Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
birk
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af birk » 26. jan 2016, 12:14

Uopnåeligt for AaB
Og godt det samme
Dem der mener at AaB kan være med på løn osv med Leeds og andre 20 klubber , er helt ude i hampen
Men hvis folk tror det , så kan man da ligeså godt hente den franske højre back i Arsenal , som også mangler spilletid i forhold til det kommende EM :cool:
I

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jan 2016, 12:22

Gamen skrev:
Yankee skrev:Men hvorfor i alverden skulle vi smide et større millionbeløb for at leje ham i en halvsæson? Vi står jo ikke og mangler spillere og det går lodret imod klubbens strategi.
Nu skal du lige huske på at vi har næsten 100 mio. i likvide midler, hvilket gør at vi sagtens nu og her kan smide en 3-4 mio. ud til f.eks. sign-on fees og lejebeløb... har jeg hørt.
Det kan vi helt sikkert godt. Men hvorfor skulle klubben afvige så drastisk fra den nuværende strategi for at hente en midtbanespiller, hvor vi er udmærket besat? Hvorfor skulle man sætte Børsting og Abildgaard tilbage i deres udvikling?

Rafa2
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Karlsbergbæltet

Indlæg af Rafa2 » 26. jan 2016, 12:27

Hvem snakker om leje?? Han er foreslået som en mulighed, og hvis Gaarde går videre med det må vi se om det kan lykkes.
Kom med andre og bedre forslag hvis muligt. Han er jo kun interessant hvis / når Thomsen smutter.
Come on Guys!! :S
Rafa2 som chefscout!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. jan 2016, 12:32

Andreas Maxsø ser ud til at være på vej til Tyrkiet, så de der evt skulle have drømt om ham kan vist glemme den transfer for nu. Det er måske egentlig fint nok, selvom jeg sagtens kunne se ideen i at få ham til Aalborg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jan 2016, 12:41

Rafa2 skrev:Hvem snakker om leje?? Han er foreslået som en mulighed, og hvis Gaarde går videre med det må vi se om det kan lykkes.
Kom med andre og bedre forslag hvis muligt. Han er jo kun interessant hvis / når Thomsen smutter.
Der har været diskuteret ladninger af forslag i denne og tidligere tråde. Ingen af dem er dog spillere med en årsløn på den grimme side af 10 millioner kroner.

Rafa2
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Karlsbergbæltet

Indlæg af Rafa2 » 26. jan 2016, 12:49

Jamen det overrasker mig ikke at du er negativ stemt Yankee - intet har ændret sig i den retning ;)
Rafa2 som chefscout!

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 26. jan 2016, 13:23

Der må virkelig ske noget vildt med truppen til sommer, og pengene må være OK store.

Siden Thelander blev "solgt" har vi hentet;
Bassagog - næsten gratis og nok lav løn
Kakeeto - gratis og nok os lav løn
Nogle jeg har glemt??....

Nu og til sommer smutter;
Spalvis - senest! Medium løn tung + salg
Thomsen - Senest! Medium løntung + salg
KEP - Meget løn tung
Augu - Meget løn tung - vælger nok at stoppe og lave noget andet I AaB
Dalle - Medium løntung
Jönsson - Meget løntung - tror desværre han smutter, men håber det modsatte.
Blomquest - Medium løntung + salg
Nogle jeg har glemt???

De skal bar investeres I;
Forlængelse af Risgård.
Ny central forsvarer, til startopstillingen.
NY HB hvis Gilli/Patrik ikke klarer sig til startopstillingen.
Ny angriber hvis Helenius ikke klarer sig til startopstillingen.
Ny kantspiller hvis Jönsson smutter som reserve/startopstilling.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jan 2016, 13:35

DE skal jo have penge til Sebastian Larsson, jf. Rafa2
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 13:35

Yankee skrev: Det kan vi helt sikkert godt. Men hvorfor skulle klubben afvige så drastisk fra den nuværende strategi for at hente en midtbanespiller, hvor vi er udmærket besat? Hvorfor skulle man sætte Børsting og Abildgaard tilbage i deres udvikling?
Det var en joke, med henvisning til Arendt's hokus-pokus-økonomiske betragtninger.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 26. jan 2016, 13:45

Stod det til mig, så henter vi den spiller der skal erstatte Thomsen inden vinduet smækker i på søndag, uanset om Thomsen bliver eller sælges.

Som 9000AaB ridser op, så står vi foran en større udskiftning blandt truppens vigtigste spillere. Med den korte sommerpause in mente, risikere vi at skulle integrere 3-5 nye spillere. Heraf mindst to til start 11'eren.

Endnu engang, er det vigtigt at pointere, at bredden og kvaliteten på midtbanen ikke er tilstrækkelig. Risgård har historisk set, og også i efteråret, døjet med skader. Würtz sidder ude med karantæne hver femte kamp og Børsting er fortsat en ung spiler, hvor kvaliteten fra kamp til kamp, ikke er til at han er den eneste seriøse bejler til højre kanten.

Søndergaard var i dag, selv ude og kommentere på problematikken med den store udskiftning til sommer.

Som det er nu, står Abildgård til at spille fast, hvis Risgård får en alvorlig skade. Får Würtz en skade, skal Augo damme rygrad. Bliver Thomsen skadet, skal Thrane eller Bruhn slå igennem ed et brag, ellers kommer vi til at pille sidelæns hele foråret.

Så Gaarde: hent dog ham, I har udset til at erstatte Thomsen. Jeg ved I allerede har lavet de indlenden manøvre i forhold til det, da man i december var ude og sige at man regnede med at sælge Thomsen i januar og at han skulle erstattes udefra.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 26. jan 2016, 13:46

Rafa2 skrev:Hvem snakker om leje?? Han er foreslået som en mulighed, og hvis Gaarde går videre med det må vi se om det kan lykkes.
Årene væk fra debatsiden har ikke gjort dig mindre urealistisk i dine forslag. Og nej, jeg har ikke et andet bud.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 26. jan 2016, 13:48

limey skrev:
Årene væk fra debatsiden har ikke gjort dig mindre urealistisk i dine forslag. Og nej, jeg har ikke et andet bud.
Hvad med Kloagger?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 26. jan 2016, 13:49

Provst i Brovst skrev:
limey skrev:
Hvad med Kloagger?
Ja, og Bentn(ov)er

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. jan 2016, 14:30

jonas386 skrev:Andreas Maxsø ser ud til at være på vej til Tyrkiet, så de der evt skulle have drømt om ham kan vist glemme den transfer for nu. Det er måske egentlig fint nok, selvom jeg sagtens kunne se ideen i at få ham til Aalborg.
Jeg havde gerne set 'AC' i AaB, men det kommer ikke til at ske. Kuhn har netop hentet midtbane terrieren

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 26. jan 2016, 14:59

Gamen skrev:
Yankee skrev: Det kan vi helt sikkert godt. Men hvorfor skulle klubben afvige så drastisk fra den nuværende strategi for at hente en midtbanespiller, hvor vi er udmærket besat? Hvorfor skulle man sætte Børsting og Abildgaard tilbage i deres udvikling?
Det var en joke, med henvisning til Arendt's hokus-pokus-økonomiske betragtninger.
Hvorfor kan du ikke lade det ligge?

Nu nævner du mig personligt, så jeg vil igen fremlægge faktum. Dette er, at vi tidligere har givet store lejebeløb for Duncan og Lumb i vores katastrofale sæson med en 10. plads. Jeg ved det ikke, men lur mig om Augo ikke også fik en sign on fee, da vi hentede ham i samme vindue.

Det kan lade sig gøre med likvide midler på 93 mio kr., ved et eventuelt Luks Spalvis salg på 18 mio. kr., både selskabsretligt og ved almindelig kontraktudarbejdelse. Jeg tror endda, at du igen uden belæg sagde, at studenterhuen ikke trykkede. Uden at kende dig så er min formodning, at mine snit på mine ungdoms- og nuværende videregående uddannelse er noget højere end dine. Kan du gætte, hvad min videregående uddannelse er, efter at jeg endda har givet dig et stort hint?

Jeg er dog enig med Yankee. Klubben satser på vores unge spillere. Dette gælder også på midtbanen, hvor jeg godt kunne se en udskiftning af Kasper Risgård for Casper Sloth til sommer, da han er meget skadet og alderen trykker. Det er ikke populært, men det kunne være et godt generationsskifte i min bog.

Du udstiller igen din manglende viden, kommer med påstande uden belæg og ignorerer tidligere begivenheder. Jeg forstår det ikke helt, men det siger meget om dig, synes jeg ;)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. jan 2016, 15:45

Yankee skrev:Men hvorfor i alverden skulle vi smide et større millionbeløb for at leje ham i en halvsæson? Vi står jo ikke og mangler spillere og det går lodret imod klubbens strategi.
Hvis Seb Larsson koster ~10 mio om aaret, saa er det - saafremt vi skal daekke hele loennen - ~5 mio for en halvsaeson. Seb har dog spillet omkring 5 kampe (i spilminutter) for Sunderland, og er mest (udelukkende?) som reserve i aar. Han bliver rygtet til Leeds, og jeg kan oplyse at Leeds hoejsloennede spiller kun faar ca. halvdelen af Seb's loen (de har ingen penge). Seb vil ogsaa til en klub hvor han er sikret spilletid, da han netop vil med til EM, og at spille med i toppen af den danske liga for et hold der laver mange maal, goer ham formentlig mere synlig, end for et kedeligt hold som Leeds.

Derfor: hvis spilleren er villig til at gaa ned i niveau, Sunderland er villige til at slaekke paa loenkravet, og saafremt Thomsen bliver solgt i loebet af de naeste par dage, saa - selvom der kommer andre klubber paa banen - er det ikke vanvittigt at proeve at hente ham.

Penslet ud:
Hvis vi nu siger det koster 2,5 mio at leje ham i 6 maaneder, er det beloeb dermed saa meget hoejere end den potentielle tab folk er villige til at aede ved at beholde Thomsen eller Spalvis et halvt aar? Hvis man er villig til det og vil vaere konsistent, saa skal man ogsaa acceptere at et lejemaal i denne stoerrelse er ok. Saa hvis Thomsen ryger i loebet af de sidste par dage, saa staar vi netop og mangler en spiller til pladsen, og hvis vi mener det alvorligt med mesterskabet, saa kan jeg ikke helt se hvorfor det skulle vaere vanvittigt at forsoege at hente Seb i seks maaneder, eller en anden spiller i samme klasse.

Det afhaenger dog af om vi mister Thomsen (ser ikke ud til at ske). Og det afhaenger af om klubben er villige til at braende saa mange penge af paa et mesterskab gennem et lejemaal (det er de ikke). Men buddet er sgu ikke mere urealistisk end alle de andre bud der flyver rundt herinde. Og brugere der gang paa gang beklager sig over at AaB's selvudslettende kommunikation og mangel paa ambition, burde da klart tage ja-hatten paa her.

Men nej, det er usandsynligt det kommer til at ske. Men det her er traaden til fucking transferoensker, saa maaske det burde vaere ok at spekulere i spillere selvom de ikke endnu staar med kontrakten og blyant i haanden?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jan 2016, 16:29

Buzz Killington skrev:Men nej, det er usandsynligt det kommer til at ske. Men det her er traaden til fucking transferoensker, saa maaske det burde vaere ok at spekulere i spillere selvom de ikke endnu staar med kontrakten og blyant i haanden?
Hvem bestrider det?

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 16:42

Arendt skrev: Hvorfor kan du ikke lade det ligge?

Nu nævner du mig personligt, så jeg vil igen fremlægge faktum. Dette er, at vi tidligere har givet store lejebeløb for Duncan og Lumb i vores katastrofale sæson med en 10. plads. Jeg ved det ikke, men lur mig om Augo ikke også fik en sign on fee, da vi hentede ham i samme vindue.

Det kan lade sig gøre med likvide midler på 93 mio kr., ved et eventuelt Luks Spalvis salg på 18 mio. kr., både selskabsretligt og ved almindelig kontraktudarbejdelse. Jeg tror endda, at du igen uden belæg sagde, at studenterhuen ikke trykkede. Uden at kende dig så er min formodning, at mine snit på mine ungdoms- og nuværende videregående uddannelse er noget højere end dine. Kan du gætte, hvad min videregående uddannelse er, efter at jeg endda har givet dig et stort hint?

Jeg er dog enig med Yankee. Klubben satser på vores unge spillere. Dette gælder også på midtbanen, hvor jeg godt kunne se en udskiftning af Kasper Risgård for Casper Sloth til sommer, da han er meget skadet og alderen trykker. Det er ikke populært, men det kunne være et godt generationsskifte i min bog.

Du udstiller igen din manglende viden, kommer med påstande uden belæg og ignorerer tidligere begivenheder. Jeg forstår det ikke helt, men det siger meget om dig, synes jeg ;)
Når man begynder at drage paralleller til perioder hvor vi havde det dobbelte i lønbudget ifht. nu i den ene situation, og kæmpede for AaB's eksistens i den anden situation, så begynder det altså at blive en smule absurd.
Vi taler en periode hvor AaB havde 3 gange så mange ansatte som nu, og et lønbudget der var mindst 15 mio. højere.

Hvis ikke du kan se, at det er helt andre tider ifht. i dag, hvor vi er på den anden side af en meget voldsom genopbygning af organisationen, der har kostet et hav af ansatte livet, for ikke at tale om nærmest halveret vores lønbudget, så tror jeg ikke dine karakterer på din videregående uddannelse er meget bevendt. At argumentere for at vi skulle knalde 4-5 mio. afsted i merudgifter til én spiller, i en tid hvor vi (efter genopbygningen) stort set ikke har øget vores lønudgifter, ville være dybt, dybt uansvarligt.

Siden det ikke fremgår om det er en kort, mellemlang eller lang videregående uddannelse, så tror jeg du er ved at blive social- og sundhedshjælper... :thumbsup:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. jan 2016, 16:45

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:Men nej, det er usandsynligt det kommer til at ske. Men det her er traaden til fucking transferoensker, saa maaske det burde vaere ok at spekulere i spillere selvom de ikke endnu staar med kontrakten og blyant i haanden?
Hvem bestrider det?
Den sidste del var ikke lige rettet mod dig. Saa beklager hvis det blev opfattet saadan. Men angaaende dit spoergsmaal, saa kan jeg se flere brugere der ikke meget andet er end latterliggoerelse til overs for forslaget, og en enkelt skrive endda "hold nu op". Selvom Seb' ikke er vildt realistisk, saa er det da stadig et bud der er vaerd at diskutere jf. mit sidste indlaeg.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. jan 2016, 16:51

Buzz Killington skrev: Den sidste del var ikke lige rettet mod dig. Saa beklager hvis det blev opfattet saadan. Men angaaende dit spoergsmaal, saa kan jeg se flere brugere der ikke meget andet er end latterliggoerelse til overs for forslaget, og en enkelt skrive endda "hold nu op". Selvom Seb' ikke er vildt realistisk, saa er det da stadig et bud der er vaerd at diskutere jf. mit sidste indlaeg.
Hvorfor er det det? Hvad skulle Sebastian Larsson lave i Danmark?
Og nej, han vil ikke til Leeds heller, som han sagde for få dage siden:

"Det var bara tidningsuppgifter. Det är inget som har varit på tal här. Man ska respektera allt och alla, men det är inget som jag är intresserad av kan jag väl säga och det har nog aldrig funnits något i det, säger han."

Det er rigtigt at han var ude i kulden i starten af sæsonen under Advocaat, men Allardyce er glad for ham og han var klubbens bedste spiller sidste sæson. Han er ikke bange for at misse EM, problemet for ham er jo bare lige nu at han har været skadet for én gangs skyld. Han bliver i Sunderland.

Og kan vi så lukke den? Medmindre du stadig mener at vi kan lokke en profileret PL-spiller...

Låst