Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 4. jun 2016, 18:26

degn skrev:Ifølge vandrørene i Hobro, forhandler AaB med med Hobro's Park.
Spændende! Han har set lovende ud IMO, og samtidig kan han ikke være specielt dyr. Hvis han så lige tager Mayron George i hånden til forholdsvis små penge, så ser det spændende ud!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 4. jun 2016, 18:26

Kokkefar skrev:
Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:Vingaard skulle have forhandlet med AaB.

Ikke at jeg som sådan håber på ham, men på de gode dage er han en fin spiller.
Men spiller han overhovedet fløj? Er han ikke mere en offensiv midt-type? Er det måske i højere grad en konkurrent til Ris?
Nej tænker han i så fald er konkurrent centralt. Måske har de bare hørt lidt til lønkrav. Så et interview med ham hvor han lød til at være langt i forhandlinger med en klub. Måske Esbjerg også prøver at lokke ham til Jylland.
Hej Martino. Er det noget du har hoert i byen, eller fra nogen rimelig taet paa Vingaard eller AaB? Hvis det er Vingaard, kunne jeg godt se ham i AaB i en enkelt saeson mens vi modner de unge lidt, men jeg havde hellere set en spiller med lidt udviklingspotentiale.

edit: Kunne forresten godt taenke mig vi forsoegte at ringe til Gorter igen. Han kan spille baade paa floejen og backen, og eftersigende ogsaa den centrale midt. Han fik en alvorlig skade, men er stadig kun 27. Han lavede f.eks. 7 assists i ca 30 kampe i den andenbedste Hollandske, saa han maa siges at vaere i gang igen. Breda som han spiller for, tabte playoff kampen mod Lucas' Willem II, saa mon ikke han ret billigt kan lokkes til AaB igen? Han har udloeb om et aar.
Helt enig ifht. Gorter. Synes han var en 1:1 erstatning for Ahlmann, og jeg synes han har både tekniske og taktiske kvaliteter til også at gøre sig gældende central i banen.
Gorter er en klasse signing uanset om det er som venstreback eller wing. Indstillingen var i TOP!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. jun 2016, 18:27

Jeg kender intet til ham, men har set hans navn nævnt herinde en del gange. Hvad kan han?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. jun 2016, 18:30

Sauer skrev:
Jeg kender intet til ham, men har set hans navn nævnt herinde en del gange. Hvad kan han?
Teknisk staerk driblesmoelf uden slutprodukt, endnu. Ville passe godt ind paa vores hold. Kun lige blevet 22. Alligevel 2 maal og 2 assiste i kun 22 kampe for et skodhold.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 4. jun 2016, 18:38

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:Vingaard skulle have forhandlet med AaB.

Ikke at jeg som sådan håber på ham, men på de gode dage er han en fin spiller.
Men spiller han overhovedet fløj? Er han ikke mere en offensiv midt-type? Er det måske i højere grad en konkurrent til Ris?
Nej tænker han i så fald er konkurrent centralt. Måske har de bare hørt lidt til lønkrav. Så et interview med ham hvor han lød til at være langt i forhandlinger med en klub. Måske Esbjerg også prøver at lokke ham til Jylland.
Hej Martino. Er det noget du har hoert i byen, eller fra nogen rimelig taet paa Vingaard eller AaB? Hvis det er Vingaard, kunne jeg godt se ham i AaB i en enkelt saeson mens vi modner de unge lidt, men jeg havde hellere set en spiller med lidt udviklingspotentiale.

edit: Kunne forresten godt taenke mig vi forsoegte at ringe til Gorter igen. Han kan spille baade paa floejen og backen, og eftersigende ogsaa den centrale midt. Han fik en alvorlig skade, men er stadig kun 27. Han lavede f.eks. 7 assists i ca 30 kampe i den andenbedste Hollandske, saa han maa siges at vaere i gang igen. Breda som han spiller for, tabte playoff kampen mod Lucas' Willem II, saa mon ikke han ret billigt kan lokkes til AaB igen? Han har udloeb om et aar.
Det kan jeg ikke fortælle, men de forhører sig på flere spillere, så Park rygtet kunne også have noget på sig. Kender ikke alverden til Park. Er helt enig i at Gorter ville være en fantastisk signing. Vingaard kunne være ok til at komme med lidt rutine og vindermentalitet, og så kan han også spille fodbold ;)
Jeg savner Winsnes

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 4. jun 2016, 18:56

Hvor er det dog fedt, med liv i rygtestrømmen igen. Efter nogle tamme år.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 4. jun 2016, 19:50

Synes både park og Vingaard lyder fornuftigt..
Ser jo helst at børsting bider sig fast på venstre eller højrekant, men fint med konkurrence fra Park.
Vingaard som breddespiller centralt er sgu i orden...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jun 2016, 08:58

Puha, stopper det ikke snart med ham Park?

Han spillede stort set samtlige minutter i forårssæsonen, men formåede kun at lave ét mål og én assist. Det kunne Viktor Ahlmann eller Andreas Bruhn altså også have gjort på samme spilminutter.

Hvis vi kigger efter en usleben diamant som Park så er der langt, langt bedre muligheder i divisionerne - for eksempel Jabar Sharza, der har brændt 2. division af og i øjeblikket sparker direkte frispark ind efter forgodtbefindende. Nu har vi desværre misset Mikael Uhre, men så er der også en mand som Frederik Gytkjær, der har spillet en vidunderlig sæson i Lyngby.

Hvis vi skal have unge spillere udefra så lad os for guds skyld hente nogen, der har pil opad og som rent faktisk har præsteret noget.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 5. jun 2016, 09:36

Jabar var det ikke noget med at Lyngby hældte ham ud fordi han havde svært ved at forstå, at fodbold er en holdsport.
Hos hvepsene er han kongen, men i Aalborg langt fra klanen i Tingbjerg vil han være nederst i hierakiet. Mon ikke vi kunne finde en balter eller østeuropæer, der vil være lettere at integrere.
In verbis simus faciles

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 5. jun 2016, 09:49

Det rygte hører jeg også!

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. jun 2016, 09:58

Yankee skrev:Puha, stopper det ikke snart med ham Park?
Man må da ikke håbe det er Gaarde's erstatning for Thomsen. Såfremt det udelukkende er et køb til bredden er det vel okay, men det ville være decideret useriøst at erstatte en (kommende) landsholdsspiller med en semi-profil fra et nedrykkerhold.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. jun 2016, 10:05

Gamen skrev:
Yankee skrev:Puha, stopper det ikke snart med ham Park?
Man må da ikke håbe det er Gaarde's erstatning for Thomsen. Såfremt det udelukkende er et køb til bredden er det vel okay, men det ville være decideret useriøst at erstatte en (kommende) landsholdsspiller med en semi-profil fra et nedrykkerhold.
Uanset hvad vil det være et køb jeg som udgangspunkt vil være ret skeptisk over. Vi har for det første ikke brug for breddespillere, så jeg kan ikke forstå, hvis det er hans tiltænkte rolle. Park har potentiale men det har vi jo i forvejen en del spillere der har, så ser jeg altså hellere at vi bruger Børsting, Bruhn og Thellufsen.

Gaarde:
- Vi skal ud og handle et par spillere, og det skal være et par dygtige spillere. Vi har masser af talent i vores hold, men vi skal også have nogen, der tidligere har spillet eller spiller på højeste niveau.

Jeg synes ikke Park opfylder denne beskrivelse må jeg sige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jun 2016, 10:20

Det er da ikke nødvendigvis diskvalificerende at Park har spillet for en nedrykker. Hele AaBs hold var 2 gram fra at rykke ned for ikke så længe siden, og klarede sig udmærket efterfølgende. Man må jo se på, hvad manden kan. Han virker hurtig (har vi manglet i foråret) og har evnen til at sætte en mand (har vi manglet i foråret). Havde han også scoret mål på stribe for et skodhold som Hobro var han nok allerede røget til en større liga. Dertil er der alt det, som vi fans ikke kan se, men som man "i miljøet" sikkert kan afdække: Hvordan lever han som professionel? Kan han falde til? Osv. Men jeg er i øvrigt enig i, at han ikke alders-, karriere- og erfaringsmæssigt matcher den profil, Gaarde har snakket om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jun 2016, 10:52

Rams skrev:Jabar var det ikke noget med at Lyngby hældte ham ud fordi han havde svært ved at forstå, at fodbold er en holdsport.
Jo, ligesom Emre Mor.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jun 2016, 10:58

Funky skrev:Det er da ikke nødvendigvis diskvalificerende at Park har spillet for en nedrykker. Hele AaBs hold var 2 gram fra at rykke ned for ikke så længe siden, og klarede sig udmærket efterfølgende. Man må jo se på, hvad manden kan.
Det er jo lige præcis også det, debatten går på.

Park kan ikke operere i små rum, han kan ikke slå afleveringer over 20 meter, han kan ikke slå indlæg, han kan ikke afslutte og han bidrager ikke med noget på dødbolde. Til gengæld er han hurtig på de første meter og har en rigtig god førsteberøring. Han er god i omstillingsspillet når han har masser af plads at angribe på, som Hobro som regel har haft. I små rum og etableret angrebsspil er han yderst ordinær.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jun 2016, 11:31

Yankee skrev:
Funky skrev:Det er da ikke nødvendigvis diskvalificerende at Park har spillet for en nedrykker. Hele AaBs hold var 2 gram fra at rykke ned for ikke så længe siden, og klarede sig udmærket efterfølgende. Man må jo se på, hvad manden kan.

Park kan ikke operere i små rum, han kan ikke slå afleveringer over 20 meter, han kan ikke slå indlæg, han kan ikke afslutte og han bidrager ikke med noget på dødbolde. Til gengæld er han hurtig på de første meter og har en rigtig god førsteberøring. Han er god i omstillingsspillet når han har masser af plads at angribe på, som Hobro som regel har haft. I små rum og etableret angrebsspil er han yderst ordinær.
Er det ikke lidt svært at konkludere så entydigt på det sidste når han netop har været på et hold som ikke har kunnet spille den slags spil? Selv Messi er vel også afhængig af det hold, han har omkring sig.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. jun 2016, 11:54

Funky skrev:
Yankee skrev:

Er det ikke lidt svært at konkludere så entydigt på det sidste når han netop har været på et hold som ikke har kunnet spille den slags spil? Selv Messi er vel også afhængig af det hold, han har omkring sig.
Jo, netop. Hvorfor skulle AaB så tage chancen når der er så mange gode alternativer? Vi skal da hellere hente nogle spillere, der kommer med kæmpe selvtillid og pil opad og som er vant til at spille i teknisk betonede systemer.

Det er jo heller ikke fordi vi aldrig ser Hobro være boldbesiddende - det er bare i ret korte sekvenser. Og der har Park set utroligt ordinær ud fordi han ikke er nogen god pasningsspiller eller afslutter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2016, 13:09

Jeg tror ikke på at nogen herinde har nogen særlig viden. Men Park scorer da flotte mål. En hurtig dribler er altid spændende og jeg tror han har fysik til at spille 90 minutter.

Så er han jo en pæn ung mand.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jun 2016, 13:17

Yankee skrev:
Funky skrev:
Yankee skrev:

Jo, netop. Hvorfor skulle AaB så tage chancen når der er så mange gode alternativer? Vi skal da hellere hente nogle spillere, der kommer med kæmpe selvtillid og pil opad og som er vant til at spille i teknisk betonede systemer.

Det er jo heller ikke fordi vi aldrig ser Hobro være boldbesiddende - det er bare i ret korte sekvenser. Og der har Park set utroligt ordinær ud fordi han ikke er nogen god pasningsspiller eller afslutter.
Jeg kan naturligvis ikke opponere imod, hvis AaB henter et bedre alternativ, det siger vist sig selv. Men det er alt sammen nok også noget med pris kontra kvalitet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2016, 13:33

Jeg tror godt, at man kunne overveje en korttidskontrakt med en kantspiller. Børsting var med OL-landsholdet i januar og ikke top i foråret. Han er nu med OL-landsholdet nu og går altså senere på ferie og skal formentlig til OL i august, så chancen for at hans rytme brydes er tilstede.

Hvis vi går efter det og kigger på Hobro, så har de den kontraktløse Wilfried Domoraud. Han spillede 12 kampe i foråret og scorede en enkelt kamp. Han er primært venstrekant, så Meilinger kan spille højrekanten.

Det er nok ikke en langtidsløsning, men fylder det hul, som vi nok står med i juli-august, hvor de oprykkede spillere ikke kan forventes at bidrage med fuld spilletid.
- FlæskeFrank

Låst