vi skal gå efter at hente Dalsgaard hjem. Han kunne blive en god leder i vores defensiv.FlæskeFrank skrev: ↑22. apr 2021, 12:23Gennemsnitsalderen i går var 27,5 år. Det er altså meget højt og for højt, hvis vi skal sælge spillere.
Endvidere håber jeg, at Inge endelig får hentet en angriber ind med noget fart, fysik og afslutningsevner. Mon Kamara stadig er relevant?
Synes også, at spillere som Warming og Hebo Rasmussen fra Lyngby er særdeles spændende, og ville pynte i vores trup.
Og helt enig, der er en del spillere på Lyngbys hold, der kunne pynte. Kornvig og Tshiembe også. Bodø har tidligere skambudt 1mio på Warming og derudover var det "ikke eksotisk nok" til ham. Måske Nordens Paris kunne friste?
Hebo ville iøvrigt være en fantastisk erstatning for MC.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Warming havde i de sene ungdomsår en meget dårlig attitude, som naturligvis kan være skubbet til side efter han er trådt ind i "voksenfodbold". Jeg har ikke set ham for lyngby, så måske han har kvaliteterne til at blive en solid spiller, HVIS han har fået justeret lidt på hovedet?Prica22 skrev: ↑22. apr 2021, 16:31Helt enig, Dalsgaard kunne være en lækker signing.FIDEL skrev: ↑22. apr 2021, 14:58Enig. Dog synes jeg stadig, at vi skal gå efter at hente Dalsgaard hjem. Han kunne blive en god leder i vores defensiv.FlæskeFrank skrev: ↑22. apr 2021, 12:23Gennemsnitsalderen i går var 27,5 år. Det er altså meget højt og for højt, hvis vi skal sælge spillere.
Endvidere håber jeg, at Inge endelig får hentet en angriber ind med noget fart, fysik og afslutningsevner. Mon Kamara stadig er relevant?
Synes også, at spillere som Warming og Hebo Rasmussen fra Lyngby er særdeles spændende, og ville pynte i vores trup.
Og helt enig, der er en del spillere på Lyngbys hold, der kunne pynte. Kornvig og Tshiembe også. Bodø har tidligere skambudt 1mio på Warming og derudover var det "ikke eksotisk nok" til ham. Måske Nordens Paris kunne friste?![]()
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Det kan meget vel være, at det har været et slags wake up call, at han ikke har været den store stjerne nogle steder, som han tidligere var som ungdomsspiller. Dog ser jeg ikke helt det samme lys i ham, som mange andre gør, dog uden at have holdt alt for meget øje med ham. Kunne være en fin indskifter, i den rolle O.Klitten tidligere havde.Mogens skrev: ↑23. apr 2021, 12:07Warming havde i de sene ungdomsår en meget dårlig attitude, som naturligvis kan være skubbet til side efter han er trådt ind i "voksenfodbold". Jeg har ikke set ham for lyngby, så måske han har kvaliteterne til at blive en solid spiller, HVIS han har fået justeret lidt på hovedet?Prica22 skrev: ↑22. apr 2021, 16:31Helt enig, Dalsgaard kunne være en lækker signing.FIDEL skrev: ↑22. apr 2021, 14:58Enig. Dog synes jeg stadig, at vi skal gå efter at hente Dalsgaard hjem. Han kunne blive en god leder i vores defensiv.FlæskeFrank skrev: ↑22. apr 2021, 12:23Gennemsnitsalderen i går var 27,5 år. Det er altså meget højt og for højt, hvis vi skal sælge spillere.
Og helt enig, der er en del spillere på Lyngbys hold, der kunne pynte. Kornvig og Tshiembe også. Bodø har tidligere skambudt 1mio på Warming og derudover var det "ikke eksotisk nok" til ham. Måske Nordens Paris kunne friste?![]()
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg ser ærligt talt ikke et behov for at spendere af begrænsede ressourcer på "fine indskiftninger" - dem har vi tonsvis af. Og på et fint niveau.Prica22 skrev: ↑23. apr 2021, 12:12Det kan meget vel være, at det har været et slags wake up call, at han ikke har været den store stjerne nogle steder, som han tidligere var som ungdomsspiller. Dog ser jeg ikke helt det samme lys i ham, som mange andre gør, dog uden at have holdt alt for meget øje med ham. Kunne være en fin indskifter, i den rolle O.Klitten tidligere havde.Mogens skrev: ↑23. apr 2021, 12:07Warming havde i de sene ungdomsår en meget dårlig attitude, som naturligvis kan være skubbet til side efter han er trådt ind i "voksenfodbold". Jeg har ikke set ham for lyngby, så måske han har kvaliteterne til at blive en solid spiller, HVIS han har fået justeret lidt på hovedet?Prica22 skrev: ↑22. apr 2021, 16:31Helt enig, Dalsgaard kunne være en lækker signing.FIDEL skrev: ↑22. apr 2021, 14:58Enig. Dog synes jeg stadig, at vi skal gå efter at hente Dalsgaard hjem. Han kunne blive en god leder i vores defensiv.FlæskeFrank skrev: ↑22. apr 2021, 12:23Gennemsnitsalderen i går var 27,5 år. Det er altså meget højt og for højt, hvis vi skal sælge spillere.
Vi mangler en række spillere, der kan træde ind i startelleveren.
En højre back/wingback - allerede her har vi så en "fin indskifter", medmindre man kan være så dygtig og manipulerende, at man kan få afhændet Pallesen.
En targetman - også her har man både nu og efter indkøb vældige "fine indskiftere".
En centerforsvarer - og her gør samme sig gældende med "fine indskiftere", hvis man forhåbentlig køber en sådan.
Jeg gad egentlig godt, at Bjørn Paulsen ikke var så forelsket i Hammarby (eller holdt linjen varm til SJE).
Ædruelighedens stemme
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Offensiven består vel af Lucas, Prica, Fossum, Børsting, Rufo, Kusk, Hannesbo, O.Klitten, Samuelsen, van Weert, Nkada og udlejede Jeppe P.
Vi har 3-4 i startopstillingen, men der er 12 mand på listen... og spiller Hiljemark er der nok kun 3 startere(3-4-3).
3 har udløb til sommer, men vil vi af med Samuelsen og van Weert? Hvis vi får 1 ny ind for de tre, er de stadig 10 spillere. Og så har jeg ikke nævnt ham fra Helsingør.
Der skal vel næsten 6 mand ud for en fast angriber, hvis det skal være optimal.
Hannesbo og Børsting kan trækkes ned på midtbanen, men stadig mange spillere til få pladser. Lucas spiller jo hver gang, hvis han er skadefri og så der pludselig kun to pladser tilbage... og vi forventer jo en bomber, så er der en stamplads tilbage
Vi har 3-4 i startopstillingen, men der er 12 mand på listen... og spiller Hiljemark er der nok kun 3 startere(3-4-3).
3 har udløb til sommer, men vil vi af med Samuelsen og van Weert? Hvis vi får 1 ny ind for de tre, er de stadig 10 spillere. Og så har jeg ikke nævnt ham fra Helsingør.
Hannesbo og Børsting kan trækkes ned på midtbanen, men stadig mange spillere til få pladser. Lucas spiller jo hver gang, hvis han er skadefri og så der pludselig kun to pladser tilbage... og vi forventer jo en bomber, så er der en stamplads tilbage
- FlæskeFrank
-
R Rosenberg
- Allstar

Samuelsen, van Weert, Magnus, O og L Klitten, Nkada og Pallesen bør man skille sig af med, hvis man kan.FlæskeFrank skrev: ↑23. apr 2021, 13:43Offensiven består vel af Lucas, Prica, Fossum, Børsting, Rufo, Kusk, Hannesbo, O.Klitten, Samuelsen, van Weert, Nkada og udlejede Jeppe P.
Hannesbo og Børsting kan trækkes ned på midtbanen, men stadig mange spillere til få pladser. Lucas spiller jo hver gang, hvis han er skadefri og så der pludselig kun to pladser tilbage... og vi forventer jo en bomber, så er der en stamplads tilbage![]()
De to førstnævnte og den sidste er spillere i deres bedste alder, men har simpelthen hverken niveau eller impact til målsætningen.
Med resterende "talenter" gør det samme sig gældende.
Så ind med en kompetent striker, en højre back og en centerforsvarer, der reelt er forstærkninger. Vi har rigeligt med backup i alle kæder, selvom alle 6 skulle ryge.
Ædruelighedens stemme
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Tænk lige over, hvornår vi sidst har købt en angriber, der har gjort det bedre end Weert. Det er en meget svær ( og dyr ) opgave, at finde en angriber, der med garanti, kan lave 15+ mål på en sæson. Jeg synes ikke, vi skal skille os af med Weert.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Det er nok ikke nogen svær opgave at finde en der kan lave 4 mål på en sæson. Han har mange gode ting, den kære Tom, men også nogle områder hvor han mangler noget.Brodernumsi skrev: ↑23. apr 2021, 14:40Tænk lige over, hvornår vi sidst har købt en angriber, der har gjort det bedre end Weert. Det er en meget svær ( og dyr ) opgave, at finde en angriber, der med garanti, kan lave 15+ mål på en sæson. Jeg synes ikke, vi skal skille os af med Weert.
Jeg er helt enig i, at enten skal vi hente en spiller der er klasse i Superligaen som Ronnie Schwartz (der med garanti vil kunne overgå den total for AaB) eller også skal vi gå efter noget yngre med større potentiale. Det er vel også hvad AaB har signaleret.
-
R Rosenberg
- Allstar

Vi bliver nødt til at forsøge. Tom har et snit på godt 7 mål pr sæson over de seneste tre sæsoner - det er jo ikke godt nok.Brodernumsi skrev: ↑23. apr 2021, 14:40Tænk lige over, hvornår vi sidst har købt en angriber, der har gjort det bedre end Weert. Det er en meget svær ( og dyr ) opgave, at finde en angriber, der med garanti, kan lave 15+ mål på en sæson. Jeg synes ikke, vi skal skille os af med Weert.
AaB har sultet efter en angriber siden Spalvis. Pohl og Tom er jo begge til den lunkne side.
Jeg kunne godt tænke mig, at Ronni var træt efter en sæson i England og kunne tage to-tre sæsoner i AaB.
Ædruelighedens stemme
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvornår har van Weert kun lavet fire mål i en sæson?Julgranen skrev: ↑23. apr 2021, 14:57Det er nok ikke nogen svær opgave at finde en der kan lave 4 mål på en sæson. Han har mange gode ting, den kære Tom, men også nogle områder hvor han mangler noget.Brodernumsi skrev: ↑23. apr 2021, 14:40Tænk lige over, hvornår vi sidst har købt en angriber, der har gjort det bedre end Weert. Det er en meget svær ( og dyr ) opgave, at finde en angriber, der med garanti, kan lave 15+ mål på en sæson. Jeg synes ikke, vi skal skille os af med Weert.
Jeg er helt enig i, at enten skal vi hente en spiller der er klasse i Superligaen som Ronnie Schwartz (der med garanti vil kunne overgå den total for AaB) eller også skal vi gå efter noget yngre med større potentiale. Det er vel også hvad AaB har signaleret.
- FlæskeFrank
Det sagde kommentatorerne under kampen - nu er han så selvfølgelig på 5 mål.
Jeg tror godt vi kan finde en der kan levere det samme eller mere, og samtidig give os mere i andre facetter af spillet.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jeg synes bestemt også, at vi skal finde os en klasseangriber, men vi skal ikke skille os af med Weert, før vi har fundet denne. Dvs. hvem end vi henter, så synes jeg, han lige skal ses an i 6 måneders tid, før vi skiber Weert afsted.Julgranen skrev: ↑23. apr 2021, 14:57Det er nok ikke nogen svær opgave at finde en der kan lave 4 mål på en sæson. Han har mange gode ting, den kære Tom, men også nogle områder hvor han mangler noget.Brodernumsi skrev: ↑23. apr 2021, 14:40Tænk lige over, hvornår vi sidst har købt en angriber, der har gjort det bedre end Weert. Det er en meget svær ( og dyr ) opgave, at finde en angriber, der med garanti, kan lave 15+ mål på en sæson. Jeg synes ikke, vi skal skille os af med Weert.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Tom er en habil angriber og hverken mere eller mindre. Jeg har en følelse af, at han aldrig rigtig fik det optimale ud af det.
Det kan vi godt gøre bedre.
Ud med Tom og, Samuelsen, og så finder vi en type a la Prica senior. Vi har rigelig med drible/tekniske typer oppe foran. Der er for mange, der kan det samme.
Ud med Tom og, Samuelsen, og så finder vi en type a la Prica senior. Vi har rigelig med drible/tekniske typer oppe foran. Der er for mange, der kan det samme.
Synes faktisk vi mangler noget eksplosivitet og fart i offensiven. Det kan også give mere plads til Kusk, Lucas etc. Men svært at finde den perfekte løsning.Dennis Nielsen skrev: ↑23. apr 2021, 17:57Tom er en habil angriber og hverken mere eller mindre. Jeg har en følelse af, at han aldrig rigtig fik det optimale ud af det.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Min pointe var, at spillertyperne ligner hinanden for meget. De okkuperer de samme rum og trækker ned i banen alle sammen. Lukas, kusk og samuelsen.FIDEL skrev: ↑23. apr 2021, 18:01Synes faktisk vi mangler noget eksplosivitet og fart i offensiven. Det kan også give mere plads til Kusk, Lucas etc. Men svært at finde den perfekte løsning.Dennis Nielsen skrev: ↑23. apr 2021, 17:57Tom er en habil angriber og hverken mere eller mindre. Jeg har en følelse af, at han aldrig rigtig fik det optimale ud af det.
Enig. En eksplosiv type a la pohl med bedre afslutninger, ville også være en godt alternativ. Det ville strække modstanderens forsvar og give mere plads mellem kæderne til vores kreative typer som kusk og Lukas.
Tom blev ødelagt af at han skulle spille kant. Er sikker på han havde stabilt lavet 10 mål hver år havde han spiller front angriber. Det er dyrt at finde en der er bedre.Dennis Nielsen skrev: ↑23. apr 2021, 17:57Tom er en habil angriber og hverken mere eller mindre. Jeg har en følelse af, at han aldrig rigtig fik det optimale ud af det.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg synes, vi mangler ham, der klapper på kassen og som søger feltet med et eneste formål: At klappe på kassen.FIDEL skrev: ↑23. apr 2021, 18:01Synes faktisk vi mangler noget eksplosivitet og fart i offensiven. Det kan også give mere plads til Kusk, Lucas etc. Men svært at finde den perfekte løsning.Dennis Nielsen skrev: ↑23. apr 2021, 17:57Tom er en habil angriber og hverken mere eller mindre. Jeg har en følelse af, at han aldrig rigtig fik det optimale ud af det.
Nipserier og drible rundt uden for feltet har vi rigeligt af.
En Schwartz/Spalvis/Erik Bo/Wilczec/Lewandowski-type ville være særdeles kærkomment.
Ædruelighedens stemme
Vores kommende stjernestopper er end ikke i truppen for SIF i dag og han er ikke meldt skadet. Det er godt nok skidt. Så vil nogen sige, at han ikke spiller fordi han ikke vil forlænge, men hvilken interesse skulle SIF have i ikke at spille med det bedste hold i oprykningskampen? Ligeledes var han heller ikke med sidst og han bliver altså holdt ud af Gertsen og Salquist der ikke har imponeret i Superligaen. Var Hagelskjær god nok til os havde Kent ikke valgt de spillere foran ham uden at blinke. Jeg har svært ved at tro at Hagelskjær bliver mere end spild af penge og til sammenligning spiller Kasper P fast i en klub på samme hylde.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Han har nærmest ikke spillet siden han valgte at afvise Silkeborg for 3. gang. For Silkeborg er det stort set vigtigere at udvikle unge, salgbare spillere, hvorfor de satser på andre nu.Jakobsen skrev: ↑23. apr 2021, 19:20Vores kommende stjernestopper er end ikke i truppen for SIF i dag og han er ikke meldt skadet. Det er godt nok skidt. Så vil nogen sige, at han ikke spiller fordi han ikke vil forlænge, men hvilken interesse skulle SIF have i ikke at spille med det bedste hold i oprykningskampen? Ligeledes var han heller ikke med sidst og han bliver altså holdt ud af Gertsen og Salquist der ikke har imponeret i Superligaen. Var Hagelskjær god nok til os havde Kent ikke valgt de spillere foran ham uden at blinke. Jeg har svært ved at tro at Hagelskjær bliver mere end spild af penge og til sammenligning spiller Kasper P fast i en klub på samme hylde.
Det er jo også grunden til at de sjældent bruger penge på forstærkninger når de rykker op.